Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir mørke (nesten svarte) dongeribukser her, med en fin hvit skjorte (med innsydde mønster på krage og ermer) og en fin vest i år.
Så er det hjem hive på seg turklær for gidder ikke å sitte i fjæra i finklær :) 
Ja fjæra er der hele året og man kan dra dit på alle andre dager enn 17.mai, men jeg blir ikke alene, vi er flere og noen har med barn. Det blir aktiviteter for de små og griling og kos for de voksne.(Alkoholfritt)

Jeg tviler at folka blir å ha på seg bunad og festklær der..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest gjennom tråden, og forstår ikke folks enorme hat mot å pynte seg litt ekstra på 17.mai (eller i andres bursdager).

Slik jeg ser det, så handler det å pynte seg på 17.mai ikke om å unngå å få stygge blikk, få respekt eller frykte klesmafiaen. 17-mai er en festdag. Folk flest tar på seg det aller fineste de har, nemlig bunaden, eller en pen sommerkjole. Til nød chinos. Det er en samlet gruppe mennesker i finstasen som setter preget på at det er en festdag. Så klart føles selskapet mer festaktig, staselig og høytidelig hvis flertallet har gitt en innsats på å pynte seg. Tenk hvis alle hadde tenkt at jeans (selv mørke) eller slitte klær er OK, hvordan ville den stenmingen da vært?

Hvorfor er det så skrekkelig å pynte seg? Hvis man føler seg like fin i jeans / joggebukse som en kjole, hvorfor da ikke ta på kjolen for andre sin skyld? Dette er en dag for alle, og da bør man kanskje gjøre en liten mikroskopisk brøkdel av sin innsats til festen, nemlig å pynte seg. Selvfølgelig har ikke alle bunad, men de fleste har da et skjørt eller en kjole? Et par penbukser som ikke er jeans? Hvis ikke så er det en gyllen anledning å anskaffe seg dette, eller i siste fall låne noe. 

Jeg synes rett og slett det er litt egoistisk å ikke gidde å pynte seg litt ekstra når flertallet gjør en innsats. 

Og ja, jeg er den som ser stygt på de som går i lårkorte kjoler som om de skal sjekke inn på Paradise Hotel, hullete olabukser, joggebukser eller lignende. Det er stor forskjell mellom en festdag som 17.mai, en vanlig hverdag og en kveld der du skal ut på byen. 

Anonymkode: e59ac...266

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. mai 2015 at 8.34, AnonymBruker skrev:

Hilsen ei som trives best i jeans og blazer.

 


Anonymous poster hash: 9d6ef...e1a

 

Selvfølgelig! Det er din kropp og din beslutning, alle skal vel få gå i det de vil. Jeg synes det er hyggelig å pynte meg med kjole, men det går da ann å pynte seg i jeans også! Og til alle de som er uenig eller sier at det er skammelig, de kan skamme seg for at de ikke respekterer hva andre vil ha på kroppen sin! 

Anonymkode: 0d3d8...d30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest gjennom tråden, og forstår ikke folks enorme hat mot å pynte seg litt ekstra på 17.mai (eller i andres bursdager).

Slik jeg ser det, så handler det å pynte seg på 17.mai ikke om å unngå å få stygge blikk, få respekt eller frykte klesmafiaen. 17-mai er en festdag. Folk flest tar på seg det aller fineste de har, nemlig bunaden, eller en pen sommerkjole. Til nød chinos. Det er en samlet gruppe mennesker i finstasen som setter preget på at det er en festdag. Så klart føles selskapet mer festaktig, staselig og høytidelig hvis flertallet har gitt en innsats på å pynte seg. Tenk hvis alle hadde tenkt at jeans (selv mørke) eller slitte klær er OK, hvordan ville den stenmingen da vært?

Hvorfor er det så skrekkelig å pynte seg? Hvis man føler seg like fin i jeans / joggebukse som en kjole, hvorfor da ikke ta på kjolen for andre sin skyld? Dette er en dag for alle, og da bør man kanskje gjøre en liten mikroskopisk brøkdel av sin innsats til festen, nemlig å pynte seg. Selvfølgelig har ikke alle bunad, men de fleste har da et skjørt eller en kjole? Et par penbukser som ikke er jeans? Hvis ikke så er det en gyllen anledning å anskaffe seg dette, eller i siste fall låne noe. 

Jeg synes rett og slett det er litt egoistisk å ikke gidde å pynte seg litt ekstra når flertallet gjør en innsats. 

