Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

:hakeslepp: Det og matchende trekk til dolokk/dosete kan skrives inn i historien som den minst gjennomtenke oppfinnelsen noensinne! Jeg er Kanskje over gjennomsnittet opptatt av godt renhold og hygiene, men jeg vil heller sette meg ned på et småkaldt rent sete enn et mykt, varmt skittent et *grøss*

Haha :ler: høres ut som livet med småbarn kan være tøft til tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teppe på do :haar:

 

Flere som har litt høylytte barn for tida, ja? Godt å høre, det er trøst i like skjebner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppe på do :haar:

 

Flere som har litt høylytte barn for tida, ja? Godt å høre, det er trøst i like skjebner :fnise:

Det har svigers :skratte: no surpise muligens :fnise:

Halla foressten. Regner med du er den jeg troooor du er :vinke:

Sier det bare: laminat er tingen med barn i hus :P er litt kaldere men tåler jo alt fra denne ungen :jepp:

Vi har vegg til vegg på soverommet til ungen, kjekt der inne,men ikke ellers i huset nei.

Grattis med å flytte inn i nytt hus da :danse: det var utrolig fint utenpå i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kakaoen! Og hei :vinke: Det kommer flere bilder innenfra etterhvert når vi får alt klart :) Satser på å få alt ferdig når jeg tar ferie.

I dag har det vært en god og varm dag, og vi har kost oss ute nesten hele dagen. Først var vi en tur i nærmeste barnehage, så hadde vi besøk av et vennepar som har en datter på 3 år (junior syntes det var stas med et barn på besøk og de koste seg skikkelig sammen), så gikk vi en tur på butikken og spiste is på hjemveien, så trengte junior et bad etter å ha spist is alene så satte han i badebalja på gresset, så var det middag før litt leking inne, og til slutt gikk vi og matet endene igjen. Bare fem stykker som var der i dag, rekorden er 17 :) Nå skal junior sove, og så skal vel mannen og jeg sette oss ut i sola med en øl. Deilig med kveldssol på verandaen. I morgen har vi ingen planer så blir nok en tur i barnehagen da også, veldig deilig at junior kan løpe litt fritt. Her er det fortsatt byggeplass så må forfølge han hele tiden. Men nå virker det som om det verste er over mtp tenner for denne gang, de to siste dagene har det vært god stemning i heimen. Hurra :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble ørlite granne sjokkert over ei jeg har på Facebook i går. De fikk baby for to måneder siden, og i helgen hadde de hatt barnefri og var hos noen venner eller noe i en annen by. Altså, er det bare jeg (og mannen) som er rar og synes det er alt for tidlig å reise fra en på to måneder en hel helg? For det første hadde jeg aldri følt behovet, men babyen er da alt for liten til å være borte fra mammaen sin så lenge? Heldigvis kjenner jeg henne ikke noe annet enn fra mange år siden, ellers tror jeg at jeg hadde slitt med å skrive noe (har måtte bite meg i leppa noen ganger når jeg ser folk legge ut bilder av babyer som er plassert foran tv'en (to-tre måneder gammel), går i gåstol eller hopper i sånn huske man fester på dørkarmen. Er ikke akkurat anbefalt.....)

Sånn, dagens lille utblåsning :) Nå er jeg på vei til jobb etter en veldig koselig helg. I går kom besteforeldrene mine på besøk og hadde med seg norske jordbær og fløte. Junior likte ikke jordbær, men fløte var stor stas! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd er ALT for lite ja!! Sier de ikke at antall mnd de er tilsvarer antall timer de kan være vekke fra mor? Altså en på 2 mnd kan være borte fra mor i 2 timer. Mener jeg har lest det..

