Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

1 time siden, Weebs skrev:

Sånne gamle på 25, ja. Flott det :grine: Jeg skjønner ikke at noen kan se på meg som gammel, jeg føler meg jo som en skikkelig ungdom! Synes nesten jeg burde meldt meg på "Unge Mødre"...

Siste arbeidsdag :danse: Det er sykt vilt! :) Og for en fin helg da gitt!

Forrige gang syntes jeg også at jeg var skikkelig ung mor (hadde akkurat fylt 28). Tenkte at folk sikkert syntes jeg så aaaalt for ung ut til å få barn :ler:

1 time siden, Ludodama skrev:

Trettifem her, takk. Jeg er blitt sånn "gammel mamma" som åpenbartlever A4liv uten at noen spør meg om det lengre. Før var det mer åpne spørsmål - nå er det bare selvsagt at jeg er gammel, etablert og grå :P 

Det må jo bli en bra helg! :nigo: 

 

Jeg er også en sånn som folk bare vet er etablert og grå. Men så er jeg en sånn som ikke takler å dra på byen der det er gøy musikk og sånn, så jeg legger vel litt opp til det selv :fnise: 

52 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg fyller straks 29 og fikk i går høre at det var godt jeg klarte å få unge før fristen var gått ut. Fristen er nemlig 30! Så da vet dere det. Ingen unger etter fylte 30, people! :opplyser:

Teller det at hun ble unnfanget rett før jeg ble 30? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Weebs skrev:

Jeg fyller straks 29 og fikk i går høre at det var godt jeg klarte å få unge før fristen var gått ut. Fristen er nemlig 30! Så da vet dere det. Ingen unger etter fylte 30, people! :opplyser:

Da har jeg 3,5 år på meg etter at hun her er ute :daane: gæmliser på 25 ja.. it's all down hill from here :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Nå følte jeg meg plutselig gammel. Når jeg studerte var jeg drittungen. Jeg hadde en dame i klassen min som hadde flere barnebarn. Der satt jeg uten barn mens jeg fremdeles bodde hjemme hos mor og far 😜  

Jeg hadde så mål å få alle barna før fylte 30. Så den klarer jeg relativt greit. Fylte 29 for 2 mnd siden.vi har en del venner som ikke har begynt enda (som ikke planlegger å begynne med det første heller). Mannen ler litt. "Tenk når de er 45 og fremdeles har bleieskift og våkenetter da":fnise:.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er plutselig i permisjon jeg :sjokkbla: :hoppe::bond: Nå blir det vannbakkelsbaking for alle penge! :fnise:

Hadde avslutningskake på jobb i dag, sjefen bedyret at det ikke var for å feire at jeg blir borte et år :ler: Så nå er jeg på vei hjem for å hente jr i barnehagen før han skal til broren min. Han gleder seg veldig men tror at jeg skal være med. Ikke så lett å skjønne for en på 2,5 stakkars. Blir nok hyling når vi drar men det pleier å gå over etter ca sju sekunder. Maks! Tror han kommer til å storkose seg hos onkel :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jr gråt ikke da vi dro i går, det er første gang. Han bare satt på armen til broren min og vinka. Veldig deilg :)

I dag har vi vært og kjøpt fliser vi (dvs, noen andre) skal mure inn badekaret med, og så har vi funnet en ny lampe til stua. Ene delen er så mørk fordi lampa som er dernikke sprer lyset nok så da måtte vi ha ny. Og så har vi satt sammen vogna og sprinkelsenga og tatt ned alt vi trenger til frøkna fra loftet. Skulle skru sammen stellebordet, men har av en eller annen grunn fått med monteringsanvisningen til en sprinkelseng i stedet for til stellebordet :rolleyes: Så det ligger i esken sin fram til jeg får tilsendt den riktige på mail.... Nå får vi straks besøk av et vennepar før vi skal ut og spise og så se Kongens nei. Dagen har virkelig flydd! Egentlig bra, da rekker man ikke savne jr så mye.

