Gå til innhold

Svindlet av brudens skattekammer (brudekjole)


Benedikt3

Anbefalte innlegg

Oi! Snublet over denne tråden helt tilfeldig! Takk for varsel! Ikke nok med at hun har ræva omdømme, ræva omtale og forbanna kunder; dama kommer inn på KG og begynner å forsvare seg selv på elendig skrevet norsk. Snakk om å gjøre det verre for seg selv. Aldri fått SÅ dårlig inntrykk av en bedrift før og har aldri sett maken til oppførsel...kommer til å holde meg milevis unna denne tullebutikken og anbefale alle jeg kjenner å gjøre det samme. For et freakshow

Anonymous poster hash: 09fdb...ade

At hun skriver dårlig norsk har vel ikke noe med saken å gjøre. De som har handlet med henne har jo snakket med henne og vet at hun ikke er norsk. Hun snakker sikkert ikke perfekt norsk heller.

Anonymous poster hash: b1ad3...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

At hun skriver dårlig norsk har vel ikke noe med saken å gjøre. De som har handlet med henne har jo snakket med henne og vet at hun ikke er norsk. Hun snakker sikkert ikke perfekt norsk heller.

Anonymous poster hash: b1ad3...557

 

Nei, jeg tror nok ikke at hun hadde gitt noen bedre kundeservice dersom hun var norsk. Og det spiller vel absolutt ingen rolle hvilket land hun kommer fra.

Men jeg mener at en seriøs bedrift i det minste burde få hjelp av noen som er stødige i norsk når de skal uttale seg skriftlig, for å gi et mest mulig seriøst inntrykk og for å unngå misforståelser. 

Anonymous poster hash: 8c720...e2b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriften er et nuf selskap og det var et firma som leverte mine årlige papirer ble  forsinket.Men ble allerede gjenåpnet i februar i england. Vi skulle egntlig flytte i nye lokaler i juni,men pga flere kunder som istede for og vente  på og få kjolene sine så går de sammen på en måte som begynner og gjøre dette svært vanskelig.så nå har jeg fokus på levering av kjole og nye lokaler i juli. Og det er mye jeg kunne gått inn på nå. Men jeg har kontakt med mine kunder og lager avtaler og ordner løsninger med hver kunde. Mvh brudens skattekammer

 

Det hjelper lite om postkasseselskapet ditt i England er gjenåpnet. NUF-selskapet ble slettet i Foretaksregisteret 30.12.14, og da har ikke selskapet ditt norsk org.nr. Og hva da med momsregisteret? 

Anonymous poster hash: 75f4a...a7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Jusbus og/eller jushjelpa (de hjelper helt gratis!) i tilegg til forbrukerrådet og tv2 hjelper deg, slik at andre blir advart. Om noen ikke vil stå frem på tv, så tror jeg de tar saken i egne hender da dere er så altfor mange som har blitt svindlet!

Anonymous poster hash: 102a6...f4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett en bedrift sitte å forsvare seg på KG.

DET er useriøst, det!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett en bedrift sitte å forsvare seg på KG.

DET er useriøst, det!

Det har vært et par episoder der enkelte bedrifter har vært her inne. De har prøvd å "forsvare seg". Det har ikke gått så fint. Ingen av dem er så flaue som denne. 

Endret av Saltsild
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad for at jeg ikke har bestilt kjole hos henne! Bra at slike ting kommer frem i lyset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Hva skal man si når man leser alt dette?

Det er så man tror det ikke er sant, og det er vanskelig ikke å le av det. Men dessverre er alt som står her sant. Og faktisk verre enn det som kommer frem. Og når man står midt oppe i svindelen, som jeg gjør nå, har man mest lyst til å skrike ut av sinne og maktesløshet.

 

Jeg kan uansett bekrefte at eier av Brudens Skattekammer (i hvert fall det som en gang var Brudens Skattekammer) er norsk. Ikke at det er viktig i seg selv, men eiers problemer med å uttrykke seg forståelig skriftlig er og blir et problem. Vi skjønner faktisk ofte ikke hva hun prøver å kommunisere de få gangene vi oppnår skriftlig kontakt med henne. For å nå henne per telefon gjør vi aldri. Det hender en sjelden gang at hun svarer på sms eller mail, men det hører til sjeldenhetene.

