Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Herregud, det er over 1,5 mnd siden jeg skrev noe her jo :sjenert: 

M er herlig om dagen, men mammadalt på sin hals. Det er egentlig ganske slitsomt, får ikke ett sekund alene så lenge hun er våken. Men hun har akkurat lært seg å gå selv og er nok superklar for bhg om en ukes tid (mor not so much). Hun kan si der (da), hei, hallo, hadet, natta og pappa, og då sier hun pip pip, voff og huhuu. Men ikke mamma :glare: Prøver jeg å få henne til å si det rister hun på hodet og sier arfh (sånn ca). Hun får fortsatt pupp flere ganger om dagen og det har jeg tenkt å fortsette med så jeg kan ha ammefri fra jobb. Ellers har vi hatt en fin jul med 14 stk til bords på julaften og et gavetårn på størrelse med Mt Everest :fnise: M har funnet ut at hun er b-menneske og sover til mellom 8.30 og 9.30. Så nå er det null rutiner på dagduppen. Hun har pleid å ha to, men da har hun stått opp 2-3 timer tidligere liksom....

Nei, nå kommer mannen og legge seg så jeg får avslutte. Skal prøve å oppdatere litt oftere fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arfh :hoho:

Mammaklistremerker er litt slitsomme altså, du har min fulle sympati. Neste gang jeg hører en gravid si "jeg gleder meg til å bli ferdig så jeg får kroppen min for meg selv igjen" kommer jeg til å le høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en koselig jul :nissevink: Imponerende med 14 til bords når man er småbarnsfamilie! :)  

Herregud så deilig med et B-menneske av en baby :pinar: Jeg kan bare drømme med mine to "early bird specials" av noen barn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jr og jeg hadde omgangssyken i natt. M kastet opp en gang natt til i går, men mannen har antakelig sluppet unna. Så nå ligger jr og jeg på sofaen og ser på tegnefilm mens mannen har tatt med M ut på en trilletur. Slitsomt med mammadalt når man ikke har særlig energi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marimba skrev:

Det høres skikkelig slitsomt ut, uff! Stakkars dere. 

 

God bedring og godt nytt år! 

Takk i like måte! 

Jeg la meg ti på ni i går og slokna som et lys. Ungene sov seg heldigvis gjennom fyrverkeriet, hørtes ikke ut som om det var så mange som skøyt opp siden det var omtrent 20 meters sikt. Vi så et par blink fra soveromsvinduet bare, så ikke huset over gata som ligger kanskje 30 meter unna. Formen er heldigvis bedre i dag, så jeg stod opp med ungene klokka åtte sånn at mannen kunne få en rolig morgen. I morgen er det planleggingsdag i bhg og jeg skal på jobb så han får jo litt å henge fingrene i da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en unge hoster så høyt i søvne at den andre begynner å gråte sånn at førstemann våkner. Da trenger mor mye kaffe på jobb i morgen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nggh, sykdom. Som om ikke det var slitsomt nok med småbarn i huset fra før, så skal de være syke til stadighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det var mannen som endte opp med å bli kjempedårlig :glare: Omgangssyken på han. Og da jeg hentet jr i bhg i går hadde han feber, så da har jeg brukt to sykt barn/syk barnepasser-dager første arbeidsuka. Som er på fire dager.... Men han var skikkelig dårlig, kom seg ikke opp av senga før nærmere tre. M hadde sin første dag i barnehagen i dag da. Dvs, vi var der omtrent en time. Glad vi skal ha fem dager tilvenning i stedet for tre, synes det hadde blitt litt litt lite selv om hun er godt kjent der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars mannen!  Omgangssyken er noe dritt altså. 

 

Gøy med barnehagetilvenning! Tror nok det er bra å bruke 5 dager ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mannen, håper dere ikke blir smittet! Omgangssyke er det aller verste altså!!

Så bra dere kan bruke fem dager på tilvenning :) Tror det er veldig verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden M er over året ville jobben ha bekreftelse på at jeg ammer (ifølge statens personalhåndbok anbefaler de å ha det fra babyen er 9 mnd). Så jeg ringte helsestasjonen i stad, samtalen gikk omtrent som dette:

Jeg: Hei. Jeg har en datter som er født i 2016 og så trenger jeg bekreftelse på at jeg ammer. 

Sekretæren: Ja, hva er navn og fødselsdato på barnet?

Jeg: *forteller*

Sekretæren: OK, vil du hente den eller skal vi sende den i posten. 

Jeg: Kan hente den. 

Sekretæren: Så flott, da sees vi. 

Så konklusjonen er at hele greia med at man får bekreftelse på at man ammer bare er tull. Aldri hørt om noen som har måtte ta med ungen og amme foran hs for å få den liksom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, A4-livet skrev:

Siden M er over året ville jobben ha bekreftelse på at jeg ammer (ifølge statens personalhåndbok anbefaler de å ha det fra babyen er 9 mnd). Så jeg ringte helsestasjonen i stad, samtalen gikk omtrent som dette:

Jeg: Hei. Jeg har en datter som er født i 2016 og så trenger jeg bekreftelse på at jeg ammer. 

Sekretæren: Ja, hva er navn og fødselsdato på barnet?

Jeg: *forteller*

Sekretæren: OK, vil du hente den eller skal vi sende den i posten. 

Jeg: Kan hente den. 

Sekretæren: Så flott, da sees vi. 

Så konklusjonen er at hele greia med at man får bekreftelse på at man ammer bare er tull. Aldri hørt om noen som har måtte ta med ungen og amme foran hs for å få den liksom :fnise: 

:hoho: Akkurat det der er vel ett område jeg tenker man kunne tatt mors ord for god fisk altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på pauserommet i bhg og hører på M som gråter og gråter. Ikke noe moro med tilvenning når det blir sånn. Men jeg må jo bare holde meg unna, de sa de skulle hente meg om det ikke gikk bra. Mener å huske at tilvenningen med jr gikk veldig mye bedre. Han gråt jo aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...