Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Ammer heldigvis ;) Jeg vet ofte hva det er han vil men på natta er det ikke alltid jeg reagerer. Altså det går lang tid (føler jeg) før han får det han trenger... Slik som smukk istedenfor pupp :( Dette skjer kun når jeg er skikkelig trøtt, altså på dårlige netter. Synes det er litt skummelt for jeg er "ikke tilstede". 

Takk @Beccy87:klem: 

@Sisti De regulerer heldigvis selv. Tenk så mye å bekymre seg for hvis ikke :fnise: Han har tydeligvis matet han da ;) Mini her er også opp 1,6kg siden fødsel faktisk :nigo: 

@Diddles - jeg hadde jo lyst :fnise: måtte faktisk vente en uke for å være nærme 6 uker. Det er fortsatt litt småvondt der og det er ikke lenge siden siste stinget forsvant. Var ganske stramt der det var sydd lenge, og det svei litt der under akten også. Ellers var det liksom greit. Sluttet heldigvis å blø etter 3 uker tror jeg? :klo: Etter det har det jo vært litt utflod men ikke noe blod. Håper det gir seg snart.

Vi kjører samme stil som før, dvs null prevansjon :nigo: Jeg liker det ikke og synes det er mye bedre å la være. Føles bedre i kroppen å ikke bruke hormoner. Vi hoppet av i svingen i 1 år før vi begynte å prøve så for oss så funker det veldig godt. Men så er min kropp som en klokke også da ;) Så jeg har full oversikt over når ting skjer. Spent på hvordan det blir nå... Håper i alle tilfelle at det lar vente på seg :P Før mensen kommer igjen tror jeg ikke vi kommer til å tenke så mye på det :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forbindelse med innlegget over...

Når vi lar være å bruke prevansjon så betyr jo det at jeg teoretisk kan bli gravid igjen så fort syklusen er igang (håper mensen venter hvertfall ett halvårstid :P). Ved neste graviditet skal jeg ha et mye bedre utgangspunkt og en mye sterkere kropp. Ikke er jeg komfortabel med kroppen sånn den er heller så her må noe gjøres ;) 

Første steg ( :fnise: ) var å få kjøpt joggesko slik at jeg faktisk har utstyret til å bevege meg. Det er nå i boks og jeg tror de er gode nok for føttene mine :) Nå kan vi trille tur og kose oss (visstnok, jeg må ha musikk på øret tror jeg..). Jeg må ta det litt gradvis pga bekkenet men det går framover! 

Jeg kan vel ganske snart gjøre enkle øvelser som planke og utfall med vogn når vi er på tur. Etterhvert også bakker (har en lang, tung og bratt bakke rett utafor døra) og forhåpentligvis fjellturer med sjal :hoppendeglad: 

Jeg skal ned mange kg til men heldigvis er alle kg fra graviditeten borte :nigo: Jeg gikk jo bare opp ca 8-9kg og er nå 10kg lettere! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!!

Trenger desperat ammebh MED spiler. Hater at de klistrer seg sammen og detter på sida osv.... arrrrr! 

Noen tips??? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi også kommer til å hoppe av i svingen framover... Jeg gikk 3 år uten prevensjon og kun hopping, fram til vi sluttet med det også og ble gravid etter 3 måneder. Mannen har lyst på to tette, så han tror jeg kommer til å være fornøyd med å hoppe av i svingen. Jeg har fått resept på cerazette, men det fungerte ræva for meg forrige gang jeg prøvde så jeg tviler på at det blir noe av det... Men her har det ikke vært aktuelt med sex ennå, så hatten av for dere ;) Får kanskje gjøre litt for mannen snart, men jeg har ikke lyst på noe selv ennå :fnise:

Og hurra for vektnedgang og at du klarer å bevege deg! Endelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva er poenget med å bruke noe annet hvis man synes det funker liksom? Og som du har erfart, det virker for dere. Jeg vil (skal) ha flere barn så det gjør på en måte ingenting om noe skille skje :) Men vil som sagt være i bedre form først!

Cerazette er forferdelige greier :P 

Takk! Det er virkelig digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremtidig spisekonkurransemester = Lille O. Ammet siden 17.00-- still going strong! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Fremtidig spisekonkurransemester = Lille O. Ammet siden 17.00-- still going strong! 

