Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Fine magen! Lykke til hos legen, regner med det er null problem å få sykmelding. Og det er slettes ikke noe nederlag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk kjempefint hos legen i dag. Hun var sjokkert over at jeg hadde klart meg så lenge i en såpass fysisk tung jobb uten noen form for tilrettelegging :overrasket: Jeg trodde først jeg kom til å få sykemelding ut uken, men jeg fikk 100% helt til permisjonsstart! Tipper sjefen blir glad for å høre om dette :fnise: Jeg er veldig lettet og ganske overrasket. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal fylle ut disse papirene ( :ler: ) og så kan jeg endelig slappe av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Så bra at det gikk så fint! Virker som leger er veldig forståelsesfulle rundt graviditet. Jeg var jo også bombesikker på at jeg kanskje ville bli sykemeldt en uke til... eller kanskje litt lengre hvis den ble gradert. Men neida 100% i en måned (og jeg som ikke trodde leger hadde lov til å sykemelde for så lenge om gangen en gang). Tror jeg var like sjokkert som deg for jeg satt sånn her på legekontoret:  :overrasket:

Men det jeg lurer på nå er hvordan det blir med de pliktene man har som sykemeldt som det står om på blankett D. Man skal jo lage oppfølgingsplaner og være med på oppfølgingsmøter og diverse. Akkurat med svangerskap er jo det litt sånn rart, for man blir jo gjerne mindre rustet for arbeid jo nærmere terminen kommer... men men, finner vel ut av det. 

Også blir jeg veeeeeldig nysgjerrig på hva du egentlig jobber med? Husker ikke om du har skrevet det tidligere her inne? :klo:. Kan gjerne få vite det på pm dersom du ikke vil skrive det i dagboka, men det er ingen tvang det heller om du ikke er komfortabel med det altså ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke de kunne sykemelde for så lenge om gangen @Marimba! Tenkte at hvis jeg er heldig får jeg for to uker liksom. Men fastlegen sa at med ryggplager kommer jeg nok ikke akkurat til å bli bedre om et par uker. Jeg leste også de pliktene og var litt forvirra :klo: Regner med at det kanskje ikke teller for oss som er i sluttspurten nå. Kan sende deg PM med hva jeg jobber med :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/29/2016 den 13.20, Sapphira skrev:

Nå som jeg er godt over halvveis tenkte det var på tide å hive i stand en utstyrsliste :hoppe: Siden jeg er førstegangsfødende (aka har-ikke-peiling) blir nok mye lagt til etterhvert :fnise: 

      Vi trenger....

  • Sprinkelseng
  • Madrass
  • Dyne
  • Sengetøy
  • Vogn
  • Vognpose (tror vi arver. Om ikke vurderer jeg Easygrow Grandma)
  • Lammeskinn 
  • Babynest
  • Flasker (bruker de vi får i babybox foreløpig)
  • Smokker  (kjøper ikke inn på forhånd allikevel etter tips fra jordmor)
  • Babycall
  • Bleier
  • Gulpekluter
  • Stellebord
  • Badebalje
  • Bilsete (maxi-cosi)
  • Mor Signes babyteppe (lillesøster er i gang!)
  • Strikket vognteppe (tror det blir et sikk-sakk-teppe fra Pickles)

 

       Klær:

  • Hentesett 
  • 1-2 tynne ulluer (strikker selv)
  • 1-2 luer i bomull
  • X bodyer i bomull
  • X bodyer i ull
  • Pysjamas
  • Sparkebukser
  • Tykk heldress
  • Bukser (har allerede 2-3 hjemmestrikkede i ull)
  • Sokker (strikker 2-3 par selv i bomull/ull også kjøper vi noen par i bomull)

 

       Til mor:

  • Amme BH'er (har kjøpt noen billige på Ebay som virker OK. Investerer i "skikkelige" når melken er kommet!)
  • Ammetopper
  • Ammeinnlegg (ull)
  • Ammeinnlegg (engangs)
  • Ammesalve 
  • Myke klær som jeg kan bruke i barseltiden
  • Stelleveske

