Gå til innhold

Veien mot vår første <3


Charlotte*

Anbefalte innlegg

Noen har bare veldig kort LH-topp. Dvs at du må ta høyde for at du har hatt EL mellom den som var sterkest før den ble svak igjen fordi du mest sannsynlig har hatt en topp i mellom dem som du ikke har fått med deg :) Det spørs jo også hvor mange ganger du tester om dagen. Jeg har pleid å teste 1 gang om morgenen og 1 gang om kvelden (ca 20-tiden). Hva med deg?

 

Jeg antar dere har prøvd litt selvom og at det allikevel er mulighet for mars-baby? :)

 

Dersom jeg har hatt EL mellom 25.6 - 26.6, så har vi truffet passe greit ;-)

 

Jeg har testet en gang om dagen fra 26-29, etter det har jeg testet morgen/kveld. Fortsatt så er det nesten likt hver eneste gang.. Krysser fingrene for at EL var tidligere ute en planlagt, og at det var 25.6, men tester nok noen dager til for EL for å være på den sikre siden ;)

 

Vi prøver selvsagt selv om vi har vært usikker på EL, plutselig klaffer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det er frustrerende å ikke vite når EL har vært. Men disse EL-testene er ikke hundre prosent sikre, for selv om man har en LH-topp så kan det hende at ikke egget slippes. Og selv om testene er negative kan man allikevel ha EL (Noen slår de ikke ut på). Ikke lett :P

 

Jeg ville testet neste runde også (om det blir en). Om du ikke får noe resultat da heller ville jeg tatt termometer-metoden. Kjøp et billigtermometer og benytt en gratis app (fertility friend? :klo:) og se om du får noen bedre resultater da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig at temping kan funke bedre :)

 

Vi har ikke hastverk enda, men syns det er litt godt å ha kontroll på hva som skjer når i syklusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsatt ingenting å melde på el-testing.. 

 

Begynner å bli mer og mer overbevist om at EL var rundt 25-26.6.

Da med tanke på symptomer og sekret, så stemmer det forsåvidt.

 

I såfall så blir IKM 9.7-10.7.. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg ikke å vente lenger og tok en graviditetstest.

 

Ryktene sier at dette er en positiv test.....

 

Jeg har vansker for å forstå at det kan ha klaffet allerede.

Usikker på hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå :) :)

 

Se bilder :)

 

Tør ikke tro det helt enda, må teste igjen imorgen.... :gravid:

post-76867-0-57426100-1436197706_thumb.j

post-76867-0-22239100-1436197708_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer! Den ser positiv ut den! Da kan det jo hende du rett og slett har testet etter EL for sent, og derfor ikke har fått positiv test? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, gratulerer! Den ser positiv ut den! Da kan det jo hende du rett og slett har testet etter EL for sent, og derfor ikke har fått positiv test? :)

 

 

Takk  :)

 

Ja det ser ut som mistanken min var riktig og at EL må ha vært før jeg startet å teste, men det hele er litt surrealistisk nå, må teste igjen imorgen og sikkert kjøpe en digital test eller noe for å være sikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - positiv clearblue test nå :)

 

Nå begynner jeg å bli optimistisk  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0 idag, håper at de neste 8 ukene går fort.. Spent, nervøs og lykkelig.

Redd for å glede meg, med tanke på hvor mange som mister de første ukene..

 

Tenker at det er liten sannsynlighet for at det skjer, en allikevel.

 

Velger å glede meg og å være positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0 idag, håper at de neste 8 ukene går fort.. Spent, nervøs og lykkelig.

Redd for å glede meg, med tanke på hvor mange som mister de første ukene..

Tenker at det er liten sannsynlighet for at det skjer, en allikevel.

Velger å glede meg og å være positiv :)

Jeg syns de 12 første ukene gikk kjeeeempesakte, men når jeg plutselig var 12 uker så tenkte jeg "det gikk fort" - ikke spør meg hvordan den hjernen funker :P

Det eneste du kan gjøre er å slappe av, leve som normalt og tenke på at veldig ofte går det kjempefint første gangen!

Jeg anbefaler å gå på en tidlig UL rundt uke 12, jeg fikk virkelig senka skuldrene etter jeg så lille mini sprelle som bare det inni der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns de 12 første ukene gikk kjeeeempesakte, men når jeg plutselig var 12 uker så tenkte jeg "det gikk fort" - ikke spør meg hvordan den hjernen funker :P

Det eneste du kan gjøre er å slappe av, leve som normalt og tenke på at veldig ofte går det kjempefint første gangen!

Jeg anbefaler å gå på en tidlig UL rundt uke 12, jeg fikk virkelig senka skuldrene etter jeg så lille mini sprelle som bare det inni der :)

 

Takk :)

 

Ja det er nok bare hjernen som jobber på høygi for å prosessere.

Det å være med i samtidlig forum på nett hjelper ikke heller nødvendigvis, da det er mange historier om MA/SA ute å går, så selvfølgelig tenker jeg på det.

 

Men, jeg er stort sett en optimist, og har tro på at dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Ja det er nok bare hjernen som jobber på høygi for å prosessere.

Det å være med i samtidlig forum på nett hjelper ikke heller nødvendigvis, da det er mange historier om MA/SA ute å går, så selvfølgelig tenker jeg på det.

Men, jeg er stort sett en optimist, og har tro på at dette går veien :)

Høres ganske likt ut som meg, vekslet veldig hva jeg tenkte kom til å bli utfallet :)

Men slappa som regel av for det meste.

Det er noe spesielt når det er så ønsket, da vil man bare så gjerne at det skal gå bra :)

Gratulerer så mye igjen, det er så koselig! Og gled deg til å fortelle det til alle, det er nesten det beste av alt, haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med baby i magen:)

 

Tusen takk :)

 

Det har ikke helt gått opp for meg enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?

 

Tilbake fra ferie, og kan trygt si at kvalmen har slått inn over meg. Ingen matlyst, alt lukter vondt og er dårlig i formen.. Men kan jo bare se positivt på det, det betyr jo at det skjer mye i kroppen :)

 

bestilt meg tidlig UL på fredag, så blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...