Gå til innhold

Shinigami og Minigami :)


Shinigami

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er i skrivende stund 26 år, men fyller 27 senere i år :)

 

Jeg tenkte å lage meg en dagbok hvor jeg kan lufte tankene mine, og sånn at jeg slipper å spamme ned andre tråder med det jeg føler for å skrive,hehe :)

 

Og ja, jeg er en liten raring med dårlig humor, som kan skrive litt rare og tøysete innlegg noen ganger :P

 

 

Her er en oversikt over prosessen så langt:

 

April 2015- Eventyret starterVi startet prøvinga i slutten av April med IKM dato 8. Mai.

 

8.Mai 2015- Positiv!

Positiv test på IKM dagen :) Overveldet og glad over at det satt på første forsøk!

 

Ca. uke 5- Gutt?

Får en uforklarlig følelse av at vi venter en gutt. Denne følelsen har vært litt av og på senere, men har for det meste følt at det er en gutt :)

 

Uke 7 - Blegh!

Kvalmen dukker opp! Spyr hver dag i flere uker. Fortsetter å være kvalm og kaster opp flere dager i uken også etter uke 12. I skrivende stund var siste gangen jeg kasta opp i begynnelsen av uke 18, så håper at det var siste gangen..

 

Uke 15- Uventet ultralyd

Blir helt ekstremt kvalm og får nesten ikke i meg mat. Har også kjempevondt på et punkt i livmoren over flere dager, så blir bekymret og drar til legen.

 

Blir sjekket med ultralyd hvor vi ser nurket for første gang <3 Og alt er bra. Smertene kom fra en stor muskelknute på livmoren som var ganske øm akkurat da. Helt ufarlig heldigvis. Fikk resept på kvalmestillende og ble raskt bedre etter det.

 

Uke 17- Spark?

Plutselig, så kjente jeg noen små vibradjoner i magen en dag. Noen dager senere kunne jeg kjenne små dytt inne i magen innimellom. Var ikke helt sikker på at det var baby da, men er sikker nå :)

 

20. August 2015- OUL!

Ifølge siste mens, så var jeg akkurat 19 uker på vei. Fikk en lege som skulle ta undersøkelsen på meg, siden de ville holde muskelknuta under observasjon.

 

Absolutt alt var bra på OUL. Legen bekreftet igjen at muskelknuta var helt ufarlig, og babyen hadde det kjempefint og alt så ut som det skulle :)

 

Ble satt tilbake bare en dag, og har termin 14. Januar :)

 

Fikk også vite at vi venter en gutt :) Magefølelsen stemte!

 

 

Og såååå ble jeg dårlig på og oppdatere, men...

 

2. Januar 2016 - Velkommen til verden!

Lillegutt ville plutselig ut! Ble en rask og fin fødsel og en velskapt og vakker liten gutt <3

 

Endret av Shinigami
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår så kjente jeg rare murringer i magen, men det var nok bare EL-murringer :) Hadde også litt EL-slim igår, men hadde mest på fredag. Har ikke merka noe EL-slim idag, så regner jeg med at EL er overstått :) Det kommer til å ta en evighet fram mot IKM nå.

Testene mine kommer nok neste uke og, kanskje allerede imorgen, og jeg skal prøve å være tålmodig å vente med å teste til IKM nærmer seg, men kan ikke garantere at jeg klarer det,hehe!

Blir også spennende å se om det kommer noen symptomer etterhvert. Er jo noen som får symptomer veldig tidlig :)

For et par måneder siden, så innbilte jeg meg noen symptomer da. Da hadde vi ikke begynt å prøve en gang, men trodde nesyen at vi hadde hatt et lite uhell. Da spottet jeg i nedten en uke noen dager etter EL, og jeg trodde at det var en festeblødning. Fikk også veldig ømme pupper som jeg også innbilte meg at ble fastere og bittelitt større. Det viste seg at det var bare mensen som var på vei.

