Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heller jeans enn bunad. Bunad er dritstygt. Jeg driter i om det er norsk arv og blablabla, hjelper ikke når det ser ut som noe katta har kasta opp. 

Anonymkode: 287c4...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ann Christin skrev:

Men dere som syntes jeans og blazer er fy fy på 17 mai? Hva kommer dere med da?

Kjole eller skjørt på meg. Til nøds en dressbukse dersom det er kaldt, men da hadde jeg heller valgt ullstrømper under kjolen/skjørtet i stedet. Bukser er ikke pyntet for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jolene skrev:

Rent personlig synes jeg ingen av de antrekkene der var spesielt fine til 17. mai. Ville ikke kledd meg i mesteparten på jobb engang :P

Helt enig i at det ikke er 17.mai klær, men jeg kunne brukt de på jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Jolene skrev:

Kjole eller skjørt på meg. Til nøds en dressbukse dersom det er kaldt, men da hadde jeg heller valgt ullstrømper under kjolen/skjørtet i stedet. Bukser er ikke pyntet for min del.

Men hvordan da? Et vanlig skjørt eller kjole er vel heller ikke 17 mai materiale.
Maxikjoler er det verste jeg ser på 17 mai, og samme med flagrende sommerkjoler og korte blondekjoler. Det er festkjoler og strandliv, ikke 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ann Christin skrev:

Men hvordan da? Et vanlig skjørt eller kjole er vel heller ikke 17 mai materiale.
Maxikjoler er det verste jeg ser på 17 mai, og samme med flagrende sommerkjoler og korte blondekjoler. Det er festkjoler og strandliv, ikke 17 mai.

Er det kun bunad som "er 17.mai" da? Synes du maxikjoler er verre enn jeans? :klo: Jeans har alltid vært uformelt, det var vel opprinnelig en arbeidsbukse om jeg ikke tar feil..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, satan skrev:

Nei, det er ikke akseptabelt.

Hva har du tenkt å gjøre, ringe motepolitiet?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, globalagogo skrev:

Hva har du tenkt å gjøre, ringe motepolitiet?

Om folk ønsker å gå i jeans finnes det ingen lov mot det, men de kan ikke forvente å fremstå på en særlig bra måte i alles øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller jeans enn bunad. Bunad er dritstygt. Jeg driter i om det er norsk arv og blablabla, hjelper ikke når det ser ut som noe katta har kasta opp. 

Anonymkode: 287c4...e87

Enig! Bunad er dritstygt! Mange fine jeans som foretrekkes langt over bunad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, hironakamura skrev:

Er det kun bunad som "er 17.mai" da? Synes du maxikjoler er verre enn jeans? :klo: Jeans har alltid vært uformelt, det var vel opprinnelig en arbeidsbukse om jeg ikke tar feil..

Jeg ser ikke på skjørt og pen overdel som noe mer pynta enn jeans og blazer.

Og jeans jeans er arbeidsbukse ja, men hvem i alle dager bruker sånne jeans nå for tiden? Ikke engang mannfolka får sånne jeans lengre.


Syntes f.eks ikke disse her passer seg noe bedre på 17 mai selv om det er kjole.

http://sev.h-cdn.co/assets/cm/15/09/54eebe25b8fa2_-_sev-1-best-cheap-dresses-lead-de.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2c/de/c0/2cdec066586409168912eada8e4ee68c.jpg

http://www.hercampus.com/sites/default/files/2013/04/19/summer%20dresses%20UO.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ann Christin skrev:

Jeg ser ikke på skjørt og pen overdel som noe mer pynta enn jeans og blazer.

Og jeans jeans er arbeidsbukse ja, men hvem i alle dager bruker sånne jeans nå for tiden? Ikke engang mannfolka får sånne jeans lengre.


