Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Mumsy skrev:

Man kan ikke være på topp hver dag:fnise: Hun tåler det helt sikkert.

Det med baby som åler seg rundt, er det mulig at de ikke er konstant skitten da? Det har jeg faktisk lurt på, hvor ofte må man vaske for å ha det så rent at det ikke vises på klærne liksom. Jeg vasker gulvet en gang i uka nå, dagen etter vask begynner det å bli skittent igjen. Hvite sokker her hjemme er sjelden en god ide, jeg støvsuger ganske ofte, men det hjelper liksom ikke. Så å holde det rent hele tiden må jo være ekstremt krevende, er det noen som gidder det? 

Kort sagt; nei! :fnise: Da måtte vi vasket minst en gang om dagen, spesielt nå som det er sommer og jeg og jr liker å gå barbeint ute i hagen (og da gjerne litt i skogen og på veien også). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg hadde nesten glemt den fasen fra de begynner å åle seg jeg. Herregud så bevisst man plutselig blir på at gulvet er skittent. Og det hjelper ikke når de begynner å gå heller, for da er de stadig på jakt etter rusk på gulvet. Har man ETT lite rusk i et hjørne er man garantert at det havner i munnen. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 11.20, juliane skrev:

Åh, jeg hadde nesten glemt den fasen fra de begynner å åle seg jeg. Herregud så bevisst man plutselig blir på at gulvet er skittent. Og det hjelper ikke når de begynner å gå heller, for da er de stadig på jakt etter rusk på gulvet. Har man ETT lite rusk i et hjørne er man garantert at det havner i munnen. :bond: 

Ikke trygt å ha henne på gresset, hun spiser alt hun kommer over :fnise: 

I dag begynte vi med bleieslutt på jr. Han har foreløpig tisset på do to ganger og ikke hatt uhell. Så første 1,5 timen har hvertfall vært en suksess :jepp: Mannen har tenkt å ta han med til sykkelparken etterpå da, lykke til tenkte jeg da og sa at jeg blir hjemme med M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en dag uten de helt store (tisse)uhellene. Kom bare bittelitt et par ganger, og så kom det bæsj to ganger. Men  absolutt godkjent, han er helt tydelig klar for det :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jr. Her har storesøster sluttet hun og. Helt plutselig, på onsdag. Begynte med å bæsje på potten og nå er hun veldig klar på at hun er ferdig med bleie. Mor mener hun trenger bleie på natten en stund fremover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Pentu skrev:

Flinke jr. Her har storesøster sluttet hun og. Helt plutselig, på onsdag. Begynte med å bæsje på potten og nå er hun veldig klar på at hun er ferdig med bleie. Mor mener hun trenger bleie på natten en stund fremover :P 

Trengs på natten her også. Leeeeenge :fnise: Men så flink hun er da! Her har det ikke gått så bra i dag, hadde bl.a tisset på teppet og gulvet på soverommet vårt i stad. I morgen blir han satt på do annen hver time, for han sier bare at han ikke må tisse og så glemmer han seg. Er vel rimelig vanlig i begynnelsen. Men han bæsja på do i stad da. Så da har han prøvd det også :)

Vært på stranda i dag. Jeg bada tre ganger, var utrolig deilig! Mannen angret på at han ikke hadde med badebukse. M sov først 17 min og så 30 min. Var ikke så vanskelig å legge henne i kveld :fnise: Hun fikk smake jordbær i dag (trodde ikke de skulle få det når de er under ett, men leste et sted at de kan det likevel. Passer fint når vi har noen kilo bær i hagen). Det syntes hun var godt! Satt og gomla i seg tre bær. Plukka nesten 600 gram til dessert i dag siden vi hadde middagsbesøk av svigerfar. Plukka i 2/3 av jordbærbedet så med det som var nesten modent kan jeg plukke like mye i morgen. I går plukket jeg dette:

IMG_1510.thumb.JPG.c2f6686c334f259864fbecb7776ead91.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når E sluttet med bleie måtte vi ta henne med på do hver halvtime en stund, for hun glemte helt alt som het do og hadde uhell godt og ofte. Etter en stund var det ikke alltid at det kom noe, så da lot vi det gå lenger og lenger tid mellom hver gang. Hun ble nesten bleiefri over sommeren når hun var 3, men når hun var tilbake i barnehagen etter sommeren "Hadde de ikke tid" til å følge henne på do regelmessig så da tok de på henne bleie når de skulle være ute :( Dette første til at hun glemte seg mer ut hjemme da hun var blitt vant med å ha bleie på igjen etter barnehagen, noe som igjen flere til at hun hadde flere uhell i barnehagen. Da fikk vi beskjed fra dem at det var tidleg år hun ikke var klar for bleieslutt!  Pga måten barnehagen tok tak i dette (eløer mangelen på det) ette tok det lang tid før hun ble helt tørr, og vi hadde mange uhell både hjemme og i barnehagen.

Oi, ble litt langt dette :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg ikke sove før nærmere halv ett. Og så hadde M en demi-dårlig natt i tillegg. På morran i dag la jeg derfor en arm over henne slik at jeg kunne slappe av litt men fortsatt kjenne om hun flyttet seg. Men gjett hvem som sovna og lot babyen åle seg utfor kanten av senga og rett i gulvet? :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen uhell på jr i dag. Flinke gutten :) Men han blir bare irritert hvis jeg prøver å få han på do uten at han sier selv at han må tisse da. Ellers har M et fint og rødt merke i panna si.... Har ikke like dårlig samvittighet lenger, men glad vi ikke skal på helsestasjonen på noen uker... 

