Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dette er sant har jeg ikke ord for hvor idiotisk venninnen din er som gir vekk dyr i gave til noen som absolutt ikke har bedt om det. Enda verre er det at hun ikke tar den tilbake når det går så dårlig med deg og valpen.

Hvis det er slik at noen i Oslo vil overta hunden kan du få noen som skal reise for eksempel Hammerfest-Gardermoen til å registrere hunden på sin billett. Det koster vel rundt 300 kroner. Spør rundt, om så på Facebook, har sett flere gjøre dette. Så må du bare skaffe et stort nok bur som er godkjent for flytransport, slik at den kan reise i lasterommet.

Synes forøvrig veldig synd i den stakkars valpen som må sitte i bur inne, og bli stengt alene ute i hagen.. Samtidig tenker jeg at noe må være alvorlig galt hvis det er slik at den er så aggressiv at du ikke får tatt på den bånd engang?

Anbefaler deg forresten å slutte med å kaste ball til den, det girer den bare enda mer opp. Om mulig ville jeg heller prøvd å klikkertrene den, lære den noen triks, hva som helst som gjør at den heller får brukt hodet. Se www.canis.no. Regner forresten med at en veterinær har sjekket at den ikke er syk eller har vondt noe sted?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal vel klare å finne ut hva det vil koste å få hunden av gårde til et nytt hjem! Hvilken flyplass er nærmest deg TS?

Det hadde vært til stor hjelp! Mehamn er den nærmeste.

Hvis dette er sant har jeg ikke ord for hvor idiotisk venninnen din er som gir vekk dyr i gave til noen som absolutt ikke har bedt om det. Enda verre er det at hun ikke tar den tilbake når det går så dårlig med deg og valpen.

Hvis det er slik at noen i Oslo vil overta hunden kan du få noen som skal reise for eksempel Hammerfest-Gardermoen til å registrere hunden på sin billett. Det koster vel rundt 300 kroner. Spør rundt, om så på Facebook, har sett flere gjøre dette. Så må du bare skaffe et stort nok bur som er godkjent for flytransport, slik at den kan reise i lasterommet.

Synes forøvrig veldig synd i den stakkars valpen som må sitte i bur inne, og bli stengt alene ute i hagen.. Samtidig tenker jeg at noe må være alvorlig galt hvis det er slik at den er så aggressiv at du ikke får tatt på den bånd engang?

Anbefaler deg forresten å slutte med å kaste ball til den, det girer den bare enda mer opp. Om mulig ville jeg heller prøvd å klikkertrene den, lære den noen triks, hva som helst som gjør at den heller får brukt hodet. Se www.canis.no. Regner forresten med at en veterinær har sjekket at den ikke er syk eller har vondt noe sted?

Har tatt den med til helsesjekk ja, fikk ikke beskjed om noe utenom det normale.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette løser seg for alle parter. At valpen får et nytt hjem og at det faller på plass for deg også TS. Du har jo i hvert fall insikt nok til å vite at du ikke bør ha denne hunden. Og hunden er ung, og vil fint kunne bli velfungerende hos en dyktig hundeperson.



Anonymous poster hash: fb703...35a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre får at du får sendt hunden nedover til noen som har erfaring nok til å gjøre denne hunden trygg igjen, TS.

Creds til alle her inne som er så villige til å hjelpe, dere har et hjerte av gull. :blomst:



Anonymous poster hash: 919aa...981
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man kvitt en ufordragelig unge? Avliver den?



Anonymous poster hash: dc255...748
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ts fikk en gratis JR valp av sin gavmilde venninne? Da lurer jeg virkelig på hva som er rablende galt med det kullet (for å ikke snakke om eier av foreldrene.....), for selv i Finmark er det neppe et problem å selge JR valper.....

Ellers synes jeg faktisk litt synd i ts, for det er utrolig slitsomt å komme i en slik situasjon der man har fått prakket på seg et dyr man i utgangspunktet ikke ønsket seg eller ville ha. Hun er ærlig nok om at hun ikke ønsker å beholde valpen og at hun ikke ønsker å bruke 10000 på å fly halve norge rundt for å levere den (hvorfor kan ikke de som absolutt vil ha den hente selv da?).

Anonymous poster hash: 51677...377

Fordi det er TS som ikke sa nei da vennen kom. Jeg klarer ikke å forstå hvordan TS, eller en annen person som var i lignende situasjon, ikke klarer å si NEI til denne "vennen" og be de ta med hunden tilbake. Ring politiet om du må, si at noen har satt ifra en hund i huset ditt og nekter å ta den. Ikke bare stå der å se på at de drar uten sin hund. Nei, det skjønner jeg ikke.

