Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Farmor er på lindrende avd i to uker. M og jeg besøkte henne i dag. Kjente ikke dama igjen med en gang :( Hun lever nok ikke til M sin ettårsdag dessverre, ut fra hvordan nedgangen har vært de siste ukene vil jeg tippe noen uker eller en mnd. Hun har heldigvis ikke smerter da. Huff, selv om man er 84 må jo tanken på å dø være ganske skremmende. Nei, sånt kan jeg ikke gå og tenke på.... Skriver om noe hyggelig i stedet. 

I morgen drar vi opp på hytta sammen med mamma og stefaren min. Fant ut i dag at det er hurtigladestasjon ikke så langt unna, så da drar jeg tidlig opp med ungene og så kjører mannen rett fra jobb. Han hadde nemlig ikke mulighet til å dra tidlig noe som passer dårlig siden vi da hadde blitt stående i kø hele veien. Nei takk! Så da henter M og jeg jr etter babysang i kirken og så drar vi opp uten mannen. Da skal M helt sikkert sove også så det passer bra. Nå har hun begynt å vinke :rodmer: Og sier adde samtidig. Så nå kan hun "si" mamma, der (samtidig som hun peker (med hele handa, ikke lett å bare bruke én finger)) og hadet. Mamma kommer bare når hun er dødssliten da :glare:  herregud så glad jeg er i den jenta. Jr også altså, er bare ikke så lett å huske når han skriiiiiker hele veien til bhg fordi han ikke fikk drikke vann mens vi gikk i garasjen :rolleyes: Men han og jeg koste oss med togbanebygging i ettermiddag så vi er kommet over det altså :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en fin helg på hytta. Jeg og ungene kjørte opp før mannen var ferdig på jobb for å unngå den verste køen. Gikk helt fint å kjøre alene med to små, ble bare er par stopp underveis (er 9 mil så ikke så langt). Endte med å kjøre med begge ungene hjem også, jr er jo god underholdning for M :Nikke: Jr er blodfan av bestefar så han diltet jo bare etter han i to dager. Til og med pappa blir til luft når bestefar er i nærheten :fnise: 

Ellers er det rett før M begynner å krabbe. Har tatt et krabbeskritt ved to anledninger så nå må hun jo snart komme i gang. Tok ned gåtralla i dag, men hun glemmer å flytte beina så tror vi får gå og holde henne litt til. Hun er kjempefornøyd når hun får gå litt. Og når hun får sitte på lekebilen til jr, den ville hun ikke av. Blir populært når jr kommer hjem fra barnehagen :ler: 

Ugh, fikk snap av mamma i stad. Hun opererer ut åreknuter og satt og filmet det og sendte til meg. Fikk faktisk en til etterpå. Sender hun meg en til tar jeg bilde av den maltrakterte musa som ligger i hagen (med alle innvollene på utsiden (:sjokkbla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en hyggelig helg :) er så koselig med besteforeldre! Og storebrødre som underholder småsøstre! 

 

Bare gå å ta bilde av den musa du og send tilbake :ler: trenger ikke å sende hit altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maltrakterte musa er heldigvis borte. Takk til skjærene for det :jepp: 

Ellers snakket jeg akkurat med broren min. Han anbefalte at jeg tar en tur til farmor i løpet av de neste dagene. Alene. Hun er kjempesvak, orker nesten ikke løfte vannglasset selv eller snakke. Så ikke noe å ta med ungene på, både for hennes og jr sin skyld. Får håpe jeg rekker det. I morgen har jeg ikke sjans siden mannen ikke kommer hjem før seint på ettermiddagen. Da farfar døde hadde jeg tenkt å besøke han dagen etter at han døde, lærte jo egentlig å ikke utsette ting da. Skal til mommo og bestefar sammen med mamma i morgen, de bor 10 min med bil unna det farmor er. Kanskje mamma kan ta M litt så jeg kan ta en kjapp tur. Får snakke med henne om det morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den siste tiden med besteforeldre er hard :klem:  De er ikke så hyggelige de besøkene der de såvidt er seg selv, men det må liksom til. Håper du får tatt turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært der en tur nå. Hun ville at jeg skulle ta med M en dag, så får ta en tur i morgen eller på søndag tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, fikk litt vondt av jr i kveld. Nå har han hatt uhell i senga to netter på rad så i kveld ville han ha på bleie igjen. Han virka ikke lei seg eller noe, men jeg klarer jo ikke la være å tenke at det kanskje er et lite nederlag. Sa til han at mange bruker bleie på natta selv om de bruker truse på dagen, så virka som om han tok det pent da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke vurdert å slutte på natten enda. Hun har spurt om å få slutte på natten, men vi har en avtale om 2 tørre bleier før hun får slutte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ville han egentlig ikke ha på bleie, men godtok det uten protester. Og i dag var bleia tørr. Den var visst ganske full i går, så glad vi hadde den på da :) 

