Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Oj. Jeg tror vi ferierer hos besteforeldre neste sommer. :fnise: Dere skremmer vannet av meg. Min har små anfall når han ikke får viljen sin, eller ønsker å gjøre ting alder, størrelse og språk hindrer ham til å gjøre. Men du og A4-livet får flerbarnsmamma-ferier til å virke skumle :P

Tvillinger, ja? Da forstår jeg godt at mannen din har endel utstyr dere kan bruke :)

Ja, hadde han bare funnet det! ;) Vi har klart å lokalisert en lammeskinnspose til nå, den hadde svigers tatt vare på :biggrin: 

Ferie med en ungeflokk er gøy det! Men ikke like perfekt som alle vil ha det til på Facebook :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Verdande

Velkommen hjem igjen! Jeg slår et slag for KG-sørlandsferie til neste år jeg, altså :nigo::ler:

11 timer siden, Leopanter skrev:

Jeg støtter også utsettelse/avlysning av ferie :Nikke: Det er jo på grensen til selvpining å utsette seg for å ta med småunger til syden, tenker nå jeg. Det må jo bli mer stress enn kos! Ikke noe ferietur, bare... tur. Men nå er jeg slettes ikke noe glad i å dra til syden i utgangspunktet, da. Takke meg til hytte med veranda og en ingefærøl, liksom :fnise: Vi tenker å dra til Namsskogan familiepark neste år, om det passer seg (kan jo hende familien har forøkt/skal forøkes til da). Det er sånn passelig langt unna, og sånn passelig kombinasjon av rolig og fine aktiviteter for en treåring. 

Her har vi forresten også hatt noen fine trassige episoder i det siste. Herlig alder :hoho:

Ååh, dit vil vi også! :hoppe:

11 timer siden, sitronkake skrev:

Må skyte inn at det for vår del ikke bare har vært katastrofe altså, mange av dagene har gått veldig fint, og vi fikk i det minste medhold i at barnebasseng = awesome. Men kombinasjonen varme og lite søvn på dagtid har nok gjort sitt, og vi merker stor forskjell fra de første dagene. To uker ble nok litt mye! 

 

Litt trøtt, men jeg leste "Medbrakt alkohol i barnebasseng = awesome" og bare.... joda, det er også en måte å komme seg gjennom ferien på :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til moderlandet! :duskedame:

Godt man kan le av marerittferien nå i ettertid, og i ditt tilfelle er jeg jammen ikke sikker på om dere kommer til å huske ferien som noe positivt i ettertid  og glemme det negative. Snakk om kriseferie :fnise:

Men jeg tror som du at dere har vært maks uheldig med tidspunktet til jr. Disse små kan jo ha én uke hvor de er er ungene fra helvete uten at man forstår hvorfor, også er alt snudd på hodet uken etter og de blir veloppdragne englebarn uken etter. 

Vi la ferien til hytta og hjemme i år, og været her jo er jo så som så.. Det blir mye iPad for å si det sånn :fnise:  I fjor gruet jeg meg faktisk til å ha ferie fordi jeg fikk angst av tanken på å være med mini konstant døgnet rundt.. I år går det litt bedre heldigvis, og dette til tross for at formen min er betraktelig redusert siden jeg er gravid. Avslappende er det ikke, men det er på mange måter lettere fordi mini snakker og kommuniserer. Og sover bedre.

Jeg har fortalt mannen om deres sydenerfaringer slik at han ikke finner på å svi av 50 000 på en sydenferie fra helvete, Danmark (eller en ny hytteferie) virker som en bedre idé! 

 

 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, antallet sydenreiser med småbarn kommer til å stupe neste år uten at reiseselskapene skjønner hvorfor :ler:

Jeg tenkte at de kanskje var 6-9 år, @Weebs, så da var jeg ikke så langt unna da. Og når mannen har fått tvillinger før kommer én til å være piece of cake. Bare han klarer å rote frem tingene da :fnise:

Og @Verdande, jeg kommer til deres sørlandssted neste år. Har med vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg tenkte at de kanskje var 6-9 år, @Weebs, så da var jeg ikke så langt unna da. Og når mannen har fått tvillinger før kommer én til å være piece of cake. Bare han klarer å rote frem tingene da :fnise:

