Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsatt 39 i feber på M :( er ikke syk heller, det er bare feber liksom. Skjønner ikke hvorfor. Kanskje tennene oppe kommer nå da, de skal jo komme lettere gjennom ved feber (jr hadde aldri feber da han fikk tenner, det hadde ikke M da hun fikk de to første heller). Nå ligger hun med puppen i munnen og det tror jeg hun kommer til å gjøre resten av natta. Ble uendelig lei seg da jeg trodde hun sov og reiste meg opp. Fikk en dupp på en hel time i vogna i dag (fordi den første varte i fem min, så hun var utslitt) og så sov hun på mannen en halvtime. Vært våken én gang før i kveld og da gikk det med smokk. Så mannen og jeg rakk akkurat en runde med, eh, ludo før jeg hørte at jeg var ønsket i rommet ved siden av. #småbarnslivet :fnise: 

ellers prøvde jeg å mose banan og avokado i dag og det gikk ned på høykant! Hun satt og gapte når jeg Lom med skjea, det gjør hun aldri omtrent. Så resten havnet i smoothieposer i kjøleskapet. Håper det er like poppis i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit, da hun endelig sovnet skikkelig snudde hun seg over på magen. Har lagt puta mi på ene siden og satser på at den hindrer henne i å krype ut av senga. Vet ikke om jeg tør sove likevel :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M hadde bare 37.4 i dag :hoppendeglad:  Hun våkna igjen i går, så hun fikk sovet på ryggen likevel. Sov ikke kjempegodt i begynnelsen, men så sov vi til kvart på ni i dag så da var det liksom greit :fnise: Nå hører vi på Ole Jakop av Egner, jr har fått litt dilla. Koselig å høre på sånne gamle historier. Ingen planer for dagen ennå. Tenkte oss til akvariet i Drøbak en dag da, tipper vi gjør det en av dagene det er meldt regn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da vêr vi hvertfall hvorfor M hadde så høy feber. Hun har fått den fjerde barnesykdommen. Så nå er hun prikkete over hele overkroppen stakkars :( Hun spiser nesten ikke fast føde om dagen, er nok litt sår i halsen (som jeg også leste i stad at kunne være et symptom). Pleier heldigvis å gå over etter en dag eller to da, så håper hun er bedre i morgen. Og at hun sover bedre i natt, nettene er jo elendige :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Weebs skrev:

God bedring til lillen! :troest: 

M fiser og hilser! (Grøt til kvelds :rolleyes:)

M fiser og hilser tilbake.

Virker som om hun har fått veldig mye luft i magen nå som hun har vært dårlig. Våkner opp hylende på kvelden/natta og fiser som et uvær. Og hadde en (nesten)diarebleie i natt. Likevel blir hun dratt med ut på tur til akvariet stakkars. Hun bare hylte fram til hun fikk smokken. Da gikk det fem min så sov hun. Da var det ca 30 min siden hun våkna fra forrige dupp. Stakkars lille :( Tror vi må gi henne Paracet om humøret ikke bedres snart, det er tydelig at hun er plaget av et eller annet ifbm sykdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M er like hes som Bonnie styler i dag :fnise: Det er egentlig ganske søtt, men får jo vondt av henne også. Humøret har vært betydelig bedre siden siste duppen i fem-tiden i dag så tror hun er pp bedringens vei :jepp: Har vært dårlig siden søndag så blir godt å få tilbake den blide jenta vår. I dag spiste hun til og med middag. Ris var litt rart men kylling gikk ned på høykant. Spiste nesten en skive til frokost også, så hun har omtrent spist like mye i dag som de siste tre dagene til sammen. Godt å få i henne noe annet enn pupp. 

