Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Om ting skulle drøye så er novemberbarn også digg :) tomt på fødestuene og pleierene har masse tid til deg :danse:

Hadde det ikke vært for den teite bhgefristen hadde jeg gått for det igjen :)

Jeg vil helst ikke ha sommerbarn. Stappfull barsel, varmt og sommerbursdag. Er født på sommeren selv, så er nok derfor :ler:

Nå risikerer vi å få skuddårsbarn, så vi får se hvordan det går :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Med et mai-barn og et august-barn må jeg si at jeg foretekker mai, altså :ler: Høygravid i fjor sommer var VARMT :ler:

 

Dog, jeg vet faktisk ikke hva jeg ville valgt om jeg kunne. Og så har man jo dette med at man kan føde for tidlig også, som velter all annen planlegging :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jobbturen vært i januar hadde vi ikke trengt å tenke på det i det hele tatt. Nå blir det til at vi utsetter og håper det klaffer på første forsøk. Kanskje syklusene har stabilisert seg innen den tid også :) Og det positive er at jeg kan kose meg med vin uten dårlig samvittighet :jepp:

I dag gikk jeg opp 20.000 i lønn da :hoppendeglad: Stillingstittelen min blir også endret, så er godt fornøyd. Gikk opp en del i fjor også, så at jeg "bare" gikk opp noen få lønnstrinn når jeg nå bytter stillingskode er helt naturlig. Ligger midt på lønnsstigen for den nye stillingen, og har jo bare jobbet her i 2,5 år. Og hadde permisjon i 13 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke full fødestue eller barsel for øvrig, selv om jeg fødte på Ullevål i starten av juni. Hadde jordmødre som fulgte meg skikkelig opp og følte meg utrolig godt ivaretatt hele veien :) Bare sånn for å skyte inn fra sidelinjen om at junibarn "vakke så gæernt", hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke full fødestue eller barsel for øvrig, selv om jeg fødte på Ullevål i starten av juni. Hadde jordmødre som fulgte meg skikkelig opp og følte meg utrolig godt ivaretatt hele veien :) Bare sånn for å skyte inn fra sidelinjen om at junibarn "vakke så gæernt", hehe.

Og man kan jo være uheldig og oppleve at det er fullt i det som skal være rolige perioder. Da jeg fødte var jeg den fjerde som hadde født den dagen. Dette var i mars, og klokka var bare halv ett. Til å være Bærum var det mye. Men tror ikke det er like kaos på Bærum som andre steder, det er et ganske lite sykehus og mange søker seg til Oslo selv om de bor i Asker eller Bærum. Jeg hadde jordmor hos meg hele tiden (gikk jo fort pluss at det var en sykepleierstudent med), men kan ikke si jeg la noe særlig merke til det. Merket jo ikke at legen kom innom liksom :fnise:

Glemte å skrive at katten fanget en mus i går da. Man blir jo litt stolt, men han drepte den jo aldri :( Til slutt forsvant den nedimellom ferdigplenen, men tror den var ganske skadd stakkars. Jeg klarte bare ikke ta livet av den selv om jeg jo burde gjort det. Klarte ikke se på at jeg hakket i stykker to brunsnegler engang (usikker på om jeg traff, bare hakket der de var og heiv på jord :ler: ). Bare katten ikke tar med seg halvtime dyr inn må jeg vel være fornøyd... Møtte to bitte små frosker på veien også. Mannen blir sååå oppgitt når jeg bare må løfte de opp og vise junior (og ta bilde). Men det er jo så gøy når de er på størrelse med en fingernegl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man kan jo være uheldig og oppleve at det er fullt i det som skal være rolige perioder. Da jeg fødte var jeg den fjerde som hadde født den dagen. Dette var i mars, og klokka var bare halv ett. Til å være Bærum var det mye. Men tror ikke det er like kaos på Bærum som andre steder, det er et ganske lite sykehus og mange søker seg til Oslo selv om de bor i Asker eller Bærum. Jeg hadde jordmor hos meg hele tiden (gikk jo fort pluss at det var en sykepleierstudent med), men kan ikke si jeg la noe særlig merke til det. Merket jo ikke at legen kom innom liksom :fnise:

Glemte å skrive at katten fanget en mus i går da. Man blir jo litt stolt, men han drepte den jo aldri :( Til slutt forsvant den nedimellom ferdigplenen, men tror den var ganske skadd stakkars. Jeg klarte bare ikke ta livet av den selv om jeg jo burde gjort det. Klarte ikke se på at jeg hakket i stykker to brunsnegler engang (usikker på om jeg traff, bare hakket der de var og heiv på jord :ler: ). Bare katten ikke tar med seg halvtime dyr inn må jeg vel være fornøyd... Møtte to bitte små frosker på veien også. Mannen blir sååå oppgitt når jeg bare må løfte de opp og vise junior (og ta bilde). Men det er jo så gøy når de er på størrelse med en fingernegl :)

 

