Gå til innhold

Sapphira og drømmen <3


Sapphira

Anbefalte innlegg

Jeg tipper jente :babyjente: Ikke så lenge til du vet nå! :strix: Og gratulerer med vogn! Skikkelig stas! Gleder meg til vi skal kjøpe vogn, men venter litt i og med at vi fortsatt holder graviditeten hemmlig :ph34r: Så på bilstol i dag da, og det er jo såå mye å sette seg inn i :fnise:  Vil du si hvilken vogn dere landet på da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal ha tippeliste så sett meg opp på jente ;) 

Og ja! Jeg trives mye bedre hos jordmor enn fastlegen. Der slipper jeg venting (vet ikke om det gjelder alle i hele landet da :fnise:) fordi hun setter opp lengre timer så hun har alltid kjempegod tid. Og samtalene med henne er mye mer personlige. Masse fokus på hvordan du har det, ikke bare hvordan blodtrykket ditt er liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, BeKind skrev:

Jeg tipper jente :babyjente: Ikke så lenge til du vet nå! :strix: Og gratulerer med vogn! Skikkelig stas! Gleder meg til vi skal kjøpe vogn, men venter litt i og med at vi fortsatt holder graviditeten hemmlig :ph34r: Så på bilstol i dag da, og det er jo såå mye å sette seg inn i :fnise:  Vil du si hvilken vogn dere landet på da? :) 

Takk :nigo: Oi, holder dere det fortsatt hemmelig? Jeg syntes det var så vanskelig på slutten og vi sa det da jeg var rundt 13 uker. Det blir kjekt for familiene deres med så liten ventetid da! Når tenker dere å fortelle det? 

Vi endte opp med Babyjogger city elite! Har sikla på den lenge nå :hjerter:

3 timer siden, Weebs skrev:

Hvis du skal ha tippeliste så sett meg opp på jente ;) 

Og ja! Jeg trives mye bedre hos jordmor enn fastlegen. Der slipper jeg venting (vet ikke om det gjelder alle i hele landet da :fnise:) fordi hun setter opp lengre timer så hun har alltid kjempegod tid. Og samtalene med henne er mye mer personlige. Masse fokus på hvordan du har det, ikke bare hvordan blodtrykket ditt er liksom :rolleyes:

Hos fastlegen her er det minst 45 min ventetid hver gang også tar selve timen mindre enn 10 minutter :fnise: Da jeg gikk til jordmor her om dagen tok det omtrent en time og hun tok seg veldig god tid. Kunne helst tenkt meg å ikke gå mer til legen i det hele tatt, men jordmor anbefalte at jeg gikk der i uke 24 :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sapphira skrev:

Takk :nigo: Oi, holder dere det fortsatt hemmelig? Jeg syntes det var så vanskelig på slutten og vi sa det da jeg var rundt 13 uker. Det blir kjekt for familiene deres med så liten ventetid da! Når tenker dere å fortelle det? 

Vi endte opp med Babyjogger city elite! Har sikla på den lenge nå :hjerter:

Ja det begynner å bli håpløst nå :fnise: Store klær er helt nødvendig, men det har vært moro å holdt det såppas lenge. Jeg treffer uke 20 før denne uka er over, så vi slipper nok nyheten ganske snart nå :) 

Åh, den var fin :nigo: måtte søke opp for å se nå. Gleder meg til å kjøpe vogn selv :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10/18/2016 den 11.45, Marimba skrev:

Gutt :) 

Det er registrert :D 

-

Endelig er (jobb) uken min ferdig og nå slapper jeg av i sofaen med beina på bordet og et stort glass eplejuice :nigo:  Jeg har nesten ikke sett mannen de to siste dagene siden han har jobbet kveld og jeg har jobbet dag. Derfor er det ekstra deilig at ingen av oss jobber før mandag igjen.! Igår hentet jeg vogna og jeg er in loveee :rodmer: Det virker fortsatt urealistisk for meg at MIN baby skal ligge oppi der :babysmokk:

Magen min har begynt å komme litt frem de siste dagene. Natt til igår da mannen kom hjem fra jobb og jeg var i halvsøvne kjente han på magen og sa "du begynner å bli tjukk". Visste ikke helt om jeg skulle bli glad eller fornærmet :fnise:  Sovnet istedenfor så da slapp jeg å ta en avgjørelse :hoho: Jeg er spent på når folk kommer til å se at jeg er gravid. Ingen på jobb vet det enda og tror ikke de mistenker noe heller :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i babybobla har jeg hatt en lang kg-pause, så jeg vet ikke om jeg har sagt ordentlig gratulerer! :strix: Så fantastisk for dere, og jeg må bare si at dere har en herlig nytt liv å glede dere til! Jeg er så ufattelig glad for å være mamma!

Jeg kjente liv 16+3 (tror jeg det var), så du har nok helt rett i at du kjenner babyen allerede :Nikke: Og jeg tipper jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mannen kunne også lire av seg noen tankeløse kommentarer, men så er de jo sjelden vondt ment ;)

Spennende med kjønn. Jeg tipper gutt. Gratulerer med vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/21/2016 den 22.23, toneeee_ skrev:

Midt i babybobla har jeg hatt en lang kg-pause, så jeg vet ikke om jeg har sagt ordentlig gratulerer! :strix: Så fantastisk for dere, og jeg må bare si at dere har en herlig nytt liv å glede dere til! Jeg er så ufattelig glad for å være mamma!

Jeg kjente liv 16+3 (tror jeg det var), så du har nok helt rett i at du kjenner babyen allerede :Nikke: Og jeg tipper jente!

