Gå til innhold

Hvorfor er dagens mødre så slappe


WubWub

Anbefalte innlegg

Der tar du feil kjære deg ☺

Du er sikkert lat og feit selv vil jeg tro. Føler deg nok bedre av å spy ut drit.

Uansett, jeg kjenner ingen av disse mødrene du snakker om. Du får si det til dem ettersom du mener de er så late. Regner med du kjenner dem.

Trener 5-6 ganger i uka, spiser minst fisk 3 ganger i uka, mye frukt og grønt, holder meg unna rødt kjøtt, tar tran 2 ganger om dagen å drikker 3 liter vann om dagen. Så tror ikke det er mye usunn kost her. Har en dag i uka der jeg kan kose meg med et kakestykke eller vaffle. Så er ingen unnskyldning for ikke å ta vare på helsen. Det er KUN latskap og atter latskap at vi har så mye overvektige folk i dette landet..

Anonymous poster hash: 78837...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh. Såklart har jeg et poeng, og det er at mødre spesielt bør passe på helsa si.

Og jo, det er et faktum uansett hva du måtte mene - for om du mener noe annet så er det feil. Og det er et enkelt faktum.

Det var vel strengt talt ikke det du skrev i utgangspunktet. Da burde du jo allerede det fremstilt det som et generelt problem, og ikke som et eget kvinneproblem. Det er heller ikke et faktum før du klarer å dra fram en kilde som du kan bygge "faktumet" ditt på. Jeg kan gjenta at det er et faktum at det regner kanelboller i hagen flerfoldige ganger. Men dert blir ikke mer objektivt sant for det. Det du skriver er et uttrykk for din mening og oppfatning, ikke et faktum.

Endret av sol87
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare å "få tilbake kroppen sin" etter en fødsel. Jeg har dødhud og splitta magemuskler feks, dette kan kun ordnes via operasjon. Noe jeg ikke er interessert i selv om jeg hadde fått det dekka. (Hvem vil gå med digert arr tvers over magen resten av livet????) Orker heller ikke ett helt år i post-op-form. Så da flyr jeg rundt med den dissende og litt utstående magen min da :) Og jobber med å holde vekta OVER 70 kg, siden magen min er penere da enn når det ikke er fyll inni skinnet.

Ikke orker jeg å trene heller, synes det er gørr kjedelig. Hvorfor stå og slite på et treningssenter når jeg kan kose meg med en god film? Jeg har 26 i bmi og er strålende fornøyd, på byen er det aldri noe problem med mannfolk, det er utrolig mange som foretrekker så mye former som jeg har istedet for slanke jenter (for ja, jeg er jo selvfølgelig lubben!) Hadde jeg gått ned 5 kg hadde jeg vært normalvektig, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal hige etter det så lenge jeg er frisk og rask med denne kroppen?



Anonymous poster hash: 00d86...2d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 5-6 ganger i uka, spiser minst fisk 3 ganger i uka, mye frukt og grønt, holder meg unna rødt kjøtt, tar tran 2 ganger om dagen å drikker 3 liter vann om dagen. Så tror ikke det er mye usunn kost her. Har en dag i uka der jeg kan kose meg med et kakestykke eller vaffle. Så er ingen unnskyldning for ikke å ta vare på helsen. Det er KUN latskap og atter latskap at vi har så mye overvektige folk i dette landet..

Anonymous poster hash: 78837...db4

Det har ikke falt deg inn at noen trives med en slik livsstil? :) Feks meg. Jeg ser virkelig ikke noe poeng i å slite dag ut og dag inn med sunn mat og masse trening, når jeg kan ligge noen kg over normalvekt og kose meg med god mat og slappe av når jeg vil uten dårlig samvittighet.

Så jeg slår et slag for de som er som meg, vi er ikke late, vi er bare ganske bedagelig anlagte ;)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke falt deg inn at noen trives med en slik livsstil? :) Feks meg. Jeg ser virkelig ikke noe poeng i å slite dag ut og dag inn med sunn mat og masse trening, når jeg kan ligge noen kg over normalvekt og kose meg med god mat og slappe av når jeg vil uten dårlig samvittighet.