Ja, ikke sant. Jeg kan ha vært superheldig rett og slett også med såpass god oppfølging og lite stresset jordmødre. Etter all kritikken jeg har lest om Ullevål så er jeg den motsattes røst, jeg følte meg så innmari godt ivaretatt. Hadde dog flere jordmødre da min fødsel drøyde ganske lenge. Det satser jeg på å unngå med nestemann, hører du kroppen min?? :ler:

 

Jeg er som deg. Ble temmelig overrasket over meg selv forrige sommer da jeg ikke engang maktet å drepe en fisk(!!). Jeg heiv den på land og hylte på mannen, som kom baksende til i den tro jeg hadde skadet meg selv. Følte meg bare så innmari slem som plutselig hadde fått rollen som fiskens bøddel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, her om dagen kom jeg på at jeg har jo ikke hatt ømme pupper denne syklusen. Forrige gang jeg var prøver fikk jeg ømme brystvorter etter el, både da jeg var og ikke var gravid. Denne gangen, ingen ting. Tipper hormontrøbbel etter pilleslutt og angrepille, men selv om jeg ikke har tenkt å bli gravid før september/oktober synes jeg kroppen kan komme inn i vanlig syklus. Kjedelig å gå og vente på mensen også...

Nå har jeg tatt ferie, og skal ha det ut juli. Ferien begynner hektisk (til oss å være) med besøk av søstern i går, pappa, dama og farmor i dag, og mamma og mannen hennes i morgen. Mamma og mannen har ikke vært i nye huset siden vi overtok og det ikke var et eneste møbel her, så blir gøy å vise frem hvordan det er blitt. Hittil har vi fått flere kommentarer på at de gule lampene over spisebordet er kule, det er litt ekstra stas for meg siden jeg hadde såååå lyst på gule lamper :) Ellers har vi ingen planer i ferien. Blir nok å ordne blomsterbedet, dra litt hit og dit (ikke for langt unna, vi har el-bil), og ta noen turer i skogen. Og mate endene selvfølgelig. Vi var på vei for å gjøre det i stad, men snudde da vi kom dit for det begynte og regne, og junior satt og sa dat-dat (gakk gakk) hele veien :ler: Noen som skjønte hva vi skulle ja... I morgen tar vi nok en tur sammen med mormor og bestefar da, så kan han vise hvor flink han er til å gakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett når man har tenkt å bli gravid (eller om) er det jo veldig ok når kroppen kommer inn i sin vanlige tralt og man har litt kontroll! Så deilig med ferie ut juli, og koselig med familiebesøk! Hva slags gule lamper har du?  :klo: Det høres veldig fint ut! Jeg er glad i farger på lamper, duker og sånt (og så liker jeg å ha møbler og vegger i nøytrale farger heller). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekre lamper! Vi flytta i ny leilighet for 3 mnd siden, og har fortsatt ikke hengt opp taklamper, fikk lyst på noe sånt. Dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekre lamper! Vi flytta i ny leilighet for 3 mnd siden, og har fortsatt ikke hengt opp taklamper, fikk lyst på noe sånt. Dyre?

Nei, betalte 1500,- stykket hos Raun på House of Oslo. Synes det var fryktelig vanskelig å finne riktig lampe, er ikke mange steder som har lamper med farge. Og de som har det har stort sett bare små. Tror vi var innom seks-sju butikker pluss at vi trålet alle nettbutikker vi fant omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger forhåpentligvis ikke de billigtestene jeg har liggende. Vil du ha de? Er strimmel fra ebay. Funker fjell, men står på kinesisk :fnise:

Send meg pm med adressen din så kan jeg sende når jeg kommer heim fra ferie :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo gul lampe, skal du være med meg hjem? :rodmer:

 

Er akkurat noe sånt jeg har vært på utkikk etter, så den legger jeg meg på minnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har to av disse: https://www.byrydens.se/no/shop/taklampor/charm-taklampa-35xh35cm-gul-2822370-2000

Har jo stort sett kritthvite vegger, så de gjør seg veldig :)

Grastusta: Jeg tar en test i morgen for sikkerhets skyld. Men jeg tror jo ikke det. Må kjøpe flere billigtester :sjenert:

ELSK!!!! :strix:  :strix: :strix:  

 

Har du testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke multisitertepå mobilen, så svarer alle i ett.

Først: Takk for lampeskryt!

Og så: Jeg glemte å teste i dag :sjenert: Er på dag 40 i syklusen, så synes jeg snart kan få mensen. Tror hvertfall ikke jeg er gravid. Sender deg pm, Kakaoen. Tror jeg trenger alle de testene jeg kan få tak i :fnise: Skal prøve å huske testing i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynte å spotte litt nå i stad. Blir spennende å se om jeg da får 40-dagerssykluser igjen. Time will show, jeg tror hvertfall ikke jeg gidder å teste i morgen.

Junior var ikke så lett å legge i dag heller gitt. Bare setter seg opp i senga og ler av(til) meg. Ufattelig søt, men jeg synes han kan prøve litt hardere å sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...