Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Ingen vikar på kontoret mitt i dag. Men det kan være fordi hun kom ikke så lenge før meg og ikke hadde rukket å sette seg ned ennå. Var ikke logget på sin egen PC heller. Så da får vi se igjen i morgen. Greit med litt spenning i hverdagen :fnise:

I går hadde vi en rolig dag hjemme, litt deilig etter den turbodagen vi hadde på lørdag. Gikk planta tulipanløk og luket litt i det andre bedet. Skal sette krokusløk der i løpet av uka, da er det ikke mer som må gjøres i år tror jeg. Fant ut at hage er gøy helt til man må luke og fjerne mose, da er det plutselig dritkjedelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi flyttet inn fjernet vi et blomsterbed som forrige eier hadde ordnet til i hagen og pøste på med ferdigplen og gressfrø i stedet (nevnte jeg at jeg ikke er noe glad i hagearbeid? :fnise:). Tydeligvis så hadde hun satt både krokus- og tulipanløk i jorda der også, for i vår fikk vi plutselig krokus og tulipan midt på plenen :ler: 

Gleder meg til fortsettelsen av vikar-dramaet forresten. Sitter hun på plassen din i morgen eller ikke - følg med i neste episode :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig lovende ut ihvertfall :jepp: Skulle nesten latt døren være åpen en dag du går hjem for å se om det er endring :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Småkjekset skrev:

Det høres veldig lovende ut ihvertfall :jepp: Skulle nesten latt døren være åpen en dag du går hjem for å se om det er endring :ler:

 

Jeg glemte å lukke døra i dag faktisk.....

 

Æsj, skikkelig møkkavær i kveld. Forsåvidt greit med litt regn og vind, men vinden har tatt drivhuset med ene agurkplanta i og nå frykter jeg litt for den andre (slangeagurken som faktisk får 12 nye agurker nå og som jeg burde tatt inn pga kjølige netter). Håper den klarer seg.

I dag kjøpte mannen inn maling til soverommet vårt og gangen. Jotun sens lager ikke mørke farger da, så måtte kjøpe vanlig maling. Men etter litt googling fant jeg ut at det heller ikke er noe problem. Heldigvis, for jeg har jo gleda meg til å male. Bare så fryktelig kjedelig å maskere da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg glemte å lukke døra i dag faktisk.....

 

Æsj, skikkelig møkkavær i kveld. Forsåvidt greit med litt regn og vind, men vinden har tatt drivhuset med ene agurkplanta i og nå frykter jeg litt for den andre (slangeagurken som faktisk får 12 nye agurker nå og som jeg burde tatt inn pga kjølige netter). Håper den klarer seg.

I dag kjøpte mannen inn maling til soverommet vårt og gangen. Jotun sens lager ikke mørke farger da, så måtte kjøpe vanlig maling. Men etter litt googling fant jeg ut at det heller ikke er noe problem. Heldigvis, for jeg har jo gleda meg til å male. Bare så fryktelig kjedelig å maskere da.......

Hvilken farge endte dere opp med? Her har jeg for det meste malt med butinox sin barneromsmaling. Lager ikke jotun sens mørke farger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pentu skrev:

Hvilken farge endte dere opp med? Her har jeg for det meste malt med butinox sin barneromsmaling. Lager ikke jotun sens mørke farger? 

Det blir Oslo på soverommet og en eller annen gråfarge i gangen. Håper det blir fint på soverommet, har aldri malt et rom så mørkt før.... Nei, det var visst et eller annet med blandingen som gjorde at det ikke gikk an å lage de fargene mørke. Egentlig litt pussig, for jeg mener da at det står sense bak på det fargekortet :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, A4-livet skrev:

Det blir Oslo på soverommet og en eller annen gråfarge i gangen. Håper det blir fint på soverommet, har aldri malt et rom så mørkt før.... Nei, det var visst et eller annet med blandingen som gjorde at det ikke gikk an å lage de fargene mørke. Egentlig litt pussig, for jeg mener da at det står sense bak på det fargekortet :klo:

Trodde du bare leverte koden så lager de hva som helst. Hørtes veldig rart ut. Vi har jo malt med en ganske mørk farge, men som sagt så sverger vi til butinox sin utgave av sens. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pentu skrev:

Trodde du bare leverte koden så lager de hva som helst. Hørtes veldig rart ut. Vi har jo malt med en ganske mørk farge, men som sagt så sverger vi til butinox sin utgave av sens. :klo:

Måtte sjekke nå og på Jotun sine nettsider står det at man får Sens i de fleste farger. Og den butikken mannen var i skal kunne blande Sens. Sikkert en som ikke hadde så mye peiling som var der (eller så så mannen sitt snitt til å spare litt penger siden det var mye dyrere med Sens enn med vanlig :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, A4-livet skrev:

Måtte sjekke nå og på Jotun sine nettsider står det at man får Sens i de fleste farger. Og den butikken mannen var i skal kunne blande Sens. Sikkert en som ikke hadde så mye peiling som var der (eller så så mannen sitt snitt til å spare litt penger siden det var mye dyrere med Sens enn med vanlig :fnise:)

Er jo et alternativ det og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det i noen fargekart står at fargene ikke kan bandes som Sens, så det er nok korrekt :) Kjenner ikke til grunnen da, men husker at det var de aller mørkeste fargene det gjaldt. Jeg vil også male :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen malte første strøket i gangen i går, og det blir kjempefint :jepp: Fargen heter tåkedis, litt mørkere enn jeg husket men er veldig godt fornøyd med den.

