Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå fikk du meg seriøst til å gråte.. Hvordan kan du tenke på avlivning? hunden merker nok helt sikkert at du ikke liker den. Det er ditt ansvar, da du har sagt deg villig til å ta imot hunden!!!

du avliver et dyr. Tar den enkle beslutningen fordi du ikke vil mer.
Det finnes folk som kommer hjem til deg og hjelper til med trening.
Du har ikke gjort nok! synes det er slemt av deg, virkelig. stakkars hund.



Anonymous poster hash: b539f...083
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avliving er IKKE det rette. Bare fordi DU fucket opp så skal ikke hunden lide!

Hvor i landet bor du?

Skriv det, slik at folk kan gi deg tips på mindre omplasseringssenter.

Hunden trenger rutine, oppdragelse, trening (fysisk og mentalt) og sist men ikke minst, kjærlighet!

Og den får ingenting hos deg. ALDRI skaff deg en hund igjen, ALDRI!

Om du vil ha noe som er kosete en gang i blant, en som du kan kaste ut i hagen når du er lei, noe som ikke krever at du løfter en finger, skaff deg en katt. Eller vet du hva, nei, ikke gjør det. Du eier ikke empati, og har null kjærlighet å gi. Plis, aldri skaff deg et dyr igjen. Om du absolutt må ha et kjærledyr, skaff deg et forbanna pinnedyr, eller bedre. Gå ut i hagen, finn deg en kvist å putt den i et akvarium og kall den Geir!

Skriv hvor i landet du holder til, slik at vi kan hjelpe denne stakkars hunden!

Om du er villig til å betale for å avlive, så må du jammen meg betale for å omplassere den også. Ja, det koster faktisk ofte penger.



Anonymous poster hash: 6ecbb...7b9
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder får meg til å miste litt troen på menneskeheten, kjenner jeg.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avliving er IKKE det rette. Bare fordi DU fucket opp så skal ikke hunden lide!

Hvor i landet bor du?

Skriv det, slik at folk kan gi deg tips på mindre omplasseringssenter.

Hunden trenger rutine, oppdragelse, trening (fysisk og mentalt) og sist men ikke minst, kjærlighet!

Og den får ingenting hos deg. ALDRI skaff deg en hund igjen, ALDRI!

Om du vil ha noe som er kosete en gang i blant, en som du kan kaste ut i hagen når du er lei, noe som ikke krever at du løfter en finger, skaff deg en katt. Eller vet du hva, nei, ikke gjør det. Du eier ikke empati, og har null kjærlighet å gi. Plis, aldri skaff deg et dyr igjen. Om du absolutt må ha et kjærledyr, skaff deg et forbanna pinnedyr, eller bedre. Gå ut i hagen, finn deg en kvist å putt den i et akvarium og kall den Geir!

Skriv hvor i landet du holder til, slik at vi kan hjelpe denne stakkars hunden!

Om du er villig til å betale for å avlive, så må du jammen meg betale for å omplassere den også. Ja, det koster faktisk ofte penger.

Anonymous poster hash: 6ecbb...7b9

Hun sa hun bor i Finnmark. Jeg liker ikke det hun skriver, men du trenger ikke å være så hard mot henne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kunne kommet deg ned til Trøndelag kunne jeg kanskje tatt over hunden. Stakkars liten valp...

Den er helt sikker meget understimulert, da du sier at den går rett i buret når den kommer inn. Hva om noen hadde stengt deg inn i et rom på størrelse med senga di hele dagen? Det er grensen på dyremishandling. Hunder får gjerne kvitt frustrasjon gjennom biting, løping, bjeffing o.l. Prøv i en uke å ta med hunden på en real løpetur hver dag. Du kan eventuelt sykle hvis du ikke orker å løpe selv. La hunden bli helt utslitt. Gi han ros og godbiter når dere kommer hjem. Gi han ros og godbiter også når han legger seg ned. Altså; MASSE ROS OG GODT når han er flink, ignorering og et mørkt og sterkt "NEI" når han ikke er flink. Hvis han henger seg opp i bjeffing eller biting for å få oppmerksomhet fra deg, kan du prøve å lære ham nye kommandoer eller ta ham med på en løpetur. Hvis han biter når han er ute (husker ikke om du skrev det eller ikke) kan du vurdere en munnkurv.