Hahaha, kos dere. Tror vår rekord er 5 timer, så dere har slått oss. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sisti skrev:

Hahaha, kos dere. Tror vår rekord er 5 timer, så dere har slått oss. :nigo:

Juhu! Winning! :nigo: 

Men det kan vel ikke være øking :overrasket: jeg har jo "spreng" før hver amming... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Juhu! Winning! :nigo: 

Men det kan vel ikke være øking :overrasket: jeg har jo "spreng" før hver amming... 

Det er mest sannsynlig utviklingssprang, da er de gjerne mer på puppen og mer urolige enn vanlig! Rart om han øker når du har spreng ihvertfall :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da må det være helt på slutten av utviklingsspranget.... Han har smilt en stund og reagerer på kos og ser på uroen sin.. Og det er jo det som kommer etter det første. Hmmm :klo: 

Men han fikk rotavaksine igår da. Kan være den eller bare kveldsamming/uro. Ikke så veldig urolig da for han fikk jo puppen så fort hånda bevegde seg mot munnen ;) 

Ifølge ammehjelpen ble man ofte belønnet med at de sov et lengre strekk etter en slik økt.  Pøh! Her var det på igjen etter 3 timer og med flere nattamminger enn normalt. Nemlig fortenk!

Nå ligger han vedsiden av og bråker! :rodmer: og er verdens mykeste å kose på :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å gi dem puppen med én gang de gir tegn til det! :) Flink mor som ser det med én gang og tar seg tid til å sitte hele kvelden i sofaen! 

Lurer på om det er et sprang til ganske kjapt etter. Kan være det han er på vei inn i? Eller bare mye inntrykk fra de siste dagene han vil fordøye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles veldig naturlig å gjøre det slik :) Men takk :klem: Har hørt "men han skriker jo ikke enda" :overrasket: det skal han slippe, da er han jo desperat. ... Klart at av og til blir det jo slik, noen ganger MÅ jeg få spise ferdig osv. Instinkter forteller vel de fleste hva som er best? 

Det er det men det er ikke enda. Har Wonder Weeks appen ;) Den anbefales. Der er full oversikt :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. august 2016 at 8.14, LilleMy1989 skrev:

@Sjela nevnte noe i sin dagbok som jeg må skrive her og :) er selvfølgelig alt for lat til å gjøre noe annet enn klipp og lim :fnise: 

Jeg har merket at jo trøttere jeg er jo vanskeligere er det å vurdere Lille O sine behov, og veldig lett å sovne med han inntill meg på siden etter/under amming... Det er dritt for det er skummelt og i tillegg er han en som MÅ rape ellers blir det vondt etterpå. Det er heller ikke kos når jeg innser at grininga var sult og jeg har stappet inn smokken i en time liksom... Hadde jeg vært mer våken så hadde jeg skjønt at det var sult. Jeg har følt meg skikkelig dårlig og tenkt at jeg kanskje ikke burde ha ansvaret på natt... Pluss litt andre veldig stygge tanker om meg selv. 

 

Synes ikke du skal ha stygge tanker om deg selv pga dette altså! Det du beskriver er nok veldig vanlig, jeg kjenner meg iallfall godt igjen. Her en natt så spurte mannen meg plutselig om jeg hadde prøvd å gi mini mat når jeg stappet inn smokken for ørtende gang. Og når jeg tittet på klokken var det jo på tide med mat igjen, selv om jeg kunne sverget på at jeg ammet for 10 min siden :ler: 

Vi prøver alle så godt vi kan, men det er ikke så lett når man er stuptrøtt. Men sånn er det bare en periode, og jeg tviler på at mannen din hadde gjort en bedre jobb på nattestid. Stå på, du er flink! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for ord @Frøken Vims :klemmer: 

Etter et par dårlige netter har vi nå hatt en god natt. Vi gjorde noen endringer: gikk fra dobbeldyne til hver sin (mindre sjanse for å dra dyna over han) og la nestet imellom oss :hjerte: Der var skikkelig kos å ha han imellom altså! Pappan synes nok det var deilig å kunne ligge å kose på han og se han :jepp: Så øå jeg på andre siden og gjorde det samme. 