Ellers er jeg skikkelig sliten i dag. Spilte fotballgolf med jobben, og da jeg satte meg ned etter type 2,5 time kjente jeg at jeg var helt kake. Fikk spørsmål om det gikk bra, jeg så visst fryktelig sliten ut :daane: Jaja, det var veldig gøy da! Men føltes som om jeg hadde én kynner som varte hele runden. Magen var like hard som fotballen :fnise: Har heldigvis ikke vonde kynnere da, jeg merker de stort sett ikke om jeg ikke kjenner på magen akkurat når jeg har de.

I morgen er jeg hele 34+0, har tre uker igjen på jobb og 45 dager til termin. Så på onsdag neste uke er jeg offisielt høygravid. Begynner å føle at jeg snart må begynne disse forberedelsene. Har jeg ikke sagt det i flere uker egentlig? :klo: Er litt treig på det der med å komme igang føler jeg. Men snart, snart, skal jeg komme igang. Sånn om en tre ukers tid kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er usedvanlig sprek og frisk til å være så langt på vei! Jeg hadde ikke orket å spille fotballgolf (litt usikker på hva det er, men ;) ) da jeg var 34 uker! Det er jo kjempeflott at du er i så god form at du klarer å delta på slike ting! :) Bare lurer på hva som var galt med meg, jeg synes det ble ekstremt tungt allerede før sommerferien og da var jeg vel ikke mer enn 26 uker eller noe!

Det var disse forberedelsene da ;) Kjenner meg igjen med å drøye og utsette! Tror ikke jeg gjorde noe før jeg var over termin, så du har god tid ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med en sjukt kvalifisert gjetning på at fargene i de mørkeste kanskje krever en eller annen kjemikalieblanding de ikke kan bruke i Sens? Hvorfor ellers skulle det ikke funke, lissom? Merker jeg prøver meg på veldig tilfeldige gjetninger her :P

Det er så snålt at du snart er høygravid, jeg synes liksom nettopp du fikk et lite frø inni der!

Apropos ting som går fort, jeg våknet idag til en melding med bilde av ei nyfødt jente og historien om hvordan det gikk. Jeg bare........ukjent nummer..............Google............hvem er dette sin baby........jo! Så var det ei tidligere studievenninne som jeg har vært litt frivillig med som jeg ikke engang visste hadde fått unge nummer 1 :ler: Jeg bare "åh, gratulerer med lillesøster - og forsåvidt første og!" Når jeg tenker meg om så føler jeg hun har fortalt meg dette, men det må enten ha vært i verste barseltid eller verste søvnløshettid hvor jeg faktisk er sikker på at jeg har tilnærmet hukommelsestap fra. Asså......ja, dette klarer altså folk produsere på det som for meg oppleves som et nanosekund :P Det skal sies at jeg tror de er veldig tette, for jeg var tidlig gravid når jeg traff henne og hun ikke hadde en eneste plan om barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Carouselle Er som vanlig golf bortsett fra at du sparker en ball i stedet. Så man legger lista der det passer for en selv, altså ikke særlig tilløp på meg. I dag hadde jeg nok ikke klart det like bra, for frøkna har ligget og stanget i bekkenet i hele dag. Skjønner ikke åssen det er mulig å komme så lang ned uten å ramle ut :fnise: Og jeg har bare veldig gode gravidgener. Både mamma og mommo har hatt enkle svangerskap og fødsler. Mommo endte med å føde alene fordi de ikke trodde på henne faktisk (hun fikk også beskjed om at hun var skapt for å få barn, synd at de mistet tre eller fire barn etter det, den ene var hun 6 mnd på vei med :().

@Ludodama Jeg tror du har rett i gjetting en din :Nikke: Tenker at om man må tilsette mye fargestoff må man vel også tilsette noe som gjør at malingen ikke blir for rennende. Og de må ha to rimelig tette ja. Tenker at det er kjempebra for ungene å være tette i alder, men gud så slitsomme de første årene må være :daane:

 

Helg! Kjenner det passet godt med et avbrekk fra jobb nå. Eller, egentlig gleder jeg meg bare veldig til å sove lenge i morgen. Hadde jeg lukket øynene på toget i dag hadde jeg blitt med til endestasjonen for å si det sånn :fnise: Var våken en time med jr i natt (han var rolig men jeg brukte lang tid på å sovne på sovesofaen) men mannen stod opp med han sånn at jeg fikk sove til vekkerklokka ringte. Han våkna nemlig litt før seks, noe som egentlig aldri skjer når han har vært våken på natta. Men så hadde han gått og lagt seg selv i barnehagen i dag da, og han brukte bare et kvarter på å sovne nå. De siste dagene har han brukt oppimot en time liksom.... Veldig deilig med en vellykket legging etter flere kvelder med stor frustrasjon på mor og far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så forbanna! Fant ut at da jeg var på jordmortime så har vikaren min sendt en epost til sjefen fra MIN epost! (Hun har undertegnet med sitt navn) Fikk nemlig svar på denne eposten etter at jeg la meg i går. Skrev til sjefen at jeg er ganske sjokkert over dette og at jeg skal ta en prat med henne ang dette og bruk av mitt kontor på mandag. Får se om jeg har klart å roe meg ned innen da :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare mer og mer målløs av det kvinnemennesket! :kjefte: Dette er ikke akseptabelt!  Hva sa sjefen til at hun tar seg til rette slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...