Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden fikk jeg en valp som presang av en venn, familie hunden deres hadde visst fått et nytt kull. Ikke at jeg egentlig ba om å få den i det hele tatt, men ting gikk som det gikk og valpen ble presset over til å bo hos meg. Greit nok tenkte jeg, den var søt og alt det der, og jeg hadde nok med mat og plass, og den var allerede forsikret og vaksinert. I dag er den 9 mnd. Problemet er at den har vist seg å være helt ufordragelig!

Holder aldri kjeft med bjeffinga, selvom den får nok vann og drikke. Har et inngjerdet hage den har fri adgang til, men neida, den skal selvsagt pissa på møblene mine isteden. Ikke eier den respekt for andre heller, går ikke en dag uten at den prøver å bite. Ikke meg, men bokstavelig talt alle andre. Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg.

Så til saken, jeg har prøvd i over to måned å gi den bort til noen andre, men det går ikke. Ingen verken bekjente eller fremmede som har sett den vil ta i den med ildtang, den bikkja er alt annet enn hva en valp skal være! Har kontaktet gårder og slikt og, men uten positiv svar. Har nå prøvd å kontakte ulike dyre organisasjoner for å få den omplassert, men med tanke på beliggenheten min kan de ikke hente den selv. Jeg må i såfall ta den med til nærmeste by, men med tanke på jobb er det umulig. Har nå bestilt time til avliving før jeg reiser bort i sommer, selvom det var en tung beslutning etter mange ukers forsøk på å få den omplassert. Jeg vil så gjerne bli kvitt den på andre måter enn avliving, men jeg er helt rådvill nå, har i prøvd alt! Absolutt alt!!

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg måtte bare få det ut, blir gal av å ha den tingen i hus. Kanskje noen her har noen gode ord eller liknende erfaringer å dele?



Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lagt den ut på gies bort på finn?

Anonymous poster hash: d7c3c...d0f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først: Fy faen for en idiotisk venn du har.

Har du i det hele tatt prøvd å trene valpen? De er som små barn, du kan ikke bare forvente at de skal bli fungerende individer helt av seg selv uten veiledning. Du sier den er "alt annet enn det en valp skal være", men spør du meg høres den akkurat ut som en valp som har havnet i feil hender kan bli.

Skjønner at du aldri ba om å få noen hund, men jeg synes det er forkastelig å vurdere å avlive den. Valpen er helt uskyldig oppi dette og fortjener å komme til noen som gidder å bruke tid på den, så skal du se det kan bli en fin hund til slutt. Har du tatt kontakt med omplasseringsorganisasjoner?

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avliver veterinærer friske hunder da?



Anonymous poster hash: 8bf48...434
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å si det, men spørs om du ikke har ødelagt denne stakkars hunden såpass mye at avlivning er det rette. Og ja, denne blir anonym siden du er anonym selv.

Anonymous poster hash: e5372...bc3

Hunden er ikke "ødelagt", den har bare ikke blitt trent opp enda. Det er ingen problemer med å lære opp en hund som ikke engang er fylt 1 år. At du ville heller avlivet den enn å trente den litt sier mye om deg som person.

Anonymous poster hash: f0525...4b1

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt den ut på gies bort på finn?

Anonymous poster hash: d7c3c...d0f

Ja, har hatt kanskje 5 stk som har kommet og sett, ingen vil ta den! Det er snakk om virkelig hundeelskere som tok bryet å komme den lange veien, men alle dro tomhendt. Den ene var en familie med ei lita datter, stakkaren fikk jo panikk når hun så hvordan hunden oppførte seg.

Du vet at hunder, som alle andre dyr (inkludert mennesker) trenger trening? Du kan ikke forvente at hunden bare skal vite at den ikke skal gå på do inne ved mindre du lærer den noe annet. Du skulle aldri tatt imot hunden så vemmelig som du er!