Det er hans teori også. "Så er hun helt frisk i tillegg! Dette blir nesten FOR lett, Weebs." Og jeg bare "mhm..." :rolleyes: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, antallet sydenreiser med småbarn kommer til å stupe neste år uten at reiseselskapene skjønner hvorfor :ler:

 

Ser for meg avisoverskrifter hvor reiseselskapene skylder på økt terrorfrykt til nedgangen. Terrorfrykt er ingenting mot 2-åringer med trass og badeskrekk :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grastusta
7 minutter siden, Carouselle skrev:

 

Ser for meg avisoverskrifter hvor reiseselskapene skylder på økt terrorfrykt til nedgangen. Terrorfrykt er ingenting mot 2-åringer med trass og badeskrekk :fnise:

 

2-åringer med trass og badeskrekk er DEFINISJONEN på terror :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juli 2016 at 20.47, A4-livet skrev:

Ikke noe å skamme seg over, man får så mye rare tanker om dette med kjønn når man er gravid og så blir det sikkert ikke sånn i det hele tatt. Gratulerer med gutt forresten, syns det er veldig stas å være guttemamma. Faktisk så stas at jeg ikke skjønner hva vi skal gjøre med ei jente :fnise:

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde følt det slik om jeg var guttemamma og nå ventet jente! Det er vel hva man er vant med :) I bunn og grunn ligger vel også bekymringen for at man skulle ha nok kjærlighet for to barn! <3 Særlig når mini (og jr!) er så awesome! Skal noen kunne toppe det liksom? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. juli 2016 at 11.10, Weebs skrev:

Det er hans teori også. "Så er hun helt frisk i tillegg! Dette blir nesten FOR lett, Weebs." Og jeg bare "mhm..." :rolleyes: :fnise:

Ja, man glemmer jo ingen ting på 7-8 år. Hilsen hu som ikke husker en dritt fra da jr var baby :ler:

Den 24. juli 2016 at 14.34, Grastusta skrev:

2-åringer med trass og badeskrekk er DEFINISJONEN på terror :P 

:Nikke: 

14 timer siden, Carouselle skrev:

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde følt det slik om jeg var guttemamma og nå ventet jente! Det er vel hva man er vant med :) I bunn og grunn ligger vel også bekymringen for at man skulle ha nok kjærlighet for to barn! <3 Særlig når mini (og jr!) er så awesome! Skal noen kunne toppe det liksom? :P

Ja, og toåringer er så morsomme og babyer er.... Vel, ikke spesielt morsomme :PUff, egentlig tenker jeg alt for lite på det at vi skal få en til, jeg er bare gravid liksom. At det kommer en baby tenker jeg egentlig ikke på. Ene naboen spurte i går om jeg hadde vendt meg til tanken på at det blir en jente og jeg ble litt :overrasket: Eh, prøver å venne meg til tanken på at det faktisk er et menneske jeg :ler:

 

Det er så deilig å merke at den jr vi kjenner er tilbake. Joda, noen ekstra utfordringer er det om dagen siden vi har vært slappe med oppdragelse på tur (middag er plutselig ikke så godt lenger, laks er visst blæ), men han er stort sett den vanlige gode gutten. I går matet vi ender og var litt sammen med ene nabogutten som er like gammel, og i dag har vi vært hos søstra mi og mannen. Jr er blitt en sånn som trenger litt tid før han tør opp, men han syns det var veldig stas hos tante og onkel etter hvert. Og så er det koselig å se at søstern syns det er litt gøy med han også for hun er egentlig ikke sånn kjempeglad i unger (har jobbet som vertinne på McDonald's :ler:). I morgen skal vi en tur til mamma og stefaren min. Da tror jeg jr kommer til å bli veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest meg gjennom de siste 3-4 sidene. Konkluderer med at her blir det ingen- ingen dyr sydenferie med bebi og stebarn..på la oss tenke... NOENSINNE! 

Kjente frustrasjonen din og alle som skrev om liknende erfaringer.. og jeg har aldri opplevd det 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maja87 skrev:

Lest meg gjennom de siste 3-4 sidene. Konkluderer med at her blir det ingen- ingen dyr sydenferie med bebi og stebarn..på la oss tenke... NOENSINNE! 