 

        Fødebag:

  • Toalettsaker
  • Amme BH og ammetopper
  • Ammeinnlegg
  • Morgenkåpe
  • Slippers
  • Myke klær (joggetøy?)
  • Nettingtruser (får visst ikke dette på føden i følge jordmor.. Hmm)
  • Mobil, iPad, kamera og ladere
  • Ørepropper
  • Vannflaske, energidrikk, kjeks og andre ting jeg kan småspise under fødselen
  • Klær til babyen 

Oppdatert liste :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå nydelig mage :strix: 

Så flink lege!! Absolutt innafor med sykemelding når man har en tung fysisk jobb :opplyser:  De kan visst sykemelde frem til permstart ja. Men ellers er det vel 1 mnd av gangen :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin du er!!! Fine magen :hjerte: Og sikkert lurt med sykemelding, det er virkelig ingen som takker deg for å ha presset deg  til det ytterste. Det fikk jeg erfare dessverre. Kommer til å ha lavere terskel neste gang :fnise: 

Ble skikkelig misunnelig på deg som er gravid når jeg leste i dagboken din merker jeg :fnise: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kakaoen skrev:

Åååå nydelig mage :strix: 

Så flink lege!! Absolutt innafor med sykemelding når man har en tung fysisk jobb :opplyser:  De kan visst sykemelde frem til permstart ja. Men ellers er det vel 1 mnd av gangen :klo: 

Thank youuu :klemmer: Og ja, jeg er veldig fornøyd med legen min altså! Skuldrene mine føles 100 kg lettere nå :nigo: 

7 timer siden, kaffemor skrev:

Så fin du er!!! Fine magen :hjerte: Og sikkert lurt med sykemelding, det er virkelig ingen som takker deg for å ha presset deg  til det ytterste. Det fikk jeg erfare dessverre. Kommer til å ha lavere terskel neste gang :fnise: 

Ble skikkelig misunnelig på deg som er gravid når jeg leste i dagboken din merker jeg :fnise: 

Åh så gøy å se deg her inne :klem: Og misunnelig? Vel, du kan jo alltids begynne å planlegge nr 2 :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at graviditeten fører til bebis... Lite problem. Ikke helt klar for to tette kjenner jeg :hoho: 

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, kaffemor skrev:

Bare det at graviditeten fører til bebis... Lite problem. Ikke helt klar for to tette kjenner jeg :hoho: 

Haha, nei det skjønner jeg godt :alice:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update fordi hvorfor ikke? :fnise:

Uke 33

Termin: 

6. April!

På vei:

32+2

Igjen til termin:

58 dager igjen ifølge appen :daane:

Kjønn:

 :babyjente::hjerte: 

Neste kontroll: 

Hos jordmor neste fredag :nigo: 

Ultralyd:

Ikke noe mer nå 

Liv i magen: 

Hun er veldig aktiv! Kjenner henne spesielt mye om morgenen + kvelden og når mannen snakker til henne. Hun er litt av ei lurejente allerede og liker å sparke pappa'en i trynet :fnise: 

Vektøkning: 

Forrige uke var det +10,5 kg. Det øker veldig raskt nå :gravid:

Plager: 

Jeg er i så mye bedre form nå når jeg er sykemeldt. Stresser mye mindre og klarer å holde ryggplagene i sjakk. Har begynt å få litt hovnere ankler i det siste.

Cravings: 

Frukt, puffet havre, iskald melk.

Søvn: 

Våkner 2-3 ganger om natten for å tisse, men har faktisk sovet utrolig godt de siste nettene.

Humør: 

Generelt godt humør, men tar lett til tårene

Utålmodig:

 Jeg begynner vel å bli litt utålmodig nå, kanskje :sjenert: Tror nok det blir noen lange uker fremover.

