Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Ja, likestilling er bra men når det gjelder babyer funker faktisk ikke likestilling. Det er ikke alle som er i god form etter noen få mnd, ikke alle unger tar flaske/spiser særlig mye fast føde, ammingen kan bli ødelagt og båndet mellom mor og barn er faktisk noe helt annet enn mellom far og barn og mange mammaer er ikke klare for å være borte fra babyen og omvendt. Synes mange glemmer barnets beste, her er det pappas rettigheter som gjelder. Tror det er lite som irriterer meg så mye som den diskusjonen der.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, A4-livet skrev:

Ja, likestilling er bra men når det gjelder babyer funker faktisk ikke likestilling. Det er ikke alle som er i god form etter noen få mnd, ikke alle unger tar flaske/spiser særlig mye fast føde, ammingen kan bli ødelagt og båndet mellom mor og barn er faktisk noe helt annet enn mellom far og barn og mange mammaer er ikke klare for å være borte fra babyen og omvendt. Synes mange glemmer barnets beste, her er det pappas rettigheter som gjelder. Tror det er lite som irriterer meg så mye som den diskusjonen der.... 

Helt enig! :enig:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carouselle Har shoppestopp pga ulønnet permisjon :dry:

Long time no see. Grunnen til det er at jeg er så opptatt av å strikke genser til jr om dagen at jeg ikke har tid til KG. Kikker innom andres dagbøker men tar meg ikke tid til å skrive i min egen. Nesten ferdig nå da, er på slutten av det andre ermet :)  Denne uka har jeg tatt igjen nesten alt det sosiale jeg ikke har hatt mens vi hadde ferie. Mandag var det planleggingsdag så var hjemme med begge ungene og vi møtte venninna til jr på en lekeplass. Tirsdag var noen fra barselgruppa på besøk. Onsdag gikk jeg tur med noen naboer. Torsdag var jeg hos mamma og tok en tur i svømmehallen (M elsket det og holdt ut en hel time). Fredag var jeg sosial med ene naboen over halve dagen. Og i dag var jeg og ungene på Blåfarveverket med noen venninner med barn hele dagen (dro sånn i halv ti-tiden, var hjemme kvart over fem). I morgen har vi ingen planer. Takk og lov :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M var våken syv ganger i natt!:daane:pluss to ganger før jeg la meg. Tror det er på tide med nattavvenning, for sånn kan vi ikke fortsette. Måtte bare gi henne til mannen da hun våkna litt over syv og så sov jeg to timer til. Første gangen jeg fikk mer enn 1,5 time sammenhengende søvn (det skjedde én gang i løpet av natta, resten var med én times mellomrom) :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv nettopp om nattavvenning myself! Jeg må lese meg litt opp på temaet, har jo aldri gjort det før :P Hvilke metoder har du tenkt å teste? Gikk det greit med jr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Weebs skrev:

Skreiv nettopp om nattavvenning myself! Jeg må lese meg litt opp på temaet, har jo aldri gjort det før :P Hvilke metoder har du tenkt å teste? Gikk det greit med jr? 

Blir nok metoden et-par-netter-med-hylgrining :P Det er mannen som må ta det, så han må nesten få være med og bestemme litt. Det eneste jeg "krever" er at hun ikke skal ligge i senga og gråte. Men hun blir nok fly forbanna :fnise: Med jr gikk det veldig fint. Etter at par netter var det liksom OK. Måtte amme én gang første natta da, da hadde jeg så sykt spreng. Natt til lørdag blir den første natta, har booket barnevakt til jr nå nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattavvenning begynte visst i dag. Klarer ikke ha M koblet på puppen gjennom hele natta, men da våkner hun hvert femte minutt. Da blir det heller hyling, byssing og avvenning altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk altså lagt meg til å sove klokka tolv i går. Nøyaktig klokka to våknet hun. Orket ikke ta kampen så ammet. Ble amming annen hver time. Men det er veldig mye mindre enn hver time. I natt skal jeg prøve å holde ut litt lenger. Første duppen i dag var på 1,5 time, så om hun fortsetter sånn kan jeg faktisk legge meg nedpå på formiddagen. Litt lettere å holde ut søvnløse netter da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært våken i 1t 20min. Endelig er smokken OK (skulle tro den var av brennesle frem til nå så sinna hun ble når jeg prøvde å stappe den inn). Men hun ligger og kaster noe voldsomt på seg, så blir nok ikke noe soving med det første :icon_frown: Vurderer om jeg skal samsove og nattamme til hun blir 5, det er nok enklere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke soving, så da ble det en amming i stedet. Var over tre timer siden forrige amming så da var det greit. Og så var jeg trøtt... Men hun våknet ikke igjen før nærmere halv sju da, det er jo fire timer. Blir spennende å se hvordan det går i natt. Problemet er ikke å få henne til å sovne men å få henne til å sove mer enn to min etter at jeg har lagt henne ned i senga si :glare: Kjenner at jeg gjerne vil ha kommet så langt som mulig i avvenninga før mannen tar over, for jeg veit hvordan han kommer til å reagere når hun våkner for tiende gang på en time (vi snakker seriøs surpomp som sier et eller annet drit sånn st jeg blir sur og så er jeg teit som blir sur :rolleyes:). Foreløpig klarer jeg meg overraskende godt på fem timers søvn da :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skrive om noe annet en nattavvenning; utviklingen går i en rasende fart om dagen. Eller, det er mye hun nesten klarer.

