Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Weebs skrev:

Slitsomt! Har du testet ut på tur i bæresele? Vi har gjort det flere ganger :P Da glemmer hun ut hva som plager henne :) 

Har lånt bort bæreselen til ene naboen :dry: Vet ikke om det hadde hjulpet heller, i dag var hun en illsint banan uansett hvor jeg prøvde å legge/sette henne fra meg :fnise: Ordnet seg heldigvis rundt middagstider og hun spiste faktisk litt mais, paprika, agurk og ost til middag (vi hadde taco). Blir spennende å se i morgen. Jr hoster også nå. Mannen prøvde å gi han hostesaft i kveld. Det gikk som det alltid gjør; gutten spøy. Seriøst, tror ikke han har fått hostesaft én eneste gang uten å spy. Kjempepraktisk å ikke kunne gi han noe mot hoste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig to friske unger, og jr er tilbake i bhg. Han er i et elendig humør om dagen, jeg holder på å tørne. Gleder meg til mannen skal ut i permisjon og skal levere i bhg. Da slipper jeg unna i over to mnd :yvonne: Ellers så driver M og får tenner nå, den ene kommer nok ut i løpet av helga. Nesten litt synd, hun er så søt med de to små tennene sine. Skikkelig bøllesmil. Tenner forklarer det dårlige humøret i det siste, men hun er heldigvis i bedre humør nå. Kan til og med sitte litt alene på gulvet. Og så går og går og går hun med gåvogn si. Hvilket betyr at jeg hver halve minutt må løpe til og snu henne eller hjelpe henne løs fra noe hun har satt seg fast i :fnise: slipper å kjede meg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at mannen la M for første gang i går og det gikk kjempefint! Utrolig deilig altså, og bra for jr som ikke bare må bli lagt av pappa. Da kan kanskje jeg delta på neste foreldremøte i bhg om tre uker. Jeg liker jo sånt mens mannen hater det :fnise: Åh, så deilig å kunne være litt friere på kveldene. På mandag var jeg jo ute av huset noen timer etter at ungene hadde lagt seg, veldig deilig :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og ordnet litt i leiligheten til farmor på lørdag. Det var én ting jeg hadde ønsket meg, og der var oppskrifta på rullekake. Den fikk jeg tidligere i uka, så bakte og hadde med på lørdag (og har akkurat spist opp siste stykket nå :sjenert:). Ble snakk om julaften, broren min hadde et ønske om at hele familien skulle feire sammen. Såååå, da blir vi 15 stk på julaften hjemme hos oss i år. Mannen ble, ikke overraskende, ikke jublende glad. Alternativet var å ta med ungene til broren min, men det hadde jo bare blitt tull. Men vi lager da ikke dessert selv og så ber vi nok både broren og søstra mi om å ta med drikke (de tilbød seg å spleise på middagen). Om ribba er til 8 eller 15 stk har liksom ikke så mye å si ifht arbeidsmengde. Men ja, det blir spennende :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg søkt om ammefri på jobb. Tenk, om tre uker er jeg tilbake. Det går for fort, jeg vil ikke! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, A4-livet skrev:

Nå har jeg søkt om ammefri på jobb. Tenk, om tre uker er jeg tilbake. Det går for fort, jeg vil ikke! :bond: 

Hvor mye ammefri skal du ta, og hvordan ser du helst at det blir lagt opp? 

 

Koselig med fullt hus på julaften da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Hvor mye ammefri skal du ta, og hvordan ser du helst at det blir lagt opp? 

 

Koselig med fullt hus på julaften da :) 

Tenker å ta en time om dagen, usikker på hvordan jeg skal legge det opp foreløpig siden jeg uansett har fleksitid. Kommer nok til å dra på jobb tidligst mulig og dra ganske tidlig. Vanligvis drar jeg på jobb slik at jeg tar toget åtte og så er jeg hjemme kvart over fem. Om mannen kan levere så kan jeg amme mens han gjør det, da får jeg dratt omtrent samtidig som jeg pleier. Hehe, ble max usammenhengende. Må gå seg litt til tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at tiden har gått så fort at du snart er tilbake på jobb! Jeg vet jeg har sutret litt selv over jobb, men det er ganske avslappende å kunne sitte ned hele dagen, drikke kaffe som ikke er lunken og snakke med andre voksne mennesker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forsømte dagbok :vinke: 