Syntes f.eks ikke disse her passer seg noe bedre på 17 mai selv om det er kjole.

http://sev.h-cdn.co/assets/cm/15/09/54eebe25b8fa2_-_sev-1-best-cheap-dresses-lead-de.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2c/de/c0/2cdec066586409168912eada8e4ee68c.jpg

http://www.hercampus.com/sites/default/files/2013/04/19/summer%20dresses%20UO.png

Nei kjære vene, det syns ikke jeg heller!:fnise: Men pene kjoler som man f.eks kunne brukt i bryllup/konfirmasjon/dåp syns jeg er innafor. Generelt antrekk man kunne stilt opp med i en kirke f.eks. (Ikke at folk ikke "synder" på det området heller men..)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tirben skrev:

Helt enig i at det ikke er 17.mai klær, men jeg kunne brukt de på jobben. 

Det kunne ikke jeg. Ikke min stil.

30 minutter siden, Ann Christin skrev:

Men hvordan da? Et vanlig skjørt eller kjole er vel heller ikke 17 mai materiale.
Maxikjoler er det verste jeg ser på 17 mai, og samme med flagrende sommerkjoler og korte blondekjoler. Det er festkjoler og strandliv, ikke 17 mai.

For meg er skjørt og kjole fint til 17. mai. Hva er galt med maxikjoler? Det kommer veldig an på materiale og snitt.

Her er et rask eksempel på forskjellige kjoler til forskjellig bruk:

64b25a60c3f1f5b8f40c83048636d57d.jpg

For min del, er en flott kjole til 17. mai en kjole som:

  • Rekker til knærne/nedenfor knærne/ankellang. Korte kjoler er ikke passende til 17. mai. Samme lengde gjelder også for skjørt.
  • Ikke har for utringede topper.
  • Ikke er gjennomsiktig.
  • Passer til kroppsfasong.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det her er vel hvorfor 17 mai for meg kun er i toget, og da er jeg på jobb og ruller en rullestoll og dermed må ha et anvennelig antrekk (ankellang kjole funker sinnsykt dårlig til det ;) ) og resten av dagen går til skogen.

Sort jeans og en pen topp er noe jeg kunne brukt i konfirmasjon også. Men jeg er vel merkelig for kjoler liker jeg ikke, og dressbukse ser for stramt ut for meg.Og må jeg ty til kjoler blir det kjoler med 50 talls snitt. Men de passer jo heller ikke helt til 17 mai ;)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ann Christin skrev:

Og det her er vel hvorfor 17 mai for meg kun er i toget, og da er jeg på jobb og ruller en rullestoll og dermed må ha et anvennelig antrekk (ankellang kjole funker sinnsykt dårlig til det ;) ) og resten av dagen går til skogen.

Sort jeans og en pen topp er noe jeg kunne brukt i konfirmasjon også. Men jeg er vel merkelig for kjoler liker jeg ikke, og dressbukse ser for stramt ut for meg.Og må jeg ty til kjoler blir det kjoler med 50 talls snitt. Men de passer jo heller ikke helt til 17 mai ;)

Aha, da skjønner jeg. Ville fortsatt valgt en kjole/skjørt med lengde til kneet ca. Kunne aldri gått i en konfirmasjon i jeans, da viser man jo virkelig at man ikke gadd å pynte seg.

Hvorfor passer ikke sånne kjoler til 17. mai? Jeg tror du overtenker kjoler:fnise: I fjor brukte jeg en original kjole fra 50-tallet. Så virkelig ikke problemet med det. Den kjolen er kun noe jeg tar på meg når jeg skal være råfin, perfekt for 17.mai altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forstå den aversjonen mange nordmenn tydeligvis har mot å pynte seg. Jeans på 17. mai eller i konfirmasjon synes jeg bare er ufint. Om man absolutt ikke vil ha skjørt eller kjole så kan man vel eller bruke en fin buksedress, eller i alle fall en dressbukse. Da blir man med en gang mer formell enn med jeans. Jeg forstår virkelig ikke at det skal være så vanskelig for mange å gjøre en innsats.

og selvsagt kan man bruke 50-tallskjole på 17. mai. Jeg har gjort det selv en gang jeg ikke gadd å dra med med bunaden over halve landet. Maxikjole kan også være veldig fint så lenge den er pyntet, og ikke en typisk strandkjole. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...