Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars hund. Det du driver med grenser til dyremishandling.

Jeg synes egentlig at dette er over grensen til dyremishandling jeg da. At hunden blir stengt ute i hagen og må rett inn i buret når den er inne er ikke greit. Ikke noen type menneskelig kontakt eller noen ting. Helt ubegripelig at noen kan behandle et levende dyr på denne måten :(

Om valpen din er ufordragelig så burde du ta en titt på deg selv. Hunder formes av eierne (i aller største grad).

Signerer denne! Hvis TS generelt er så sur og negativ og kynisk som det virker som i innlegget så er det ikke rart at hundeholdet blir som det blir.

TS: Hvis du finner noen her hvor som helst i landet som kan ta i mot denne hunden så ta deg heller bryet med å sende den på et fly.

Det er et langt bedre alternativ og en mindre belastning enn å enten avlive en hund som kan rehabiliteres eller at den fortsetter å bo med noen som ikke bryr seg om den i det hele tatt.

Og vær så snill: Ikke få deg hund igjen hvis tålmodighet ikke er din sterkeste side.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, hunden din kom i trassalderen. Det er helt vanlig, og betyr ikke at hunden din er medfødt ufordragelig eller helt spesielt annerledes enn sine søsken. Det er en fase, men den går selvfølgelig ikke over hvis man gir opp helt på hunden, og gir opp på sosialisering og videre oppdragelse.

Anonymous poster hash: fd44e...2cf

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gikk turer med han og lekte mens han var enda mindre, var ikke noe problem da. Etterhvert ble han mer og mer temperamentsfull, bjeffet, bet, motsto all lekene som gikk OK før, tisset og bet alle møbler han kom over. Å gå tur ga jeg meg rimelig fort med, enten var jeg redd han skulle skade noen eller at han skulle hisse opp noe større og skade seg selv. Slik det er i dag kan jeg ikke nærme meg han, langt i fra sette på bånd, han har blitt et absolutt mareritt!

Men jeg drev ikke spesifikke aktiviteter for mental stimulering med spesielt utstyr nei, annet enn å gå tur, la han lukte på ting og leke med ball og slikt. Var liksom det samme som de andre hundene gjorde, men ingen av dem gikk berserk som den her.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Jeg er ingen ekspert, men jeg anbefaler iallefall at du fortsetter, selv om det virker håpløst, med all slags stimuli-trening du kan tenke deg. Kanskje dumt å spørre, men har du Googlet det? Jeg går ut ifra at du har lest deg opp om rasen allerede (hvis ikke, gjør det med en gang). Men du kan Google alt fra "aggression in puppies" til "aggressive jack russel terrier puppy" til "how to calm a barking puppy". Husk at engelske søkeord gir mange flere resultater.

Du må også huske på at alle hunder er individer. Det som fungerer for en hund med tanke på stimuli og trening, kan være alt for lite for en annen hund. Spesielt hvis denne hunden er stengt inne i et bur hele dagen (noe som virkelig må ta slutt med en gang, da det gjør hunden fryktelig frustrert og dermed aggresiv) må den ha masse trening og stimuli (for hodet). Din hund ser ut til å kanskje trenge mye stimuli, mere enn den "vanlige" hunden. Sånn er det med kjæledyr, og barn for den saks skyld. Man vet ikke hva man får på forhånd. Men når det først skjer, må man bare være voksen og ta det ansvaret det måtte føre med seg.

En sånn ball som jeg nevnte tidligere, med hull, har du det? Har selv erfaring med den og hunder blir helt oppslukt av den i evigheter. Flere tyggeleker og pinner er også en fin ting å ha hvis du vil unngå at den tygger på sko, klær og møbler.

Jeg husker ikke helt om du skrev dette eller ikke, men har du hørt med vetrinær om hva du kan gjøre for å hjelpe situasjonen? Nøyaktige kurs e.l. dere kan dra på? Dra på kurs o.l. med munnkurv om du må. Mener å ha sett mange episoder der Cesar Millan lærer eiere hvordan de setter på munnkurv på en ellers aggressiv hund. (Ja, Cesar Millan's metoder er kanskje ekstreme for noen, men akkurat hvordan man beholder roen o.l. er noe alle kan ha nytte av, hverken du er for eller imot hans metoder. Mange episoder finnes på Youtube, vil jeg tro.) Nettet er din venn der, når det kommer til å finne teknikker. Bare pass på å les godt igjennom, og finn gjerne andre folks erfaringer, før du gjennomfører de forskjellige metodene.