Hver sin smak, men jeg hadde aldri greid det. Hadde det vært noe spesielt hadde jeg kaaaaanskje klart en kveld eller max en natt. Men ikke en helg :opplyser:

Skjønner godt at du blir sjokkert. Med sånne fb venner går man bare inn og fjerner varslene :nigo: Evt fjerner hele vennen :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Jeg tok meg en kveld vekk fra Vesla da hun var ca. to måneder, men da visste jeg at det ville være bare to timer hun var våken før hun tok kvelden. Jeg MÅTTE ha den kvelden alene, på grunn av hvor tung den første tiden hadde vært for meg, men samtidig savnet jeg henne så innmari på vei hjem at jeg holdt på å sprekke. En hel helg hadde jeg aldri, aldri gjort, med mindre jeg måtte. Men da burde det vært noe alvorlig.

 

Men, folk er forskjellige! Og det er jo mye man ikke vet. Kanskje er det kolikkbarn, eller såpass tøff overgang at det er fri eller at man går fra vettet. Det er jo mye man ikke vet også :vetikke:

 

Jeg har forøvrig fortsatt ganske fremtredende brekningsrefleks ved tanken på teppe på do, etter en sommer som hjemmehjelp! Rosa plysj og enkemann... Sier ikke mer :spy::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kveld er helt innafor :Nikke: Men så var denne babyen på første overnatting borte da den var såvidt tre uker gammel. Er sikkert lagt ut hundre bilder av verdens søteste, snilleste, beste, herligste, vakreste baby allerede, men det kan jo være for å overkompensere for at livet ikke er så herlig som man skulle ønske. Men sånn har hun alltid gjort da, lagt ut minst 20 bilder av hver eneste jentekveld, oppussing, kosekveld med kjæresten osv. Haha, jeg må slutte å bry meg kjenner jeg, og heller skjule alle innlegg fra den kanten. Er jo ikke snilt å baksnakke på denne måten heller :sjenert: (men jeg måtte få.det ut et sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok også det er vel tidlig ja ... Jeg har noen venninner/bekjente som omtrent ikke kunne vente noen få uker etter fødselen før andre passet baby, sånn at de for eksempel kunne dra på fest. Ville ikke valgt det selv, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på shopping. Herreguuuuud, så kjedelig! Altså, det var sånn passe moro å finne masse fine kjoler (Indiska, I love you), men resten. Blæh! Så sa til mannen at nå er jeg ferdig med shopping for i år, dette gidder jeg ikke en gang til. Mangler et shopping-gen tror jeg :fnise:

Ellers nyter mannen permisjonsdagene. Junior elsker jo å gå rundt, så nå har mannen funnet en inngjerdet fotballbane der han kan ligge og sole seg mens junior surrer rundt. I tillegg sover han til mellom halv åtte og åtte hver dag (i går ble det halv ni!) så jeg har en uthvilt mann for å si det sånn... Han mener jeg må ligge med sjefen og få lønnsøkning til en million i året så han kan være hjemme-pappa :ler: I går var vi og matet endene igjen. Dårlig oppmøte fra endenes side, bare sju dukket opp, men junior har lært å si kvakk kvakk. Eller, bat bat som han sier da :) så nå sier han hva hunden sier (uu-uu), motorsykkelen (rar brummelyd jeg ikke klarer å gjenskape med bokstaver) og anda. Han er ikke så god på konsonanter ennå, så ord er det ikke mulig å få ut av den gutten. Med unntak av hei, mamma, pappa (eller paba, baba) og der (uttales da! med stor entusiasme, gjerne veldig høyt inn i øret på mammaen). Så egentlig går det veldig bra hee om dagen, og gleder meg til tre ukers ferie fra midten av juli. Satser på at været holder seg også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det shopping-genet mangler jeg også. Jeg MÅ på kjoleshopping i dag, for vi skal i bryllup til lørdag. Jeg shopper ekstremt dårlig under press, så dette kan bli spennende.. :rolleyes:

 

Så koselig med en liten oppdatering om junior :) Det er så morsomt å lese, for jeg ser jo helt tydelig at han og R er på samme alder! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, man finner sjeldent noe når man er på leting. Om dere har Floyd i byen har de veldig mange fine kjoler da :jepp:

Moro å høre om andres småttiser ja, helt utrolig hvor ulike og samtidig ulike de er. Jeg fortalte ei jeg kjenner om junior dunke hodet i veggen for å få oppmerksomhet-periode og hun sa med en gang at hun visste om mange som gjorde sånne ting. De små er noen raringer :fnise: Heldigvis ser det ut til å gå over nå da, han blir jo totalt oversett av oss når han holder på sånn.

