Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Ding ding ding! Poeng til @Sisti, og @Weebs det er enda mer penger spart ;) 
Jeg har kjøpt de brukt selvfølgelig og vi begynner med en pakke på ca 10 bleier bare for å teste. Det er egentlig veldig enkelt og genialt. Byttes som vanlig bleie - hiv i våtpose - vreng våtposen i maskinen - kald skylling - 60* vask med forvask - ekstra skylling. Og så er det så mange fine mønster og slikt å velge i! :nigo: MEN! Mannen vet ikke noe enda :fnise: Jeg gleder meg til reaksjonen når jeg sender han for å bytte og han finner en tøybleie :hoho: Jeg får vel bleiene neste uke. Da går de i vask og trommel dagen etter før de blir prøvd ut :)  Jeg føler meg så forferdelig alternativ :fnise:  Kjenner også på litt nerver og lurer på om jeg er gal... 

I dag var det kontroll på hs igjen og på tide med 3mnd vaksinene :spy: Jeg fikk så vondt av skatten når han fikk de :grine: Han skrek og syntes det var helt forferdelig stakkar. Tror ikke han liker seg der generelt. Han begynner å gråte når jeg legger han ned på det papiret for å kle av og gråter når han ser hs. Hun er ikke populær :fnise: Han mykner heldigvis opp etterhvert og er i greit humør nå, litt trøtt kanskje. Jeg er veldig spent på om han får noe reaksjon ikveld eller inatt... Har gruet meg til det :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tok også vaksinene i dag. I forhold til da vi klippet tungebåndet for andre gang var det piece of cake altså, han hylte jo men gikk jo fort over. Så jeg var ikke så bekymra verken før eller etter. Men han har sovet masse nå etterpå, håper han sover i natt. 

Lykke til med tøybleier! De fleste som prøver er jo kjempefornøyde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøybleier! Din hippie ;) Sikkert lurt å begynne med 10. Ei på jobb fortalte at hun hadde kjøpt ca en million (eller noe sånt). Men det fungerte visst ikke så bra så det var et skikkelig bomkjøp. 

Håper det går fint med vaksinen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med tøybleier et jo at de kan brukes til flere barn og eventuelt selges igjen ;) så jeg ser Ikke på det som noen stor investering egentlig. Våtposene er jo praktiske uansett :) 

2 timer siden, Sisti skrev:

Vi tok også vaksinene i dag. I forhold til da vi klippet tungebåndet for andre gang var det piece of cake altså, han hylte jo men gikk jo fort over. Så jeg var ikke så bekymra verken før eller etter. Men han har sovet masse nå etterpå, håper han sover i natt. 

Lykke til med tøybleier! De fleste som prøver er jo kjempefornøyde! 

Off har dere klippet altså :( Ikke noe kjekt det der. 

Har du merket noe reaksjon? Jeg målte mini nå og her er det feber. Spørs om jeg tør å sove noe inatt :fnise: Det er jo første gangen! Han er også ganske trøtt og sløv, litt sutrete men i godt humør innomellom :jepp: 

1 time siden, Weebs skrev:

Tøybleier! Din hippie ;) Sikkert lurt å begynne med 10. Ei på jobb fortalte at hun hadde kjøpt ca en million (eller noe sånt). Men det fungerte visst ikke så bra så det var et skikkelig bomkjøp. 

Håper det går fint med vaksinen! :) 

Haha ja! Jeg føler meg skikkelig weird. Men elsker egentlig å være litt annerledes, men liker ikke å stå utenfor - forstå det den som kan, så det er potensiell moro i fremtiden på barseltreff :nigo: LilleMy: bæring bla bla bla, samsoving slik og sånn, tøybleier - hurra! For ikke å glemme blw :hoho: men det er det som føles riktig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte ikke, men han var ganske varm i går hvertfall. Sov urolig i natt, måtte ligge inntil meg hele natta, og gryntet og kavet hele tiden. Men syns det har gått greit altså, han er blid når han er våken. Bare jeg som er dautrøtt. :ler: hvordan har det gått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro å være litt weirdo, så det synes jeg du skal fortsette med :) Da kan det hende at du tipser andre mødre som får bruk for det. Jeg hadde ikke hørt om blw før jeg rota meg inn på KG for ett år siden for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, maja87 skrev:

blw? 

