Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Chandra skrev:

Å herregud! :haar: Mannfolk! Føler litt mannehat selv om dagen med en mann som snorker seg gjennom hver j natt! I tillegg blir han sur når jeg dytter til han. Jeg vil ha søvn! 

Jeg har også problemer med å sovne om dagen. Veldig slitsomt. :( 

Mhm :roll: 

Jeg var "mindre hyggelig" hver gang han snorker etter det foråsidetsånn! Legg deg på magen!!! *ropeMy 

Det er så dritt.... 

57 minutter siden, Diddles skrev:

:fnise: skikkelig stilig mann du har da :roll: 

:fnise: Jeg tror (håper) ikke han var helt våken... Han får høre det senere :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*børster av støvet*

Nå er vi hjemme igjen etter en uke på tur! Vi har vært i Oslo og besøkt familie, spilt poker og vært på KAL-KLINIKKEN. 

Å besøke familie var veldig hyggelig. Jeg har lite familie og dessverre går det lang tid i mellom. Vi håper at det skal ta seg opp med besøk nå når vi har "kommet igang" :jepp: De er veldig hyggelige og vi følte oss skikkelig hjemme der. Sov fantastisk og ingenting var kleint eller pinlig stillhet. Alle kunne slappe av virket det som :jepp: Vanligvis får jeg hjemlengsel første dagen men jeg hadde det ikke hele uka.

O oppførte seg eksemplarisk og slo til med å begynne å legge seg første dagen vi var der og siden har han lagt seg ca 18.30!!! :overrasket: Herrigud. DEILIG :hoppendeglad: Han spiser ca en gang i timen fram til 21 men likevel.... I tillegg har det samtidig som regel vært én nattamming ca kl 04.... Det ammes rett før 24 og 08. Da må vi stå opp mener han :fnise:  Han har rett og slett bare snudd om helt plutselig! Livet er blitt litt mer forutsigbart om mor er ikke like sliten :nigo: Hurra!

På onsdagen var vi på KAL-KLINIKKEN og hun fant ett tungebånd som var litt kort. Vi endte opp med klipp (stakkars liten :grine:, det gikk heldigvis fort over) og det må ha påvirket han mye. Jeg kjente forskjell på ammingen med en gang og har gjort det siden. Tydeligvis har jeg hatt ubehag men vært så vant med det... Nå kjenner jeg nesten ikke at han spiser, det kan kile litt av og til liksom.  Før så kjente jeg skikkelig drag og nå syns jeg at jeg har kjent gnaging også. Jeg ser på bevegelsene hans at han suger på en annen måte og ikke lenger "tygger" i seg melken. Synes kanskje at refluksen har blitt bedre og. Ikke setter han noe særlig i halsen lengre heller. Sugetaket er også mye bedre/behagelig og ser mer avslappet ut. Nå er det bare å gjøre øvelsene og håpe at det ikke gror igjen! Om noen uker blir det vektkontroll og jeg skal informere hs om hvordan det gikk på KAL :jepp: Hun er jo interessert og jeg må sørge for at hun vet om dette! 

Det var det jeg husket på nå :) Kommer sikkert mer senere men nå må jeg få meg noe søvn. I morgen skal vi nemlig til Barnas Hus og bruke prismatch på et sete vi har kjøpt ;) Da får vi igjen mye penger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere fikk hjelp på KAL! :) 

Høres ut som en veldig fin uke på besøk, synes det er veldig vanskelig selv det der med å være på besøk hos andre over tid og å greie å slappe av og føle seg hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :goodbye: Synes det var litt rart at du ikke hadde skrevet i dagboka di på evigheter, men så hadde du visst bare falt ut av mine innlegg. 

Så bra at dere fikk god hjelp på KAL og at du merket forskjell med en gang. Og det er så sinnsykt deilig når amme- og leggerutinene på kvelden begynner å stabilisere seg :nigo: De timene der på kvelden som man plutselig får for seg selv, jeg gleder meg allerede til den perioden kommer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi sann :) Koselig at du kom på det da :) 

Ja det var deilig å få hjelp! Tror kaaaanskje det er grodd litt igjen men kjennes fortsatt bedre ut så jeg tror ikke vi gjør noe mer med det hvis vi ikke får tilbake symptomene skikkelig. Koster oss ca 3500 å gjøre det igjen liksom.... Og jeg tror den første uka er den mest kritiske i forhold til det. 

Helt magisk med legging! I det øyeblikket vi kom hjem så ble det valuta igjen dessverre. I natt sovnet jeg ca 24. O var våken 2, 3, 4 og 5, og kl  var det morgen :Gjesp: Men nå! Ikveld! Han sovnet 19.30 og har sovet siden :hoppendeglad: Håper, håper, håper han sover til 4 og så til 8 etter vi har lagt oss :strix: 

Han holder forresten på å spise meg opp ja. Virker som endel i 68 er begynt å bli stramt/kort etter bare 3 uker :sjokk: Har han kanskje en syk vekstperiode eller noe? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natt alene i senga :( Litt trist er det må jeg si. Mannen vekker meg (oss?) og holder meg våken med pusting og snorking. I tillegg ringer alarmen hans kl 6.30 eller noe.... Nå må vi bare teste og se om det funker.. Vi ligger ikke inntil hverandre etter O kom pga amming og slikt uansett, og han sovner før O er ferdig med kveldsmåltidet også. Lite kommunikasjon på soverommet med andre ord :P 

Jeg merker at vi har myyye bedre dager når vi står opp 8. Fra nå så blir det opp uansett hvordan natten har vært. Jeg har vondt i rygg, nakke og hode de dagene vi ligger lenger. Det fant jeg ut når vi plutselig stod opp tidligere en uke. I tillegg får O en bedre rytme da. Vi må absolutt prøve å få det til og muligens ha 3 dupper istedenfor 2... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo i luken! 

