Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Man skal ikke undervurdere å slå tåen i vippestol altså. Vet at det gjør sykt vondt. Stakkars tå!:cry3: 

Haha, er veldig gjenkjennelig å dunke baby med mobil. Huff, har skjedd her noen ganger. Føler meg som verdens mest klønete mamma når det skjer! Her har jeg dunket hodet inn i sprinkelsengen ved et par anledninger også, bommet litt når han skulle legges ned etter amming.. Straffen "min" er jo selvsagt at han våkner med et vræl "Til pass for deg, din klønehøne!" :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk litt dilla da jeg skulle lage slekstre til ungene, endte med å melde meg inn på myheritage og har nå funnet frem til min 9x tippoldefar på farfar sin side. Kjekt at andre har vært inne og forsket på slekta før, finner nok ikke så langt tilbake på de andre. Fant også ut at jeg har aner fra Skottland, men han var født i 1550 så det skotske blodet er relativt utvannet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj spennende! Morsomt at du har historie så langt bakover! Og ikke minst at du har en dæsj Skotte i deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har ikke bæsja siden forrige helg, så nå er det slutt på all fast føde utenom svisker til monsterbleia kommer. Herregud, jeg gruer meg :ler:  Ellers har jeg overlevd tre dager uten mannen. Første dagen var mamma her, det hjalp selv om det fortsatt jeg som la ungene så. To uler til neste tredagerstur. Da skal jeg få han til å levere i bhg første dagen. Jeg visste nemlig ikke at han skulle på kontoret først denne gangen, synes det var unødvendig å dra så tidlig da. Jeg er hvertfall dødssliten, klokka fem var jeg klar for å levere ungene til noen andre og slenge meg på sofaen. Denne helga skal jeg ikke løfte en finger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noe av det første mannen sier etter at jeg har vært alene i tre dager er klaging på at jeg henger håndkleet feil på badet (sagt med sur, oppdragende stemme), vel, da kan han takke seg selv for at jeg blir muggen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndkle som henger feil. Håper du var muggen hele dagen :heks:.

Å hallepalle. Hvordan kommer den bleia til å bli :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe han hadde stått opp på feil ben, for det kunne han holdt for seg selv ja. Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre stemning i dag :Nikke: Og det ble veldig god stemning i halv seks tiden i dag da det endelig løsna for M. Heldigvis fordelt på to bleier med ti minutters mellomrom, ellers hadde vi vel måtte kaste klærne hun hadde på :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klage på håndklehenging?! Etter å ha vært borte tre dager?! Fy søren, jeg hadde vært paddesur selv! At det går an! :snurt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, M nøys med smokken i munnen og den føyk ut som en liten rakett :fnise: 

Hatt noen fine dager nå, kjenner jeg gleder meg til sommeren med lange fine dager der ungene i gata løper rundt og leker. Har nesten ikke sett noe til jr i perioder, bare hørt at han har vært rundt omkring med naboungene. Deilig når de blir litt større altså :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær og lyse dager gjør virkelig en stor forskjell! Merker det godt vi også, plutselig er naboene ute igjen og barna leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har gått fra forstoppelse til å komme med fire-fem grønne bleier om dagen (og natta). Savner spedbarnsbæsjen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hva skjer med de grønne, råtne bleiene?! Jeg savner også spedbarnsbæsjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skjer??? Samme her! Jeg trodde jeg hadde overproduksjon siden jeg har hatt spreng i noen dager nå, så jeg driver med intervallamming. Men de bleiene altså, de gir seg ikke :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er at den grønne bæsjen er enklere å vaske vekk enn den gule da :tommel: Prøver å se det positive i det :fnise:

Bah, i dag er jeg forkjøla. Og var i tillegg dødssliten etter natta, så måtte få mannen til å komme hjem fra jobb. Han var heller lunken til forslaget helt til jeg sendte melding og sa at jeg lå på gulvet og gråt. Da kom han ganske fort :jepp: Fikk sovet over en time, noe som hjalp veldig på formen og humøret. Nå har mannen tatt med seg M for å hente jr i barnehagen mens jeg ligger på sofaen. Kjenner at ønsket om tre barn blir bare mindre og mindre, jeg gleder meg til de to vi har klarer seg ganske godt selv. Liker babytiden, men er utrolig deilig å kunne sende i bhg eller sette på Barne-TV når man er syk selv :Nikke::ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg kommer til å få meg en real overraskelse over hvor mye en baby krever. Er liksom bare vant med 6åringen, som står opp alene om morgenen, setter på barnetv og spiser en yoghurt:P Det er vel noen år til før vi kan vi kan forvente det samme av babyen:fnise: 

Det var enda godt at mannen tok hintet å kom seg hjem fra jobb, slik at du fikk hvilt deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å lære de å klare seg selv tidlig, @Mumsy:jepp: 

 

En kjempefin helg er overstått. Jeg var mye bedre i går, så vi dro på stranda med noen naboer. Tror jr var mer i vannet i går enn hele Mallorca-ferien til sammen :fnise: (seriøst, det er ikke tull engang) I dag feira vi bursdagen til mamma, tradisjon tro spilte vi bowling før vi dri hjem til de for is og kaffe. Var hjemme kvart på åtte, så M satt og hylte i bilen hele veien hjem mens jr fikk pizzarester for å holde seg våken. I morgen drar mannen på jobbtur igjen og vi ser han ikke før torsdag. Mor gleder seg sånn passe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du er maskin :hoppe: Jeg hadde to dager med to relativt selvstendige unger pluss M, og jeg var stressa :fnise: Synes det verste er å lage mat jeg altså. M blir så utålmodig så alt tar lengre tid fordi jeg skal prøve å underholde henne imens. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire dager alene! Kjenner jeg blir småsvett på dine vegne jeg. Mannen her er vanligvis ikke borte i mer enn to dager, og det holder lenge :tongue: Får håpe både Jr og M oppfører seg eksemplarisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...