Her står det en del :) Det er masse info på nett hvis du googler. Noen fraråder å følge det slavisk på grunn av ting og tang, men det virker jo moro å teste ut litt i hvert fall. Det funket absolutt ikke på nevøen min da :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Weebs skrev:

Her står det en del :) Det er masse info på nett hvis du googler. Noen fraråder å følge det slavisk på grunn av ting og tang, men det virker jo moro å teste ut litt i hvert fall. Det funket absolutt ikke på nevøen min da :fnise: 

Aha, okei. Har uansett plan om å la den lille spise med fingerne 😉 Og hun må nok pent spise det vi spiser 👍 Men en god blanding er sikkert greit, lapskaus er jo praktisk å prøøøve å få inn med skje 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sisti skrev:

Jeg målte ikke, men han var ganske varm i går hvertfall. Sov urolig i natt, måtte ligge inntil meg hele natta, og gryntet og kavet hele tiden. Men syns det har gått greit altså, han er blid når han er våken. Bare jeg som er dautrøtt. :ler: hvordan har det gått? 

Her ble det paracet og den virka igrunn fort :) Han lå inntil ja! As always ;) Og hvis jeg flytter meg så kommer han snikende og gnurer fjeset inn i meg :daane: litt redd for oksygenopptaket men ikke så mye å gjøre med.  Han har ellers vært rolig og sovet mye. 

Jeg har fått overraskende mye søvn selv om den har vært oppstykket. Vi sto opp 10.30 :nigo: i forhold til foregående netter så er selv denne natten en god natt :fnise:  

Han kjentes litt varm ut når vi våkna og jeg målte han til 37.7. Får se ved neste skift hvordan den er da. Han har også begynt å hoste :klo: Husker ikke om det begynte i går eller i forgårs men jeg troor det var igår... 

3 timer siden, Weebs skrev:

Det er moro å være litt weirdo, så det synes jeg du skal fortsette med :) Da kan det hende at du tipser andre mødre som får bruk for det. Jeg hadde ikke hørt om blw før jeg rota meg inn på KG for ett år siden for eksempel. 

Det er ganske gøy ja :hoho: Ja jeg er litt ivrig iblant :flau: Hele facebooken min er amming, bæring, baby og tøybleier! Og dyrevern ofc.  Mannen bare :overrasket: 

Blw er jo genialt. Fatter ikke all den der grøten!? Eller utelukkende middagsglass.. Det er greit av og til men det blir jp et veldog ensformig kosthold... Tenker vi begynner med avokado og eggeplomme :nigo: Så får han smake noe vi har til middag etterhvert osv. Det skal jo gå sakte og hele første leveår skal mm være hovednæring så det er null stress.

1 time siden, maja87 skrev:

Aha, okei. Har uansett plan om å la den lille spise med fingerne 😉 Og hun må nok pent spise det vi spiser 👍 Men en god blanding er sikkert greit, lapskaus er jo praktisk å prøøøve å få inn med skje 😂

Ja hvorfor skal de ikke kunne spise det samme som oss :klo: med vikige unntak selvfølgelig :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våkent ikke lille (tror jeg) før 5.30 :danse: Jeg husket ikke i natt men den puppen jeg ikke ga på ved leggetid var tom når jeg våknet (når jeg tror jeg våknet) og når jeg da byttet side var han overhodet ikke sulten! Konklusjon: han hadde nettopp spist og det var første siden vi la oss! Hurra! Nå sovnet jeg 1 men likevel :P 

Det beste med hele greia er kanskje at han gjorde det samme natt til tirsdag... Og da la vi oss tidligere. 

Tør jeg ane et begynnende mønster!?!?!?! :danser: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at du kjører på med tøybleier :danse: Det kan jeg tenke meg å prøve selv, så jeg gleder meg til å lese hvordan det fungerer hos deg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har sagt hei her inne før? Men jeg har lest, så hallo :biggrin: Tøybleier er kult! Gleder meg virkelig til å høre mer om erfaringen din framover, spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også BLW virker genialt. Håper det går greit å kombinere med most mat. Jeg vil begynne med smaksprøver ved 4 mnd pga ammeproblemene våre, og da er han for liten for BLW fortsatt, så håper jeg kan innføre det senere. Den der grøten skjønner ikke jeg meg på heller!? Greit etter hvert altså, men trenger jo ikke grøt til hvert måltid eller hver dag. Jeg skal hvertfall ikke begynne med grøt! Mye gøyere med grønnsaker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BeKind skrev:

Så kult at du kjører på med tøybleier :danse: Det kan jeg tenke meg å prøve selv, så jeg gleder meg til å lese hvordan det fungerer hos deg. :Nikke:

Vi må jo prøve :jepp: alt annet stinker jo... Håper det funker bra! Har bare 10 bleier så det blir delvis først. Håper likevel vi ser om det funker... 