Nå nærmer det seg jul på skikkelig og jeg har selvfølgelig 10 prosjekter å ferdigstille innen juleaften. Noe julegaver, noe reparasjon av klærne til O (haster da han vokser som en løvetann), sy sofaputer  (blir nok ikke før jul), lage jul og handle inn. Vi feirer nemlig hjemme i år :nisselue: Jeg fikk laget ferdig den ene julegaven nå istad (http://speiltvillingene.blogg.no/1481029108_diy_slvtrr_av_pakkebn.html ) :hjerte: skal lage flere av disse til oss men ikke før jeg er ferdig med alt det andre. Skal også lage julekransen hun har i kalenderen.... pluss endel flere av prosjektene men de sparer jeg til senere ;) 

Ellers vokser O masse og er blitt "kompakt". Han er nå 64 cm og 6550g :nordvesta: og jeg gleder meg til å begynne med mat! Det blir så spennende å se om han skjønner greia :fnise: Han skal jo spise selv! Superspent! Og kjenner at jeg må sette meg litt inn i det. Kan 7månedinger spise pannekaker??? :klo: 

Jeg har også funnet ut at det er mye lurere å bære tur enn å trille tur. Han nekter vogna og når jeg bærer så kan han være inntil og få med seg det som skjer og så får han bare sovne når han blir trøtt. Jeg slipper å ta hensyn til sovetider og slikt da! Hurra :nigo:

I morra skal vi ta en tur til xxl for å kjøpe vintersko til meg. I og med at jeg kommer til å bære O mye så tar jeg ikke sjansen på å gli på isen :( Jeg skal prøve bla-bla-bla sko med arctic grip. De er som sandpapir under og skal visst gi ekstremt godt grep på is! Uten å være plagsomme inne feks :jepp: Hvis de er gode på så blir jeg superhappy! Har bare ett par joggesko utenom liksom... Stort behov for vintersko hvis jeg skal kunne gå tur. 

Nå må jeg runde av og komme meg ut av soverommet. Jeg ligger inntil en sovende, nybakte liten skatt :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med oppdatering! 

Vi bærer også mye, vogna brukes mest til innesoving. :P hva bærer du i på tur? Her går det i ergobaby, men har nå fått et sjal så håper jeg snart blir flink nok til å knyte det til at det kan brukes ute også. Min klump er 9-10 kg så gleder meg VELDIG til vi kan begynne å bære på rygg. Håper han er enig da. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som er så handy! 

Og gode sko må du ha! :) De med sandpapir høres smarte ut. Brodder er livsfarlig hvis du skal inn på butikker. Fant jeg ut...  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sisti skrev:

Gøy med oppdatering! 

Vi bærer også mye, vogna brukes mest til innesoving. :P hva bærer du i på tur? Her går det i ergobaby, men har nå fått et sjal så håper jeg snart blir flink nok til å knyte det til at det kan brukes ute også. Min klump er 9-10 kg så gleder meg VELDIG til vi kan begynne å bære på rygg. Håper han er enig da. :P

 

Har ikke bært tur enda annet enn på kjøpesenter i timesvis :fnise: men det er ergoen ja. Skal kjøpe sjal etterhvert. Jeg og gleder meg til å ha han på ryggen slik jeg får hendene enda mer fri, men må si jeg koser meg veldig med å ha han framme også :hjerte: 

9 timer siden, Weebs skrev:

Du er flink som er så handy! 

Og gode sko må du ha! :) De med sandpapir høres smarte ut. Brodder er livsfarlig hvis du skal inn på butikker. Fant jeg ut...  :fnise: 

Det er jo så gøy! Spesielt når man får det til og det blir et bra resultat :nigo: 

Ja jeg må faktisk ha vintersko. Det er jo det som er så bra med de og i tillegg ser de ut som vanlige vintersko. Win! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Nå er jeg litt forvirret. Jeg har hatt mens to ganger siden fødsel og hver syklus har vært ca 5 uker, dvs litt lenger enn før. Jeg har hatt lette menssmerter og ikke fått noe forvarsel før TIDLIGST dagen før eller ikke i det hele tatt. Har fått tilbake pms (kviser og vond hodebunn). IKM i forhold til tidligere sykluser ville vært ca igår og det stemmer med når jeg tror evnt EL var (har hatt flere perioder med El symptomer i samme syklus første mens etter fødsel), IKM i forhold til app og de to forrige syklusene er 30.12. Men det er litt lenge til når jeg har hatt pms symptomer i 14 dager. Kan nevne at de første to syklusene ga en lutealfase på bare 12 dager.

Nå er situasjonen slik: mulig tmi

- mensmurringer i nesten en uke allerede! 

- "løs" mage

- drakk kremfløte :overrasket: og ville drikke mer

- trang til å lukte på kremer (som er luktfrie!) 

- ekstremt luftig

Vi har hatt sex en gang denne syklusen og vi brukte metoden som vi brukte før vi prøvde. Vi hoppet av. Det var selvfølgelig i perioden med EL-symptomer for ett av symptomene er jo som kjent lyst til å hoppe i høyet. 

Jeg har seffern tatt noen tester men blir ikke klok, hva skjer kroppen!? :mynona::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så, jeg ser strek på alle testene men den er uhyre svak... Vet ikke om det er skygge eller hva det er men jeg synes det er meget merkelig at jeg ser det på alle 4 (!!!). Skyggestrek ville vel kommet på kanskje en av de? 

 

Screenshot_2016-12-25-19-48-04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Beccy87 skrev:

:popcorn:

Popkorn!? I en stund som dette!? Haha :fnise: Men seriøøøøøst. Ser du noe?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...