Og ja, jeg er den som ser stygt på de som går i lårkorte kjoler som om de skal sjekke inn på Paradise Hotel, hullete olabukser, joggebukser eller lignende. Det er stor forskjell mellom en festdag som 17.mai, en vanlig hverdag og en kveld der du skal ut på byen. 

Anonymkode: e59ac...266

For min del elsker jeg å pynte meg på 17 mai og tenker heller ikke at alle andre i denne tråden "hater det", men de må jo få gå i hva de vil. Og folk kan ha kjøpt seg nye jeans og en fin overdel og føle seg superpyntet og fin, så jeg synes rett og slett det er litt egoisitisk å si at de bør kle på seg noe annet fordi du synes det er passende. Folk har forskjellig stil, smak og pynter seg forskjellig og alle er ikke kofortabel i skjørt og kjole. Vil ikke starte noe, vil bare poengtere at folk er forskjellig og folk føler seg fine i forskjellige ting. 

Anonymkode: 0d3d8...d30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest gjennom tråden, og forstår ikke folks enorme hat mot å pynte seg litt ekstra på 17.mai (eller i andres bursdager).

Slik jeg ser det, så handler det å pynte seg på 17.mai ikke om å unngå å få stygge blikk, få respekt eller frykte klesmafiaen. 17-mai er en festdag. Folk flest tar på seg det aller fineste de har, nemlig bunaden, eller en pen sommerkjole. Til nød chinos. Det er en samlet gruppe mennesker i finstasen som setter preget på at det er en festdag. Så klart føles selskapet mer festaktig, staselig og høytidelig hvis flertallet har gitt en innsats på å pynte seg. Tenk hvis alle hadde tenkt at jeans (selv mørke) eller slitte klær er OK, hvordan ville den stenmingen da vært?

Hvorfor er det så skrekkelig å pynte seg? Hvis man føler seg like fin i jeans / joggebukse som en kjole, hvorfor da ikke ta på kjolen for andre sin skyld? Dette er en dag for alle, og da bør man kanskje gjøre en liten mikroskopisk brøkdel av sin innsats til festen, nemlig å pynte seg. Selvfølgelig har ikke alle bunad, men de fleste har da et skjørt eller en kjole? Et par penbukser som ikke er jeans? Hvis ikke så er det en gyllen anledning å anskaffe seg dette, eller i siste fall låne noe. 

Jeg synes rett og slett det er litt egoistisk å ikke gidde å pynte seg litt ekstra når flertallet gjør en innsats. 

Og ja, jeg er den som ser stygt på de som går i lårkorte kjoler som om de skal sjekke inn på Paradise Hotel, hullete olabukser, joggebukser eller lignende. Det er stor forskjell mellom en festdag som 17.mai, en vanlig hverdag og en kveld der du skal ut på byen. 

Anonymkode: e59ac...266

Vel.

Heldigvis, så bryr jeg meg ikke om hva andre mener :D 
Og...
Jeg er oppvokst i ett hjem hvor det ikke var press i å ha på seg kjole/finbukser/skjørt, det viktigste var at man følte seg fin i det man hadde tatt på seg. Det var det viktigste, man bør ikke kjøpe noe man vet man ikke liker å ha på seg.. Jeg føler meg veldig ukomfortabel å ha på meg skjørt/kjole i store folkemengder. Har faktisk ikke råd til å kjøpe finbukse og ingen jeg kjenner bruker min størrelse i klær :)  (dvs, jeg ligger på 26/28, mine venninner er 38-44 og mammas klær, jeg reiser ikke en halv dag for å hente EN bukse...)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isabel70 skrev:

Fikk du noen stygge blikk ifjor? :)

Nei :) Hadde brukt tid på å gjøre meg fin på håret, og hadde sminket meg i motsetning til resten av alle årets slitsomme studiedager. Fikk rett og slett kommentarer på at jeg var fin. 

Feirer alltid i hjembyen min. Liten by, noen har bunad, andre har ikke. Folk føler seg fine i forskjellige ting, alle er glade og ingen blir fornærmet av hva andre har på seg. Fin by med fine folk.

Anonymkode: 36cb4...d9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser kan være veldig stilige dersom de er av riktig stoff, farge og har et bra snitt :) Å style den med en fin topp og f.eks. en blazer blir jo flott 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LiseTV skrev:

OK viss du går en tur i skogen.

Store ord for en som ikke kan stave hvis.. 