Tror dette hjalp oss til å sove mer fordi det ga meg mindre plass å sove på som gjorde at det føles tryggere å samsove fordi jeg ikke kan bevege meg vekk fra han. Da kan han ikke rulle over på magen! Han ligger fortsatt mye på siden men det er bedre enn mageleie... Vi har sovnet under hver eneste amming :) Sikkert fordi jeg, når jeg våknet etter første, så at han lå greit. Raping har vi da tatt når jeg har våknet igjen og det har gått greit. Ingen gulp inatt og det virker som det generelt blir mindre av det. Mindre lyd og bråk ifra O og ;) Deilig!

Utenom der over så var det faktisk deilig å ha sin egen dyne! Det hadde jeg ikke trodd altså... Blodfan av dobbel lizm! But no more. Minuset er at jeg må ut å kjøpe sengetøy for alt vi har er dritstygt. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og jeg har sluttet med å ta han opp for bleieskift etter hver amming på natt... Stakkars fikk ikke ny bleie før 6 i dag tidlig :PBare tiss så det går vel bra ;) Det har nok også hjulpet mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Takk for ord @Frøken Vims :klemmer: 

Etter et par dårlige netter har vi nå hatt en god natt. Vi gjorde noen endringer: gikk fra dobbeldyne til hver sin (mindre sjanse for å dra dyna over han) og la nestet imellom oss :hjerte: Der var skikkelig kos å ha han imellom altså! Pappan synes nok det var deilig å kunne ligge å kose på han og se han :jepp: Så øå jeg på andre siden og gjorde det samme. 

Tror dette hjalp oss til å sove mer fordi det ga meg mindre plass å sove på som gjorde at det føles tryggere å samsove fordi jeg ikke kan bevege meg vekk fra han. Da kan han ikke rulle over på magen! Han ligger fortsatt mye på siden men det er bedre enn mageleie... Vi har sovnet under hver eneste amming :) Sikkert fordi jeg, når jeg våknet etter første, så at han lå greit. Raping har vi da tatt når jeg har våknet igjen og det har gått greit. Ingen gulp inatt og det virker som det generelt blir mindre av det. Mindre lyd og bråk ifra O og ;) Deilig!

Utenom der over så var det faktisk deilig å ha sin egen dyne! Det hadde jeg ikke trodd altså... Blodfan av dobbel lizm! But no more. Minuset er at jeg må ut å kjøpe sengetøy for alt vi har er dritstygt. :fnise: 

Vi har bebien i mellom oss, veldig koselig ☺ Da helsesøster var her i går informerte hun bl.a. om samsoving og at bebien skal ligge på siden av en av oss, ikke mellom på grunn av faren for å dra dyna over. Vi bare "mmmm" og holdt kjeft. Faktisk føler vi oss mer trygge med den måten vi gjør det på, så vi fortsetter sånn 😉 Vi legger henne høyt opp i senga, faktisk på en hodepute (hu liker ligge litt skrått). Hun ligger mye på siden ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint at nettene har blitt bedre! 
Og absolutt ikke noe i veien med å la baby ligge med samme bleia i noen timer. Så lenge det bare er tiss og de ikke viser ubehag ser i alle fall ikke jeg noen grunn til å drive å skifte gjennom hele natten. 
Vi gjorde det bare med bæsj og dersom det var lekasjer. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har ordnet med hver deres dyne og føler dere trygge på samsovingen. Det gir nok alle tre bedre søvn også :) vi sover sånn som dere og synes det er veldig fint. Da kan vi begge dytte inn smokken og kose litt med han. Men jeg må bli flinkere til å flytte hodet hans og legge han mer mot mannen, for favorittsiden blir bare mer og mer "låst". Synes det er så vanskelig. Snudde han på stellebordet i dag for at han skulle snu seg mot meg, men da endte han bare med å ligge å se inni veggen :(

Imponert over at du har kastet deg over sengeaktivitetene alt! Her har det enda ikke sluttet å blø helt enda og han er nå over fire uker gammel :sur:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, August 26, 2016 at 19.41, Beccy87 skrev:

Så fint at nettene har blitt bedre! 
Og absolutt ikke noe i veien med å la baby ligge med samme bleia i noen timer. Så lenge det bare er tiss og de ikke viser ubehag ser i alle fall ikke jeg noen grunn til å drive å skifte gjennom hele natten. 
Vi gjorde det bare med bæsj og dersom det var lekasjer. ;)  