Pass også på at han får kjenne nye lukter når dere går på tur. Hvis han vil stoppe å lukte på en stubbe så la han det. Det er med på å stimulere ham og gjøre han roligere.

Sånne lekeballer med hull i seg, som du fyller med godbiter, eventuelt vanlig hundemat. Da blir han opptatt med den en god stund, og får stimulert både sinn og kropp.

Prøvd noe av dette før?



Anonymous poster hash: 183dd...97c
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hjertegod du er! Jeg håper TS er et troll, men hvis ikke håper jeg virkelig TS tar imot ditt tilbud.

Anonymous poster hash: 178a9...a95

Jeg håper også at TS troller. Jeg blir mektig provisert, og det er sikkert det TS er ute etter også.

Men det skulle bare mangle at jeg tilbyr meg det når jeg har mulighet. Får vondt i sjela.

Skulle jeg mer enn gjerne gjort, men jeg bor i Finnmark. Hvis noen hadde et slikt tilbud her ville det vært midt i blinken.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Dårlig unnskyldning. Veldig tilfeldig at du bor så langt unna også.

Som sagt: Ta deg en egenmeldingsdag, ta ansvar for det du har gjort og kom deg til en som kan ta over hunden. Det er en over her som bor mye nærmere i tillegg.

Det som provoserer meg her er at du tar så lett på det. Det er faktisk et levende vesen vi snakker om her. Et normalt, oppegående og nogenlunde empatisk menneske avliver ikke en hund fordi vedkommende ikke gidder mer. Du sa selv at du ga opp, og at hunden står i bur når den er inne. Den er understimulert. Husk at hunder er et resultat av eiere, på lik linje som barn. Er du slem, blir hunden slem. Er du grei og aktiv vil hunden bli det også.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere her som tar over hunden om du tar deg en dag fri. Dette er din skyld, valpen din er helt normal og oppfører seg helt normalt omstendighetene tatt i betraktning, den trenger masse kjærlighet og trening og å få lov til å vokse opp. Folk som deg og vennen din...



Anonymous poster hash: 7af1b...3e6
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi bort en hund i gave? Må være noe dårlig gatemix det da.

Anonymous poster hash: 3f840...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det må vel være noen dyrevernsorganisasjoner som kan ta i mot hunden? Tar ikke de mot hunder som ikke klarer å bli omplassert? Ett eller annet menneske med peiling på hunder vil forhåpentligvis ta den i mot.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; fy faen, man gir ikke bort dyr til folk i presang. De er ikke ting!!

For det andre; har du i det hele tatt prøvd å trene den opp? Hva med å melde seg opp til kurs e.l. Få hjelp av noen profesjonelle.

Anonymous poster hash: 1b185...6e0

Finnes ingen slike tilbud i nærområdet mitt, er helt avhengig av erfaring fra venner og naboer. Jeg er ingen hunde ekspert, men jeg har gjort de samme øvelsene og gått turer på linje med det søsken til hunden har fått. Funket helt fint med dem, men et sted har det gått fryktelig galt med min hund. Etter at den nådde toppen av aggressivitet har jeg ikke trent den nei, tør knapt å forholde meg til den, spesielt rundt andre mennesker og dyr.

Hadde gitt den tilbake til de som gav hunden i utgangspunktet. Med en sløyfe rundt halsen og skrevet "sommergave", takk for lånet. :P

Vi prøvde å ordne noe slikt, men det gikk ikke bra. Overlot den til familien hennes noen dager så den kunne få kontakt med andre hunder og delta litt i lek osv, men om mulig ble den enda mer aggresiv, så da var det på hæla og hjem.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om valpen din er ufordragelig så burde du ta en titt på deg selv. Hunder formes av eierne (i aller største grad).

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn og rase? Lurer på om det er en hund jeg kan ha.



Anonymous poster hash: 9040e...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du kunne kommet deg ned til Trøndelag kunne jeg kanskje tatt over hunden. Stakkars liten valp...