Så jeg slår et slag for de som er som meg, vi er ikke late, vi er bare ganske bedagelig anlagte ;)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

For å få energi så må man bruke energi. Man sliter seg ikke ut på trening, tvert imot får man mer overskudd av trening. Dette er veldokumentert.

Sunn mat kan også være god mat - faktisk kan sunn mat smake bedre enn mækkern og grandis.

Og jeg syntes man bør ha dårlig samvittighet om man propper i seg matvarer med høyt sukker innhold. Sukker har ødelagt mye for folkehelsa og det er ikke mange som er klar over hvor mye vi i vesten egentlig inntar av sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få energi så må man bruke energi. Man sliter seg ikke ut på trening, tvert imot får man mer overskudd av trening. Dette er veldokumentert.

Sunn mat kan også være god mat - faktisk kan sunn mat smake bedre enn mækkern og grandis.

Og jeg syntes man bør ha dårlig samvittighet om man propper i seg matvarer med høyt sukker innhold. Sukker har ødelagt mye for folkehelsa og det er ikke mange som er klar over hvor mye vi i vesten egentlig inntar av sukker.

JEG liker ikke trening. Jeg synes det er kjedelig, ikke fordi jeg blir så sliten av det, men jeg blir sliten av å gjøre kjedelige ting. (Trening er like givende som å stryke sengetøy for å ta en sammenligning).

Og her er det barn i hus så vi spiser normalt kosthold med fisk et par ganger i uken, og søppelmat kun i helger. Spiser ingen sukkermat i uka, hverken kaker, kjeks eller godteri. Men jeg koser meg med den maten jeg liker, i den mengden jeg vil ha. Hvis vi vil ha kylling med pommes frites istedet for ris så er da ikke det noe problem, ei heller om vi spiser pølser to dager på rad. Vi koser oss slik livet er og tar ikke ting så høytidelig.

Tror barn av "bedagelige" mennesker får et bedre selvbilde enn de barna som vokser opp med voksne som må trene hver dag og veier maten sin.

Og joda, vi går turer og er aktive i feks utelek (dra i akebakken, spille badminton, dra og bade etc), men vi trener ikke. Hvorfor skal jeg det når jeg er fornøyd slik det er nå? :)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG liker ikke trening. Jeg synes det er kjedelig, ikke fordi jeg blir så sliten av det, men jeg blir sliten av å gjøre kjedelige ting. (Trening er like givende som å stryke sengetøy for å ta en sammenligning).

Og her er det barn i hus så vi spiser normalt kosthold med fisk et par ganger i uken, og søppelmat kun i helger. Spiser ingen sukkermat i uka, hverken kaker, kjeks eller godteri. Men jeg koser meg med den maten jeg liker, i den mengden jeg vil ha. Hvis vi vil ha kylling med pommes frites istedet for ris så er da ikke det noe problem, ei heller om vi spiser pølser to dager på rad. Vi koser oss slik livet er og tar ikke ting så høytidelig.

Tror barn av "bedagelige" mennesker får et bedre selvbilde enn de barna som vokser opp med voksne som må trene hver dag og veier maten sin.

Og joda, vi går turer og er aktive i feks utelek (dra i akebakken, spille badminton, dra og bade etc), men vi trener ikke. Hvorfor skal jeg det når jeg er fornøyd slik det er nå? :)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

Høres da ut som du greier være ei oppegående aktiv og flink mor som følger opp og har i store trekk sunne matvaner og det er bra.

Ser ikke noe problematisk med den historien du viser til, kos deg og nyt livet :) Om man lever et aktivt liv så er det ikke nødvendig å løpe ned gymmen heller så ta det helt med ro, og det ser jeg at du gjør.

tommel opp fra Herr Wubbers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Enig. Det går faktisk an å trene selv om de har fått barn. Ikke bare skylde på at de ikke har tid for de er blitt mor. Trenger ikke trene lenge og på et treningstudio. Går fint an å trene hjemme. Men det er VILJEN det står på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det går faktisk an å trene selv om de har fått barn. Ikke bare skylde på at de ikke har tid for de er blitt mor. Trenger ikke trene lenge og på et treningstudio. Går fint an å trene hjemme. Men det er VILJEN det står på!