Kjente frustrasjonen din og alle som skrev om liknende erfaringer.. og jeg har aldri opplevd det 😂😂

Haha, har visst skremt alle jeg :fnise: Danmark får en kjempeoppsving i turismen neste år.....

 

I går var vi hos mamma og stefaren min. Like koselig som vanlig og jr syntes det var stas å se mommo og bestefar igjen :) Og så fikk han helt dilla på Bukkene bruse drar i badeland. Først leste mamma den tre ganger, så stefaren min en gang, jeg en gang og mannen en gang (nesten hele hvertfall) :ler: Fikk ikke dratt før kvart på åtte, men denne gangen sovnet ikke jr i bilen på vei hjem. Sovna faktisk ikke før nærmere ni, så brukte nesten en halvtime på å legge han. Ble litt irritert på mannen i går da. Vi var bedt til to så trodde ikke vi skulle få middag. Mannen spurte på vei ut av garasjen om jeg hadde med førerkort men jeg sa at jeg trengte jo ikke det. Så fikk vi middag likevel og mamma lurte på om han ville ha et glass vin. "Nei takk, A4 nekta å ta med førerkort så jeg kan ikke drikke." (Jeg nekter å kjøre uten førerkort) Altså, ærlig talt. Hva med å bare si at jeg ikke hadde med førerkortet og ferdig med det? Jeg sa at det ikke var noe å sutre over og at jeg ikke hadde tatt det med fordi vi ikke trodde vi skulle få middag og at han hadde jo spurt på vei ut av garasjen og dermed lett kunne løpt inn og hentet det om det var så viktig. Bah, kjenner jeg er litt muggen ennå, han får tåle én middag uten alkohol når vi er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. juli 2016 at 21.44, A4-livet skrev:

 

Ja, og toåringer er så morsomme og babyer er.... Vel, ikke spesielt morsomme :PUff, egentlig tenker jeg alt for lite på det at vi skal få en til, jeg er bare gravid liksom. At det kommer en baby tenker jeg egentlig ikke på. Ene naboen spurte i går om jeg hadde vendt meg til tanken på at det blir en jente og jeg ble litt :overrasket: Eh, prøver å venne meg til tanken på at det faktisk er et menneske jeg :ler:

Akkurat sånn føler jeg det og! Førstegangsgravide og de som ikke har barn fra før skjønner det ikke, men denne gangen har jeg virkelig ikke hatt tid til å reflektere over at det kommer en baby! Jeg må vel kanskje snart forholde meg litt til det. Men har ikke gjort en eneste forberedelse :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, A4-livet skrev:

Haha, har visst skremt alle jeg :fnise: Danmark får en kjempeoppsving i turismen neste år.....

 

I går var vi hos mamma og stefaren min. Like koselig som vanlig og jr syntes det var stas å se mommo og bestefar igjen :) Og så fikk han helt dilla på Bukkene bruse drar i badeland. Først leste mamma den tre ganger, så stefaren min en gang, jeg en gang og mannen en gang (nesten hele hvertfall) :ler: Fikk ikke dratt før kvart på åtte, men denne gangen sovnet ikke jr i bilen på vei hjem. Sovna faktisk ikke før nærmere ni, så brukte nesten en halvtime på å legge han. Ble litt irritert på mannen i går da. Vi var bedt til to så trodde ikke vi skulle få middag. Mannen spurte på vei ut av garasjen om jeg hadde med førerkort men jeg sa at jeg trengte jo ikke det. Så fikk vi middag likevel og mamma lurte på om han ville ha et glass vin. "Nei takk, A4 nekta å ta med førerkort så jeg kan ikke drikke." (Jeg nekter å kjøre uten førerkort) Altså, ærlig talt. Hva med å bare si at jeg ikke hadde med førerkortet og ferdig med det? Jeg sa at det ikke var noe å sutre over og at jeg ikke hadde tatt det med fordi vi ikke trodde vi skulle få middag og at han hadde jo spurt på vei ut av garasjen og dermed lett kunne løpt inn og hentet det om det var så viktig. Bah, kjenner jeg er litt muggen ennå, han får tåle én middag uten alkohol når vi er der.