Argh, det er utrolig irriterende med oversettingsbyråer som endrer faktum i en tekst så man må sitte og sammenlikne med originalen hele tiden. Formatering er også feil mange steder, og det er generelt dårlig engelsk innimellom. Føler meg som en lærer her jeg sitter med den røde pennen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble spurt om leg på polet! :bolledeig:

:strix::fnise:

Jeg var også på polet i dag og kjøpte sprudlevann til en kollega og sjampis til en venn som har bursdag på lørdag. Følte alle glodde stygt på meg og magen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, det er en herlig alder :nigo:

Jeg var en tur på poler for mannen i fjor, høygravid, 14 mnd gammel frøken i vogna. Manglet bare cola i tåteflaska følte jeg på blikkene :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er litt risikosport å gå på polet gravid :fnise:

I går fikk vi de nye teppene og en lampe til å ha ved sofaen, og i dag kommer et lite bord vi skal ha i hjørnet mellom sofaen (har bare 3-seter) og stolen. Gøy å handle på nett :jepp: Fikk satt opp litt wallsticks på rommet til junior også, så nå begynner det å bli koselig der inne. Må bare finne et fint barneteppe (tips til butikk mottas med takk) og gardiner. Og bli kvitt skrotet som står i det ene hjørnet.... Junior lå og pekte entusiastisk på alle wallstickerne da han skulle legge seg i går, akkurat da tenkte jeg at dette er kanskje ikke den beste ideen jeg har hatt :fnise: Men det blir fint. Endelig har han fått et rom som faktisk ser ut somlet barnerom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med innredning! Wall stickers er jo genialt, istedenfor (som da vi var små) å ha hestetapet eller fotballtapet eller bamsetapet kan man holde det enkelt, og heller bytte ut stickersene ved behov. Lurt synes jeg! Hva slags wall stickers fikk han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellige dyr. På andre siden skal vi ha noen svære biler mannen valgte (overraskende.... :fnise: ). Tror jeg er ferdig nå, og er egentlig ganske fornøyd. Har liksom brukt skuvsenga som ramme. Skal legge ut bilde bare junior sovner og jeg kan ta bilde uten å få med den dumme stolen jeg sitter på :)

I dag har vært en fin og varm dag. Etter duppen til junior dro vi på stranda, og det var ganske stas. Hvertfall når han fikk en hel kroneis som han fikk spise helt selv. Nåde den som prøvde å hjelpe, da ble han dritsur. Jeg fikk greit med "kjeft" og han begynte nesten å hylgrine da jeg var så frekk å snu isen som han holdt feil vei sånn at alt holdt på å renne ut :ler: Bølger og vann var, ikke overraskende, kjempespennende. Å måtte holde mamma i handa så man ikke falt på alle de skarpe steinene var det dummeste han har hørt om tror jeg... Men vi klarte oss uten altfor mye hyl, bare litt kjefting :) Var en tur og matet endene i stad også, 16 stk kom det denne gangen. Koselig kveldsrituale det der :) Nå driver mannen og setter opp hyller i uteboden mens jeg venter på at junior skal sovne. Etter det skal jeg teste ut den nye iskremmaskinen min, skal lage sitronsorbet. Nam!

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøte wallstickers :jepp: Lurer på om du hadde funnet de billigere på ebay :lur: Jeg er ebayoman, så må jo sjekke der før jeg kjøper i norske butikker :plystre: Gjerrigknark heter det kanskje :ler:

 

Vittig med isen. De holder jo fast i sånt som om det skulle gjelde livet dere :hoho: Vet ikke hva som er mest grisete jeg. Iskrem i hele trynet og tskjorte, eller klissete ansikt, klær og fingre av en saftis. Godt man er forbi dette "ungen min må ha rene klær" stadiet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...