Gå til innhold

Endelig førstegangsprøver!💗


Lykke_liten

Anbefalte innlegg

Endelig!! 😀 Endelig har min samboer og jeg blitt enige om å forsøke og bli foreldre 💓

Litt om oss: Vi er begge 24 år gamle, og har vært kjærester i 6 år. For 3 år siden ble vi samboere, og høsten 2014 kjøpte vi vårt første hus sammen ☺ Vi har lenge vært sikre på at vi ønsker oss barn, men vi har "holdt igjen" fordi vi har ønsket å fullføre utdanning, sikre oss fast arbeid og egen bolig først. Og nå - endelig - er vi eiere av et perfekt førstegangshus, masteroppgaven er straks levert og drømmejobben ble sikret i januar 2015. Med andre ord, alle forholdene ligger tilrette for å begynne prøvingen 😍

Vi "angrep" første prøveperiode (april/mai 2015) med stort pågangsmot, kiling i magen og skyhøye forventninger - spenningen er mildt sagt til å ta og føle på. Vi er fullt klar over at dette er en prosess som kan ta lang tid, men spenningen er likevel altoppslukende! 😉 Vi har kjørt på (hehe) så mye vi har orket rundt estimert eggløsning, fem dager før og to dager etterpå. Jeg er nå omlag 7dpo, og jeg kan ikke vente med å begynne testingen! 😀 Jeg er veldig usikker på om jeg "føler meg gravid" allerede. Jeg kan i hvert fall ikke ramse opp mange symptomer: bortsett fra ømme brystvorter, tretthet (som ikke likner grisen! Kan også skyldes pollenallergi) og magekramper som varte i omlag 1 time 6dpo (dette har jeg ikke opplevd tidligere). Uansett, Spennende tider dette altså! 😄

Er det noen flere ferske førstegangsprøvere her? Eventuelt erfarne prøvere som har vil dele noen erfaringer med oss? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Endelig!! Endelig har min samboer og jeg blitt enige om å forsøke og bli foreldre

Litt om oss: Vi er begge 24 år gamle, og har vært kjærester i 6 år. For 3 år siden ble vi samboere, og høsten 2014 kjøpte vi vårt første hus sammen ☺ Vi har lenge vært sikre på at vi ønsker oss barn, men vi har "holdt igjen" fordi vi har ønsket å fullføre utdanning, sikre oss fast arbeid og egen bolig først. Og nå - endelig - er vi eiere av et perfekt førstegangshus, masteroppgaven er straks levert og drømmejobben ble sikret i januar 2015. Med andre ord, alle forholdene ligger tilrette for å begynne prøvingen

Vi "angrep" første prøveperiode (april/mai 2015) med stort pågangsmot, kiling i magen og skyhøye forventninger - spenningen er mildt sagt til å ta og føle på. Vi er fullt klar over at dette er en prosess som kan ta lang tid, men spenningen er likevel altoppslukende! Vi har kjørt på (hehe) så mye vi har orket rundt estimert eggløsning, fem dager før og to dager etterpå. Jeg er nå omlag 7dpo, og jeg kan ikke vente med å begynne testingen! Jeg er veldig usikker på om jeg "føler meg gravid" allerede. Jeg kan i hvert fall ikke ramse opp mange symptomer: bortsett fra ømme brystvorter, tretthet (som ikke likner grisen! Kan også skyldes pollenallergi) og magekramper som varte i omlag 1 time 6dpo (dette har jeg ikke opplevd tidligere). Uansett, Spennende tider dette altså!

Er det noen flere ferske førstegangsprøvere her? Eventuelt erfarne prøvere som har vil dele noen erfaringer med oss?

Jeg er også førstegangsprøver. Hadde aldri forventninger om å bli gravid fort. Har vel lest for mye KG for å tro det. ER nå i pp4. 6 mnd prøving, men regner bare de månedene vi traff el + lange sykluser gir ikke 12 prøveperioder per år.)

Er vel på dpo 5, ingen symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ikke prøver selv, men vil gjerne følge deg på veien :) Spennende å lese dine tanker om prosessen, og kjenner igjen mye av det! Forhåpentligvis blir det min tur i løpet av et år eller to..

Vil egentlig bare si hei, og lykke til på en spennende, ny tid i livet! :D :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge :) Lykke til med prøvingen. Jeg er i pp3 nå. Spennende å se hvor lang tid det vil ta. Har du gått på p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg :) Har prøvd i tre år og er nå i gang med 1. ivf behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, så koselig med så rask respons og at flere av dere vil følge meg/oss på veien mot ønskebarnet 😊

Wei Wei: Gratulerer så mye som førstegangsprøver!😊 Dette er en spennende tid. Du har nok kanskje en mer fornuftig og rasjonell tilnærming til prøvingen enn meg. For de fleste kan det jo ta noen prøveperioder. Når man senker forventningene, vil jeg tro at fallhøyden og skuffelsen ikke blir like stor som når man har skyhøye forventninger. Men, det er vanskelig å senke skuldrene når hele kroppen dirrer av spenning 😊

DunnoE: Så hyggelig at du vil følge meg på veien mot ønskebarnet! 😊 Ønsker deg masse lykke til når din tid kommer!!