Hun er på vei til å peke. Strekker ut handa og sier da (som hun sier hele tiden, jeg velger å tro hun sier der og er et geni).

Sier mamma (mama, mamamama osv. Igjen, jeg velger å tro hun er et geni :fnise:).

Sette seg opp selv. Hun setter seg på knærne men tør ikke slippe ene hånda. Så hun får ikke godkjent på den. Men hun sitter helt stødig om man setter henne på rompa.

Krabbing. Så nær, men skjønner ikke at armer og bein også kan beveges når man står på alle fire. 

Reise seg opp. Joda, jenta har begynt å reise seg opp når hun holder i meg eller vinduskarmen. Må huske å kjøpe anti skli-sokker neste gang, beina forsvinner jo bare under henne stakkars. 

Klatre. Her om dagen var hun oppå nederste trappetrinnet :sjokkbla:

Gå. Når jeg holder henne flytter hun beina og går. Foretrekker en periode med krabbing først altså:glare:

Det var vel alt hun klarer. Og så elsker hun sandkassa, så vi tilbringer en del tid der om dagen. Sitte og slå på bøtta med en spade = topp stemning :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M våknet halv ti, det er standard. Sovnet fort igjen, men jeg kjenner jo jenta litt nå så jeg har lagt meg fullt påkledd til hun våkner om noen min. Småbarnslivet :hjerte::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke M&M er så veldig twins lenger, her er vi ikke i nærheten av peking og mamma. Eller å reise seg opp! :ohmy: Så flink hun er! 

Jeg vil også leke med bøtte og spade snart :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 9.28, Weebs skrev:

Føler ikke M&M er så veldig twins lenger, her er vi ikke i nærheten av peking og mamma. Eller å reise seg opp! :ohmy: Så flink hun er! 

Jeg vil også leke med bøtte og spade snart :opplyser:

Bare å innføre bøtte og spade sø kjønnet hun det nok ganske raskt :Nikke:

 

Da er M lagt på rommet sitt (bytter rom med mannen) og alt er klart for et par netter med hyling. Blir nok opp ned-metoden og vann på tåteflaske. Så får vi håpe hun tar det like pent sol broren gjorde. Hun har forresten fått en ny favorittrett i dag; pasta med saus av fløte (neida, hun er ikke ti mnd ennå) og pesto med parmesan på toppen. Gafla i seg som om hun ikke hadde spist hele dagen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første natt med avvenning overstått. Jeg orket ikke høre på hyling så satte på en podcast på tlf. Har sovet ganske godt faktisk :) Hun hadde våknet ca annen hver time, men mannen fikk sove litt på morgenen så det har gått bra. M sover nå (og endelig tar hun smokken som er fra 6mnd og oppover i stedet for den som er fra 0 til 6 mnd :fnise:). Blir spennende å se hvordan neste natt blir. Får håpe hun ikke våkner like ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, følger spent videre med på sagaen om nattavvenningen! Spørs om vi ikke må til med det her etterhvert også! (Men kan vel drøye noen måneder til!). :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2017 den 11.13, Marimba skrev:

Oioi, følger spent videre med på sagaen om nattavvenningen! Spørs om vi ikke må til med det her etterhvert også! (Men kan vel drøye noen måneder til!). :P 

Det hadde sikkert gått bedre om M ikke hadde blitt forkjøla. Og jr våkna i natt og ville ikke legge seg til å sove (og vekket M minst én gang med grining/sutring). Sov ikke noe mellom 3.15 og 4.45 ca... Men men, det går fint. Litt spent på hvordan det blir på hytta til helgen da. Der må vi fordele oss på to soverom, men om M våkner på natta kan hun ikke sove på rom med jr. Det tror jeg ikke mannen tenkte på da han insisterte på å avvenne denne helga. Nei, nå våkna frk snørr igjen. Får gå og plukke henne opp (så hun kan kline mer snørr på meg :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har M lært seg å sette seg opp og så slippe det hun har dratt seg opp etter (hun har kunnet sitte selv og sette seg opp etter ting, men har ikke turt å slippe før nå). Og så har hun fått øynene opp for å gi og ta imot ting (jeg har dermed sagt takktakk rundt 100.000 ganger i dag :fnise:) og å putte ting oppi noe. Og så peker hun skikkelig med fingeren rett ut (innimellom) samtidig som hun sier dah (det sier hun ofte så det betyr nok dessverre ikke der). Nå øver vi på å klappe og vinke :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...