Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

De kosta jo litt, så hadde nok spart en del på å kjøpe på nettet. Men synes det er fint at det finnes sånne enkeltstående småbutikker så da er jeg villig til å betale litt ekstra. Er sånn med planter også. Nå som vi skal lage et helt nytt bed har jeg mest lyst til å kjøpe alle blomstene på et gartneri i nabokommunen i stedet for Plantasjen (som vi bruker ti minutter på å gå til). Litt rart at jeg tenker sånn, for jeg er egentlig en skikkelig gjerrigknark selv. Handler nesten bare på salg bl.a. Mannen er kjempeoppgitt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Jeg er også sånn som prøver å støtte lokale, gode bedrifter når jeg kan. Og så kan jeg være supergnien på andre ting :ler:

 

Veldig fint ble det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går raskt vi, bokstavelig talt, opp rundt 20 kvadrat med ferdigplen i hagen. Har en skråning opp mot naboen som vi har funnet ut at blir blomsterbed, så da flyttet vi ferdigplen derfra til der gartneren (til utbyggeren, ikke vår private :fnise: ) hadde fått det for seg at det var fint å plante plen i stedet for å legge ferdig. Vel, gress spirer bare sånn passe i grus, så da la jeg litt hagejord over og så krysser vi fingrene for at det går fint. Lurer på hvordan i all verden vi skal klare å plante hekk der da... Fikk satt ned noen stauder i ene enden av bedet, men tror jeg må ta de opp for å blande inn hagejord i den jorda som var der fra før av, det var ren sandjord og jeg tror det blir for porøst og skrint. Så i kveld må jeg gjøre masse om igjen, men det er jo bare gøy å holde på i hagen. Hvor vi skal gjøre av all den ekstra jorda er jeg litt usikker på da :klo:

Ellers fikk vi satt inn hyller i uteboden i helga (dvs, jeg rydda ut alt, mannen bygget hyller, og begge rydda inn igjen, satt alt av glass inn i sjekken og hengt opp et bilde over den. Ganske fornøyd med åssen blir :) Blir bra.å få gulv på loftet så vi kan sette en del opp der og få bedre plass i inneboden så det ikke blir så veldig stappa der. Syns vi har kommet et godt stykke på vei :)

I går var det dårlig oppmøte blant endene da vi skulle mate de, men til gjengjeld så jeg er rådyr :) Fem minutter fra døra vår. Sånt er stas :jepp: Også så vi masse hunder, noen måker og fire kråker, så junior var jo fornøyd. Skal ikke alltid så mye til heldigvis

Edit: leif

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Så koselig tradisjon å mate endene hver ettermiddag! :rodmer:

 

Det kommer til å bi så fint hos dere! Sikkert masse jobb som gjenstår, men det høres ut som dere er på god vei. Lo litt av at du er "ganske fornøyd med årsenhet blir" ;) - men jeg tror jeg skjønner hva du egentlig mente å si.

 

Ha en super mandagskveld!

 

Edit: feil smiley

Endret av Grastusta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn går det når man skriver på telefonen på toget og ikke sjekker autokorrektur :fnise: I dag begynte det å regne da vi matet endene så måtte småjogge hjem. Så en liten frosk på vei til vannet da, det var ganske gøy for mor og sønn (far blir mest oppgitt over den barnslige entusiasmen til mor :ler: ) Og så plukka jeg litt markjordbær, det synes junior er veldig godt. I dag ville han ha vanlig jordbær også, vanligvis kommer de ganske fort ut igjen.

Nå ligger nevnte sønn og dæljer løs på senga si med jeg ser på Dagsrevyen. Nå kan mannen angre på at han insisterte på å legge han *hånlig latter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sånn går det når man skriver på telefonen på toget og ikke sjekker autokorrektur :fnise: I dag begynte det å regne da vi matet endene så måtte småjogge hjem. Så en liten frosk på vei til vannet da, det var ganske gøy for mor og sønn (far blir mest oppgitt over den barnslige entusiasmen til mor :ler: ) Og så plukka jeg litt markjordbær, det synes junior er veldig godt. I dag ville han ha vanlig jordbær også, vanligvis kommer de ganske fort ut igjen.

Nå ligger nevnte sønn og dæljer løs på senga si med jeg ser på Dagsrevyen. Nå kan mannen angre på at han insisterte på å legge han *hånlig latter*

Jeg skjønner veldig godt entusiasmen for frosker!! Det høresfor øvrig ut som du gjorde en god deal med dagsrevy over sengedæljing! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker raskt innom og sier hei :) Tenkte å lese igjennom dagboken din når jeg får tid, men veldig gøy å følge noen som er i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hallo, frosk er en viktig ting å være entusiastisk for! :nigo:

(Jeg husker fortsatt godt da vi måtte bråbremse på sykkeltur en gang for maaaange år siden, for en hel flokk med små frosker som var på vei fra en bitteliten dam og over i den store! Vi stod i mange minutter og så på de små, hoppende froskene :rodmer: )

 

Minsten her ELSKER jordbær, imens storesøster ikke er like begeistret. Mon tro om augustbarnet er en smule påvirket av at moren hans nærmest levde på jordbær i fjor sommer? :ler:

 

 

