Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Pyntestøv skrev:

Åhh, så gøy med vellykka ultralyd. Er det ikke snålt, du har faktisk en fiks ferdig liten minibaby i magen som bare skal vokse fremover? :rodmer:

Ja, er helt sykt alt som får plass på bare 6 cm med menneske. Ble satt tre dager frem, si er i følge denne ultralyden 12+4 (12+1 etter egen beregning og 12+5 etter menstermin). Jordmortimen ble utsatt til onsdag da jordmora er syk, og da fikk jeg time klokka 9 så kan ha en rolig morgen etter å ha levert jr i barnehagen. Blir deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for sprellende baby i magen :strix: Var det innvendig siden dere fikk sett så i detalj? Legen min tok ultralyd når jeg var 11+3 og da var det bare en udefinerbar bamsemums inni der synes jeg :fnise: Det var utvendig da. 

Skal dere fortelle alle nå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjela skrev:

Hurra for sprellende baby i magen :strix: Var det innvendig siden dere fikk sett så i detalj? Legen min tok ultralyd når jeg var 11+3 og da var det bare en udefinerbar bamsemums inni der synes jeg :fnise: Det var utvendig da. 

Skal dere fortelle alle nå? :) 

Fikk både innvendig og utvendig. Han sjekka vel det meste medisinske med innvendig, men det var lettest å se hånd, nese og sånt med utvendig. Men én uke har jo mye å si på denne tiden, var derfor de anbefalte å vente til denne uka (jeg prøvde egentlig å bestille time forrige uke)

Glemte å ta med at vi har vel egentlig fortalt det til de fleste nå. Er ikke på Facebook liksom, men alt av venner og familie vet det vel. Begynte å fortelle det etter forrige ultralyd :)

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :) Så heldig at dere fikk sett så mye allerede. Det er så fascinerende hvor detaljert alt er i et så tidlig stadie :rodmer:

Koselig å dele nyheten med de rundt seg. Jeg har fått så mange klemmer og gode ord fra folk jeg trodde ikke kunne brydd seg mindre om jeg var gravid eller ikke og det varmer :) Vi har forresten heller ikke delt det på Facebook. Kun over telefon eller mest ansikt til ansikt når vi møter på kjente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig som fikk sett så masse på ultralyd! Tipper det var en fantaaastisk følelse å se at alt var i orden! Nå gleder jeg meg skikkelig til i morgen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da har jeg vært på første svangerskapskontroll. Veldig hyggelig jordmor, og selv om det var dobbeltime brukte vi hele timen. Jeg som har vært supereffektiv hos jordmor tidligere.... men snakket jo litt om forrige fødsel og sånn, det tar jo litt tid. Skulle egentlig bare ta blodprøver, men da jeg spurte om hun skulle måle blodtrykk gjorde hun like gjerne det også i tillegg til å høre hjertelyden. Men er ikke rart jeg har følt meg litt svimmel på toget, blodtrykket var på 80/45. Da hadde jeg jo stort sett sittet stille de siste 45 minuttene, men det var jo litt lavt. Tidligere har det stort sett ligget på 90/60 ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er veldig lavt. Mitt ligger stort sett på 90/60. Har vært nede på 90/55, men 80/45 er veldig lavt. Da bør du nok ta hensyn til dette. Hadde ikke du fått en buttons? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pyntestøv skrev:

Oi, det er veldig lavt. Mitt ligger stort sett på 90/60. Har vært nede på 90/55, men 80/45 er veldig lavt. Da bør du nok ta hensyn til dette. Hadde ikke du fått en buttons? :nigo:

Jeg måtte sjekke papirene fra forrige gang. Da begynte jeg på 90/60 og var nede på 90/55 på det laveste. Får håpe det ikke synker noe denne gangen.... Hehe, den tør jeg liksom ikke bruke da :fnise: Men nå som jeg har fått bevis på at det ikke bare er psykisk skal jeg manne meg opp til å spørre om å få sitte til uka. Er flauere å besvime :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri skjønt dette med blodtrykk jeg. Når folk prater med meg om blodtrykk, så bare smiler jeg og nikker og later som jeg skjønner hva dem prater om... Hva er liksom normalt? Og hva er høyt og hva er lavt? Og hvorfor er det to tall? (Og er dette noe alle går rundt og vet bortsett fra meg?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg har faktisk aldri skjønt dette med blodtrykk jeg. Når folk prater med meg om blodtrykk, så bare smiler jeg og nikker og later som jeg skjønner hva dem prater om... Hva er liksom normalt? Og hva er høyt og hva er lavt? Og hvorfor er det to tall? (Og er dette noe alle går rundt og vet bortsett fra meg?) 