 

2 timer siden, Mumsy skrev:

Vet ikke om jeg har sagt hei her inne før? Men jeg har lest, så hallo :biggrin: Tøybleier er kult! Gleder meg virkelig til å høre mer om erfaringen din framover, spennende:)

Hallo :vinke: og :velkommen: 

 

2 timer siden, Sisti skrev:

Jeg syns også BLW virker genialt. Håper det går greit å kombinere med most mat. Jeg vil begynne med smaksprøver ved 4 mnd pga ammeproblemene våre, og da er han for liten for BLW fortsatt, så håper jeg kan innføre det senere. Den der grøten skjønner ikke jeg meg på heller!? Greit etter hvert altså, men trenger jo ikke grøt til hvert måltid eller hver dag. Jeg skal hvertfall ikke begynne med grøt! Mye gøyere med grønnsaker! 

Det gjør det nok :)  

4 mnd er vel for tidlig ja.. de må jo kunne sitte og spise selv. Det er vel ingenting i veien for å begynne med mos og så kjøre blw når bebis er klar? :klo: 

Klissete og ekkelt og ensformig.  Innimellom kanskje men ikke fler ganger daglig. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekarupdate! Å herregud så varmt det er. 

Jeg har plutselig nok tøybleier :P Huffameg, barn = en helt ny verden av shopping og det er mye gøyere enn før! Dårlig kombo for lommeboka for å si det mildt. Nå er jeg oppe i 2500 i tøybleier og relaterte ting ;) Har:

- en stor våtposene til badet og en liten en til stelleveska

- 3 lommebleier

- 10 all-in-one bleier (+ 2 i en større størrelse) 

- 6 all-in-2 bleier 

- 1 formsydd til natt med skall 

- 4 nattboosterinnlegg 

- 4 hampinnlegg

- ca 20 bambus innlegg

- x-antall bomulls- og mikrofiberinnlegg 

Med dette så regner jeg vask hver 2-3 dag. Kan godt hende vi bruker engangs innimellom men da blir det med ett av skallene utapå (ai2) fordi det stinker og han blir ALLTID fuktig gjennom klærne (æsj) uansett om det er lite eller mye tiss :( 

Nå må jeg komme meg opp av badekaret tror jeg for jeg hører lillemann er urolig og jeg svetter ihjel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du sjekket om kommunen din gir økonomisk støtte til tøybleier? Her får man opp til  750 kroner i støtte for tøybleie-innkjøp av kommunen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med tøybleiene :)Vi bruker vanlig Libero og det er vel ytterst sjelden noen lekkasjer med dem. Men lukta kamuflerer de jo ikke :fnise: De remableiene klistra seg fast i huden hans, pampers stinker og inneholder mineralolje, og Libero touch er for dyrt. Så da holder vi oss foreløpig til Libero og bleieavtale på Kiwi ;)

Uff den vaksina altså.  Kjenner jeg gruer meg ordentlig til vi skal ta den på torsdag :( For øvrig spent på om A har bikket 5 kilo nå da. Det kjennes i alle fall sånn :)

Misunner deg at du fant den matta på xxl. Her var det tomt på de nærmeste xxl-butikkene og på nettet med mindre vi ville ha rosa :fnise: så da ble det en svart fra Barnas hus i stedet som har mer sånn liggeunderlag-konsistens. Jaja den duger jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, October 24, 2016 den 22.44, Sisti skrev:

Har du sjekket om kommunen din gir økonomisk støtte til tøybleier? Her får man opp til  750 kroner i støtte for tøybleie-innkjøp av kommunen! :)

Ingen kommuner i Møre og Romsdal gir støtte dessverre :( Skikkelig tåpelig. 