Innkjøp: 

Vi mangler stellebord, seng og kanskje litt ulltøy. Planlegger å handle inn i helgen. 

Barnerom: 

Hun skal sove inne med oss. 

Sykehusbagen: 

Har laget en liste over hva jeg vil ta med, men pakker ikke helt enda :) 

Tanker om fødselen:

 Jeg gleder meg! Føler meg veldig rolig mtp det som skal skje og er takknemlig for det. Man kan jo ikke forutse hvordan det skal gå uansett. Snakket mye om fødsel på forrige jordmortime og fikk en del gode råd der. Mannen har tatt initiativ til å lese seg opp om forskjellige ting som har med fødsel å gjøre og det er jo kjekt. Det viktigste for meg er at han er så rolig som mulig. Han vet fra erfaringene våre med SA og MA at når jeg har smerter vil jeg helst være "alene" og ikke bli tatt på/trøstet. Regner med at det kanskje blir noe lignende med fødselen, i hvertfall i begynnelsen. 

Ellers:

 Forrige uke skrev jeg at nå spiser jeg sunnere enn på lenge, men de siste dagene har jeg virkelig hatt et søtsug fra en annen verden. Prøver å holde det i sjakk med å ha litt mørk sjokolade liggende for de svakeste øyeblikkene. Forrige uke bakte jeg mye kake som jeg fryste ned mtp å ha det liggende til barseltid; den ene boksen er allerede blitt spist opp :ler: Ellers jobber mannen MYE overtid for tiden, til min store frustrasjon. Kjedet meg ufattelig mye i går så jeg vasket klær, skiftet på sengen, støvsugde, gikk lang tur med hunden, brettet tøy og bakte middagspai.. Er det dette de kaller nestingmodus? :hoho: Mannen klarte ikke slutte å le da han kom tilbake. Jeg har også (endelig?) begynt å nærme meg slutten på sokk nr 2 til baby :tekola:Den første ble strikket i juni i fjor :fnise: Har et håp om å strikke hentesett til baby, men begynner kanskje å innse at tiden går litt for fort. Time will show :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt noen veldig fine dager i det siste :jepp: Endelig (?) fikk jeg bakedilla og fryseren er nå full av diverse godsaker som jeg håper jeg klarer å unngå å spise opp før fødsel. Ryggen er bedre og jeg har gått lange, gode turer med vofsen hver dag. I morgen skal jeg til jordmor igjen og er spent på det. Vi har så langt ikke kjøpt inn noe klær til lillemor (fått innmari mye av slektninger!), men i dag gikk jeg litt amok på Nøstebarn-salg :sjenert: Spørs om ikke mannen er så fornøyd når han kommer hjem :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du har hatt noen fine dager i det siste. :kyss2: Og hurra for bedre rygg!! Grusomt når den ikke oppfører seg. 

Så flink du er som har bakt :) Veldig smart å fylle opp fryseren. Det var i tankene mine, men jeg rotet meg aldri til det. Jeg får prøve igjen neste gang. Får trøste meg med at jeg garantert hadde spist det opp før fødselen uansett :tongue:

Hvordan gikk det hos jordmor? Og nå er det vel ikke mange kontrollene igjen? Tenk, snart bare 1 mnd til du har termin. :rodmer:

Det er fult lov til å gå litt amok når det gjelder babytøy, og spesielt når det er salg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2/21/2017 den 7.58, Sille4 skrev:

Så godt å høre at du har hatt noen fine dager i det siste. :kyss2: Og hurra for bedre rygg!! Grusomt når den ikke oppfører seg. 

