Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Leste akkurat om de utviklignssprangene og det er visst motsatt. At dersom bebien er født to uker før vil det første inntreffe ca uke syv i stedet for 5. Hvertfall i følge barn og gravid appen jeg har. Passet veldig godt på min, for da kan jeg skylde de to dagene i helgen hvor det var bare gråt og skrik (som det aldri er ellers) på første trinn 😂

Planlegger du å bruke prevensjon eller tar dere det som det kommer? 

Er også skikkelig trøtt om dagen, har ingen bebi som sover på dagen nei 😕 Men så og si hele natta 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg ser det i appen også men det stemmer ikke på O. Han ligger foran ;)  

Vi bruker samme metode som før, hoppe av, eller ingenting. Akkurat nå hadde jeg jo tenkt til å bruke amminga så vi har ikke hoppet av :fnise: 

Trøtt vanligvis men idag er jeg også svimmel og deprimert. Mannen har tidenes hodepine og jobbet 10 timer (sannsynligvis uten pauser) så her er det full fest! Men lasagne står i ovnen :hjerte: og snart kan vi legge oss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med en sånn dag 😕 Blir godt med lasagne og så senga kan jeg tenke meg! Jeg er altfor dårlig til å utnytte de hullene jeg har til å kunne sove.. Som regel er det noe som må gjøres (flasker ofte 😕) eller bør gjøres.  

Sov godt når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må rett og slett bare ta seg dager hvor ingenting blir gjort bortsett fra det som er absolutt nødvendig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 19.42, LilleMy1989 skrev:

Man må rett og slett bare ta seg dager hvor ingenting blir gjort bortsett fra det som er absolutt nødvendig! 

Ja, absolutt! Blir en del sånne 😉

Forresten, du har stedatter har du ikke? Hvordan har hun taklet å bli storesøster? Går det bra med deres forhold? Nå vet jeg ikke hvor ofte hun er hos dere eller hvor gammel hun er, men jeg kjenner jeg er litt spent på dette! Samboer har en datter på snart 8 som er her ca. 1 gang i mnd pluss ferier. Neste uke kommer hun hit på høstferie og skal hilse på lillesøster for første gang ☺ 

Må innrømme at jeg er ganske spent 🙈 Både mtp sjalusi, mye eller lite entusiasme for den lille og min egen oppførsel (vil jeg klare å interesser meg for henne når jeg har fått en egen 😕). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, September 29, 2016 den 20.24, maja87 skrev:

Ja, absolutt! Blir en del sånne 😉

Forresten, du har stedatter har du ikke? Hvordan har hun taklet å bli storesøster? Går det bra med deres forhold? Nå vet jeg ikke hvor ofte hun er hos dere eller hvor gammel hun er, men jeg kjenner jeg er litt spent på dette! Samboer har en datter på snart 8 som er her ca. 1 gang i mnd pluss ferier. Neste uke kommer hun hit på høstferie og skal hilse på lillesøster for første gang ☺ 

Må innrømme at jeg er ganske spent 🙈 Både mtp sjalusi, mye eller lite entusiasme for den lille og min egen oppførsel (vil jeg klare å interesser meg for henne når jeg har fått en egen 😕). 

Glemte å svare deg :daane: Det har gått veldig fint :) Men hun er jo 12 år da så ikke så avhengig av oss sånn sett. Mye ute med venninner og slikt ;)  Hun er  her bare annenhver helg dessverre. Forholdet mellom meg og henne er bedre nå som jeg ikke er gravid og hormonkel :fnise: eventuelt hormonell. Står også endel i @Weebs sin dagbok. 

42 minutter siden, BeKind skrev:

Har du testet Lillemy? :) 

Japp! Den var kritthvit! :fnise: Tror kroppen bare ikke vet helt hvordan den skal oppføre seg nå! :hoho: 

.......

Det ble en tur på kjøpesenter idag for å få tak i babymatte fra xxl og noen pyjamaser. Stakkars lille hadde plutselig bare 3 stk som passet hvorav 2 er ull. Det ble 2 kule og en supersøt en fra kappahl. :nigo: Tilslutt handlet vi og jeg må bare si at enda en gang reddet ringslynge oss! Jeg heiv hn oppi når han var urolig og absolutt ikke ville ligge i vognen alene (skjønner jeg veldig godt!). Han kom oppi og det ble stilt. Og etter 15 min sov han :hjerte: Helt nært inntil, det er godt for hjertet og lillegutt :hjerte: Elsker å bære slik :jepp: Ønsker meg bæretøy vi kan gå tur i jeg!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og skal kjøpe meg ringslynge as we speak, har du tips? Jeg har et vevd sjal, BBslen, som jeg bruker en del. Går også på tur med det. Men kunne tenke meg et som var kjappere å slenge på meg for korte stunder.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter på ringslynge i posten nå, gleder meg masse! :hoppe: cabooen har vært helt fantastisk, men med sine 7 kg begynner lille å bli litt for tung... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rs er veldig greit for kjapt opp og ned. Ikke noe å bære tur i da.. Eller jeg gikk vel en halvtime med han på butikken uten å få vondt i ryggen og kunne nok vært lengre. Men det finnes mer behagelige ting liksom. 

