Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Skal prøve å koke pære og putte i babyfeederen :Nikke: Hun er jo ikke så glad i moser (måtte lure i henne sviskene). Har kommet litt i dag, tre ganger faktisk. Lite hver gang, men da er ting kanskje litt i gang igjen. Ellers er hun blitt forkjøla også da. Kjempesnørrete og 37,9 i nesten-feber da vi stod opp. Fint at mannen er borte i to dager :P Siste gang han er borte før september da, gleder meg til to hele måneder uten reising 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg beskjed på butikken "Nei, legg fra deg den!" av treåringen :ler:  Hva da herme etter mamma og pappa? :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badet i går:

Jr: Hvor er puppen?

*jr drar ut bhen min for å se*

Jr: Oj, den var flat!

Jeg: :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Da lillebroren min var på samme alder dusja han sammen med mamma, og utbrøt gledesstrålende: "Mamma, så lange pupper du har!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom det bæsj :hoppendeglad: Hun hadde klart å presse ut en liten klinkekule, så jeg testet termometertrikset og da kom det ganske mye (tok tempen først og da var det bæsj på termometeret så det var jo rett innafor åpningen). Tror det kommer en tann i løpet av helgen også, er ganske så hvitt der fortennene skal komme, spesielt den venstre, men har ikke kommet helt gjennom ennå. I tillegg er hun kjenpesnørrete, helt utrolig hvor mye grønt snørr den lille nesa klarer å produsere :ohmy: Så det er ikke så rart det har vært litt dårlige netter i det siste. Men de to siste har vært bedre, jeg tolker det som at magevondten og tannvondten begynner å gå over. (Synes hun er alt for liten til å få tenner, hun vokser for fohohooooort :grine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov M nesten 1,5 time i vogna :sjokkert: Og hun kom seg opp i krabbestilling og stod og gynga oppå magen min da jeg satt med henne i sofaen i stad. Jeg holdt bak føttene hennes, så hun hadde sikkert ikke klart det alene, men likevel liksom. Utviklingen går i en rasende fart om dagen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke, spreke M! Var Jr. en krabber? Mine barn ser ikke ut til å ville krabbe. De er også svært trege med å sitte. Hjelper vel ikke at lillebror er gutt, er ikke gutter generelt litt tregere i utviklingen? Stemmer det for dere også, at M er raskere ute enn sin bror utviklingsmessig? :) 