Skjønner det ikke helt selv, selv om mannen har forklart meg dette med overtrykk (det første tallet) og undertrykk (det andre tallet) før.  Måtte google selv nå, og fant denne: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/kroppen-var/blodtrykket-30615.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de siste dagene har bare vært så utrolig bra! Langhelg, fint vær, jr har vært en drøm og alt har bare vært fint :) I dag har jeg fjernet alle barken i kjøkkenhagen (mannen insisterte på å ha det, men den er veldig i veien for å holde kjøkkenhagen i orden), fått planta pastinakk og gulrøtter, bygd minidrivhuset mitt (type 300kr på Biøtema) og potta om og plantet ut agurkplantene, kjøpt litt blomster og sånt på Plantasjen og ellers kosa meg med jr. Og mannen da. Ble til og med en liten kjappis mens jr sov :nigo: 

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotteri

:nigo: Du er så overachieving! :ler:

Ååååååh! Pastinakk! (kun pastinakk kan få meg av ludopratet her - jeg elsker pastinakk!) Hvor mye plass osv trenger man til det? Kan man ha det i dyrkekasser - eller må man ha sånn mini drivhus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fjotteri skrev:

:nigo: Du er så overachieving! :ler:

Ååååååh! Pastinakk! (kun pastinakk kan få meg av ludopratet her - jeg elsker pastinakk!) Hvor mye plass osv trenger man til det? Kan man ha det i dyrkekasser - eller må man ha sånn mini drivhus? 

Skjønner ikke hva du mener :plystre::fnise:

Jeg har bare sådd de rett i jorda, trenger ikke drivhus men tror de skulle ha en del sol (håper jeg, de får sol hele dagen). Planter de med 20 cm avstand, så jeg har sikkert 20 stk. Håper at noen av de blir bra hvertfall. Har lyst på ovnsbakte rotgrønnsaker og pastinakkpuré til høsten :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
1 time siden, A4-livet skrev:

Skjønner ikke hva du mener :plystre::fnise:

Jeg har bare sådd de rett i jorda, trenger ikke drivhus men tror de skulle ha en del sol (håper jeg, de får sol hele dagen). Planter de med 20 cm avstand, så jeg har sikkert 20 stk. Håper at noen av de blir bra hvertfall. Har lyst på ovnsbakte rotgrønnsaker og pastinakkpuré til høsten :Nikke:

:ler: Jeg kan vel håpe på en sped pastinakk jeg ovnssteker for alt det er verdt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går tok vi det (heldigvis) litt roligere enn på lørdag. Ikke at jeg hadde så mye valg, har stokk stiv i ryggen etter å ha stått bøyd over bedet hele dagen :fnise: Men vi fikk grilla, lekt og kost oss med is så alle tre var fornøyd.

I dag sover jr uten sovepose for første gang på over et år :bolledeig:Han har sovet uten på dagtid noen dager nå (bbruker jo ikke i barnehagen heller) og i kveld ville han ikke ha den på. Tenkte at han kanskje kom til å prøve å klatre over kanten, men neida. Han fikk forresten pute her om dagen også, den ville han heller ikke ha i dag uten at jeg helt vet hvorfor. Men uansett så er det jo så mye lettere å legge han nå. Legge seg i senga, jeg/mannen synger et par sanger og så natta (med påfølgende 10 sekunder med hylgrin når han ser at vi går ned trappa). Vi må ha døra hans åpen da, men en eller gang i fremtiden kan den også lukkes. Herregud, han begynner å bli stor asså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten glemt å skrive at ennå en nabo er gravid, vi er like langt på vei. Så på 21 hus blir det 7 2016-barn :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bare å innse at magen er kommet. Ingen skjørt passer lenger, og da jeg kom på jobb fikk jeg høre "oi, nå er du blitt svær" :fnise: Blir ikke bunad på 17. mai for å si det sånn. Burde hatt samme som mamma, hun har Åmli (den er så fin!) og den har høyt liv. Tror det er på tide å kjøpe noen gravidkjoler etter hvert også faktisk, de jeg har kommer ikke til å passe til over sommeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...