 

Bruden i dette tilfellet skulle hatt kjolen ferdig levert i slutten av mars. Det var avtalen som ble gjort da kjolen ble bestilt og forhåndsbetalt. Det kom selvfølgelig ingen kjole i mars. Og heller ingen informasjon fra Brudens Skattekammer om forsinkelsen. Etter flere forsøk på å få tak i eier fikk vi høre at kjolen var forsinket til begynnelsen av mai. I mai kom det heller ingen kjole. Og ingen beskjed fra butikken. Nå er vi i midten av juni og bryllupet nærmer seg. Og butikken på Karl Johan er plutselig ryddet og tømt. Det fikk vi heller ingen informasjon om før vi fant det ut selv her inne på nettet. Etter forholdsvis stor panikk de siste to ukene er nå kjole ordnet fra annen butikk. Så det ordner seg heldigvis. Nå gjenstår det å se om vi får hevet kjøpet og penger igjen fra Brudens Skattekammer. Det er i hvert fall noe vi har krav på i og med at selger så til de grader har brutt avtalen som ble gjort ved kjøp.

 

Eier av Brudens Skattekammer har i hele perioden gjort seg utilgjengelig. Selv de gangene inngåtte avtaler er brutt har hun ikke svart på henvendelser. Og avtaler er dessverre brutt igjen og igjen. Når avtaler er brutt og vi har kontaktet Brudens Skattekammer har vi ved enkelte anledninger fått en eller annen dårlig unnskyldning på sms om hvorfor avtalen ble brutt. En av få ganger hvor vi faktisk har fått tak i eier på telefon ble vi skjelt ut og anklaget for å ødelegge ryktet til Brudens Skattekammer. Hallo!!? Hvem ødelegger det ryktet? Det er så ufattelig uprofesjonelt det hele. Og helt uforståelig at en aktør i denne bransjen kan holde på på en slik måte.

 

Denne saken er utrolig trist for alle involverte. Men de eneste jeg mener fortjener sympati her er alle brudene som har havnet i en så utrolig frustrerende og vanskelig situasjon. Alle de som på en så kjip måte får ødelagt tiden sin i forkant av bryllupet med en så frustrerende og utmattende sak som dette. Jeg håper virkelig dette løser seg for de alle!

Endret av TheM
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi har fått en henvendelse fra en journalist i TV2 som ønsker å komme til bunns i denne saken. Tidligere kunder som ønsker det kan kontakte henne på [email protected].

 

Håper noen tar kontakt, det er jo helt hårreisende oppførsel, og perfekt TV2-mat!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle brudene har min sympati. MEN, syns ikke dette er noe å "lure" på hva som har skjedd: - Det er jo åpenbart hva som har skjedd her; butikken har betalingsproblemer og eier har ikke brukte pengene fra kundene til å bestille kjolene pengene var ment til, men til å dekke andre regninger og tidligere bestillinger de var på etterkant med...

 

Jeg kan uansett bekrefte at eier av Brudens Skattekammer (i hvert fall det som en gang var Brudens Skattekammer) er norsk. Ikke at det er viktig i seg selv, men eiers problemer med å uttrykke seg forståelig skriftlig er og blir et problem. Vi skjønner faktisk ofte ikke hva hun prøver å kommunisere de få gangene vi oppnår skriftlig kontakt med henne. For å nå henne per telefon gjør vi aldri. Det hender en sjelden gang at hun svarer på sms eller mail, men det hører til sjeldenhetene.

 

Man trenger ikke ha studert mye psykologi for å se (ut i fra språket til eieren) at her ligger det trolig sykdom eller personlige issues bak.
Ja, sikkert fint for brudene at media tar tak i saken, men håper det skjer litt skånsomt, pass på så det ikke blir en "personlig tragedie" waiting to happen...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle brudene har min sympati. MEN, syns ikke dette er noe å "lure" på hva som har skjedd: - Det er jo åpenbart hva som har skjedd her; butikken har betalingsproblemer og eier har ikke brukte pengene fra kundene til å bestille kjolene pengene var ment til, men til å dekke andre regninger og tidligere bestillinger de var på etterkant med...

 

Man trenger ikke ha studert mye psykologi for å se (ut i fra språket til eieren) at her ligger det trolig sykdom eller personlige issues bak.

Ja, sikkert fint for brudene at media tar tak i saken, men håper det skjer litt skånsomt, pass på så det ikke blir en "personlig tragedie" waiting to happen...

Å, jeg er så enig med deg i det du sier om "skånsomt".

Jeg har massevis med sympati for brudene, og mener absolutt ikke at dette er akseptabel oppførsel fra eieren av Brudens skattekammer. Men ut i fra det jeg leser, så tror jeg dette er en kvinne som mest sannsynlig har undervurdert utfordringen det er å drive en slik bedrift, og dermed har hun kanskje rotet ting til for seg selv. 

Jeg håper virkelig journalisten fra tv2 viser litt skjønn i sin håndtering av denne saken, og ikke går til frontalangrep mot denne kvinnen. Jeg tipper kvinnen føler nok press som det er, og at en offentlig oppvask kanskje kan føre til en "personlig tragedie", som du kaller det.