 

Så koselig at jr trives så godt i selskapet til mammaen din og stefaren din. Det er så deilig når det fungerer så bra! :)

Bukkene Bruse på Badeland har vi også, men har ikke lest den for Mini. Trodde den var for komplisert for alderstrinnet. Kanskje må dra den frem, den er jo supermorsom! :)

Og totalt unødvendig kommentar av mannen! Er helt enig i at han kunne formulert seg annerledes! :Nikke: 

Mannen min kunne også sagt noe sånt, men med litt mer humoristisk undertone. Vet ikke hvordan din mann sa det, men høres jo ut som det var litt mer sarkasme. Hyggelig med et glass vin altså, men så viktig er det vel ikke?! Føler med deg! 

Hvis det er noen trøst så er det mye hormoner og surmuling her og om dagen. Skulle tro gubben var den gravide! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du er aktiv på dagbokfronten når din egen dagbok ikke ligger på førstesida på mine innlegg :fnise: Er hvertfall 25 uker på vei i dag og har hatt jordmortime. Alt så som vanlig bra ut. Blodtrykk 85/50, sf-mål rett under streken, og puls på 150 som gikk opp og ned ettersom hun bevegde seg. Noe hun forsåvidt gjorde mye så det var vanskelig for jordmor å få målt. Husker jr var sånn også, har lite samarbeidsvillige babyer...

Ellers har vi hatt en fin dag. Plukka bringebær og laget youghurtis til jr og bringebærsorbet til oss. Bare jr sovner nå så skal jeg lage sjokoladesorbet også. Fant ut at det var mindre jobb enn sjokoladeis så da tester jeg det. Har bakt grytebrød de to siste dagene som har blitt veldig gode, så har fått masse husmorpoeng de siste dagene. Det harde brødet jeg lagde på tirsdag snakker vi ikke om :fnise: Jr har ikke sover dupp på dagen de siste tre dagene, og i dag endte det med masse hyling og til slutt sovnet han på fanget til mannen. Da var klokka nærmere halv seks. Var ikke så lett å vekke han igjen da gitt, men han har heldigvis vært blid resten av kvelden. At han bare sover i bilen er grunnen til null dagsoving, ikke pokker om jeg gidder å kjøre rundt på tur for at han skal sove. Om han ikke vil sove i senga får han klare seg uten. Han blir nok justert når han begynner i barnehagen igjen :Nikke:

Ellers tenkte jeg at jeg skulle ta en oppdatering ala Weebs:

Oppdatering uke 26 (25+0)

- Termin: 14. november

- Kjønn: jente

- Størrelse: Ca 30 cm og 800 gram (som en kinakål)

- Liv i magen: Masse, har kjent siden uke 15. Nå er det kraftige spark hver dag, alltid mot høre side.

- Vektøkning: 8 kg.....

- Innkjøp: Ikke noe. Skal ha babynest og nytt stellebord, har vel så å si alt annet fra før av. Mannen skal handle rosa klær da :ler:

- Strekkmerker: Nei, har bare det ene jeg fikk forrige gang der jeg hadde navlepiercing. Hadde ikke gjort noe om det holder seg sånn :)

- Vann i kroppen: Nei (som forrige gang)

- Plager: Nei (også som forrige gang)

- Matkick: Nei (igjen, som forrige gang)

- Søvn: Ganske ofte er jeg oppe én gang for å tisse på natta, men de få gangene jr ikke våkner på natta sover jeg godt.

- Utålmodig: Ikke i det hele tatt, hun kan godt bli der inne noen år :fnise:

- Barnerom: Foreløpig blir det rommet brukt som gjesterom og lager, hun skal vel ikke inn der før tidligst om et års tid uansett. Så det er ingen hast. Jr skal vel få senga som står der etter hvert så uansett greit å vente til han er stor nok for den.

