Gå til innhold

Ok folkens, så hva sparer dere til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I alle disse "hvor mye sparer du i måneden?"- trådene, sparer folk tydelig vis mange tusen kr per måned, alt fra 3.000 - 25.000 per måned, og mange er gjerne de som eier bolig fra før av, så hva er det dere egentlig sparer til? Alle kan svare :)



Anonymous poster hash: 739df...3a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sparer 3000/mnd.

Dette skal brukes når barna blir konfirmanter, skal ha 'lappen', o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

1: Ferie

2: Buffer

3: Ved å nedbetale bolig sparer jeg til mer hensiktsmessig bolig

4: pensjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye møbler. Skifter ut IKEA med noe av litt mer kvalitet.

Anonymous poster hash: 26da8...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* En sikker alderdom ved å betale ned boligen (og det er størstedelen av sparingen min)

* En solid og god buffer (vil ha litt større buffer)

* Etterhvert blir det pensjon

* Ferier

* Bryllup

* Barn

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Ferie, til sønnen min blir voksen og trenger egenkapital eller bil, sparer til uforutsette utgifter og prøver å spare litt ved å få ned lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Sparer til oppgradering av hus, som alltid trengs.

Sparer til barna, konfirmasjon og lappen koster skjorta.

Sparer til pensjonist tilværelsen.

Sparer til barna, så de kan få litt hjelp under studier.

Sparer til ferier.

Sparer til mellomlegget til neste bil.

Sparer for å slipper mer gjeld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av hvert. Akkurat nå sparer jeg til en buffer, litt dyrere ting jeg og samboeren ønsker oss (ny PC og blender, blant annet), og litt til bolig. Når bufferen blir stor nok kommer nok 80-90% av sparepengene gå til bolig, resten til ting vi ønsker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Sparer egentlig ikke til noe spesifikt. Lappen kanskje?

Bor hjemme ennå så har minimalt med utgifter så får spart mesteparten av lønna mi. Mellom 10-20k hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer litt og litt når jeg har ekstra penger. Nå har alt gått til regninger, gjeld, flybilletter, osv. Nå er det nesten tomt :( Men jeg skal egentlig spare til flytting. På'n igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt. Har bare sparedilla.



Anonymous poster hash: f08d0...b19
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå sparer jeg spesifikt til ulønnet permisjon, siden jeg nok må gå en tre-fire mnd uten inntekt neste år. Samtidig sparer vi som alltid til større bolig, og siden vi nå får barn er det jo mer aktuelt enn noen gang å skulle kjøpe noe større om ikke så altfor lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

is-krem på 17. mai og en brus vil ha yummy in my tummy men har ikke råd :ball: noen snille damer som vil gi meg 2 ti-kroninger så jeg kan spise noe godtesnop på den forhåpentligvis vakre dagen? vil ha is, to is - har også lyst på sånn helium ballong med donald duck bilde på, og en cola eller fanta. kanskje litt sukkerspinn også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Følelsen og ha penger på kontoen er bedre enn en skikkelig bra fyll. Så når man kan ha det hele tiden så er jo det topp. Sparer til alderdommen selv om jeg er 26år.

Anonymous poster hash: 30d8a...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer til ubetalt permisjon fra jobben (ønsker 2 ekstra mnd i tillegg til foreldreperm).

Sparer til nye vindu på stua, de eneste på huset som er gamle. Ønsker meg nytt bad ila 5 år.

Ny stablesteinsmur i hagen med arrondering av terrenget rundt.

Dette er det jeg personlig sparer til.

Felles sparer jeg og samboer for å bygge oss opp en real buffer. Har nå 70 000, ønsker det dobbelte. Samt at vi betaler ned hardt på huset.

Totalt sparer jeg ca 6000 i mnd, litt mer nå, 10000, siden jeg sparer til permisjon. Av dette er 2000 til felles buffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leilighet. Har spart 17 Kroner og 50 Øre så langt.



Anonymous poster hash: 69e62...7b1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker om det blir det, men har akkurat begynt å spare til ny sykkel neste år. Ikke sikkert det blir det, men om jeg fortsetter treningen som nå skal jeg nok ha meg en ny sykkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...