Jeg har ikke prøvd vevd enda men det står på ønskelista ;) Det og en ergobaby eller annen enkel sele som er kjapp men kan bæres lenge med. 

Jeg ville kanskje kjøpt brukt? Slik at den er ferdig innbrutt?  Men det kommer vel an på blend. Bomull er vel ganske mykt i utgangspunktet. 

Baby roper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig skaffet oss ergobaby adapt også. God den, men ville ha ringslynge til hjemmebæring. Og det ble ikke like intimt og koselig som i caboo... Så jeg er ikke overbegeistret ennå, men tror den blir grei når baby blir større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ser også for meg at sele er litt mer, ja, mer? Mer ting i veien. Men likevel raskt og noe man kan bære lenge i. Rs er definitivt greit til hjemmebruk og egentlig utebruk,  bare ikke i timesvis. Annet minus er at man ikke kan bøye seg, ihvertfall ikke uten en hånd på baby ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Nå ligger jeg og ammer en sovende baby :nigo: Vi fikk noen timer med kveld i kveld! Han sov i senga si fra ca 20.30-21 og fra 22-nå når vi la oss :hoppendeglad: Kanskje han egentlig er klar for å ta kveld litt tidligere nå? Han bruker å være litt styrete og overtrøtt når vi legger oss nemlig. .. :( Vi får prøve å legge han i senga si når han sovner om kvelden! :jepp: 

Ny bæresuksess på butikken! Handlet middager for uken og hadde O i rs'en. Det er så mye enklere og han koser seg veldig. Hvis han må sitte i vogna blir han ofte utålmodig og jeg tror det er ubehagelig... Det er ihvertfall mye mindre stress å ha han på seg. Kanskje jeg tilogmed tør å ta en handlevogn uten baby sete neste gang! Vi så, og hørte, andre bebiser inne på butikken og da kjente jeg at jeg er veldig glad for bæring :hjerte: Jeg passet på at de så oss da, så kanskje mødrene til de misfornøyde bebisene fikk en aha-opplevelse når de så O sove søtt og fredelig inntil meg :rodmer:  Jeg elsker det! :strix: Det er så fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her legger minsten seg mellom 18-19 på kvelden.. Setter på pysj og får flaske, så legger jeg henne i senga på soverommet. Inn med smokken og ei tynn kosefille inntil ansiktet. :-) da sovner hun :-) må kanskje inn noen ganger i løpet av kvelden og gi smokken da.. Hun sov i vugga i stua, eller på fanget, men merket at hun ble grinete og overtrøtt og ikke fant roen ordentlig.. Så du bør absolutt prøve :-) vi startet med det når hun var ca 1 måned. Nå er hun 3 1/2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst! :) 

Her sover han tydeligvis den lengste luren 17-19, såeh... Men tror nok vi kommer til å prøve å legge han i 9-tiden fremover :jepp: Blir deilig å ha litt tid sammen til fast tidspunkt. Forhåpentligvis. 

.....................

De siste 3-4 dagene har O hatt en del magevondt. Ikke masse men mer enn vanlig og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Det er veldig dumt for det forstyrrer søvnen hans (og min :fnise: ). I natt var han våken 01, 03.45 - 05.30, sikkert en gang her og, 8-etellerannet og 9.15-10. 11 stod han opp. Jeg som trodde vi kanskje hadde en rytme på en gang mellom 3 og 4 og en gang mellom 7 og 8. Den gang ei. Nå blei det skikkelig syting her :fnise: Jeg har en positiv ting også! Jeg turte å dusje mens han sov!!! Det er første gang jeg har gjort det når jeg har vært alene med han :jepp: Flink! Nå slipper jeg å stinke fordi jeg glemmer, eller ikke får tid til å dusje når mannen er hjemme