Takk for det :strix: Håper det var lillingen jeg kjente, men lett å bli usikker :fnise: 

På 10/22/2016 den 20.32, Sjela skrev:

Haha, mannen kunne også lire av seg noen tankeløse kommentarer, men så er de jo sjelden vondt ment ;)

Spennende med kjønn. Jeg tipper gutt. Gratulerer med vogn :)

Sjela :hjerte: Så gøy å se deg her inne! Spennende at du tipper gutt, jeg begynner å tro det selv også! Blir kjempespennende å finne ut :babysmokk: 

-

Dagene flyr og idag er jeg 17+1 om jeg følger menstermin. Jeg er litt urolig om dagene og håper de 11 dagene som er igjen til OUL går fort. Både denne og neste uke jobber jeg fullt, så regner med at de går relativt kjapt. Igår på morgenkvisten tror jeg at jeg kjente to små dult fra babyen. Ventet i hele går for å se om jeg kjente noe mer, men gjorde ikke det :P Gleder meg så veldig til jeg kjenner liv hver dag :hjerte: De siste dagene har jeg også begynt å få veldig guttefølelse, så jeg er spent på å se om det stemmer på OUL :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboken din er nesten som berg og dal-bane Sapphira, så utrolig koselig at det går bra med deg og mannen og babyen :D 

Jeg tipper forøvrig jente! Kan hende jeg er lett påvirket av profilbildet ditt, men jeg fikk en veldig frozen-følelse av alt her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Joe12 skrev:

Dagboken din er nesten som berg og dal-bane Sapphira, så utrolig koselig at det går bra med deg og mannen og babyen :D 

Jeg tipper forøvrig jente! Kan hende jeg er lett påvirket av profilbildet ditt, men jeg fikk en veldig frozen-følelse av alt her :P

Ja, den har vært litt av en berg-og-dalbane :jepp: Heldigvis ser det ut til at det bare går oppover nå! Moro at du tipper jente :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt mange UL før OUL?

Skal inn neste tirsdag og er da 10+1, men kjenner at jeg blir å spørre om å få en til før OUL for sikkerhets skyld. Vil bare vite at alt går bra inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10/29/2016 den 16.40, fridr skrev:

Har du hatt mange UL før OUL?

Skal inn neste tirsdag og er da 10+1, men kjenner at jeg blir å spørre om å få en til før OUL for sikkerhets skyld. Vil bare vite at alt går bra inni der.

Jeg har hatt 4 UL så langt (2 av de på samme dag, forklarer mer om det under :tongue:). Fikk en på sykehuset i uke 10 - det var utvendig og de målte bare CRL og sjekket at det var liv. Den andre UL i (slutten av uke 12) var privat siden vi ikke fikk flere offentlige. Jeg kan virkelig anbefale privat UL altså; de var kjempenøyaktige og vi fikk se bebis i både 2D og 3D :rodmer: I tillegg sjekket de organer, gjorde alle slags målinger, etc. Etter det følte vi oss trygge nok til å fortelle resten av verden :gravid:

-

Idag er det 5 (fem!) dager til OUL folkens :sjokkert: Det føles som det bare var noen få uker siden jeg var i uke 6 og talte ned dager til TUL i uke 10. Nå begynner jeg virkelig å kjenne at det er en liten "bump" der nede og igår kjente jeg mye kiling derfra! Regner med at det er bebis som gir fra seg livstegn til mammaen sin :rodmer: 

Vi hadde en noe dramatisk dag på fredag som endte med en tur til legevakten. Dagen før hadde jeg vært på jobb og kjent noe som rant nedover låret mitt. Tenkte først det var utflod, men var litt engstelig allikevel. Morgenen etter rant det litt igjen og jeg ringte til føden for å høre om dette var normalt. Jordmora sa bare ord som "tidlig vannavgang", "ingenting vi kan gjøre", "fødsel igang", etc :ohmy: Sambo og jeg ble redde nok til at vi måtte ta en sjekk..

Alt var i skjønneste orden! Først ble det tatt urinprøve, crp og UL på legevakten der alt var fint. Deretter ble vi henvist til gynekologisk der de tok en innvendig GU (herlighet, hvor mange sånne skal jeg oppleve? :lol:) og en ny UL. Livmorhalsen var lukket og det var ingen tegn til tidlig vannavgang, pjuh! Egentlig trodde jeg ikke det heller, men ble innmari skremt av den telefonsamtalen med jormora :sjenert:  Lille snusket vårt hadde godt med fostervann og koste seg der inne. Gynekologen på sykehuset forsto godt at jeg var redd, spesielt med min historie, og sa jeg bare kunne komme inn om jeg ble bekymret igjen senere. Tror ikke vi kommer til å gjøre det, men setter pris på at hun tok tid til å roe ned en litt hysterisk gravid :sleep:

Nå håper jeg bare alt går greit fremover og at vi slipper mer dramatikk :fnise: Jeg gleder meg sånn til OUL og kan nesten ikke vente til å finne ut om det er en gutt eller jente som gjemmer seg der inne :hjerter: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, fridr skrev:

Wiiii!!!! Bilder imårra! :fnise:

 

21 timer siden, Marimba skrev:

Ååå, så gøy :)

Lykke til! 

 

8 timer siden, Weebs skrev:

Jaa! Lykke til :biggrin:

 

8 timer siden, BeKind skrev:

Lykke til :strix: Så spent! 

Tusen takk fine dere :hjerte: UL gikk kjempefint og vi gikk gjennom alt to ganger fordi jordmor hadde med ei som var på opplæring. Både jeg og mannen var sjokkerte da vi fikk beskjed om at vi venter ei søt jente! Men for en uendelig glede :rodmer: Hun er frisk og fin og har fått mammaens oppstoppernese :fnise:  Skal legge ut et bilde når jeg har tid, er ikke hjemme riktig enda :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...