Vil også nevne at jeg bruker begrepet "aggressiv" fordi det er det som du ser ut til å beskrive det som. Men ytterst få hunder er faktisk aggressive, de fleste er bare veldig frustrerte og understimulert - noe jeg er nesten villig til å vedde penger på at din hund er. Jeg tror at med korrekt (og mye!) trening vil hunden din bli "normal". Og du slipper å leve resten av livet ditt med tanken på at du har drept et dyr fordi du "orket ikke mer", selv om det kan hende det var dine egne handlinger som førte til at den ble slik. Eller hva tror du, TS?

Anonymous poster hash: 183dd...97c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhund, Jack russel terrier. Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Er det du som har en annonse på en Jack som omplasseres for 6000 kr i Finnmark på Finn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som passer til å ha ansvaret over dyr. Ts er ganske klart en av de. Sånn som jeg leser det er ts en dyreplager. Ikke på grensen til, men rett og slett en dyreplager.

Det er ikke hunden som er problemet, det er helt klart du. Samtidig så er jeg helt forferdet over at du fikk hunden i en gave. Trodde nesten ikke det var mulig, at en oppdretter kan ha så lite mellom ørene. Dyr er ikke noe en gir i gave.

Det du må gjøre ts er å gi bort hunden, GRATIS. Til noen med kunnskap om hund som kan hjelpe å rehablitere denne stakkars valpen. Foreslår at du begynner med å sende en PM til de som har tilbydt seg i denne tråden. Det er din feil at hunden har blitt sånn og om du må ta deg to dager fri for å fly til Oslo, så får det bare være.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være mulig å få den hunden på et fly? Er flere her som har sagt de gjerne tar i mot. Om hunden blir sendt på fly alene tror jeg ikke spiller noen rolle, den er så skakkjørt fra før at de som tar den må starte fra scratch likevel.

Du skal jo på ferie, da kan du ta med hunden til en flyplass når du har fått avtale med noen å overta.

Anonymous poster hash: db205...c7d

Er det lov å sende dyr alene på flyet? Og bryr de seg om støynivå fra dyret?

Er det du som har en annonse på en Jack som omplasseres for 6000 kr i Finnmark på Finn?

Nei jeg har ingen annonser oppe nå

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lov å sende dyr alene på flyet? Og bryr de seg om støynivå fra dyret?

Nei jeg har ingen annonser oppe nå

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Man er nok nødt å reise med hunden, om han er liten nok kan du ta han med i kabinen, og da koster det kun 200 kr å fly med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke fatte hva jeg leser.

Påkost deg de pengene det koster å fly til Oslo eller Trøndelag, før du forsømmer denne valpen enda mer enn du allerede har gjort.

Det jeg egentlig leste var: Hei, jeg mishandler hunden min fordi den oppfører seg som en drittunge, fordi jeg ikke orket å trene den opp.

Get a fucking grip.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke fatte hva jeg leser.

Påkost deg de pengene det koster å fly til Oslo eller Trøndelag, før du forsømmer denne valpen enda mer enn du allerede har gjort.

Det jeg egentlig leste var: Hei, jeg mishandler hunden min fordi den oppfører seg som en drittunge, fordi jeg ikke orket å trene den opp.

Get a fucking grip.

For en jævlig frekk kommentar! Jeg vil gjøre det jeg kan for å sende ham hvis det er mulig, eller hvis noen vil plukke han opp, men det er helt utelukket at jeg skal fly tvers over landet for det!

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævlig frekk kommentar! Jeg vil gjøre det jeg kan for å sende ham hvis det er mulig, eller hvis noen vil plukke han opp, men det er helt utelukket at jeg skal fly tvers over landet for det!

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

For en jævlig frekk kommentar? Se på deg selv og hva du gjør mot valpen! Dette er forsømmelse og mishandling. En hver oppegående person ser at det du holder på med, er verken sunt for deg eller denne stakkarslige valpen som ville ha et godt hjem.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmarkinger er noe for seg selv. Sånn ca 30 år bak sivilisasjonen. TS, jeg har ikke ord for hva jeg tenker om både sånne som deg og sånne som den som ga bort et levende dyr i gave til en sånn som deg.