Btw, det kom litt snø i stad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Porcelain skrev:

Hvis det er stellebord fra IKEA så ligger monteringsanvisningen på nett også. :) 

Er dessverre ikke det. Er fra BabyDan. Lå ikke noe på hjemmesiden til produsenten. Håper jeg får den i løpet av mandag hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Er helt vilt at du er i permisjon allerede :hoppe: 

Gror fort de ungene dine, du ble nettopp gravid lissom. Jeg foreslår å bare lime sammen stellebordet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ludodama skrev:

Er helt vilt at du er i permisjon allerede :hoppe: 

Gror fort de ungene dine, du ble nettopp gravid lissom. Jeg foreslår å bare lime sammen stellebordet :ler: 

Ja, har sånne hurtigvoksende unger tydeligvis. Skulle sett jr sin kurve de første ukene etter fødsel, den gikk bare rett opp :fnise:

Superlim og lange spikre er nok løsningen for det stellebordet ja. Festet vognlenka på vogna i går også, den ble ødelagt etter noen timer (hele festet knakk). Tror ikke jeg tør å ta i bruk nye ting til denna altså....

35 minutter siden, Carouselle skrev:

Hurra for permisjonsstart :tommelsmil:

Håper dere fikk en fin kveld! :)

Hadde en kjempefin kveld :Nikke: Spiste på Yayas før kinoen. Kjempegod mat og kjempebra film. Kan anbefale den til alle altså :jepp: La oss ikke før halv tolv i går og jeg våkna ikke før kvart over ni (mannen våknet en time senere). Så hittil i dag har vi spist frokost og så har mannen flyttet en panelovn. Nå er det nedtelling til vi skal til broren min. Rart det der, første dagen med barnefri bare flyr av gårde mens andre dagen godt kan gå litt fortere... Eneste vi skal få gjort i dag er å hekte ned TVen for å koble på AppleTV sånn at vi endelig kan skaffe oss Netflix. Kjøpte den til jul i fjor så er kanskje på tide å få ut fingeren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, A4-livet skrev:

Sånn, da er det viktigste til permisjonen i boks; Netflix :ler:

Helt klart! Netflix er et must! Herregud jeg hadde ikke overlevd uten! Halleluja :pls: Har du noen spesielle planer for hva du skal se? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Carouselle skrev:

Helt klart! Netflix er et must! Herregud jeg hadde ikke overlevd uten! Halleluja :pls: Har du noen spesielle planer for hva du skal se? :) 

Syns jeg har hørt mye positivt om Call the midwife. Ellers tar jeg gjerne imot tips :jepp: Tenkte jeg kanskje skulle fått sett noen klassiske filmer som Tatt av vinden, var en del sånt der også så jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har kuttet ut TV. Har bare appletv med Sumo, Netflix og HBO. Hadde ikke klart meg uten Netflix. Blir en del timer sammen med Netflix i løpet av uken 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon! Nå må du pakke fødebag :biggrin: Fortell gjerne hvordan du går frem ;) Jeg sparer også Call The Midwife til min permisjonsstart neste uke. Kommer til å bli enormt skuffa hvis jeg ikke er fan. Alle her inne er jo forelska :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebag? Må kanskje begynne å tenke på den snart ja :fnise: Må bare vaske litt klær til frøkna først, har jo ikke vaska noen ting. Forrige gang hadde jeg ikke behov for noen ting før vi skulle reise hjem, fødselen gikk fort og både jr og jeg bodde i sykehusklærne frem til vi dro hjem. Så trengte tannbørste og slippers. Tror jeg skal pakke mer enn bare det da :ler: Hvertfall siden jeg (til mannens store fortvilelse) har tenkt å dra hjem ganske raskt etterpå. Jeg har sagt at jeg blir der maks én natt, og bare om jeg er like svimmel som forrige gang.

Nå skal jeg klippe meg. Ett år siden sist, så skal bli deilig. Gjorde det første dagen i permisjon med jr også, så nå er det tradisjon :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også på å få dra fort hjem. Hva skal man på sykehuset etter når man  føler seg frisk? Jeg holdt på å gå på veggen sist. Lille spiste godt, melken flommet og jeg følte meg sprek. Men alikavel måtte jeg være i mange dager. Hadde lille vært 25 g tyngre så hadde jeg nok fått dratt hjem etter en natt. 

Kos deg hos frisøren. Det gjør godt med litt selvpleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...