Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De vil sannsynligvis tenke og lure på hvorfor du ikke har betalt det du skylder før, ettersom du nå får tak i 50 000 kr på kort varsel. Du skylder utleier MYE penger, og disse kan du altså bla opp nå, men du kunne ikke det før?

Ikke sant. Merkelig.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan har du tenkt å klare og betale både rettidig husleie samt å betale tilbake de stakkars folka du har tenkt å låne av?

Anonymous poster hash: c1190...8a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her;
Nå er det vel og merke en oppsigelse på epost han har sendt meg.
Ikke noe varsel om utkastelse eller heving av avtale.

Og da er det vel rett å tro at oppsigelsestid gjelder.
Ja først ønsker jeg å kartlegge om de kan godta at jeg fortsetter å bor der. Om ikke så ja må jeg finne noe annet.

Jeg må jo bare legge kortene på bordet til utleier og si at jeg har mottatt oppsigelse og iht. kontrakten så er denne på 1 måned fra 1. i hver måned, slik at utflytt må skje senest 30.6.
Deretter fortelle at jeg trives og om mulig så ønsker jeg muligheten til å ajour betale innen 14 dager og håper at de kan på bakgrunn av det trekke oppsigelse om betaling skjer innen 1.6.2015.

Jeg kan jo ikke bo på gata heller, så jeg må jo prøve å få til en ordning om jeg greier å skaffe pengene.


Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her;

Nå er det vel og merke en oppsigelse på epost han har sendt meg.

Ikke noe varsel om utkastelse eller heving av avtale.

Og da er det vel rett å tro at oppsigelsestid gjelder.

Ja først ønsker jeg å kartlegge om de kan godta at jeg fortsetter å bor der. Om ikke så ja må jeg finne noe annet.

Jeg må jo bare legge kortene på bordet til utleier og si at jeg har mottatt oppsigelse og iht. kontrakten så er denne på 1 måned fra 1. i hver måned, slik at utflytt må skje senest 30.6.

Deretter fortelle at jeg trives og om mulig så ønsker jeg muligheten til å ajour betale innen 14 dager og håper at de kan på bakgrunn av det trekke oppsigelse om betaling skjer innen 1.6.2015.

Jeg kan jo ikke bo på gata heller, så jeg må jo prøve å få til en ordning om jeg greier å skaffe pengene.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Du nekter å innse at du må flytte du. Eier du ikke skam? Du skylder huseier over 50.000,- Skjønner du ikke at du har satt de i en økonomisk knipe?

Som en annen her sa; hvordan har du tenkt å klare å betjene både husleie og tilbakebetaling av de pengene du ev. får låne? Du har jo ikke engang betalt husleien nå, også må du belage deg på å betale den + gjeld framover.

Du har faktisk satt deg i denne situasjonen selv, du har skusla bort din mulighet til å bo der du vil. Du har selv satt deg i en situasjon der du blir husløs, en situasjon der du må ta til takke med en annen bosituasjon.

Innse at alt dette faktisk er din egen skyld og at du må ta konsekvensene av det nå.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hvordan du vrir deg unna alt ansvar ts.



Anonymous poster hash: b0007...77b
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hvordan du vrir deg unna alt ansvar ts.

Anonymous poster hash: b0007...77b

Facinerende.

En annen hadde vært så skamfull at man hadde kommet seg ut - helst på dagen - hvis man hadde satt seg selv i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke tull!

Men det forutsetter at huseier har sendt et varsel om utkastelse i hht tvangsfullbyrdelsesloven.

Har ikke leietaker flytter frivillig innen fristen så kan huseier gå videre med utkastelsen via namsmannen.

Anonymous poster hash: c1190...8a0

Og alle disse prosessene tar såpass lang tid at TS fint kan bo ut oppsigelsestiden.

Det er fjorten dagers krav på å betale, så nye fjorten dager på purring osv.

Anonymous poster hash: 7477b...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her;

Nå er det vel og merke en oppsigelse på epost han har sendt meg.

Ikke noe varsel om utkastelse eller heving av avtale.

Og da er det vel rett å tro at oppsigelsestid gjelder.

Ja først ønsker jeg å kartlegge om de kan godta at jeg fortsetter å bor der. Om ikke så ja må jeg finne noe annet.

Jeg må jo bare legge kortene på bordet til utleier og si at jeg har mottatt oppsigelse og iht. kontrakten så er denne på 1 måned fra 1. i hver måned, slik at utflytt må skje senest 30.6.

Deretter fortelle at jeg trives og om mulig så ønsker jeg muligheten til å ajour betale innen 14 dager og håper at de kan på bakgrunn av det trekke oppsigelse om betaling skjer innen 1.6.2015.

Jeg kan jo ikke bo på gata heller, så jeg må jo prøve å få til en ordning om jeg greier å skaffe pengene.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Jeg vil virkelig anbefale deg å ikke være så frekk at du ber om å fortsette å bli boende etter så mye mislighold.

Forhold deg til oppsigelsestiden og finn deg et nytt sted å bo. Punktum finale.

Anonymous poster hash: 7477b...268

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at når han har sendt en oppsigelse så må vel oppsigelses tid gjelde?

Sender han meg utkastelses brev, så står det jo faktisk i loven at man kan betale seg ajour og fortsette leie forholdet.

De har tidligere sagt at de ønsker å hjelpe og ha meg boende, så jeg må jo nesten spørre om det.

Dersom de er fornøyd i utgangspunktet og får betalingen sin innen 14 dager, er jo det positivt for de også, så slipper de å ta det videre med tvangsinndrivelse......



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at når han har sendt en oppsigelse så må vel oppsigelses tid gjelde?

Sender han meg utkastelses brev, så står det jo faktisk i loven at man kan betale seg ajour og fortsette leie forholdet.