Og pga. TS dermed (på en måte) tok på seg ansvaret for hunden ved å ikke protestere på det som skjedde, synes jeg at der er TSs anvar som et voksent menneske å gjøre det rette. Man tar ikke livet av et barn på 1 år fordi barnet er uskikkelig heller. For at man angrer seg, for at man beholdte barnet da det var noen andre som insisterte på at hun skulle gjøre det. Ta ansvar og gjør det som må gjøres, uansett hvor rævva det er for deg.

TS, har du kommet frem til noen beslutninger?

Jeg skrev tidligere at jeg kunne ta hunden, bor i Trøndelag, men jeg begynte å tenke på at jeg har en del katter og om hunden er såpass aggressiv er det en viss sjanse for at jeg ender opp med en opprevet kattepus eller to. Om absolutt ingen andre kan ta den, står jeg fortsatt som en mulighet - i verste fall får jeg prøve å gi den bort selv. Men det var noen her i tråden som virket som de virkelig ville ha hunden. De ba deg sitere personen, så skulle de kontakte deg. VÆRSÅSNILL, gjør denne gode tingen og gi den til noen som vil ha hunden. Hunden fortjener denne siste sjansen - en ny start. Hadde ikke du ønsket en ny start om du var hunden?

Anonymous poster hash: 183dd...97c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg! Hvor i huleste avstengte finnmark bor du? Jeg bor også i finnmark, men det finnes masse (!) Forskjellige valpekurs og andre kurs du kan delta på! Du må bare løfte litt på ræva å prøve. Skjerp deg! Avliving er virkelig ikke ditt eneste valg i denne situasjonen. Det finnes diverse plasser du kan "dumpe" valpen i finnmark også, og hvis du virkelig vil bli kvitt den så jævlig som du sier du vil, så hadde du klart det.

Anonymous poster hash: 86386...716

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst tre stopp Mehamn-Gardermoen, så det ville nok ikke blitt en særlig fin tur for valpen.. Har du hørt med Dyrebeskyttelsen? Jeg tror de vil strekke seg langt for å finne et fosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg får ikke sitert. Til anonym bruker: jeg har ikke tatt noen beslutning ennå og timen til avliving hos veterinæren står som før, men hvis jeg får ordnet et konkret tilbud om å omplassere valpen før den tid så vil jeg gjøre det.

Og som en oppdatering, noen interesserte ringte meg i dag og har avtalt å komme på lørdag for å se han. Krysser fingre og tær for at de tar han og får freden tilbake i dette huset!



Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man kvitt en ufordragelig unge? Avliver den?

Anonymous poster hash: dc255...748

TS

Uff for en sammenlikning, det er umulig seriøst ment? Det er en grunn til at det tilbys avliving av dyr men ikke av barn i dette landet ....

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha valpen. Du skal ikke avlive den, du skal overlate den til meg.

Siter meg og skriv om det er ok eller ikke så skriver jeg med brukernavnet mitt så du får sende meg en PM.

Anonymous poster hash: 6c1ad...bc6

TS sier hun ikke får til å sitere deg, så jeg gjør det istedet. Værsåsnill, kjære deg, ta valpen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, FOD har sagt de kan hjelpe deg. Ring 22613031 mellom 18 og 21, damen jeg har snakket med heter Elisabeth Engen!

Lykke til! :)

Åååå så fint. Flinke du! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Uff for en sammenlikning, det er umulig seriøst ment? Det er en grunn til at det tilbys avliving av dyr men ikke av barn i dette landet ....

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Jeg regner med at den som skrev det gjorde det for å sette situasjonen på spissen? Uansett, at det "tilbys" avliving av dyr betyr på ingen måte at det er det rette å gjøre i slike tilfeller som dette.

Ts, jeg håper virkelig at du tar til vett og benytter deg av tilbudene du har fått her. Denne valpen trenger en ny sjanse, det er det minste du kan gi ham.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er TS som ikke sa nei da vennen kom. Jeg klarer ikke å forstå hvordan TS, eller en annen person som var i lignende situasjon, ikke klarer å si NEI til denne "vennen" og be de ta med hunden tilbake. Ring politiet om du må, si at noen har satt ifra en hund i huset ditt og nekter å ta den. Ikke bare stå der å se på at de drar uten sin hund. Nei, det skjønner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Det er kanskje ikke alle som tenker på muligheten for å ringe politiet når man blir prakket på en "gave" man ikke vil ha?

Og uansett, hvorfor gi vekk en hund, når man har hund selv og vet hvor mye forpliktelser som følger med, til noen som ikke vil ha?! Det reagerer jeg faktisk mer på. Selvfølgelig øker motviljen til TS når hunden attpåtil blir enda mer villstyring enn søsknene, og selvfølgelig reagerer hunden negativt på sin nye eiers motvilje!

Anonymous poster hash: e98a4...e28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, fikk du ringt til FOD som Kontormus tipset om?



Anonymous poster hash: 1ddd0...a04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Jeg kan hente den stakkars hunden i dag.

Anonymous poster hash: 5ecda...55d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...