Begynner å skjønne hvorfor du fucker til alle forholdene dine. Damer er mer enn pulesokker.

Anonymous poster hash: 40e9f...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Begynner å skjønne hvorfor du fucker til alle forholdene dine. Damer er mer enn pulesokker.

Anonymous poster hash: 40e9f...abe

Skal damer være trent bare for å bli pult eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Jeg er ikke enig i at dagens mødre generelt er så veldig slappe. Og 2: er det noen automatikk i at ikke-slappe mødre=sunne barn? Nope.

Jeg kjenner mange spreke mødre som har overvektige barn, og ikke evner å ta tak i det. De flyr selv på treningssenter mange ganger i uka, og spiser sunt etter alle kunstens regler. Samtidig som ungene spiser seg feite på godteri og all mulig dritt så fort de får sjansen.

Skal man oppdra barna sine til å bli glad i å være i aktivitet og spise ok mat må man være veldig hands on, for det kommer ikke av seg selv. Jeg tar med mann og barn på løpetur og intervalltrening i bakkar og berg, så de skal bli glad i å svette og presse kroppen sin litt. Håper med det at de lærer å like følelsen av å bli skikkelig gjennomsvett og anpusten. For er man i god form fysisk har man som regel lyst på skikkelig mat og ikke pølser og ships og sukker. Det er en god sirkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det går faktisk an å trene selv om de har fått barn. Ikke bare skylde på at de ikke har tid for de er blitt mor. Trenger ikke trene lenge og på et treningstudio. Går fint an å trene hjemme. Men det er VILJEN det står på!

Men altså, hvis noen bruker unnskyldningen at de ikke har tid, det kan jo være at de ikke har tid fordi de vil slappe av. Er ikke det en godkjent ting å prioritere i en stressende hverdag?

Og hvorfor skal man trene hvis man ikke vil? Noen liker å trene, noen liker å lese, noen liker å skru bil og noen liker å se film. Trening er jo en hobby på lik linje med alt annet. Ikke en nødvendighet for helsa. (Man kan godt være aktiv og ha god helse uten å trene.)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Men altså, hvis noen bruker unnskyldningen at de ikke har tid, det kan jo være at de ikke har tid fordi de vil slappe av. Er ikke det en godkjent ting å prioritere i en stressende hverdag?

Og hvorfor skal man trene hvis man ikke vil? Noen liker å trene, noen liker å lese, noen liker å skru bil og noen liker å se film. Trening er jo en hobby på lik linje med alt annet. Ikke en nødvendighet for helsa. (Man kan godt være aktiv og ha god helse uten å trene.)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

Hvis de spiser sunn mat og veldig sjelden usunn mat kan de sikkert la være å trene. Etter de har fått barn er det lett å legge på seg. Derfor det er viktig å holde seg aktiv. Men hvis de ikke bryr seg om kroppen sin så er det noe annet. Folk få gjøre hva de vil med kroppen sin. Men da må de ikke klage heller. "Huff jeg er så feit". Noe av det verste jeg vet er folk som klager over fettet sitt og ikke gidder å gjøre noe med det. Hørt nok av sånne damer. Sjelden menn har klaget, men finnes nok de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fotballen

1: Jeg er ikke enig i at dagens mødre generelt er så veldig slappe. Og 2: er det noen automatikk i at ikke-slappe mødre=sunne barn? Nope.

Jeg kjenner mange spreke mødre som har overvektige barn, og ikke evner å ta tak i det. De flyr selv på treningssenter mange ganger i uka, og spiser sunt etter alle kunstens regler. Samtidig som ungene spiser seg feite på godteri og all mulig dritt så fort de får sjansen.

Skal man oppdra barna sine til å bli glad i å være i aktivitet og spise ok mat må man være veldig hands on, for det kommer ikke av seg selv. Jeg tar med mann og barn på løpetur og intervalltrening i bakkar og berg, så de skal bli glad i å svette og presse kroppen sin litt. Håper med det at de lærer å like følelsen av å bli skikkelig gjennomsvett og anpusten. For er man i god form fysisk har man som regel lyst på skikkelig mat og ikke pølser og ships og sukker. Det er en god sirkel.