Så flink du er som har bakt :) Veldig smart å fylle opp fryseren. Det var i tankene mine, men jeg rotet meg aldri til det. Jeg får prøve igjen neste gang. Får trøste meg med at jeg garantert hadde spist det opp før fødselen uansett :tongue:

Hvordan gikk det hos jordmor? Og nå er det vel ikke mange kontrollene igjen? Tenk, snart bare 1 mnd til du har termin. :rodmer:

Det er fult lov til å gå litt amok når det gjelder babytøy, og spesielt når det er salg :biggrin:

Dessverre er det lite igjen av baksten for jeg har visst dårligere selvkontroll enn jeg trodde :fnise: Må nok se om jeg kan gjenta bakingen litt nærmere termin sånn at alt ikke blir spist opp :plystre: Det gikk veldig fint hos jordmor! Synes det er kontroller sånn ca hver uke nå :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sapphira skrev:

Dessverre er det lite igjen av baksten for jeg har visst dårligere selvkontroll enn jeg trodde :fnise: Må nok se om jeg kan gjenta bakingen litt nærmere termin sånn at alt ikke blir spist opp :plystre: Det gikk veldig fint hos jordmor! Synes det er kontroller sånn ca hver uke nå :gravid:

:ler: 

Jaja, alltids koselig med en ny bakerunde da. Husk at det er fastelaven på søndag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 35

Termin: 

6. April!

På vei:

34+4

Igjen til termin:

41 dager igjen ifølge appen :daane:

Kjønn:

 :babyjente::hjerte: 

Neste kontroll: 

Det blir hos legen på selveste kvinnedagen :nigo: 

Ultralyd:

Ikke noe mer nå 

Liv i magen: 

Ja, kjenner henne titt og ofte. Hun begynner å bli sterk og elsker å presse rumpen sin opp mot ribbeina til mor. Ikke så veldig behagelig, for å si det sånn :ler: 

Vektøkning: 

+12 kilo

Plager: 

Vondt i ryggen og må alltid ha en pute bak når jeg sitter. Ellers så er det fryktelig vanskelig å bøye seg ned om dagene :fnise:

Cravings: 

Firkløver-sjokolade, søt bakst og generelt usunne ting 

Søvn: 

Sover veldig godt og vanligvis gjennom hele natten

Humør: 

Generelt godt humør, men tar lett til tårene. 

Utålmodig:

 Kommer veldig an på dagsformen. Håper jeg ikke går på overtid, men vil ikke ha henne ut før hun er fiks ferdig.

Innkjøp: 

Mangler bare seng og stellebord nå. Har tenkt å handle begge deler i morgen :)

Barnerom: 

Hun skal sove inne med oss :hjerte: 

Sykehusbagen: 

Har tenkt å pakke den i neste uke

Tanker om fødselen:

Jeg gleder meg! Kan jo ikke forutse hvordan den blir så da gidder jeg ikke bruke energi på å grue meg (selv om det sikkert kommer etter hvert, det også :fnise: )

Ellers:

Er egentlig inne i en veldig fin fase av graviditeten nå og med unntak av ryggen er jeg i kjempefin form :danse: Jeg går som regel en lang tur (1-1,5 timer) med hunden hver dag. Det klør i fingrene etter å vaske klærne til babyen, men vil helst vente til kommoden er klar sånn at vi har en plass å legge de :fnise: Snart begynner jeg nok på fødebagen også! Vi er jo faktisk snart i mars og da kan hun egentlig komme når som helst etterpå, selv om jeg er overbevist om at det blir overtid her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, Marimba skrev:

:ler: 

Jaja, alltids koselig med en ny bakerunde da. Husk at det er fastelaven på søndag ;) 

:kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW du er jo høygravid allerede jo :rodmer: Skal si dette har gått fort. For meg i hvertfall :ler: Høres ut som du har noen herlige dager mens du venter på lille. Er ganske koselig å vaske de bitte små klærene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å vaske babyklær!! Det aller minste i str 50 er jo bittelite.. Skal hun virkelig passe inn i det der? :babyjente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Jeg syntes sokkene var helt galskap. Gikk nesten ikke an å henge de opp. 

Og ja! 50 er så lite! Vi hadde bare tre bodyer i 50 fordi jeg nektet å tro at det kunne finnes et så lite menneske. Men joda, vi måtte på shopping etter mer :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...