Ellers har jeg kommet godt igang med strikkeprosjektet jeg begynte på i går; genser til jr. Er uten montering så passer godt til første genserprosjektet. Og så har jeg funnet ut at jeg liker å strikke med mønster, da er det så mye lettere å se at det går fremover. Neste prosjekt er kjole til M. Blir spennende å se når jeg kan begynne med det, får jo bare strikket etter at ungene har lagt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars M! Ikke rart hun har hatt det tøft!  Godt hun er på bedringens vei! :klemmer:

Men hvordan har hun klart å plukke opp fjerde barnesykdom da? Jr. hadde ikke det eller? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han hadde det da han var ett (da vi feiret bursdagen hans faktisk så lett å huske). Aner ikke hvor det kan komme fra, inkubasjonstiden er 9-15 dager så må ha blitt smittet på eller rett etter ferien. Da slipper hun hvertfall å få det flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille, jaja.. da vet man vel aldri når det dukker opp! Godt hun kom seg greit gjennom den! Det eneste positive er vel som du sier at nå slipper hun å få det flere ganger! Har jr. hatt vannkopper? Vi har ikke hatt det i hus ennå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Stakkars lille, jaja.. da vet man vel aldri når det dukker opp! Godt hun kom seg greit gjennom den! Det eneste positive er vel som du sier at nå slipper hun å få det flere ganger! Har jr. hatt vannkopper? Vi har ikke hatt det i hus ennå! 

 Nei, det har han ikke. Fikk tilbud om å bli smittet av en nabo i vinter men da var M så liten at vi takket nei. Har ikke gått i barnehagen heller. Like greit at de får det samtidig egentlig, så er man ferdig med det. Svogeren min fikk det da han var 29, det var ikke noe særlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigersøsteren min sendte snap av en baby med en romper som så akkurat ut som den nederste (lilla) du har strikket. Det første som slo meg var, å herregud, svigersøster er venn med ei av de jeg snikleser på. :sjokk:

Så slo det meg etter litt at denne venninna var førstegangs, og at det er ikke du. Ble helt ærlig litt skuffet. :sjenert: Synes de er utrolig vakre, jeg skulle ønske jeg var tålmodig og flink nok til å strikke og drive på med slikt! Har ett håp om at svigermor blir ivrig med pinnene den dag det kommer..

Håper M er i knallform snarest. :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 3.26, Tonio skrev:

Svigersøsteren min sendte snap av en baby med en romper som så akkurat ut som den nederste (lilla) du har strikket. Det første som slo meg var, å herregud, svigersøster er venn med ei av de jeg snikleser på. :sjokk:

Så slo det meg etter litt at denne venninna var førstegangs, og at det er ikke du. Ble helt ærlig litt skuffet. :sjenert: Synes de er utrolig vakre, jeg skulle ønske jeg var tålmodig og flink nok til å strikke og drive på med slikt! Har ett håp om at svigermor blir ivrig med pinnene den dag det kommer..

Håper M er i knallform snarest. :baby:

:vinke:

M er heldigvis i knallform igjen :jepp: Og nå har hun begynt å dra knærne under seg og komme seg opp i krabbestilling. 90% av gangene er mens hun hviler overkroppen på beina mine da, hun er visst litt lat :fnise: I morgen begynner barnehagen for eldstemann igjen. Tror jeg gleder meg mest :hoppendeglad::ler: Seriøst, fire uker sammen er mer enn nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tredje dag med barnehage, tror alle er godt fornøyd med det. Jr synes det er supergøy, M får lekt med storebrors leker og jeg har tid til å ta meg av M litt mer og være litt sosial igjen. Hadde barseltreff her hjemme i går, i dag kommer mamma på lunsj og i morgen kommer noen av naboene på vafler. Blitt litt lite voksenkontakt med andre enn mannen i ferien :fnise: Nå ligger M ute og sover i regnet (minner meg på at jeg må kjøpe et annet regntrekk til vogna), jeg har reddet en tomatplante fra å drukne (dreneringa funker tydeligvis ikke lenger) og nå skal jeg strikke litt. Nesten ferdig med mønsteret på genseren til jr så da er det bare å strikke fem nøster med grønt på resten. Gleder meg til å begynne på kjolen til M, så her er det bare å henge i :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var jeg sånn sur nabokjerring som ba tenåringsjenta som bor skrått over oss skru av musikken og gå inn/være stille. Ble vekket av at hun og noen venninner satt utenfor og skravlet/fniste klokka halv tre, da er man ganske høylydt(10 meter unna kanskje). Og siden de som bor vegg i vegg ble holdt våkne av det natta før men ikke turte å si fra selv tenkte jeg det var greit å si fra. Var ikke mer sur enn man kan forvente når man blir vekket midt på natta, men de syntes sikkert jeg var ei skikkelig kjerring :fnise: Så ja, nå er jeg blitt en sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innenfor! :) Selvsagt kjipt å være tenåring og få kjeft, men så lenge de faktisk sluttet etter at du ga de beskjed om å stoppe så var det nok ikke noen større krise :) Hadde de ikke foreldre som passet på? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Carouselle skrev:

Det er helt innenfor! :) Selvsagt kjipt å være tenåring og få kjeft, men så lenge de faktisk sluttet etter at du ga de beskjed om å stoppe så var det nok ikke noen større krise :) Hadde de ikke foreldre som passet på? :klo: 

De var på ferie. Så hun bodde vel mest hos faren sin. De var stille kveldene etter det da :jepp: 

Nå tror jeg M snart begynner å krabbe. Har kommet seg skikkelig godt opp i krabbestilling og står og gynger. Fikk en hånd bakover i dag, skal få for forsøket selv om det var feil vei. Og hun klatrer på alt. Meg, platen under bordet, det nederste trappetrinnet (kommer seg ikke opp, bare med overkroppen. Har ramla ned en gang da....) og sandkassa (elsker sandkassa!). I dag var vi på helsestasjonen og hun veier 9140 og er 72 cm lang. Hs mente at lengden kanskje ikke stemte helt siden hun da hadde vokst mye på kort tid. Får se ved neste kontroll. Da er det mannen som tar henne med for jeg er tilbake i jobb :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, A4-livet skrev:

De var på ferie. Så hun bodde vel mest hos faren sin. De var stille kveldene etter det da :jepp: 

Nå tror jeg M snart begynner å krabbe. Har kommet seg skikkelig godt opp i krabbestilling og står og gynger. Fikk en hånd bakover i dag, skal få for forsøket selv om det var feil vei. Og hun klatrer på alt. Meg, platen under bordet, det nederste trappetrinnet (kommer seg ikke opp, bare med overkroppen. Har ramla ned en gang da....) og sandkassa (elsker sandkassa!). I dag var vi på helsestasjonen og hun veier 9140 og er 72 cm lang. Hs mente at lengden kanskje ikke stemte helt siden hun da hadde vokst mye på kort tid. Får se ved neste kontroll. Da er det mannen som tar henne med for jeg er tilbake i jobb :grine: 

Wow! Tiden går fort altså! Når starter du i jobb?  Flinke M som straks knekker krabbekoden :nigo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marimba skrev:

Wow! Tiden går fort altså! Når starter du i jobb?  Flinke M som straks knekker krabbekoden :nigo:  

23. oktober. Det er jo omtrent i morgen :grine: Kjenner at jeg gjerne skulle vært hjemme noen mnd til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja det går altfor fort. Jeg synes også det er trist at det er mannen som skal på kontroll. Jeg er glad vi har pappapermisjon altså, men skulle gjerne vært lenger hjemme likevel :sjenert: Men jeg liker ikke de som begynner å synse om at man skal dele likt, for jeg synes vi kvinner burde ha like lang permisjon som svangerskapet, altså ni måneder! Vi burde søren meg få ni måneder med mageboeren på utsiden når vi har hatt den ni måneder på innsiden :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...