Jeg trodde de fleste aktive foreldre passet på at barna også var aktive jeg. Er foreldra aktive og sunne blir ofte barna det også. Finnes sikkert unntak. Sånne idioter som ikke bryr seg om barna, bare seg selv.

Er foreldra overvektige og usunne, er også ofte barna det.

Endret av Fotballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de spiser sunn mat og veldig sjelden usunn mat kan de sikkert la være å trene. Etter de har fått barn er det lett å legge på seg. Derfor det er viktig å holde seg aktiv. Men hvis de ikke bryr seg om kroppen sin så er det noe annet. Folk få gjøre hva de vil med kroppen sin. Men da må de ikke klage heller. "Huff jeg er så feit". Noe av det verste jeg vet er folk som klager over fettet sitt og ikke gidder å gjøre noe med det. Hørt nok av sånne damer. Sjelden menn har klaget, men finnes nok de også.

Det er jeg helt enig med deg i! :)

Jeg skulle såklart ønske jeg var som de som forbrenner alt de får i seg, men det er jeg ikke, så jeg som ikke liker trening "velger" da å sitte med de ekstra kiloene istedet.

Grunnen til at jeg startet med å kommentere i denne tråden er at mange ikke tenker over visse ting som skjer med kroppen etter svangerskap, som ikke kan trenes bort. Jeg har jo splitta magemuskler og for stor hud, og det ser som nevnt penere ut om jeg er i pluss i vekt, istedet for normalvektig. Dette er ting som ikke kan trenes bort. Men overvekt kan man ta tak i, det er ens eget valg ja. (På samme måte som å slutte å røyke)

Anonymous poster hash: 00d86...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor dere finner disse overvektige, slappe mødrene. Selv har jeg barn, vært inn i flere miljøer og truffet mange mødre. De liker kanopadling, gåturer, sykkelturer. Har dere hørt om fireåringer som kan sykle fem kilometer? De finnes de - fordi foreldrene elsker sykling. Dette er mennesker som leier seg hytte, drar på joggeturer, kanopadling osv. Eneste jeg kjenner som er interessert nærheten av overvekt er en mor med ett heftig sykdomsbilde, så hun ser jeg litt på som unnskyldt.

Anonymous poster hash: 29ac3...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solstråla88

Jeg skal glatt inrømme at jeg ikkr har kommet i form enda etter fødselen for 10 uker siden, får heller ikke lov å trene enda forsi ks arret ikke gror like bra som dem vil på innsiden.

Jeg håper for all del dere ikke sitter å snakker om slikt på cafe eller i butikker, dere vet faktisk ikke hvorfor de er overvektige! Når jeg får klar signal skal jeg naturligvis begynne å trene, men jeg har ikke tenkt til og ødelegge kroppen min fordi dere tror jeg er lat. Sunt kosthold har vi også, men med lav forbrenning går man ikke ned uten trening..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få energi så må man bruke energi. Man sliter seg ikke ut på trening, tvert imot får man mer overskudd av trening. Dette er veldokumentert.

Sunn mat kan også være god mat - faktisk kan sunn mat smake bedre enn mækkern og grandis.

Og jeg syntes man bør ha dårlig samvittighet om man propper i seg matvarer med høyt sukker innhold. Sukker har ødelagt mye for folkehelsa og det er ikke mange som er klar over hvor mye vi i vesten egentlig inntar av sukker.

Haha for et svar!!

Som om alle som sier de ikke er fanatiske npr det kommer til mat spiser mc donals og grandis HVER DAG! 😂

Anonymous poster hash: 03e28...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 31.5.2015 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Haha for et svar!!

Som om alle som sier de ikke er fanatiske npr det kommer til mat spiser mc donals og grandis HVER DAG! 😂

 

Anonymous poster hash: 03e28...5e4

:fnise:

Anonymkode: a06ad...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...