Anonymous poster hash: f0525...4b1

Nei tror du ikke jeg angrer eller? Men det er da ikke min feil, jeg har prøvd å lære den, tok i mot samme tips som vennina mi gjorde med resten av kullet. De har vokst opp til å bli ordentlige valper, men den jeg har er rett og slett ufordragelig! Jeg har gjort alt det samme, belønnet når den var lydig, tok den med ut så den kan gjøre fra seg osv, men etter noen måneder ble den umulig å ha med å gjøre, så da gav jeg opp.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det å ta et kurs kanskje?

Ikke her jeg bor nei, er veldig få slike tilbud. Veninna mi har ganske god peil på hunder (hun som eier foreldrene til denne hunden), så jeg tok den med en del så den kunne aktiviseres med de andre hundene. Men det var helt i begynnelsen av forholdet, jeg prøvde det samme i påsken og da måtte vi dra den vekk med makt før den skadet de andre hundene. Også sine søsken av alt!

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst: Du er et kjipt menneske som aldri skulle hatt dyr. Jeg forstår at det er frustrerende, men som en person som tydeligvis ikke eier tålmodighet skulle du ALDRI tatt på deg ansvaret. At den ble presset på deg er ingen god unnskyldning.

Når det er sagt: Bor du i Oslo kan du "dumpe" hunden hos meg, jeg trener den sjæl eller gjør en innsats for å finne et godt hjem til den. Ta deg en egenmeldingsdag, vær litt uselsvisk og dra deg til Oslo. PM meg.

Så hjertegod du er! Jeg håper TS er et troll, men hvis ikke håper jeg virkelig TS tar imot ditt tilbud.

Anonymous poster hash: 178a9...a95

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Fy faen for en idiotisk venn du har.

Har du i det hele tatt prøvd å trene valpen? De er som små barn, du kan ikke bare forvente at de skal bli fungerende individer helt av seg selv uten veiledning. Du sier den er "alt annet enn det en valp skal være", men spør du meg høres den akkurat ut som en valp som har havnet i feil hender kan bli.

Skjønner at du aldri ba om å få noen hund, men jeg synes det er forkastelig å vurdere å avlive den. Valpen er helt uskyldig oppi dette og fortjener å komme til noen som gidder å bruke tid på den, så skal du se det kan bli en fin hund til slutt. Har du tatt kontakt med omplasseringsorganisasjoner?

Var pottesur på henne en stund, for å gi meg et sånt ansvar jeg ikke ba om. Men som hun sier så kunne hun jo ikke vite det hun heller, søsknene til denne valpen har vokst opp til å bli helt OK. En aggresiv bror har den, men ikke i nærheten av hva denne her er.

Ja jeg har kontaktet alle slike organisasjoner jeg kommer på, ingen har mulighet til å sende noen hit og hente den. De ber meg sjekke andre muligheter, men det finnes ingen, har prøvd alt annet! Valpen er uskyldig men jeg kan ikke leve slik med den lenger.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Du er et kjipt menneske som aldri skulle hatt dyr. Jeg forstår at det er frustrerende, men som en person som tydeligvis ikke eier tålmodighet skulle du ALDRI tatt på deg ansvaret. At den ble presset på deg er ingen god unnskyldning.

Når det er sagt: Bor du i Oslo kan du "dumpe" hunden hos meg, jeg trener den sjæl eller gjør en innsats for å finne et godt hjem til den. Ta deg en egenmeldingsdag, vær litt uselsvisk og dra deg til Oslo. PM meg.

Skulle jeg mer enn gjerne gjort, men jeg bor i Finnmark. Hvis noen hadde et slikt tilbud her ville det vært midt i blinken.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først og fremst; fy faen, man gir ikke bort dyr til folk i presang. De er ikke ting!!

For det andre; har du i det hele tatt prøvd å trene den opp? Hva med å melde seg opp til kurs e.l. Få hjelp av noen profesjonelle.



Anonymous poster hash: 1b185...6e0
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres understimulert ut. Prøv å les deg opp om mental stimulering og hjernetrim for hunder, hvor ofte går du tur med denne hunden? Får den kommet seg ut, brukt kropp og hodet?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt den tilbake til de som gav hunden i utgangspunktet. Med en sløyfe rundt halsen og skrevet "sommergave", takk for lånet. :P

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...