Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lipgloss

Nei syns ikke jeans passer på 17 mai,dette er en dag man pynter seg litt og jeans blir totalt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, lipgloss skrev:

Nei syns ikke jeans passer på 17 mai,dette er en dag man pynter seg litt og jeans blir totalt feil.

Hva er forskjellen om man har sorte jeans og en fin topp, eller man har sort bukse og samme fine toppen? Bare smelle ei 17.mai sløyfe på brystet så er man klar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
1 time siden, Severus skrev:

Hva er forskjellen om man har sorte jeans og en fin topp, eller man har sort bukse og samme fine toppen? Bare smelle ei 17.mai sløyfe på brystet så er man klar.

Jeg syns ikke jeans passer på 17 mai men man velger jo selvfølgelig selv hva man vil gå med :)

Det er ikke helt den store forskjellen på det du beskriver,men må ærlig si at jeg syns ikke det hørtes ut som 17 mai klær noe av det du nevner

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på jeansen. En slitt en full av hull er fy. Men en sort eller mørkeblå, sammen med en pen jakke og skjorte (eller tilsvarende) funker fint i mnie øyne. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres helt greit ut. Har folk ikke noe bedre å fylle tiden med enn å studere en svart bukse for å se om den sømmer seg på 17.mai har de et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, lipgloss skrev:

Jeg syns ikke jeans passer på 17 mai men man velger jo selvfølgelig selv hva man vil gå med :)

Det er ikke helt den store forskjellen på det du beskriver,men må ærlig si at jeg syns ikke det hørtes ut som 17 mai klær noe av det du nevner

 

Altså kan man ikke ha fine topper lengre? Er det fy selv om det er til skjørt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er veldig snevert å fordømme jeans eller andre enkeltplagg sånn uten videre på 17. mai.

For meg personlig føles det ikke naturlig å kle meg i jeans på 17. mai, ettersom jeg går kledd i pene jeans og bluser til hverdags. Når det er en ekstra fin anledning, vil jeg derfor ta steget opp og kle meg i bunad, en fin kjole eller skjørt. Men jeg er fullstendig innforstått med at vi alle legger lista for hva som er "pyntet" ulikt, avhengig av hvordan vi kler oss ellers, hva vi har tilgjengelig av antrekk og midler, og hvilken stil og smak vi har.

17. mai er en nasjonaldag for alle nordmenn, og da er det helt naturlig at mangfoldet i stil og smak kommer fram. Synes det er herlig å se hvor mange ulike tolkninger av "festantrekk" som finnes i bybildet denne dagen, og hvor ulike folk er. Jo mer eksentrisk og personlig folk kler seg, jo morsommere, etter min mening.

Bryllup blir noe annet, synes jeg. Da er man tross alt invitert til en konkret fest, man blir påspandert god mat og drikke, og i gjengjeld følger man brudeparets kleskode sånn innenfor rimelighetens grenser. 

Til sist vil jeg bare støtte opp under det flere har nevnt - nemlig at ikke alle har midler til å stille i festantrekk. Vi tror gjerne at alle har det så greit her i Norge, men det er forskjeller her også, og noen har det fryktelig tøft. Kanskje dama i jeans som du tenker ikke bryr seg om å være fin på 17.mai, egentlig står der og skammer seg over antrekket sitt og prøver å gjøre seg så usynlig som mulig. Kanskje hun er alenemor og brukte månedens siste penger på antrekk og iskrem til ungene, så de skulle få en fin dag. Man vet aldri, så kanskje raushet burde være viktigere enn sneversyn og strenghet.

Anonymkode: f53a6...1ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde sett noen med jeans på 17.mai hadde jeg ikke tenkt så mye over det, hadde muligens tenkt at de ikke liker å pynte seg, at de kanskje ikke har noe annet eller at de av andre årsaker er nødt til å bruke jeans. Folk skal få lov til å gå med det de vil, og ser jo at mange mener de er nok pyntet med en pen topp/bluse og jeans. Likevel må jeg ærlig innrømme at jeg hadde blitt litt flau av å gå i jeans på 17.mai. Personlig mener jeg jeans, uansett hvor pen toppen og skoene er, ikke er et plagg man pynter seg i. Men det vil på ingen måte si jeg fordømmer folk som går i det. Man kan jo aldri vite årsaken, om det så er at det er noe du ønsker selv eller fordi du har så dårlig råd at du ikke har noe å gå i.

