Gå til innhold

Mor lukter melk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig sant at babyen lukter morens melk på natta og derfor våkner oftere? Jeg tror ikke helt på at babyen har slike superkrefter. Voksne klarer jo ikke lukte dette av andre ammende kvinner?

Jeg tenker på tips om at man feks bør dusje og ta på en ren topp før man legger seg osv..

Anonymous poster hash: b362e...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det virkelig er sant kan jeg ikke vite, men basert på egen erfaring så tror jeg at det er det...

Anonymous poster hash: ce781...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen har en helt egen sans enn vi voksne har, og spedbarn lukter mor uansett melk eller ei. Gjerne for kosen og tryggheten.

At babyen våkner ofte om nettene kan være så mangt, trenger ikke bestandig være sult, men kos eller mage smerter etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at babyer som har eget rom våkner sjeldnere?

Det stemte her.. Eller, ikke hvis han lå alene, da var han selskapssyk, men han hadde noen netter med pappaen så jeg fikk sove litt. Da våknet han en gang i stede for 2 hver time

Anonymous poster hash: 574d9...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd, men er akkurat det jeg erfarer nå. Når far tar baby på natta sover hun ca. 13 timer med kun én mating. Når jeg tar henne våkner hun 2-3 ganger for mat i samme tidsrom, samt sover mer urolig.

Faren mener det er tilfeldig, men jeg syns det er rart hun tilfeldigvis er slik en supersover når faren tar henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De lukter ikke melka, men relasjoner ut fra lukt/lyd av mamma kjenner de. 

Når jeg er med babyen vil han ha mat mye oftere enn når min mann er med han. 

Det er ikke tilfeldig. Om jeg har vært borte og kommer hjem, hører babyen stemmen min og begynner å lage en spesifikk lyd som han kun gjør når han vil til meg. 

Anonymkode: e83e2...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...