Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Har ikke lyst til å døpe jeg heller :( Føler at det er feil å skulle velge religion for han uten at han kan si noe... 

BabyBjørn vippestolen har fått mye skryt! Vi kjøpte brukt for leeenge siden :jepp:

Høres ut som dere hadde en koselig 17.mai :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, for oss blir det bare helt feil med dåp. Vil også at han skal få velge selv når han blir eldre :) 

Også nå kommer det et langt innlegg hvor jeg babler om vekta mi.

Ble skikkelig skremt av vekta mi da jeg kom hjem etter 17. mai og masse familiebesøk. Hadde spist masse god mat og is og kaker, og jeg veide nesten like mye som da jeg var høygravid :O Veide meg igjen idag, og nå var vekta heldigvis mer normal, så var nok mye vannvekt bare :)

Jeg ligger et par kg over den vekta jeg helst ikke ville gå over nå, men så er det det at jeg ikke kan slanke meg heller når jeg ammer... Får bare passe på å ikke gå mer opp, så prøver jeg å gå litt ned i vekt når jeg ikke ammer lengre.

Det som er litt irriterende er at jeg var slankere rett etter fødsel enn før jeg ble gravid, så jeg tenkte at det skulle bli en god start for meg med å holde meg på en vekt jeg er mer komfortabel med. Men etterhvert som amminga kom ordentlig igang, så fikk jeg også en skikkelig appetitt og søtsug, og da la jeg på meg igjen og veier det samme som før jeg ble gravid, og vekta holder seg der heldigvis. 

Men får som sagt vente med slankinga :)

Lillegutt er en liten solstråle for tiden, og vi får han til å le mer og mer når vi tuller med han :) Han har også oppdaget at det er gøy å rekke tunge, og han har oppdaget nye lyder å lage. Går mye i små "brøl" for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt som har vært kjempeinteressert i mat  har vært mindre interessert i grøt i det siste, mens annen mat har han vært interessert i. Hadde bare gitt han naturell havregrøt, så jeg mistenkte at han var litt lei av den og foretrekker mat med mer smak. Prøvde derfor på å gi han grøt med banansmak, og da var han kjempeinteressert igjen ;)

Så langt, så virker han ikke kresen når det gjelder mat, bortsett fra kjedelig havregrøt ;) Han er som meg med andre ord. Liker å smake på nye og spennende ting og er ikke kresen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble lillegutt 5 måneder, og nå har han akkurat fått en ny dose med vaksine. Han skrek ikke like mye denne gangen, og så håper jeg at det går like bra med bivirkninger og sånn denne gangen :)

Han har også vokst som bare det siden sist på både lengde og vekt :)Vet ikke om det skyldes at han har begynt å få litt grøt og mat, men jeg gir han ikke så voldsomt mye. 

Han har også begynt å strekke fram armene etter oss når vi er nære han, også prater han masse og lager nye lyder hele tiden :) Nå har han fått dilla på å lage "prompelyder" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må bare si at lillegutt er så morsom for tiden :)Han hermer etter meg når jeg lager prompelyder med munnen, og han lager ellers mange morsomme lyder :) Så prøver han å sette seg opp når han ligger på ryggen :) Han klarer det ikke, men han prøver :)Holder hodet oppe en stund. Igså prøver han å ta tærne i munnen, også har han begynt å rulle fra rygg til mage :)

Han er så morsom og er mye kos for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :hjerte: Høres ut som dere har det veldig fint :) Jeg gleder meg! 

Nå går det vel fort framover med mye utvikling. Plutselig så krabber han og dere må følge med på alt som skjer :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint å lese om babytiden! :) Håper jeg kommer til å synes min lille er like kul og morsom ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/28/2016 at 9.01, LilleMy1989 skrev:

Så koselig :hjerte: Høres ut som dere har det veldig fint :) Jeg gleder meg! 

Nå går det vel fort framover med mye utvikling. Plutselig så krabber han og dere må følge med på alt som skjer :fnise:

 

Nå nærmer det seg for deg :)Bare å glede seg :)Er tøft i starten, men er veldig koselig nå :) Er nok ikke lenge til han krabber eller åler seg nå :) Vi skal barnesikre hjemmet snart.

Den 6/28/2016 at 13.10, Sjela skrev:

Så fint å lese om babytiden! :) Håper jeg kommer til å synes min lille er like kul og morsom ;) 

Det gjør du helt sikkert :) Som sagt så er barselstiden tøff, men er bare å se frem til tiden etter :) 

 

Nå er det jo sommer og har vært litt på besøk og sosiale greier og, og fått høre av andre med barn at vi har et skikkelig englebarn da. Han er veldig rolig og blid :)Det er jo godt å høre. Men jeg har likevel på følelsen at han blir en liten rampegutt når han blir eldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere koser dere :blomst: 

Babybjörn vippestolen er gull (såpass at vi har kjøpt to stykker. Det ble jo litt krise hver gang trekket var på vask pga. "uhell" ;) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er kjemperedd for at han skal bæsje i vippestolen selv. Han har bæsja noen ganger i newbornsetet på stokkestolen, så bra at vi har trekk til den :)Men snart skal han slutte med den da. 

I hrlga har lillegutt vært i bryllup, også har han blitt 6 måneder allerede! Tiden flyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...