Mye bedre etter vi sluttet med bleieskift hver gang! :jepp: Men fortsatt litt urolig mtp at jeg sovner og ikke vet hvordan han ligger når jeg våkner. Madrassen er litt for myk :( Han sovner så godt og fort når han ligger inntil, i nestet må han ofte få kos og tutt og så blir han liggende å bråke. Det gjør han ikke når han ligger inntil 🤔

Den Friday, August 26, 2016 at 13.43, maja87 skrev:

Vi har bebien i mellom oss, veldig koselig ☺ Da helsesøster var her i går informerte hun bl.a. om samsoving og at bebien skal ligge på siden av en av oss, ikke mellom på grunn av faren for å dra dyna over. Vi bare "mmmm" og holdt kjeft. Faktisk føler vi oss mer trygge med den måten vi gjør det på, så vi fortsetter sånn 😉 Vi legger henne høyt opp i senga, faktisk på en hodepute (hu liker ligge litt skrått). Hun ligger mye på siden ☺

Hvis hun ligge høyt er det vel ingen fare :) Jeg blir imponert hvos du klarer å legge henne på plass hver gang :jepp: Off jeg kjenner jeg stresser skikkelig i forhold til sikkerheten altså. Mannen er ikke bekymret for sovinga i det hele tatt... Tenker jeg for mye? Han kan vel ikke kveles inntil meg, på puppen eller noe? 

Den Friday, August 26, 2016 at 20.18, Sjela skrev:

Så fint at dere har ordnet med hver deres dyne og føler dere trygge på samsovingen. Det gir nok alle tre bedre søvn også :) vi sover sånn som dere og synes det er veldig fint. Da kan vi begge dytte inn smokken og kose litt med han. Men jeg må bli flinkere til å flytte hodet hans og legge han mer mot mannen, for favorittsiden blir bare mer og mer "låst". Synes det er så vanskelig. Snudde han på stellebordet i dag for at han skulle snu seg mot meg, men da endte han bare med å ligge å se inni veggen :(

Imponert over at du har kastet deg over sengeaktivitetene alt! Her har det enda ikke sluttet å blø helt enda og han er nå over fire uker gammel :sur:

 

Haha her sover mannen gjennom det meste :fnise: 

Husker ikke om der har vært til kiro eller noe? Favorittsiden tyder jo på låsning eller stivhet sies det 🤔 O ligger ofte å ser inn i veggen på stellebordet. Har dere uro over? Det har vi og hvis vi dytter litt i den så ligger han å stirrer på den lenge, helt fascinert :jepp: 

Off den renselsen... Det tok vel 2-3 uker for meg. Mener at jeg sluttet å bruke bind etter 2. Brukte også bare slike tynne så det var ikke så voldsomt. Men skjønner deg godt for det er plagsomt altså.. Å måtte bruke bind er travelt, det synes ihvertfall jeg. Vi fant vel ut at det bare var å hoppe i det først som sist. Og jeg hadde jo lyst så da ble det slik ;)  Ble ikke så mye på slutten av graviditeten for å si det sånn. 

..... 

Har merket godt den siste tiden at O vil opp til oss og absolutt ikke vil ligge alene. Han kan gråte og virke som han vil ha pupp men når han får den så bare hyler han! Tilslutt gir jeg han smukken og da sovner han som regel. Virker som han er overtrøtt eller noe, blir ihvertfall skikkelig sur når det kommer melk ut av smukken! :angry: Ærlig talt altså, for en dum pupp! 

Noe er det med han iallefall. Håper at han får en bedre periode nå, slik appen sier ;):hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får til å legg lille stort sett hver ganf etter mat om natten. Noen ganger er hun litt urolig, så da sovner hun på brystet til en av oss og så lemper vi henne på puta si når hun har sovnet. Her ammes det jo ikke for tiden, så ikke problem med at jeg sovner med henne under mating..

Æsj, den renselsen altså.. Innbilte meg at jeg ville slippe den pga keisersnitt. Men neida 😉 Også bind da.. er så irriterende. I tillegg fikk jeg faktisk utslett av de etter den første uka, var nok kombinert med å sitte store deler av dagen. Ser veldig frem til sex igjen 😂 Mistenker at han holder mer igjen enn meg, samt at bebiem ikke gir mye rom for alenetid på dag/ettermiddag, og om natten er hun jo i midten 😂 Jaja ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...