Anonymous poster hash: 95ed2...08f
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt FOD. De klarer å få fraktet den ned til Oslo hvis det er nødvendig. Og slike raser forsvinner før de er innafor døra der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at hunder, som alle andre dyr (inkludert mennesker) trenger trening? Du kan ikke forvente at hunden bare skal vite at den ikke skal gå på do inne ved mindre du lærer den noe annet. Du skulle aldri tatt imot hunden så vemmelig som du er!

Anonymous poster hash: f0525...4b1

Nå synes jeg du var ekkel mot TS. TS har ikke bedt om hund, men hundeeier har dyttet dyret på henne. Dette har også jeg opplevd, jeg fikk hund av naboen som jeg ikke ville ha. Sa det til dem, men de gikk hjem uten hund, hadde mange valper de måtte av med. Hunden rev i stykker sofaen, gnagde på bordet, spiste opp strikketøyet, kastet søppelposen ut på gulvet eller løp som en galning rundt i huset med søppelposen så tomatsaft og potetskall lå slengt overalt. Jeg var høygravid med et barn på 2 år-hadde ikke lyst til hund, tid til hund eller interesse for hund. Hadde heldigvis et rom i andre enden av huset, der fikk den være, orket ikke synet av den- vi ga den bort til en tilfeldig person.

Hundeeiere må ikke presse hunder på folk, selv om de synes valper er søte- det er et helt annet liv enn et søtt ansikt.

Jeg har aldri ønsket meg hund, sa jeg til hundeeieren når hun kom med 'gaven', hun bare lo og sa at det måtte jeg bare venne meg til. Hunden, ropte jeg når hun gikk, du må ta med deg hunden! Hun bare smilte og gikk.

Anonymous poster hash: ca423...29c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sånn ts oppdrar en valp, så håper jeg for Guds skyld hun ikke får barn. Beklager, men det vil jo bli krise.

Anonymous poster hash: 2a78d...baf

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner en god familie til ham.

-Og at du ALDRI skaffer deg noen andre dyr, noensinne.



Anonymous poster hash: 47476...4dc
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha valpen. Du skal ikke avlive den, du skal overlate den til meg.

Siter meg og skriv om det er ok eller ikke så skriver jeg med brukernavnet mitt så du får sende meg en PM.



Anonymous poster hash: 6c1ad...bc6
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var så snill TS å si at dette er en trolll tråd??



Anonymous poster hash: 6e1e3...778
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack russell terriere (kanskje saerlig hannhunder?) er ikke akkurat den perfekte nybegynnerrase og saavidt jeg vet er de kjent for aa vaere litt strie, saa det er ikke rart han har testa deg en del. Jeg kjenner til to stk som virkelig gav eierne sine noe aa bryne seg paa da de var paa samme alder som din hund, men det er da det er viktig aa IKKE gi opp, da er det klart at de kan bli smaa "monstre". De er smarte hunder, de trenger utfordringer og noe aa bryne seg paa. Ettersom du "gav opp" aa trene hunden er det klart den blir understimulert og dette foerer selvfoelgelig til at den ikke blir noe morsom aa ha i hus!

Foreningen for omplassering av dyr? Charlotte's i Trondheim? Dyrebeskyttelsen? Har du proevd ALT? Uansett har du jo faatt flere tilbud her i traaden, saa jeg haaper virkelig du benytter deg av dem uansett om vedkommende bor et stykke unna. Det synes jeg du skylder hunden din.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts fikk en gratis JR valp av sin gavmilde venninne? Da lurer jeg virkelig på hva som er rablende galt med det kullet (for å ikke snakke om eier av foreldrene.....), for selv i Finmark er det neppe et problem å selge JR valper.....

Ellers synes jeg faktisk litt synd i ts, for det er utrolig slitsomt å komme i en slik situasjon der man har fått prakket på seg et dyr man i utgangspunktet ikke ønsket seg eller ville ha. Hun er ærlig nok om at hun ikke ønsker å beholde valpen og at hun ikke ønsker å bruke 10000 på å fly halve norge rundt for å levere den (hvorfor kan ikke de som absolutt vil ha den hente selv da?).



Anonymous poster hash: 51677...377
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel klare å finne ut hva det vil koste å få hunden av gårde til et nytt hjem! Hvilken flyplass er nærmest deg TS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...