Permisjonsslutt nærmer seg med stormskritt ( :grine:) og dagene går i ett. Hatt litt sykdom, dårlige netter og tenner på vei. Ja, nå driver faktisk M og får sin tredje tann. Endelig :fnise: Akkurat nå står hun og river ut alle bøkene fra bokhylla. En av yndlingshobbyene hennes. Nr to er vel å rive ut klærne under stellebordet. Og å gå. Vi går og går og går om dagen. Nå prøver vi å bare holde i én hånd så hun skal få litt bedre balanse, men tror det er en stund til hun går alene. Jr gikk da han var 11 mnd og 2 dager, tipper hu her kanskje ikke går før hun har bikket et år. Hun kan bare våge å ta sine første skritt mens jeg ikke er hjemme altså :nei: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete! Vikaren min har fått forlenget ut året. Skjønner ikke hvorfor, når jeg kommer tilbake skal jeg jo ha tilbake mine arbeidsoppgaver. Hun jeg snakket med fra jobb (som også er min fagforeningsrepresentant) og jeg var enige om at det kanskje er pga et prosjekt vi har på jobb nå, om ikke blir jo dette bare helt feil. Jeg liker henne jo ikke engang :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det kanskje på papiret er vikariat for din stilling betyr det ikke at det er det hun vil bli brukt til. Går nok bra. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er meningen at hun skal brukes til noe annet. Det er utrolig kjedelig å jobbe tett på med noen man ikke liker :murvegg:

Tipper det er på grunn av prosjektet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var heldigvis ikke noe å ase seg opp over (selvfølgelig, jeg har jo verdens beste sjef). Hun skal ikke ha noe med mine arbeidsoppgaver å gjøre. Gleder meg til å få tilbake kontoret mitt og gjøre mine ting. Og siden hun ikke skal gjøre noe jeg trenger å bry meg om trenger jeg heller ikke ha noe særlig kontakt med henne. Jeg går godt overens med alle bortsett fra dette mennesket så greit å kunne holde avstand. Følte jo at hun prøvde å presse meg ut omtrent i det øyeblikket hun begynte. 

Over til noe hyggeligere: M har begynt å krabbe. Endelig :ler: Og nå er hun ganske stødig på å stå alene (får ikke panikk i det vi slipper henne), tror hun tar sine første skritt før hun er et år. Har tatt et halvt skritt to ganger. Store jenta ( :grine:). I går sov hun bare én dupp midt på dagen, det gikk kjempefint. Men i dag sovnet hun som en Stein kvart på ti, så blir to i dag. Passer fint siden vi skal på barselkafé klokka tolv.

Nei, nå må jeg strikke litt. Genseren til jr er bittelitt knapp så jeg strikker en til :nigo: Og så er jeg akkurat ferdig med sokker til M. Har garn til sokker til jr og M, lue og pannebånd til mannen og bukse til M. Og så skal jeg strikke en genser til M. Bruker bare oppskriften på kjolen jeg akkurat er ferdig med og gjør den kortere. Har egentlig ikke tid til å jobbe så mye framover ser jeg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at en prat med sjefen beroliget deg litt! :) Dette er den vikaren som tok kontoret ditt om morgenen før du hadde gått ut i permisjon, sant? Skjønner godt at du ikke er så begeistret for henne. :fnise: Når er første dag på jobb? 

Jeg var også redd for å gå glipp av S' første skritt, men tror du ikke ungen var smart nok til å ta de tre første mens jeg var alene med henne på soverommet etter arbeidstid en dag da? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, juliane skrev:

Så bra at en prat med sjefen beroliget deg litt! :) Dette er den vikaren som tok kontoret ditt om morgenen før du hadde gått ut i permisjon, sant? Skjønner godt at du ikke er så begeistret for henne. :fnise: Når er første dag på jobb? 

That’s the one :jepp::rolleyes: Har første arbeidsdag på mandag. På onsdag drar jeg på jobbtur og kommer hjem fredag ettermiddag. Gruer meg :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig lite klar for å begynne på jobb i morgen. Stakkars lille M som blir revet vekk fra mammaen sin på den måten :grine: (dvs, stakkars meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! Håper det går bra! :) Første dagen er alltid litt utfordrende, så går det seg litt til utover uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...