Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig syns jeg jeans er et big fat NO på 17.mai, mann eller dame.

Da kan man evt bytte ut til chinos hvis man ikke har dressbukse/penbukse.

For meg er dette en dag man tar på seg finstasen når man er ute blant folk, og da syns jeg ikke jeans passer. Verken lyse eller mørke (eksempelet over her var ikke pyntet i det hele tatt i mine øyne, mer hverdagsantrekk).

Men jeg legger meg ikke oppi hva andre går med, og gir verken stygge blikk eller ord av den grunn ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HerreGUD.
Vet egentlig ikke helt hva jeg skal si eller hvordan jeg skal reagere her.
Blir folk virkelig fornærmet om noen velger å gå med jeans på 17 mai? Det er jo ikke snakk om en slitt joggebukse eller et par hullete jeans. Det er snakk om pene, mørke bukser med høye hæler og en pen bluse/blazer. Dette er absolutt HELT greit å gå med, og jeg ser på dette som både fint og passende!

Selv liker jeg ikke å gå med kjole, og føler meg mye bedre i et par tighte, mørke bukser eller til nød et skjørt.

Når DU FØLER deg fin, da blir du også automatisk finere utenpå!



Anonymous poster hash: a1046...4f0
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=AnonymBruker" post="16370397" timestamp="1430927150

Når DU FØLER deg fin, da blir du også automatisk finere utenpå!

Anonymous poster hash: a1046...4f0 [/

Ehh nei.. :fnise:

Eller, man blir kanskje finERE, men det trenger ikke bety at man er fin.

Jeg syns jeg kan se bra ut i joggebukse, men det betyr ikke at jeg automatisk er passende kledd..

Anonymous poster hash: 00c52...ef2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hater jeg 17 mai, det er et regelrett helvete å gå å tråkke rundt i så mange timer i høyhælte sko og drive å stase seg opp i kjole bare fordi alle andre gjør det, og få masse ekle kommentarer fra alt fra russ til fulle eldre menn, og stygge blikk fra kvinner som syntes du har penere kjole enn dem.

Ta på deg bukse og blazer/dressjakke med en 17 maisløyfe om du vil det, det ser mer enn nok pynta ut spør du meg, og det viktigste skla jo være at det både er komfortabelt og praktisk. Syntes utrolig synd på de som er på frokost i kjole og må gå med to par skiftesko og en ekstra litt varmere kjole pluss en tight og jakke i en diger veske å drasse på hele dagen bare fordi den kjolen de hadde på seg først blir for kald etter ettermiddagen og bena dør av blemmer, verk og hevelser etter 2 timer. Veldig udelikat også å ha så hovne bein, eller å sitte et sted å måtte lufte bena fra trange sko. Da er det bedre å gå i sneakers man kan ha på seg hele dagen uten å lide :)

Hilsen jeans og pen-genser jente.



Anonymous poster hash: 91397...c7b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg lite om det, dersom man skal ut synes jeg man skal pynte seg litt mere. Det finnes andre bukser enn jeans. Skaff deg heller ett par svarte dressbukser.

Så man MÅ ikke ha skjørt/kjole/bunad på 17. mai, altså? Er det greit å gå i svart, forresten? Eller skal det helst være lysere farger eller rødt, hvitt og blått? Er litt lei av alle kleskodene. Menn kan gjerne bruke en mørk dress til de fleste "pyntede" anledninger, men kvinner skal ha mange ulke pynteantrekk. Bryllup, begravelse, barnedåp, nasjonaldag osv krever ulike typer antrekk om det skal være "bra nok"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du fint kan brukte dongeri på 17.mai. :) Jeg ville hatt på en som var fin, altså ikke utvasket eller hullete. Men så lenge den er hel og fin, så ser jeg ingenting i veien med det. Kan jo pynte det opp med en fin bluse, blazer og et smykke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tar det ikke lang tid før noen fornærmet sier de ikke har noe annet enn jeans, og hva de skal gjøre da! Og så spør brukere hva denne personen gjør hvis han eller hun blir invitert i bryllup eller skal i jobbintervju hvorpå personen svarer at hans venner bryr seg ikke noe om hva folk går i/har ingen venner og går ikke i bryllup, og jobb har han/ikke og er arbeidsufør og trenger ikke gå i jobbintervju.

Og så er vi i gang!!

Hver mai!

Det er faktisk ikke alle typer jobber jeans på jobbintervju er noen diskvalifikasjonsgrunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA DET GÅR HELT FINT TRÅDSTARTER. Faen at folk som ellers ikke eier et snev av nasjonalisme plutselig skal blande seg i hva andre går i på nasjonaldagen. Stirre stygt på folk som ikke går kledd som dere? Hvpr gammel er dere egentlig?