Anonymous poster hash: 9deb9...a07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun skriver dårlig norsk har vel ikke noe med saken å gjøre. De som har handlet med henne har jo snakket med henne og vet at hun ikke er norsk. Hun snakker sikkert ikke perfekt norsk heller.

Anonymous poster hash: b1ad3...557

Spiller ingen rolle hvor hun er fra, men det virker veldig lite profesjonelt å skrive og formulere seg med så mye feil. Ikke rart det blir mye misforståelser og krøll. Dessuten tar hun seg ikke bryet med å gå over for å rette feil. Hun er ikke mye mye nøye med andre ord. Hadde du kjøpt på nett hvis butikken reklamerer med "veri cheap and nice dress for you. We mak spesiale price"? Nei? Ikke jeg heller. Pleier å være første tegn på svindel. Enhver seriøs aktør, utenlandsk eller norsk, gjør en effort når det kommer til måten man fremstår og da er språk og rettskrivning alfa omega.

Men når man tyr til å forsvare seg på kvinneguiden har man vel nådd bånn, og hvordan driter tydeligvis i hvordan både hun som eier og butikken fremstår

Anonymous poster hash: 09fdb...ade

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er meningsløst å spekulere her inne i innehavers helsetilstand og eventuelle sykdomstilfelle. Det har vi svært lite grunnlag for å mene noe som helst sikkert om. Det vi derimot vet er at Forbrukerrådet har mottatt over 30 saker mot Brudens Skattekammer og dets eier. Og tallet på bruder som har opplevd problemer med selskapet er antagelig høyere enn tallet på saker Forbrukerrådet har mottatt. Problemene virker å være de samme i alle de historiene vi har hørt om: kjoler leveres ikke til avtalt tid, eier gjør seg utilgjengelig for kundene sine, hvis kjolene til slutt blir levert noen dager i forkant av bryllup er de ofte i fullstendig feil mål, og eier viser ingen forståelse for problemene kundene blir satt i.

Et kjapt søk på nettet viser også at bruder begynte å klage på problemer med Brudens Skattekammer så tidlig som i april 2013. Og det er slettes ikke umulig at det er eldre tilfeller enn dette. Dette er altså ikke et nytt fenomen som kan forklares ut i fra noen mulige syksdomsforklaringer. Denne fullstendig useriøse aktøren burde vært ryddet ut av markedet for lengst.

 

Dette er altså hva vi vet helt sikkert. Og det er helt for jævlig! Minst to og et halvt år med misfornøyde bruder knytter seg til butikkens og eiers historie. Jeg vil gå så langt som å kalle det Brudens Skattekammer har holdt på med den siste tiden for svindel. Og når vi vet at dette har pågått i minst to og et halvt år syns jeg ikke innehaver fortjener spesielt med sympati. Eller unnskyldninger om at hun kanskje er blitt syk. Tvert i mot synes det for meg rimelig klart at det må hardere skyts til for å få ryddet opp i dette. Jo fortere jo bedre. Det er nok bruder der ute nå som har fått ødelagt bryllupsforberedelsene sine. Og i verste fall fått ødelagt selve bryllupsdagen. Og som har tapt masse penger.

 

Så jeg håper så mange som mulig tar kontakt med TV2`s journalist. Dette er en sak det er fint at blir belyst skikkelig. Både for å nøste opp i saken for de som er rammet. Og også for å fjerne denne aktøren fra markedet for godt. Og jeg antar da at TV2 er seg sitt ansvar bevisst og at de følger presseetiske retningslinjer uten at vi trenger å bekymre oss for den biten.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg er brudgom og min brud har bestilt kjole fra brudens skattkammer. 

Vi kan bekrefte de fleste av påstandene her i tråden. 

 

Vårt bryllup er om 7 dager, den 27. juni 2015. Vi får fortsatt bare unnskyldninger, og har ikke fått noen kjole enda. Tiden er knapp. Vi ser ikke helt hvordan vi skal løse dette. 

 

Sukk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks at jeg så denne tråden! Har ei veninne som skal gifte seg, og hun har vurdert Brudens skattekammer.

Skal vise alle mine venner denne tråden. Det burde alle gjøre. Jeg blir sjokkert! Facebook-deling next!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er brudgom og min brud har bestilt kjole fra brudens skattkammer.

Vi kan bekrefte de fleste av påstandene her i tråden.

Vårt bryllup er om 7 dager, den 27. juni 2015. Vi får fortsatt bare unnskyldninger, og har ikke fått noen kjole enda. Tiden er knapp. Vi ser ikke helt hvordan vi skal løse dette.

Sukk.

Håper det ordner seg for dere! Så utrolig frustrerende!:-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...