23 timer siden, Sjela skrev:

Lykke til med tøybleiene :)Vi bruker vanlig Libero og det er vel ytterst sjelden noen lekkasjer med dem. Men lukta kamuflerer de jo ikke :fnise: De remableiene klistra seg fast i huden hans, pampers stinker og inneholder mineralolje, og Libero touch er for dyrt. Så da holder vi oss foreløpig til Libero og bleieavtale på Kiwi ;)

Uff den vaksina altså.  Kjenner jeg gruer meg ordentlig til vi skal ta den på torsdag :( For øvrig spent på om A har bikket 5 kilo nå da. Det kjennes i alle fall sånn :)

Misunner deg at du fant den matta på xxl. Her var det tomt på de nærmeste xxl-butikkene og på nettet med mindre vi ville ha rosa :fnise: så da ble det en svart fra Barnas hus i stedet som har mer sånn liggeunderlag-konsistens. Jaja den duger jo ;)

Han her tisser sånn at bleien står ut fra magen :daane: Så det lekker da oppover. .. I tillegg til at alle bleier vi har prøvd kjennes fuktige ut på utsiden :( i dag har vi testet for første gang! Og det lukter INGENTING! :nigo: hverken når bleien er på eller etterpå ;) Hadde bare 3 som var vasket klare (hentet noen i dag og skal hente flere i overmorgen) men mistenker at de faktisk er litt knappe... Etter de så har jeg hatt bleietrekk/sperrelag utapå engangs og det funker veldig bra! Null lukt og null fukt ;) liker best borrelås fremfor knapper :jepp: Så nå blir det å teste ut hva som funker best for oss og jeg mistenker at det blir ai2, altså trekk med løse innlegg. Da bytter man bare innleggene og det blir mindre vask. Sannsynligvis så selger jeg de andre igjen når jeg vet :) 

De vokser fort! Her er det snart str 68 :fnise: Kjenner godt at han blir tyngre :jepp: 

Den er faktisk ganske fantastisk!  God og myk :) Den kan jeg anbefale altså. Vi har lekegrind også men trener på gulvet med den og så ruller vi den bare sammen etterpå. Veldig praktisk å kunne ta den vekk :jepp: 

O har oppdaget speil! Det er stor stas og han kan ligge leeenge å bare se i det! I dag så smilte han også for første gang til speilet når jeg snakket til han :rodmer: tror det var første ihvertfall. .. Ikke lagt merke til det før og vi gjør det jo noen ganger i løpet av en dag :P på tide å skru opp ett skikkelig ett til han der han skal leke! 

I morgen skal vi til hs-legen for at han skal se på leppebåndet. Jeg synes det er kort og han får aldri skikkelig stort tak under amming. Såvidt den ytterste delen av leppa bretter seg. ... Jeg vil nok be om å bli henvist for at de skal se på hvordan han spiser uansett om legen ikke synes det er kort.. :opplyser:  Etter der blir det forhåpentligvis en kjapp iskaffe på barseltreff før vi må hjem så han får sove og jeg får støvsuge/vaske klær/dra frem og vaske hele komfyren og området rundt fordi mannen hadde fløtesausoverkokingsulykke der ikveld :daane::hoho: Fløte OVERALT og det holdt på å ta fyr visstnok... 

Vi har nok å gjøre! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner snart på str 74 vi... Har en liten tjukkas... :nigo::sjenert:

Angående leppebåndet:  Hvis leppebåndet er stramt er som regel tungebåndet også stramt. Veldig, veldig få leger i Norge kan diagnostisere stramt tungebånd skikkelig , da det finnes "skjult" stramt tungebånd (det var det vi hadde, måtte til spesialist i Bergen for å få det oppdaget, sykehuset, barnelege osv så det ikke). At leppebåndet er stramt trenger ikke gi problemer, det er tunga som er viktig. Problemet med leppebåndet er at det er vanskelig å gjøre noe med. Vi fikk leppebåndet klippet, og på tross av at vi åpnet/tøyde såret flere ganger daglig grodde det tilbake på kort tid. Det bør tas med laser for å bli bra, men det er det ingen som gjør på babyer i Norge. Men det gjør egentlig ingenting at leppa ikke bretter seg ut under amming, det er viktigere å følge med på det når tennene kommer, da det kan gi mellomrom mellom tennene eller gjøre tannpuss vanskelig. Men de har gjerne vokst det av seg innen den tid.  :) hvis baby gaper dårlig er det gjerne tungebåndet som er problemet. Men det hjalp jo ingenting her... Så bare vær obs på at leger kan NULL om dette. Vår barnelege sa bare "Nei dette ser fint ut". Så dro vi til en privat klinikk i Bergen og han bare "oi her var det veldig stramt!". 

Omg, lykke til med vask! 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...