Den er helt sikker meget understimulert, da du sier at den går rett i buret når den kommer inn. Hva om noen hadde stengt deg inn i et rom på størrelse med senga di hele dagen? Det er grensen på dyremishandling. Hunder får gjerne kvitt frustrasjon gjennom biting, løping, bjeffing o.l. Prøv i en uke å ta med hunden på en real løpetur hver dag. Du kan eventuelt sykle hvis du ikke orker å løpe selv. La hunden bli helt utslitt. Gi han ros og godbiter når dere kommer hjem. Gi han ros og godbiter også når han legger seg ned. Altså; MASSE ROS OG GODT når han er flink, ignorering og et mørkt og sterkt "NEI" når han ikke er flink. Hvis han henger seg opp i bjeffing eller biting for å få oppmerksomhet fra deg, kan du prøve å lære ham nye kommandoer eller ta ham med på en løpetur. Hvis han biter når han er ute (husker ikke om du skrev det eller ikke) kan du vurdere en munnkurv.

Pass også på at han får kjenne nye lukter når dere går på tur. Hvis han vil stoppe å lukte på en stubbe så la han det. Det er med på å stimulere ham og gjøre han roligere.

Sånne lekeballer med hull i seg, som du fyller med godbiter, eventuelt vanlig hundemat. Da blir han opptatt med den en god stund, og får stimulert både sinn og kropp.

Prøvd noe av dette før?

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Ja gikk turer med han og lekte mens han var enda mindre, var ikke noe problem da. Etterhvert ble han mer og mer temperamentsfull, bjeffet, bet, motsto all lekene som gikk OK før, tisset og bet alle møbler han kom over. Å gå tur ga jeg meg rimelig fort med, enten var jeg redd han skulle skade noen eller at han skulle hisse opp noe større og skade seg selv. Slik det er i dag kan jeg ikke nærme meg han, langt i fra sette på bånd, han har blitt et absolutt mareritt!

Men jeg drev ikke spesifikke aktiviteter for mental stimulering med spesielt utstyr nei, annet enn å gå tur, la han lukte på ting og leke med ball og slikt. Var liksom det samme som de andre hundene gjorde, men ingen av dem gikk berserk som den her.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn og rase? Lurer på om det er en hund jeg kan ha.

Anonymous poster hash: 9040e...13e

Hannhund, Jack russel terrier. Hvor bor du?

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere som sier jeg tar lett på avliving - det gjør jeg faktisk ikke. Jeg har i flere måneder nå prøvd å få skikk på den, og når jeg så prosjektet var håpløst for meg har jeg prøvd å omplassere den så fort som mulig! Men alle som har kommet og sett har gått sin vei, noe jeg helt ærlig forstår, dette er ikke akuratt en familie kjær kar. Men nå har det blitt så ille at verken jeg eller hunden trives med denne hverdagen, avliving er kanskje det mest humane å gjøre nå, selvom jeg helst skulle sett at noen tok seg av han.



Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du forventer vel også at barn er ferdig oppdratte innen de er ni måneder gamle?



Anonymous poster hash: 7af1b...3e6
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer vel også at barn er ferdig oppdratte innen de er ni måneder gamle?

Anonymous poster hash: 7af1b...3e6

Hæ hva har det med saken å gjøre? Barn og hunder kan uansett ikke sammenliknes.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ hva har det med saken å gjøre? Barn og hunder kan uansett ikke sammenliknes.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Jo. Oppdragelse tar lang tid, du gir ikke opp barnet ditt eller hunden din fordi h*n ikke er ferdig oppdratt innen et år eller to har gått. En hund er dessuten som en toåring fra den er voksen til den dør - den lærer hvordan den skal oppføre seg så lengre du oppdrar den riktig, men jobben er aldri ferdig, den er ditt barn og ditt ansvar ut livet dens.

Anonymous poster hash: 7af1b...3e6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være mulig å få den hunden på et fly? Er flere her som har sagt de gjerne tar i mot. Om hunden blir sendt på fly alene tror jeg ikke spiller noen rolle, den er så skakkjørt fra før at de som tar den må starte fra scratch likevel.
Du skal jo på ferie, da kan du ta med hunden til en flyplass når du har fått avtale med noen å overta.



Anonymous poster hash: db205...c7d
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...