Jeg elsker det tannløse smilet og gruer meg litt til den første tannen. Samtidig som jeg vil ha disse vondtene med frembrudd av tenner overstått også. Synes liksom det bare drar ut i evigheter her. Kan se tydelige antydninger til tenner oppe, gommene er liksom endret fra å være helt glatte til å få konturer av tenner. Det hørtes jo rart ut, men ja.. noe er i endring i hvert fall ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr var en krabber ja. Nevøen min hoppet over krabbinga, men begynte å gå da han var ti mnd. Jr begynte å åle seg da han var åtte mnd og krabbet en uke før han var ni mnd, så der ser det ut til at hun ligger foran. Men han begynte å snu seg tidligere enn hun gjorde. Håper bare ikke hun kommer til å skravle like mye :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på Blåfarveverket. Jr fikk klappe mohairgeiter, vanlige geiter, kaninbaby og kalver (den ene kom og hilste på M oppi vogna, synd en unge fikk den vekk før mannen rakk å ta bile), sett griser, sauer of høner, kjørt med gråtass, vært inni en hule i fjellet og sett en foss. Vi var der i fire timer, hadde det vært opp til han hadde vi nok vært der litt til. Skal definitivt tilbake :jepp: M fikk være med og se masse, lå stort sett bare i vogna mens hun sov. Gøy når de er sp store at de virkelig får med seg ting, tror hun koste seg veldig. Ble litt sein sistedupp i dag da, fra fem til nesten halv seks (måtte vekke henne, hun sover aldri så godt som når jeg vil at hun skal ta en minidupp). Så hun er i ferd med å sovne nå. Måtte bare få henne til å slutte med å dra ut sitt eget hår :sjokkert: Ellers lite nytt å melde. Bortsett fra at nærmeste naboen vår skal flytte til en annen kant av landet neste år. Jeg vil ikke ha nye naboer, jeg vil beholde de vi har :grine: Seriøst, vi kunne ikke hatt bedre naboer og jeg fikk skikkelig klump i halsen da de fortalte det. Tenk om vi får noen kjipe naboer da, det hadde vært helt krise. Huff, godt jeg har nesten et år å forberede meg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på IKEA med mannen for å kjøpe nye gardiner til jr (noe jeg mener er totalt unødvendig men mannen insisterte). I gardinavdelingen var det bare kjipe gardiner noe jeg sa til mannen og sa samtidig at de kanskje hadde barnegardiner i barneavdelingen. Han sjekket det men fortsatte å peke ut gardiner. Jeg sa at jeg syntes alle var kjipe. Da kommer det fra mannen at jeg hadde bestemt meg for at vi ikke skulle finne gardiner og at han egentlig hadde lyst å dra alene (men han spurte om jeg ville være med). Da mista jeg totalt lysta på å kjøpe gardiner, så ba om å få bilnøkkelen så jeg og M kunne dra og kjøpe kaffekapsler i stedet. Da jeg kom tilbake for å hente mannen hadde han ikke kjøpt gardiner. Vet ikke om det er fordi jeg ble sur eller fordi han ikke fant noen. Gidder ikke spørre heller. Han fant hvertfall en måte å få kona sur på i løpet av noen få sekunder da.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sover M i senga si. Jeg har et lite håp om at hun sover bedre da. Foreløpig har hun våknet to ganger, begge gangene har hun ligget på magen når jeg har kommet inn. Vurderer å sy inn borrelås på ryggen på pysjen hennes :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter tredje oppvåkning (kl 22.30) ga mor opp og la M i dobbeltsenga. Ble ikke noe bedre søvn av det.....

IMG_1319.thumb.PNG.d9bbbb8f2a290275671faf047cc113bb.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, det der ser jo ut som en drømmenatt i mine øyne! :ler:

Alt under 1 time våkentid totalt er winning :P

Så mye blått har jeg ikke sett siden i fjorhøst på min egen måling, tror jeg.

Men ikke gi opp egen seng-prosjektet, det kan gå mye bedre allerede neste gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har prosjektet plutselig begynt å gå dritt   :vetikke:

Må ammes i tilbake i drømmeland hver gang hun våkner og det er gjerne hver time :daane:. Er det den metoden du også bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leopanter skrev:

Hæ, det der ser jo ut som en drømmenatt i mine øyne! :ler:

Alt under 1 time våkentid totalt er winning :P

Så mye blått har jeg ikke sett siden i fjorhøst på min egen måling, tror jeg.

Men ikke gi opp egen seng-prosjektet, det kan gå mye bedre allerede neste gang :jepp:

:ler: jeg reagerte på samme måte - wow, for en fantastisk natt med en så liten baby! DET lange strekket med blått på midten der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blandet jeg Blåfarveverket med Hadeland Glassverk. Vet ikke hvorfor, men det blir alltid krøll når jeg skal skille de to :vetikke: Uansett, jeg kjente ikke igjen beskrivelsen av Hadeland Glassverk, så det er kanskje ikke så rart :P Tror jammen vi må ta en tur til Blåfarveverket en gang snart, det hørtes jo koselig ut :) 

Kjipt med naboene. Vet hvordan det føles! Er alltid skikkelig nedtur når noen gode naboer flytter eller en god kollega slutter. Håper dere får noen nye, fine naboer :)  