I dag er M 10 måneder :strix: Vi skal feire med å stemme og så veie og måle henne på helsestasjonen etterpå. Nå sover hun, forhåpentligvis sover hun mer enn 30 min. *krysser fingrene* 

kan ta en liten oppdatering om M:

- Hun elsker å gå. Holder oss i henda eller prøver å gå med Brio-vogna si. Sistnevnte er ikke noen stor suksess ennå, må finne noen tunge bøker å legge i så den ikke velter. Blir kjempesint om vi ikke gidder å gå med henne akkurat når hun har lyst :fnise: 

- Reiser seg opp over alt. Ikke alltid like flink til å huske å holde seg fast så mor har hjertet litt i halsen innimellom. Ikke alltid like flink til å komme seg ned igjen, da blir hun sinna.

- Har begynt å spise grøt med skje selv. Nå havner faktisk mesteparten inni munnen i stedet for på kinnet også :tommel: 

- Gafler innpå med mat. Brokkoli var en stor hit i går. Pasta med pesto, brødskive, grøt og alt mamma spiser er også topp. 

- Elsker å være ute, da fyker hun rundt på bakken som en liten rosa rakett eller koser seg i sandkassa. 

- Kan peke og si dæ, vinker når vi sier hei eller hadet og kan vise hvor stor hun er. Øver på å vise hvor hun er, men "hvor er" og "hvor stor er" er visst lett å blande så hun viser stort sett hvor stor hun er. 

- Sov for første gang natta gjennom i natt. Sov fra litt over 19 til 5.30 :strix: (hadde broren sovet natta gjennom også hadde det vært toppers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, A4-livet skrev:

M var våken fra 3.30 til 5.00, og så stod hun opp 6.40. Blir noen liter kaffe i dag :sovne: :kaffekopp:

Føler med deg :sovne: Her har natten også vært en smule intens, skulle virkelig ønske jeg likte kaffe! Jeg drikker masse te da, men tror ikke det gir like bra effekt. Iskaffe utgår når jeg er på slankern også.. Bortsett fra de nettene man får under 3 timer søvn, da er alt lov, til og med i store mengder  :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mumsy skrev:

Føler med deg :sovne: Her har natten også vært en smule intens, skulle virkelig ønske jeg likte kaffe! Jeg drikker masse te da, men tror ikke det gir like bra effekt. Iskaffe utgår når jeg er på slankern også.. Bortsett fra de nettene man får under 3 timer søvn, da er alt lov, til og med i store mengder  :plystre:

Etter dårlige netter spiser jeg bare kake og sjokolade og drikker masse kaffe :sjenert: Viktig å trøstespise litt (mye) :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når M har lært en ting skal hun gjøre det hele tiden. Nå f.eks vræler hun fordi hun ikke fikk lov å holde meg i henda og gå.... :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gjorde niesen min også :fnise: Det ble ganske travelt å gå og gå hele dagen. Så jeg roper "neei" hver gang mannen går med M sånn. Hun får værsågod krabbe. 

Men det er vel en del av "lær å gå"-greia, så jeg får kanskje la de styre på før eller senere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Weebs skrev:

Det gjorde niesen min også :fnise: Det ble ganske travelt å gå og gå hele dagen. Så jeg roper "neei" hver gang mannen går med M sånn. Hun får værsågod krabbe. 

Men det er vel en del av "lær å gå"-greia, så jeg får kanskje la de styre på før eller senere :P 

Greit nok på dagen altså, men klokka fire på natta er det ikke lov ut og gå :nei:  Nå måtte vi ta frem soveposen med seler, hun reise seg ca 0,03 sekunder etter jeg la henne ned. Gang opp med ca 4000 så har man leggerutualet (helt uten overdrivelser selvfølgelig :fnise:). Fant ut at det var gøy å spytte ut smokken etter at man har reist seg opp også :rolleyes: Nå ligger hun og nesten sover, to min etter at hun ble stropper fast. Kom jo plutselig på at hun er vant til å være strippet fast i vogna så det er ikke helt ukjent for henne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M sovna på fem minutter og sov helt til halv seks :strix: Farmor døde i går kveld da. Godt for henne å slippe. Har vært på sykehjemmet sammen med pappa og broren min nå for å ta farvel, og på mandag blir det møte med begravelsesbyrået. Men nå skal M og jeg ut og kjøpe hennes første sko 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...