I dag har det vært helt OK vær, og vi har vært ute store deler av dagen. Jr har lekt med ei på samme alder han ikke har lekt så mye med før, sånn er det når det ikke er så mange andre hjemme. Men hun har bare sånn passe med grenser. Tok henne først på fersken én gang, da stod hun og plukka sukkererter i hagen vår. Sa at det ikke var lov å gjøre sånt i andres hager. Andre gangen så jeg at hun tok jordbær, men så at faren stod der så regnet med at han sa fra (det gjorde han ikke). Tredje gangen løp jeg ut og snakket veldig (veeeeldig) strengt til henne om at det IKKE er lov å ta jordbær fra andre sine hager. Da jeg gikk inn begynte hun å gråte (ikke vant til å få den type tilsnakk tror jeg). Da faren kom etter noen min forklarte jeg bare at jeg hadde snakket strengt til henne fordi hun tok jordbær. Han snakket da med henne ang det. Sa det også til mammaen da hun kom hjem fra jobb, sånn i tilfelle det ble no snakk om det hjemme hos de. Hun sa at hun trodde hun hadde litt godt av det. Så neste gang kommer jeg til å være like streng første gangen jeg ser det. Og om ingen foreldre er der kommer jeg til å følge henne hjem. Jeg bruker ikke timesvis i kjøkkenhagen sånn at andre skal ta av den altså. Tror jeg i gjennomsnitt bruker minst en halvtime hver dag, inkludert blomsterbedet. Er litt jobb med det, men jeg bare koser meg da. Kommer masse tomatkart nå, og plukker sukkererter og jordbær hver dag (og en og annen agurk når jr ikke følger med :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S gikk på trynet på en sånn mus på hjul rett før 15 mnd- kontrollen, og møtte opp med en litt flau pappa og verdens blåeste nese. :fnise: Da jeg var der med henne tre mnd senere var det første helsesøster sa: "Du hadde visst slått deg litt forrige gang du var her du!" :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: @juliane Husker da jr ramla og fikk kul i hodet to ganger i løpet av en helg, følte jeg måtte forklare litt da han kom i bhg mandagen (for ikke å snakke om den perioden han dunket hodet i gulvet når han ble sint og fikk merker etter fugene på badegulvet i panna :sjenert:).

Nå er jeg ferdig med begge romperne til M :) Skal bare sy i knappene på selene, må nesten måle hvor på selene de skal sitte først. Er skikkelig fornøyd! Har bestilt garn på nettet til en genser til jr, håper å få det på mandag så jeg kan komme igang. Har ikke strikket noe til han på kjempelenge. Egentlig har jeg ikke strikket noe særlig siste tre-fire mnd. 

M har sovet skikkelig dårlig på dagen de siste dagene, men i dag har det blitt over en time til sammen. Og hun har fortsatt ikke våknet etter at hun la seg, de andre dagene har hun gjerne våknet to ganger på denne tiden. Kanskje jeg får lagt meg til å sove før tolv i kveld da :jepp: 

Og der tok ammetåka meg og jeg kommer ikke på noe mer å skrive :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har en tendens til å alltid slå seg før kontroller på helsestasjonen, så den ene gangen jeg kom der og følte meg som verdens verste mamma og skulle irklsre alle blåmerkene så helsesøsteren på meg og sa "dette er ikke blåmerker man bekymret seg over, de viser bare at man har et aktivt barn!" Det hjalp ihvertfall godt på mammahjertet. 

Må si jeg er nysgjerrig på disse tingene du har strikket. Mulig å se bilde?

Det kribler virkelig i strikke- og heklefoten  ( :fnise: ) hos meg om dagen, men L liker best å sove oppå meg eller i bæreselen mens jeg går rundt, så har nesten ikke fått gjort noe siden hun kom! Men jeg må få ferdig et teppe som jeg har holdt på med i en evighet nå, for jeg ble tante igjen i går og hun må jo få gave! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflotte! Tror neste eg skal strikke til L må bli i noe lignende farger som du har :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, miore skrev:

Whoah, utrolig imponert! :Nikke: 

 

7 minutter siden, Småkjekset skrev:

Kjempeflotte! Tror neste eg skal strikke til L må bli i noe lignende farger som du har :jepp:

 

Takk! Var litt usikker på den brunfargen, men sammen med de lyseblå knappene ble den veldig fin :)

 

M har sovet dårlig i det siste og i dag var hun skikkelig sutrete. Syntes hun var litt varm men tenkte at det var fordi hun akkurat hadde sovet i vogna da jeg kjente på henne. Vel, 39,3 i feber målte jeg i kveld. Så hun sovna halv sju i dag. Stakkars liten, håper hun får en god natts søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, glemte helt å svare på snappen. Stakkars liten! Det forklarer kanskje de dårlige dagene hennes. Noe har vært på gang :( Håper hun sover kjempegodt i natt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! :hoppe: Rålekkert! :) Heldige M!

Synd på pjusk M! Ikke rart hun var vanskelig, sutrete og ikke ville sove. God bedring til M :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Åh, glemte helt å svare på snappen. Stakkars liten! Det forklarer kanskje de dårlige dagene hennes. Noe har vært på gang :( Håper hun sover kjempegodt i natt! 

Foreløpig er vi på amming nr to så dette lover ikke kjempegodt :dry: Må nok levere henne til mannen i morgen tidlig for å ta igjen litt søvn. 

42 minutter siden, Carouselle skrev:

Du er kjempeflink! :hoppe: Rålekkert! :) Heldige M!

Synd på pjusk M! Ikke rart hun var vanskelig, sutrete og ikke ville sove. God bedring til M :)

 

Takk! Hun er jo litt bolle så den var litt stram over lårene :fnise: Men ellers er mor veldig fornøyd :) Hun er fortsatt varm men håper hun er bedre i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...