Og altså, en sånn opplevelse på IKEA med mannen og gardiner, det er bare så utrolig kjipt! Litt uvant situasjon at mannen er den som vil kjøpe nye gardiner :laugh: Måtte lese flere ganger for å være sikker :laugh: Men situasjonen er så gjenkjennelig! Noen ganger kan man jo lure på om disse mennene faktisk har et sterkt ønske om å lage muggen stemning? :dry:

Er det fitbit som driver å logger søvnen? Eller er det en app på telefonen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Leopanter skrev:

Hæ, det der ser jo ut som en drømmenatt i mine øyne! :ler:

Alt under 1 time våkentid totalt er winning :P

Så mye blått har jeg ikke sett siden i fjorhøst på min egen måling, tror jeg.

Men ikke gi opp egen seng-prosjektet, det kan gå mye bedre allerede neste gang :jepp:

Haha, kanskje det er jeg som egentlig er bortskjemt til vanlig? :fnise: Var en god periode midt på natta der, men den registrerer absolutt ikke alt. Merker det hvis jeg er ute av senga en natt, da tolker den alt annet som søvn... Skal prøve igjen ja, men tror kanskje at tennene plager henne litt. Er hvertfall en (to) på vei opp nå. 

7 timer siden, Weebs skrev:

Her har prosjektet plutselig begynt å gå dritt   :vetikke:

Må ammes i tilbake i drømmeland hver gang hun våkner og det er gjerne hver time :daane:. Er det den metoden du også bruker? 

Jepp, det er det eneste jeg orker å prøve :jepp:  Da hun våknet første gangen i går fikk hun smokk og koseklut pluss at jeg holdt på henne (aka holdt henne nede så hun ikke skulle snu seg). Gidder jo ikke teste det på natta

6 timer siden, miore skrev:

:ler: jeg reagerte på samme måte - wow, for en fantastisk natt med en så liten baby! DET lange strekket med blått på midten der! 

Midt på der ser det ikke så ille ut nei. Tror jeg fikk 2,5 time sammenhengende søvn faktisk. Når det er luksus liksom.... :dry:

3 timer siden, Carouselle skrev:

Nå blandet jeg Blåfarveverket med Hadeland Glassverk. Vet ikke hvorfor, men det blir alltid krøll når jeg skal skille de to :vetikke: Uansett, jeg kjente ikke igjen beskrivelsen av Hadeland Glassverk, så det er kanskje ikke så rart :P Tror jammen vi må ta en tur til Blåfarveverket en gang snart, det hørtes jo koselig ut :) 

Kjipt med naboene. Vet hvordan det føles! Er alltid skikkelig nedtur når noen gode naboer flytter eller en god kollega slutter. Håper dere får noen nye, fine naboer :)  

Og altså, en sånn opplevelse på IKEA med mannen og gardiner, det er bare så utrolig kjipt! Litt uvant situasjon at mannen er den som vil kjøpe nye gardiner :laugh: Måtte lese flere ganger for å være sikker :laugh: Men situasjonen er så gjenkjennelig! Noen ganger kan man jo lure på om disse mennene faktisk har et sterkt ønske om å lage muggen stemning? :dry:

Er det fitbit som driver å logger søvnen? Eller er det en app på telefonen? 

Hadeland glassverk har jeg faktisk aldri vært på. Bare kjørt forbi ørten ganger på vei til hytta. Blåfarveverket kan anbefales altså. Når ungene blir litt større gleder jeg med til å ta de med i koboltgruvene :Nikke: 

Er sikkert en kobling i hjernen som slår inn hvis kona har vært fornøyd for lenge, så må de si et eller annet idiotisk. Blir sånn som den gangen han sa "jeg har et forslag så da er du garantert imot det" før han foreslo et eller annet. Jeg blir ikke spesielt lydhør av sånt. Dessuten synes jeg det er utrolig respektløst sagt, og han hadde aldri sagt noe sånn til noen andre. 

Er Fitbit ja. Den simpleste versjonen, men det duger for en som bare bruker den til å telle skritt og holde et øye på søvnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...