Anonymous poster hash: e92b4...b7d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å spørre deg selv om det ville vert greit at dine gjester på din bursdag ga f i å pynte seg for din skyld?

Er det virkelig noen som blir fornærmet over at gjestene ikke kler seg "bra nok" i bursdagen deres? Det viktigste er vel at de kommer og at man har det hyggelig sammen, ikke hva de har på seg? Det er heller ikke alle som har like stort klesbudsjett, like god anledning til å shoppe, eller de kan ha fysiske utfordringer som gjør det vanskelig å finne klær som sitter fint. Kanskje de da heller burde holde seg hjemme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=AnonymBruker" post="16370397" timestamp="1430927150

Når DU FØLER deg fin, da blir du også automatisk finere utenpå!

Anonymous poster hash: a1046...4f0 [/

Ehh nei.. :fnise:

Eller, man blir kanskje finERE, men det trenger ikke bety at man er fin.

Jeg syns jeg kan se bra ut i joggebukse, men det betyr ikke at jeg automatisk er passende kledd..

Anonymous poster hash: 00c52...ef2

Nå var jo sammenligningen her jeans vs kjole, ikke joggebukse. Derfor mente jeg heller ikke at man er finere utenpå hvis man føler seg fin i joggebukse.

Jeg mener at en person som har på seg et par jeans og føler seg bra i det på 17 mai, ser bedre ut enn en som har på seg en kjole hun er skikkelig ukomfortabel i. Det er nemlig lett å se.

Anonymous poster hash: a1046...4f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg mener alle må gå i det de selv vil, mener jeg også det er naturlig å pynte seg litt på 17 mai. Men jeg mener det går an å være pyntet i en pen mørk (dongeri)bukse med fint tilbehør. Fine sko/støvletter, og en fin kåpe med 17.mai-sløyfe f.eks. om det er kaldt. Eller en fin bluse/topp.

At noen gidder å irritere seg over at andre ikke er "fine " nok, skjønner jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg ikke må jobbe på skolen på 17. mai, trekker jeg pliktskyldigst i bunaden min og lærer barna at det er en dag man må pynte seg. Vi baker kake og heiser flagg og alt det der, men det er ikke en veldig viktig dag for meg. Verdiene bak er nok viktige- grunnlov, frihet, demokrati- men selve fesjået kan jeg betakke meg for, og alle disse "Jammen herregud, alle MÅ pynte seg på 17. mai for sånn er det bare"-svarene gjør meg nesten enig i dette:

Du trenger ikke andre menneskers aksept. Gå ut og feir dagen i jeans, eller joggebukse for den del. Grunnloven gir seg vel faen i om borgerne har bunad eller grilldress.



Anonymous poster hash: fe065...2ab

Nettopp. En av de virkelig fantastiske godene ved å være født i Norge er at du kan gjøre som du vil. En påtvungen dresskode fra folk som neppe er spesielt opptatt av Grunnloven de resterende 364 dagene i året, bør man ta med knusende ro.



Anonymous poster hash: ade8c...114
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Gå i det du er komfortabelt i.

Skjønner ikke hvorfor andre skal bry seg. Og det er jo ett fint anntrekk du har tenkt å gå i også. Ikke alle er komfortabel i kjole og skikkelig finstas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA DET GÅR HELT FINT TRÅDSTARTER. Faen at folk som ellers ikke eier et snev av nasjonalisme plutselig skal blande seg i hva andre går i på nasjonaldagen. Stirre stygt på folk som ikke går kledd som dere? Hvpr gammel er dere egentlig?

Anonymous poster hash: e92b4...b7d

TS SPURTE!!! Dermed er hun ute etter folks meninger!! Og folk vil ha forskjellige meninger og deler dem da de 1) er på et diskusjonsforum og 2) TS oppfordret til det. Hva er det du ikke forstår med dette??

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ok. Mange som synes bunad er grelt også? Gå i jeans om du vil:) Ha en god 17.mai!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Klart det er akseptabelt! Mørke, pene jeans med blazer og fint tilbehør er kjempefint det. Det som derimot er respektløst på 17.mai er å gå med så korte kjoler at man flasher hele ræva bare man bøyer seg litt. Og dem er det ganske mange av...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Skal gå i adidas joggebukse jeg.

Adidas og greier.. Da er du jo praktisk talt pyntet!:jepp: Selv har jeg en avtale med en hullete sak fra HM som kostet 99 kr. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...