Anonymkode: 0d3d8...d30

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg elsker 17.mai og syns det er den kuleste dagen i året, haha. Men jeg bryr meg ikke noe særlig om hva folk går med så lenge de ikke sægger rundt i utslitt møkkete joggebukse, for det passer seg faktisk ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Store ord for en som ikke kan stave hvis.. 

Anonymkode: 0d3d8...d30

Jeg vet det er surt, men man kan faktisk skrive "viss", selvom det er helt jævlig å se på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Prestekragen skrev:

Jeg vet det er surt, men man kan faktisk skrive "viss", selvom det er helt jævlig å se på.

Jeg er faktisk klar over det, trodde bare ingen andre var det ;) men det ble relativt nylig innført og mange som bruker det har brukt det feil lenge. Poenget var uansett at kommentaren var teit, så jeg kommenterte teit tilbake (a) 

Anonymkode: 0d3d8...d30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk klar over det, trodde bare ingen andre var det ;) men det ble relativt nylig innført og mange som bruker det har brukt det feil lenge. Poenget var uansett at kommentaren var teit, så jeg kommenterte teit tilbake (a) 

Anonymkode: 0d3d8...d30

True dat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Prestekragen skrev:

Jeg vet det er surt, men man kan faktisk skrive "viss", selvom det er helt jævlig å se på.

Det blir jo en annen betydning. Det er en "certain" i stedet for en "dersom".

 

Men: Ts kan da ha på seg jeans så lenge de er rene, pene og kanskje mørke? Og ha fine klær ellers, feks en blazer eller bluse? herlighet folkens, verden går ikke under av et par dongeribukser ute på den tirsdagen. 

Anonymkode: 9e3ba...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke lov? Jeg skal tilogmed gå i 17 mai toget og vurderer mørke jeans og en fin topp til! Ser ikke problemet med jeans, det er et pynta plagg for meg med en passende topp og blazer, eller skjorte, eller cardigan!

Stakkars, neste er vel bunadskrav for å gå utenfor døren ;) Etter jobb bytter jeg til turbukse og drar på skauen. Må tilogmed gå forbi folk som har selskap da, fysj å fy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest gjennom tråden, og forstår ikke folks enorme hat mot å pynte seg litt ekstra på 17.mai (eller i andres bursdager).

Slik jeg ser det, så handler det å pynte seg på 17.mai ikke om å unngå å få stygge blikk, få respekt eller frykte klesmafiaen. 17-mai er en festdag. Folk flest tar på seg det aller fineste de har, nemlig bunaden, eller en pen sommerkjole. Til nød chinos. Det er en samlet gruppe mennesker i finstasen som setter preget på at det er en festdag. Så klart føles selskapet mer festaktig, staselig og høytidelig hvis flertallet har gitt en innsats på å pynte seg. Tenk hvis alle hadde tenkt at jeans (selv mørke) eller slitte klær er OK, hvordan ville den stenmingen da vært?

Hvorfor er det så skrekkelig å pynte seg? Hvis man føler seg like fin i jeans / joggebukse som en kjole, hvorfor da ikke ta på kjolen for andre sin skyld? Dette er en dag for alle, og da bør man kanskje gjøre en liten mikroskopisk brøkdel av sin innsats til festen, nemlig å pynte seg. Selvfølgelig har ikke alle bunad, men de fleste har da et skjørt eller en kjole? Et par penbukser som ikke er jeans? Hvis ikke så er det en gyllen anledning å anskaffe seg dette, eller i siste fall låne noe. 

Jeg synes rett og slett det er litt egoistisk å ikke gidde å pynte seg litt ekstra når flertallet gjør en innsats. 

Og ja, jeg er den som ser stygt på de som går i lårkorte kjoler som om de skal sjekke inn på Paradise Hotel, hullete olabukser, joggebukser eller lignende. Det er stor forskjell mellom en festdag som 17.mai, en vanlig hverdag og en kveld der du skal ut på byen. 

Anonymkode: e59ac...266

Enig i dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jolene skrev:

Olabukse eller jeans er et soleklart NEI på 17. mai. Da kan man holde seg hjemme dersom man skal gå i slaskete klær.

Men hva har det med tråden Lasse å gjøre? Hvis han går i slaskete klær så bryr det deg et visst sted, sant? Er du seriøs?

Anonymkode: 41f67...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå med bikini på 17.mai, er det liv eller? 

Anonymkode: c0e9d...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...