Jeg syns folk skal få gå i det man føler seg fin og komfortabel i, innenfor rimelighetens grenser. Selv er jeg så heldig at jeg har arvet en bunad, og er fullstendig klar over at dette er et veldig dyrt plagg man ikke kan forvente at andre har.

Anonymkode: 42980...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
17 timer siden, Severus skrev:

Altså kan man ikke ha fine topper lengre? Er det fy selv om det er til skjørt?

nei til skjørt går det fint,men det er bare min mening,føler at man må gjør litt ekstra på 17 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg hva folk går med :)

Anonymkode: a916d...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, lipgloss skrev:

nei til skjørt går det fint,men det er bare min mening,føler at man må gjør litt ekstra på 17 mai :)

Jeg kommer ikke til å gjøre noe ekstra for noen, kan like så godt kle meg i en svart søppelsekk for det er aldri bra nok uansett hva jeg kler på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke 17 mai om frihet? Norge fikk sin egen lov uten at Danmark eller Sverige skulle få bestemme over oss lengre? Er det ikke litt paradoksalt da å bestemme over folks frihet til valg an klær nettopp på denne dagen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
11 minutter siden, Maleficenta skrev:

Handler ikke 17 mai om frihet? Norge fikk sin egen lov uten at Danmark eller Sverige skulle få bestemme over oss lengre? Er det ikke litt paradoksalt da å bestemme over folks frihet til valg an klær nettopp på denne dagen? 

Jeg tror ikke noen her inne ønsker å bestemme hva andre skal ha på seg,det ville vært helt galt :) det er et fritt landt så folk må gjøre som de ønsker på samme måte som jeg gjør, for meg handler det om frihet  og det er noe jeg er veldig glad og har stor respekt for,da blir det naturlig for meg å pynte meg litt,men det er selvfølgelig opp til enhver hvordan man vil feire og kle seg

Viktigste er vel å delta å feire dagen da :)

 

Endret av lipgloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lipgloss skrev:

Jeg tror ikke noen her inne ønsker å bestemme hva andre skal ha på seg,det ville vært helt galt :) det er et fritt landt så folk må gjøre som de ønsker på samme måte som jeg gjør, for meg handler det om frihet ja og det er noe jeg har veldig glad og har stor respekt for,da blir det naturlig for meg å pynte meg litt,men det er selvfølgelig opp til enhver hvordan man vil feire og kle seg

 

Vel og bra det men det er mange i tråden her som plent skal ha neda i sky og fortelle andre hvilke antrekk som ikke sømmer seg på 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
2 timer siden, Severus skrev:

Jeg kommer ikke til å gjøre noe ekstra for noen, kan like så godt kle meg i en svart søppelsekk for det er aldri bra nok uansett hva jeg kler på meg. 

så synd du tenker slik da,kle deg slik du ønsker,viktigste er at du har det fint og føler deg vell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

Vel og bra det men det er mange i tråden her som plent skal ha neda i sky og fortelle andre hvilke antrekk som ikke sømmer seg på 17 mai.

oki :) må ærlig innrømme at jeg ikke har lest så mye her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

blir helt sjokkert over hvor mange manérløse slasker det finnes i dette landet! Har dere aldri hørt om dresscode før??

Usofistikerte bondetamper......

 

Anonymkode: c0438...2c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, May 02, 2016 at 22.59, SardintrollReturns skrev:

Kommer helt an på jeansen. En slitt en full av hull er fy. Men en sort eller mørkeblå, sammen med en pen jakke og skjorte (eller tilsvarende) funker fint i mnie øyne. :)

Helt enig. Det synes jeg bør gå. Selvfølgelig må man pynte seg på 17 mai, men jeg synes ikke man MÅ være stivpyntet. Hullete jeans, bleiebukse, joggebukse og sånn er fy fy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

blir helt sjokkert over hvor mange manérløse slasker det finnes i dette landet! Har dere aldri hørt om dresscode før??

Usofistikerte bondetamper......

 

Anonymkode: c0438...2c3

Ta bare på deg bunaden din gjøk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LeilaS skrev:

Helt enig. Det synes jeg bør gå. Selvfølgelig må man pynte seg på 17 mai, men jeg synes ikke man MÅ være stivpyntet. Hullete jeans, bleiebukse, joggebukse og sånn er fy fy.

Man må ikke det. Det er fsktisk ikke alle som er med og frirer 17 mai. Kan ikke de gå utenfor døren engang de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...