Gå til innhold

Endelig førstegangsprøver!💗


Lykke_liten

Anbefalte innlegg

Burde egentlig vente til IKM, men vet ikke om jeg klarer:p Er altfor utålmodig av meg!

Hva med deg?

Så spennende med disse drømmene! Jeg har ikke hatt noen veldig minneverdige drømmer i det siste :( Er bare litt distre og glemsk om dagen jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann! 😊 Dropper innom for å oppdatere litt igjen. Det ble ikke klaff i forrige pp, og vi er nå inne i pp3. Jeg er trolig 12 dpo imorgen, og vurderer å svi av en test selv om det er litt tidlig. Jeg har hatt det veldig travelt på jobb de siste ukene, pluss at vi har hatt en uke ferie. Dette har gjort at jeg egentlig ikke har tenkt så mye på prøvingen - litt deilig i grunn 😉 Det blir spennende å se om det har klaffet til tross for at vi ikke har vært spesielt bevisste på timingen denne måneden.

Hvordan går det med dere? 😊 Noen som er inne i dpo-land, eller noen som nylig har testet positivt eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppsilopp: Veldig koselig at du vil følge meg Det blir kjempespennende å følge deg videre også. Hvilke tanker har du rundt det å ha prøvd over så lang tid? Jeg er virkelig imponert over personer som, alt i alt, klarer å holde motet oppe og fortsette prøvingen etter (trolig) mange skuffelser. Krysser alt jeg har for at brikkene snart faller på plass for dere! ☺

 

Det var ganske tungt til tider, men etter så lang tid så må man til slutt begynne å fokusere på andre ting også. Jeg husker at det var det eneste jeg tenkte på i begynnelsen, men etterhvert så valgte jeg rett og slett å ikke fokusere på det på samme måten, men det er ikke lett. Siden sist har jeg blitt gravid, så 1. forsøket lyktes :nigo: I dag er jeg 10 uker på vei :)

 

Krysser fingrene for at det klaffer denne måneden! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Dropper innom for å oppdatere litt igjen. Det ble ikke klaff i forrige pp, og vi er nå inne i pp3. Jeg er trolig 12 dpo imorgen, og vurderer å svi av en test selv om det er litt tidlig. Jeg har hatt det veldig travelt på jobb de siste ukene, pluss at vi har hatt en uke ferie. Dette har gjort at jeg egentlig ikke har tenkt så mye på prøvingen - litt deilig i grunn Det blir spennende å se om det har klaffet til tross for at vi ikke har vært spesielt bevisste på timingen denne måneden.

Hvordan går det med dere? Noen som er inne i dpo-land, eller noen som nylig har testet positivt eller negativt?

Spennende! Jeg tror sikkert ikke det er noen ulempe å glemme prosjektet litt underveis, det gjør i alle fall ikke sjansene mindre for å lykkes. Jeg er på jakt etter EL, så her er det hverken dpo-land eller testing helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen! Jeg titter bare innom for å fortelle at det ble klaff i pp4!😀 Hurra, jeg er gravid!😄

Jeg har testet tidlig en gang før, uten hell - det eneste jeg fikk ut av det var masse usikkerhet og en ekstra skuffelse. Jeg hadde derfor bestemt meg for å ikke utsette meg selv for tidlig testing igjen. MEN, 4 dager før IKM oppdaget jeg at livmortappen min var veldig høyt oppe og kjempefast (den "falt ned" igjen etter 2 dager, og ble mykere). I denne perioden pleier tappen å være lav og halvmyk hos meg. Dette fikk meg til å ta en spesielt sensitiv test fire dager før IKM. Denne ble svakt positiv på slutten av testtiden, og tydelig positiv 2 minutter senere. Jeg leste på nett at mange har negative erfaringer med denne testen og at den ved flere anledninger har gitt falskt positivt resultat. Jeg valgte derfor å se bort fra denne testen, og innstilte meg på besøk fra TR og en ny PP. På IKM var jeg helt sikker på at TR var rett rundt hjørnet, men hun dukket ikke opp. Tok derfor en billigstrimmeltest morgenen etter (idag), som var tydelig positiv 😄 Jeg ble så overrasket, men klarte ikke å stole helt på resultatet. Derfor tok jeg en clear blue digital m/ukeindikator. Denne viste "Gravid 1-2", så nå må jeg vel bare begynne å innse at jeg faktisk er gravid!😀

Jeg har et spørsmål til dere: Hva gjør jeg nå!? (hehe)

Alt fokuset på hvordan bli gravid, har helt tatt oppmerksomheten fra hva man bør gjøre når man faktisk har blitt det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :strix: Så herlig! Hvor langt er du på vei?

 

Bortsett fra dette med livmortappen, hadde du noen symptomer før manglende mens? :)

 

Foreløpig holder det å glede deg over graviditeten, ta folat eller et kombinasjonstilskudd som heter Gravid, og generelt følge de nasjonale retningslinjene for hva du bør holde deg unna av mat etc. Etterhvert kan du tenke på å bestille time hos legen for blodprøver osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med positiv test! Som Siela sier - ikke så mye å gjøre enda. Jeg spurte min lege (var innom pga. noe annet), og hun sa at første besøk hos lege vanligvis er mellom uke 8 og 12. Jeg kommer til å bestille i uke 9-10 selv, skal på tidlig UL i uke 11 og tenker at det er greit å ha vært hos fastlege først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje! Må seie du har stålkontroll på tappen din😉 som dei seie over, ikkje mykje ein må gjere enno. Et nokenlunde sunt, prøv å trim litt (men er ofte ikkje så lett då det er vanleg å verte bra slapp fyrste trimester), ver glad og nyt det å ha egentid😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner - dette er så stas!😄😍

Siela: jeg er 4 uker på vei☺

Takk for gode tips/informasjon!☺ Tenker jeg bestiller en time til fastlegen i uke 8-9. Noen som vet hvor vanlig er det med tidlig ultralyd (evt. Fordeler/ulemper), om dette må tas privat og når det lønner seg å ta? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iforhold til symptomer så har jeg hatt noen før positiv test(har alle fremdeles): Jeg har vært (og er) ekstremt trøtt, svimmel (jeg ser stjerner eller svart hver gang jeg reiser meg opp), SULTEN, tunge og ekstremt ømme pupper og jeg løper på do i hytt og gevær. Hehe😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL har du ikke krav på og må betales selv. Med mindre man har slitt med SA/MA etc (tror jeg).

Det lønner seg i så fall å ta denne når du er rundt uke 12. Man skal jo eeegentlig ikke måle nakkefold og slikt, men det er jo det man ofte vil når man tar tidlig UL, og da er det best å gjøre dette rundt uke 12. (pluss minus noen uker). Fordelen med tidlig UL er at det gir deg ro i skinnet, og så er man sikkert litt utålmodig også til å faktisk se at det er noe inne i der. Siden man ikke kjenner noe så tidlig :) 

 

Interessant med symptomer og at det er så forskjellig mellom folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Det er som de andre sier ikke så mye å gjøre enda. Ta folat hvis du ikke har begynt med det, jeg kjøpte en sånn pakke som inneholdt de vitaminene man trenger :) Vær forberedt på at de første ukene går saaakte, jeg synes i hvertfall det :fnise: Men etterhvert så går tiden heldigvis fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...