De har tidligere sagt at de ønsker å hjelpe og ha meg boende, så jeg må jo nesten spørre om det.

Dersom de er fornøyd i utgangspunktet og får betalingen sin innen 14 dager, er jo det positivt for de også, så slipper de å ta det videre med tvangsinndrivelse......

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

NEI. Ha respekt for dem og flytt etter oppsigelsestiden.

Anonymous poster hash: 7477b...268

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at når han har sendt en oppsigelse så må vel oppsigelses tid gjelde?

Sender han meg utkastelses brev, så står det jo faktisk i loven at man kan betale seg ajour og fortsette leie forholdet.

De har tidligere sagt at de ønsker å hjelpe og ha meg boende, så jeg må jo nesten spørre om det.

Dersom de er fornøyd i utgangspunktet og får betalingen sin innen 14 dager, er jo det positivt for de også, så slipper de å ta det videre med tvangsinndrivelse......

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

De kan slippe å ta det videre om du gjør opp for deg og flytter. Det er ev. du som tvinger de til å gå til det skritt som tvangsinndrivelse.

Og siden du sier det på den måten så lurer jeg på om du har tenkt å gjøre opp for deg når du må flytte.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen du er frekkere enn flatlusa selv ts, de fleste hadde nok skammet seg og sett etter et nytt sted å bo.



Anonymous poster hash: b9127...b0b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Sånt som dette her gjør meg redd for min egen plan om å leie ut leiligheten min!
Har man virkelig INGEN rettigheter som utleier?
Hva hadde skjedd om utleier fikk nok og selv kastet ut TS i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånt som dette her gjør meg redd for min egen plan om å leie ut leiligheten min!

Har man virkelig INGEN rettigheter som utleier?

Hva hadde skjedd om utleier fikk nok og selv kastet ut TS i denne situasjonen?

Man skal tenke seg om både 1 og 2 og 10 ganger før man leier ut.

Sånne som ts lager dårlig rykte for leieboere.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Utleier må enten forholde seg til oppsigelsen eller sende meg et krav om utflytting.
Jeg håper å holde en grei dialog med de, og selvfølgelig betale om jeg greier å skaffe pengene.
Det er ikke meningen å være frekk, men de vet også at jeg ikke har noe å gå til.
Og uten penger på bok er det ikke lett å finne ny leilighet med en gang mht. depositum etc.



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at når han har sendt en oppsigelse så må vel oppsigelses tid gjelde?

Sender han meg utkastelses brev, så står det jo faktisk i loven at man kan betale seg ajour og fortsette leie forholdet.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Det er ikke det det står. Du kan unngå fysisk utkastelse om du betaler deg ajour. Men du har ingen rett til å fortsette leieforholdet. Om du har fått en oppsigelse skal du ut, uavhengig av hva du betaler, med mindre utleier ombestemmer seg. Det å betale betyr bare at du har bedre tid på å komme deg ut.

Dersom du har mulighet til å samle sammen 50K på kort tid anbefaler jeg at du bare begynner å betale inn med en gang. I det minste betale inn det du har på konto.

Var jeg utleier hadde jeg ikke stolt på at du kunne betale såpass de neste to ukene når du til nå ligger langt bak. Da skulle jeg sett beviset på konto først.

Endret av Neeli00
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånt som dette her gjør meg redd for min egen plan om å leie ut leiligheten min!

Har man virkelig INGEN rettigheter som utleier?

Hva hadde skjedd om utleier fikk nok og selv kastet ut TS i denne situasjonen?

Utkastelse skjer via namsmannen og gjeld kan inndrives.

Så så veldig redd trenger du vel ikke være.

Anonymous poster hash: 7477b...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt som dette her gjør meg redd for min egen plan om å leie ut leiligheten min!

Har man virkelig INGEN rettigheter som utleier?

Hva hadde skjedd om utleier fikk nok og selv kastet ut TS i denne situasjonen?

Man har særdeles få rettigheter som utleier, nettopp fordi det skal være vanskelig å sette noen på gata. Noen misbruker dette som leietaker, men det er heldigvis sjeldent. Jeg hadde heller sultet enn å ikke betalt husleie, og det er jeg sikker på 99% av leietakere også ville gjort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Utleier må enten forholde seg til oppsigelsen eller sende meg et krav om utflytting.

Jeg håper å holde en grei dialog med de, og selvfølgelig betale om jeg greier å skaffe pengene.

Det er ikke meningen å være frekk, men de vet også at jeg ikke har noe å gå til.

Og uten penger på bok er det ikke lett å finne ny leilighet med en gang mht. depositum etc.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Eller du må forholde deg til oppsigelsen og gjøre opp for deg. Hvorfor legger du ansvaret på utleier?

At du ikke har noe å gå til er jo ikke utleiers problem. Det er du som har satt deg i denne situasjonen.

Lei deg en campinghytte og kom deg ut. Ikke utsett utleier for mer ubehag nå.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at når han har sendt en oppsigelse så må vel oppsigelses tid gjelde?

Sender han meg utkastelses brev, så står det jo faktisk i loven at man kan betale seg ajour og fortsette leie forholdet.

De har tidligere sagt at de ønsker å hjelpe og ha meg boende, så jeg må jo nesten spørre om det.

Dersom de er fornøyd i utgangspunktet og får betalingen sin innen 14 dager, er jo det positivt for de også, så slipper de å ta det videre med tvangsinndrivelse......

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Nei. Poenget er at du bør flytte ut snarest. Hadde du brukt like mye tid på Finn eller Hybel.no som du gjør her hadde du funnet et nytt sted å bo.

Du eier virkelig ikke skam og ønsker å utnytte mennesker som har vist deg forståelse før. Hvordan sover du om nettene?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...