Siela: Så hyggelig at du også vil følge meg, og takk for lykkeønskninger 😄 Høres ut som dere er godt i gang, og jeg gleder meg til å følge deg på veien videre. Håper vi får klaff begge to, så fort som mulig! 😉 Jeg har gått på p-piller i 9 år, men sluttet i desember 2013 og har hatt stabil syklus i et års tid. Hva med deg?

Poppsilopp: Veldig koselig at du vil følge meg 😊 Det blir kjempespennende å følge deg videre også. Hvilke tanker har du rundt det å ha prøvd over så lang tid? Jeg er virkelig imponert over personer som, alt i alt, klarer å holde motet oppe og fortsette prøvingen etter (trolig) mange skuffelser. Krysser alt jeg har for at brikkene snart faller på plass for dere! 💗 ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet på pilla og startet rett på prøving jeg. Etter 12 år på pilla er det rart å bli kjent med kroppen sin på ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Legger igjen en liten hilsen her, vil gjerne følge deg her inne :)

Masse lykke til med prøvingen, håper det klaffer snart :-)

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her kommer en liten oppdatering! Jeg testet negativt 8, 10 og 12 dpo, og tante rød kom brått på kvelden 12 dpo (2 dager før antatt). Så da er vår offisielle PP1 over, uten hell, men vi er klare for å prøve lykken i PP2 😊 Neste forventede EL er 1. juni. Er det noen som har erfaring med bruk av eggløsningsstrips, og som har noen praktiske tips til bruken av dem? 😊

Endret av Lykke_liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det? :)
Fikk du testet etter EL? Vi har omtrent hatt EL samtidig. Krysser fingrene for oss begge denne prøveperioden og sender deg litt babystøv  :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke til at jeg tok tok EL-tester i denne prøveperioden, Siela! Jeg dro på ferie uten min kjære dagen før forventet eggløsning, men sørget for å snike inn litt sengekos før avreise 😂 Blir spennende å se om det blir klaff denne gangen, eller om vi må håpe at alle gode ting er (pp)3 😉 Har ikke store forventninger for pp2 i og med at vi sannsynligvis ikke traff akkurat på EL. Siste samleie var vel dagen før. Men, det KAN jo klaffe likevel har jeg forstått 😊 Hvordan går det med prøvingen deres? Må holde meg oppdatert!! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal holde håpet oppe jeg :)

De sier jo at spermen kan leve i flere dager og at det lønner seg å ha sex før EL og ikke under/etter.

Når er IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg også gjerne være med! Jeg er ikke prøver heelt enda, men alt ligger opp til at vi blir førstegangsprøvere i juli. Det er, sist jeg sjekket, omtrent tre uker til - så jeg kan vel nesten kalle meg prøver allerede *utålmodig* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig på klaff denne måneden, Siela! 😊 Samtidig vil jeg ikke håpe for mye, redd skuffelsen blir stor.. Jeg har IKM på søndag 14. juni. Når har du neste IKM?😊

Så hyggelig at du også vil følge denne tråden Lille_frosk! 😀 Spennende tider dette altså, så skjønner veldig godt at du er utålmodig. Krysser fingrene for deg! Du får holde oss oppdatert ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen av dere forresten om økt drømming kan være et tidlig tegn på graviditet? De tre siste nettene har jeg hatt de merkeligste drømmene, og i natt et skikkelig mareritt. Jeg kan ikke engang huske sist jeg drømte 😜 Nå er jeg antageligvis kun 7-9 dpo, så antar det er for tidlig for symptomer, men syns nå det var litt pussig med disse plutselige drømmene likevel 😉

Endret av Lykke_liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM samtidig vi da! :)

Oi, spennende med drømmer! Jeg har lest at det kan være et tegn jeg. Kanskje TB dukker opp i stedet for TR til søndag!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wei Wei

Hvordan teller du dager i syklusen? Har du da lutealfase på bare 12 dager, hvis el var den 1. og ikm er den 14.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! ☺ Tenker du å vente til IKM med å teste, Siela? Jeg har lest litt om drømmer som tidlig tegn på graviditet nå jeg også, og ser at flere hevder at det har vært deres første symptom - så da kan jeg jo alltids håpe! 😀

Ja, Wei Wei! Har lutealfase på ca 12 dager. Lengden på syklusen har variert litt det siste året (fra 26-29 dager). Virker som det har stabilisert seg på 26-27 dager nå ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Hvordan går det forresten med prøvingen deres, Wei Wei?

Ikke noe nytt. Fortsetter som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...