I dag fikk jeg tid til å gå gjennom den neste str til han og rydde bort det som er så stort at det ikke blir brukt før neste år (74-80). Det ble litt bedre plass i kommoden og jeg fikk oversikt over hva som mangler i neste. Det sistnevnte er litt greit å vite slik at jeg kanskje får kjøpe noe til han selv, vi har nemlig hatt det luksusproblemet at vi har fått mye i gave :nigo: Ikke minst så kan jeg planlegge hva jeg eventuelt skal sy! Det blir gøy :jepp: 

Utenom det så har dagen egentlig gått til en som ikke vil sove særlig lenge av gangen og helst skal holdes. Når mannen kom hjem så ble det middagslaging. I dag ble det spaghetti med biffstrimler og fløtesaus. Det ble biffstrimler fordi jeg er så lei av kylling eller kjøttdeig, føler det er litt begrenset når jeg ikke spiser sjømat. Det var sykt godt! Den fløtesausen vi hadde til kan absolutt anbefales til andre biffretter og sikkert til flere ting også. Det er bare kremfløte som settes til å koke. Paprika, rødløk og hvitløk kuttes og freses før de havner oppi fløten. Så er det bare å la det stå og småkoke til ønsket konsistens. Den kan varieres i det uendelig og det er så godt :jepp: Nam nam! Dagen har rett og slett flydd forbi, som mange av de gjør for tiden :) 

Forresten, hadde en syk drøm mitt inni alle oppvåkningene! Vi var en gjeng på et hotell og plutselig kom det flere store aper :sjokk: Ei jeg kjenner huket meg med seg for å flykte fra King Kong Donkey Kong ( :hoho:) som skulle drepe og spise alle sammen. Selvfølgelig, alle vet at aper gjør slikt. Vi flyktet opp på toppen av en heis, en slik som er på utsiden av en bygning og i friluft hvilket vil si at vi kunne dette ned. Vi tok heisen opp 8 etasjer!! Jeg har høydeskrekk... Hvorfor vi tok heisen og flyktet den veien aner jeg ikke, aper kan jo ikke klatre i det hele tatt liksom! Tidligere i drømmen så husker jeg at jeg stod inni en heis som satt seg fast mellom etasjene - det er mareritt det! Åv mai gad :overrasket: 

Nå sitter jeg og drikker iskaffe @Weebs:nigo: Trenger litt energi etter den natten... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen drømmer folk har her inne altså :ler:

Åh, iskaffe :hjerte: Jeg venter på at jeg skal bli lei av det, men det er fremdeles like fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skifter til pysj og gir flaske ca 19. Så koser vi med henne og legger henne over i vogga ved sofaen. Der pleier hun å finne roen selv faktisk (i motsetning til på dagtid er det visst helt Okei å sovne alene om kvelden 😉) og sovner innen kort tid. Vi bare løfter hele nestet med henne og tar henne med i senga vår når vi legger oss. Tør nemlig ikke la henne ligge alene mens vi er i stua 🙈 (unntaket er når vi har oss 😂, da må hu ligge i stua litt alene 😉). 

Har bare turt å dusje en gang alene hjemme jeg og 😉 Godt det ikke er bare meg som syns sånt er litt skummelt enda 😂

Smart å rydde vekk det som ikke kommer til å bli brukt på en god stund. Nå om dagen er det et skikkelig virvarr i den kommoden 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir skikkelig overtrøtt så vi må nok få igang legging vi og. Vi har babycall så han sover mest på soverommet. Der er det kjøligere og da kan jeg, hvis jeg er alene, gjøre ting som ikke er på stua :P Jeg sjekker likevel ganske mye for han nekter som oftest å ligge på ryggen. Han sover best på siden og da må jeg støtte opp og følge med ;) 

Ja det sexlivet må vel ta litt mer fart snart :danser::hoho: Litt vanskelig med han i vår seng.. Vi må nesten time det. Vi er utrolig romantiske og spontane :strix: Nei. 

Angående å være pyse og ikke tørre, sjekk første avsnitt :fnise: Tror jeg var inne 3 ganger for å dobbeltsjekke før jeg kom meg inn i dusjen... 

Vi kommer til å trenge mer plass der etterhvert som klærne blir større ;) Og så ville jeg ha oversikt! Kontrollfreak :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi strever også med legging. Han sover kun skikkelig hvis jeg også er i senga, og må ammes i søvn. Så da har det jo blitt ti-elleve tiden vi legger oss, da. Men nå merker vi at det er for sent for han. Så i dag la vi oss kl 20, men da ville han puppe i TO timer, så klokka ble jo 22 likevel før han sovnet. Argh... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...