- Fødebagen: Vi får se om jeg er raskere ute med den denne gangen. Før ble jo gjengen på KG så stressa fordi jeg ikke begynte på den i uke 39 eller noe

- Fødselsforventninger: Tar en sånn som forrige gang takk :opplyser: Kunne tenke meg å prøve badekar denne gangen da,  men vi får se om det rommet som har det er ledig. Hadde vel lyst å prøve det forrige gang også men ga totalt beng da jeg var midt oppi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, oppdatering! Jeg leste hele starten med skikkelig seriøs stemme (inni meg, altså), så da jeg kom til "som en kinakål" måtte jeg fnise høyt. 

Jeg vil også bake brød!! :sur: Hva trenger jeg da? En gryte? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Weebs skrev:

Yeah, oppdatering! Jeg leste hele starten med skikkelig seriøs stemme (inni meg, altså), så da jeg kom til "som en kinakål" måtte jeg fnise høyt. 

Jeg vil også bake brød!! :sur: Hva trenger jeg da? En gryte? :vetikke:

Jerngryte eller rømertopf. Må hvertfall være noe som tåler å stå i ovnen på 250 grader. Det er ikke så lett å bake grovbrød da, passer best til lyse eller halvgrove brød. Har boka til hun som har bloggen matpaabordet.no :) I dag bakte jeg et med 500 g hvetemel, 100 g kruskakli, 5,5 dl vann og 10 g fersk gjær (Evt 1/2 ts tørrgjær). Veldig godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jammen dyktig på husmorfronten! Bringebærsorbet, yoghurtis og grytebrød! :wow: Måtte forresten google rømertopf. Kunne ikke tro det faktisk var et ord :eeeh: Men nå skjønner jeg jo hva det er!  Heldig mann og heldig jr.! :)

Så bra de vitale målene dine er i orden! Jeg ligger over streken på sf-målene. Føler meg som en strandet hvalross når jeg ligger der med magen i lufta.

Vi sliter forresten også med dagsovingen. Mini sovner alltid i bilen, og stort sett i vognen - men ikke andre steder. Vi har strevd i noen måneder nå med å finne balansen mellom tidspunkt og lengde for dagsøvn. Egentlig vil vi avvikle hele greia fordi det er så lite hun kan og skal sove på dagen nå at det er mer stress ( = i helgene kan vi fint finne på å kjøre for å kjøre kun for å få mini til å sove :gape: ). Sover hun ikke på dagen blir hun grinete og vanskelig, skikkelig trassig. Ellers er hun en solstråle. Og nekter vi henne søvn i barnehagen, sovner hun garantert på vei hjem i vognen. Og da er hun virkelig umulig å vekke! Ikke lett denne overgangen :) Høres likevel fornuftig ut å nekte han soving i bil.. vi er nok litt svake mennesker der :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se helt bort fra at det blir noen bilturer altså, @Carouselle. Eller hvertfall at jeg timer besøk hos familien sånn at han sover litt på vei hjem :)

 

I dag var vi ikke-oppfinnsomme foreldre og endte med en tur på Leos lekeland til tross for fint vær. Deilig at det ikke var så mange der da :Nikke: Jr fikk skikkelig dreisen på hopping på trampoline, spørs om vi ikke ender opp med en i hagen etter hvert. Vi er vel de i nabolaget som har best hage for trampoline (trenger ikke ha den rett utenfor stuevinduet) så vi har vel funnet ut for lengst at det blir vi som står for trampoline her etter hvert :fnise: Ellers er jeg litt forbanna på hvem det nå enn er som har en ukastrert hannkatt i området her. Da jeg skulle legge jr drev den og jagde vår katt rundt omkring og har sett at den har tissa på veggen til en nabo. Kastrer den j******a katta deres!!! :frustrert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at katten fanget en mus i dag. Så det da vi satt og spiste, og da vi kom ut litt senere satt han ved hekken og så ganske fornøyd ut. Og joda, der lå det en liten og våt krabat og skalv. Jeg klarer bare ikke ta livet av de jeg altså, så roste katten og lot han være. Musa lå på samme sted en time senere, håper katten drepte den eller lot den gå. Stakkars :( Jr syntes det var veldig spennende og skulle gjerne plukka opp musa da. Eh, tror ikke det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så typisk. Når jeg spør om mannen kan stå opp med jr for andre dag på rad mot at jeg tar han når han våkner på natta så er ungen våken en time på natta med sover til halv ni! Det var jo JEG som skulle sove ut, ikke mannen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...