Du vet forøvrig at du er på god vei til å bli skikkelig voksen når du blir begeistret for å lese om at folk har boder og oppbevaringsplass :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg, jeg må bare fortelle hvor misunnelig jeg er på dere med heelt nytt hus! Tror vi går for det neste gang, må bare finne noen penger til det først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi også kjøpt oss hus, men ikke nytt så det er et oppussingsobjekt de neste 2-3 årene (rent bortsett fra kjøkken, bad og gang i hovedetasjen). Vi fikk det såpass billig at vi ikke klarte å motstå fristelsen (selv om jeg egentlig ikke vil pusse opp med små barn), så nå går det i setninger dynket i selvbedrag: "tenk hvor fint det blir" og "vi kan få det akkurat som vi vil" (anstrengt smilefjes). Neida. Det blir jo veldig fint og huset er helt fint beboende, men kjenner et stort stikk av misunnelse til alle som kjøpet helt nytt hus, hehe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pyntestøv og Porcelain :vinke: Fordelen med helt nytt er jo at man kan kjøpe litt dyrere hus fordi man ikke trenger noe vedlikehold de første, tja, ti-femten årene. Derfor kunne vi gå 200.000 over budsjettet, pluss tilvalg, på det vi kjøpte nå. Vi pusset jo opp rekkehuset vi bodde i før, kun trappene som ikke ble gjort noe med annet enn å legge sånne trappemåner siden det var malt trapp og ingen av oss hadde lyst å falle ned (var bratt trapp i tillegg). Var gøy å pusse opp og få det som vi ville, men vi hadde ikke lyst å gjøre det en gang til. Men når bad og kjøkken er i orden går det fint å leve med litt oppussing. Var noen uker vi ikke hadde strøm og måtte dusje på jobben til mannen, dét var litt stress. Ble mye grilling de ukene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at den turen jeg ville være med på med jobben ikke blir utsatt så lenge likevel, så nå er det tilbake til å håpe at jeg ikke er gravid. Er på dag 34 i syklusen, men hadde sykluser på 40 dager forrige gang så det er visst helt normalt for meg. Hadde litt mye ubeskyttet sex forrige uke da, så litt nerver er det her nå. Får krysse fingrene for at jeg ikke er gravid nå, og så utsetter vi prøving til september-ish. Juni-barn er liksom det tidligste som passer meg nå. *dårligste prpverdagboka ever*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at den turen jeg ville være med på med jobben ikke blir utsatt så lenge likevel, så nå er det tilbake til å håpe at jeg ikke er gravid. Er på dag 34 i syklusen, men hadde sykluser på 40 dager forrige gang så det er visst helt normalt for meg. Hadde litt mye ubeskyttet sex forrige uke da, så litt nerver er det her nå. Får krysse fingrene for at jeg ikke er gravid nå, og så utsetter vi prøving til september-ish. Juni-barn er liksom det tidligste som passer meg nå. *dårligste prpverdagboka ever*

:fnise: Fader at det skal være så vanskelig å time dette riktig da?? Jeg håper det går akkurat som du vil (skulle ønske man bare kunne bestille baby med storken, sånn som i gamledager!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Er så nervepirrende å ha ubeskyttet sex når man egentlig ikke vil ha en til sånn asap. Her smalt det jo første mnd vi ga litt blaffen. Hadde egentlig lyst på april-mai barn :fnise:

Hvorfor er du mest gira på junibarn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er så nervepirrende å ha ubeskyttet sex når man egentlig ikke vil ha en til sånn asap. Her smalt det jo første mnd vi ga litt blaffen. Hadde egentlig lyst på april-mai barn :fnise:

Hvorfor er du mest gira på junibarn? :)

Blir tur til Svalbard i begynnelsen av mai, så for å få med meg det må jeg ikke ha gått ut i permisjon innen da. Og så er det jo greit å ikke måtte ta ulønnet permisjon i mange måneder denne gangen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Fader at det skal være så vanskelig å time dette riktig da?? Jeg håper det går akkurat som du vil (skulle ønske man bare kunne bestille baby med storken, sånn som i gamledager!)

Da tror jeg det hadde vært utrolig mange med bursdag i juni/juli/august :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da tror jeg det hadde vært utrolig mange med bursdag i juni/juli/august :fnise:

Jeg vil helst ikke ha julibarn for min del (sånn hvis jeg kan velge å slippe), mest fordi det er gøyere å ha bursdag når ikke alle er på ferie :P Synes egentlig mars/april er helt ypperlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke ha julibarn for min del (sånn hvis jeg kan velge å slippe), mest fordi det er gøyere å ha bursdag når ikke alle er på ferie :P Synes egentlig mars/april er helt ypperlig!

Mars/april er veldig greit :jepp: Både når man er i permisjon og når ungen blir litt større. Hvis jeg satser på midten av juni får jeg med meg tur, og ungen får bursdag før skoleferien (må bare unngå veldig overtid). Vinn-vinn :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars/april er veldig greit :jepp: Både når man er i permisjon og når ungen blir litt større. Hvis jeg satser på midten av juni får jeg med meg tur, og ungen får bursdag før skoleferien (må bare unngå veldig overtid). Vinn-vinn :)

Det er jo PERFEKT å ha bursdag ca rundt St.Hans! Dette satser vi på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første er født 9. juni. Det var skikkelig perfekt i forhold til at jeg slapp å gå høygravid på sommeren, og vi fikk nyyyytet en lang sommerferie sammen i en lykkelig, liten babyboble (min mann er lærer så han endte med å ha 10 uker sammenhengende fri). Uansett, junibarn kan anbefales. Trenger ikke bekymre deg så mye i forhold til påkledning, folk har fri rundt deg og alle er jo mer glade på sommeren, ikke sant? :)

 

Denne gangen går vi forhåpentligvis for mars/april/mai-baby, men det er det andre årsaker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...