Gå til innhold

Ny bitteliten kattunge? Har en kastrert, rolig hunnkatt 3 aar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper han ikke er bitteliten nå lenger! :D

 

Anonymous poster hash: 30f23...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg visste ikke at tråden fremdeles vekker interesse, så derfor har jeg ikke postet noe. 

 

Men her kommer en liten oppdatering: 

 

Bittelille er ikke så bitteliten lenger, han er blitt stor pus. Han er like høy som Storepus, og har lengre ben. (Men da må det sies at Storepus har kortere ben enn vanlig....). 

Ellers går dagene til Bittelille stort sett ut på å herpe heimen (det ser ut som en krigssone her, men vi lar det være så lenge, vi vet at det går over), plage Storepus, og sove. 

 

Storepus er uendelig tålmodig med ham, og forsvarer seg lite når han herper som verst. 

 

Men samtidig er de litt venner. De kan sove sammen, og Storepus koser seg når Bittelille slikker henne på hodet. Det er heller aldri krangling rundt matfatet. 

 

Størst "problemer" er det når de kjemper om å sove i de beste posisjonene i senga vår om natta. Og når Bittelille ikke skjønner at Storepus ikke vil leke. Så hun får kjørt seg. Og vi er egentlig overrasket over at hun er så passiv. Hun gir lydsignal om at hun ikke liker å bli bitt/angrepet, men forsvarer seg nesten ikke. Bare prøver å komme seg unna. Og da taper hun. Bittelille er mye raskere enn henne. 

 

Men vi kastrerer Bittelille i november, og da håper vi at han blir roligere. Da kan vi kanskje rydde litt her i heimen - , og kanskje Storepus får litt mer behagelige dager.

 

Vi har enda ikke bestemt oss for om vi slipper ham ut i løpet av vinteren eller ikke. Vi bor litt utenfor sentrum i en mindre by. Ganske tettbygd strøk. Alle husene har hager, og vi har stor terrasse. Storepus holder seg i hagen og på terrassen 95%. Hun er sjeldent utenfor eiendommen. Men det er mange katter her, og de har sine "regler" og territorier. Så det føles litt skummelt å slippe Bittelille ut. Vi er usikre på om han kan forsvare sin del av terrassen og hagen, og om Storepus vil alliere seg med ham. Hun har en kattevenninne blant nabokattene som hun tilbringer mye tid med. Så vi er litt redde for at de vil forvise Bittelille. Men det er uansett for tidlig å eventuelt slippe ham ut. Så vi har god tid til å tenke. 

 

Jeg skal prøve å få tatt et bilde av "kjempestore" Bittelille og legge ut her! Han er en pen pus, men i motsetning til de andre kattene vi har hatt, så er han ikke fotogen. De andre kattene våre har vært rene fotomodeller, eeeeelsker å bli tatt bilde av. "Se hvor pen jeg er!" Men Bittelille har blitt en mester til å unngå kamera, og vi har nesten ingen bilder av ham nå de siste ukene.. Men jeg skal prøve i løpet av helgen! 

 

 



Anonymous poster hash: 30f23...bb6
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi vil vite hvordan det går med pusekattene dine :) alltid koselig med oppdatering fra din kant.



Anonymous poster hash: 8ff38...815
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, har sittet og lest gjennom hele tråden nå. Flinke og gode deg, TS som gjør så god en gjerning . Vil gjerne også se bildene av begge kattene i dag  :blomst:



Anonymous poster hash: a47e1...ba3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta opp igjen denne tråden ts! :) vi bryr oss ikke om at Bittelille er blitt stor.

Koseligste tråden på hele kg. Håper på bilde :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Aldri for sent? Så til dere som fremdeles husker Bittelille og tråden: 

Bittelille er nå 1,5 år om få dager. Han fikk lov til å gå ut i februar, da var han 8 måneder. Det gikk veldig fint, og ingen av nabokattene jaget ham - den gangen. I sommer ble han imidlertid angrepet og skadet av en stor villkatt, inne i hagen vår. Men Storepus kom ham til unnsetning, og fikk jaget beistet. Selv om Storepus har korte ben, og ser liten ut, var hun innmari tøff når det virkelig gjaldt. Og det var utrolig at hun våget å ofre seg for å redde Bittelille <3

Bittelille fikk et dypt kutt på ryggen, men det ble behandlet hos dyrlegen samme dag, og det har grodd pent uten infeksjoner. 

Bittelille er fremdeles lite fotogen (se tidligere post). Egentlig rart. Jeg har bøttevis med supervakre kattebilder av andre katter vi har hatt og av Storepus, men Bittelille er nesten som Tommy i "Tommy og Tigern". Ser bare snodig ut på nesten alle bilder. Storepus er supervakker på alle bilder, og elsker å bli fotografert. Bittelille setter opp et rart fjes, lukker øynene eller bare stikker.... 

Storepus og Bittelille er tildels venner. Bittelille er blitt en mye roligere pus etter at vi fikk ham kastrert, så det ble også bedre for Storepus. De deler hus, mat og tolererer hverandre. Noen ganger slikker de hverandre på hodet, i noen minutter. Før de igjen går hver til sitt.  Likevel satte Storepus livet sitt på spill for å redde Bittelille fra villkatten. Så det er tydeligvis et tett bånd mellom dem. 

Men de sover aldri supertett sammen (slik andre katter vi har hatt har gjort). Alltid hver sin side av senga. Eller hver sin stol. 

Her er Bittelille, 28. oktober 2016. Dette bildet har vi virkelig slitt med å få tatt. Han liker ikke å bli fotografert. Og er som sagt en mester til å se snodig ut på bilder.

14885922_653234074836342_1763100174_n.jpg

Anonymkode: ee020...251

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med oppdatering, han er jo bare helt nydelig fin, synes jeg :rodmer: Og så fantastisk å høre om Storepus som satt livet på spill for å forsvare ham! :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at har gått ganske så fint med den lille gutten.

Han har blitt en staskar <3

Ikke helt uvanlig at katter som er gode venner oppfører seg som en gjeng :fnise:

Anonymkode: 8e716...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en fantastisk tråd! Har lest hele og ble rørt til tårer mange ganger. :rodmer: Heldige Bittelille som fikk komme til dere, dere er fantastiske kattemennesker. Fantastisk at Storepus satte livet sitt på spill for å redde ham fra den skumle villkatten også. Tydelig at det et tett bånd mellom dem, ja. :rodmer:

Hehe, kjenner til ufotogene katter, den ene min ser alltid helt snodig ut på bilder. Vrenger trynet omtrent som Tommy han også, hehe. Har mange morsomme bilder av ham da. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud for en aldeles vakker herremann han har blitt!  :rodmer:  Bittelille har jo blitt kjempestor!

Og så fantastisk å høre at Storepus satte alle kluter til når det gjaldt. Blir rent varm om hjertet her jeg sitter, og ikke rent lite fuktig i øyekroken... :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...