Så hvis jeg får disse "symptomene" denne gangen, så skal jeg prøve å ta det med en klype salt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at denne helga gikk kjempesakte. Vanligvis så syns jeg at tiden bare flyr, men ikke nå.

Er bare 2-3 dager dpo nå, men det føles som at det har gått så mange flere dager enn det,hehe.

Det gjør kanskje ikke ting så mye bedre at jeg hele tiden googler etter tidlige symptomer og etter hvor tidlig jeg kan teste. Testene kommer aom sagt kanskje allerede idag, og jeg vet så klart at jeg burde vente i minst en uke til for å teste.

På fredag er det jo 1. Mai og da har jeg fri så har veldig lyst til å teste da. Da blir jeg 6-7 dpo, så det er nok fortsatt altfor tidlig, men tror ikke at jeg klarer å vente.

Idag har jeg en lang og litt sen arbeidsdag, så da blir jg ihvertfall distrahert av jobben idag :)

Jeg skal jobbe i helga, så da har jeg fri imorgen. Hvis det ikke regner, så blir det nok langtur med hunden og kanskje en tur til byen. Hvis det regner, så blir det en lang og kjedelig dag, hehe! Føler at jeg trenger å få skikkelig dilla på et eller annet for å distrahere meg, men aner ikke hva akkurat nå,hehe.

Vil få tiden til å gå litt fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver her hver dag jeg,hehe. Alt er så nytt og spennende nå at jeg kan ikke la være :)

Igår så murra det og stakk det litt i magen på høyre side. Jeg fikk også lett spotting etterhvert. Var bare sånn at det kom veldig lyst rosa på papiret. Har litt idag og, men mye mindre.

Sist gang jeg hadde spotting etter EL, så var det ingenting, så er sikkert ingenting denne gangen heller. Forskjellen fra nå og sist er at jeg blødde mer sist. Fikk da en del friskt blod da jeg oppdaga det og jeg småspotta i nesten en uke etterpå. Men kan ikke huske stikkinger i magen da, og den gangen så prøvde vi jo ikke en gang.

Så ser på det dom en etter EL-blødning. Er fortsatt for tidlig for ordentlige symptomer. 3-4 dpo i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for prøvedagbok! Her må jeg følge med videre :)

Lykke til! Håper det klaffet for dere allerede denne måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for prøvedagbok! Her må jeg følge med videre :)

Lykke til! Håper det klaffet for dere allerede denne måneden.

Velkommen skal du være :)

Ja, nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg hatt noen rare, ubehagelige smerter ved høyre eggstokk. Smertene kom litt av og på i noen timer om morningen, men har avtatt nå. Litt vanskelig å beskrive smertene, men de var som en blanding av ELsmerter og menssmerter. Ikke veldig vondt, men ubehagelig. Nå kjenner jeg meg øm eller støl på en måte der jeg hadde vondt.

Var også på do etter at smertene avtok, og der hadde jeg ett tørk meg tjukk og seig utflod med bittelitt rosa i. (Lekre detaljer.)

Jeg vet ikke om dette er normalt, positivt eller om det har noe med graviditet å gjøre i det hele tatt, men jeg håper det :) Blir ikke noe klokere av a google heller...

Også fikk jeg testene mine igår. Frister kjempemasse å teste allerede på fredag, men skal prøve å vente til tidligst søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde overbevist meg selv om å vente med testinga til tidligst søndag, men så spurte mannen min idag om jeg kunne teste da... Han er så spent. Jeg prøvde å forklare han at det er for tidlig, men han vil at jeg skal teste uansett. Så jeg tester imorgen tidlig da :P Men vet at den blir negativ.

Ellers har jeg fått en skikkelig negativ følelse siden igår kveld. Tidligere i uka var jeg sikker på at jeg skulle bli gravid, men nå er jeg usikker. Er plutselig overbevist om at de "symptomene" Jeg har hatt er negative.

Så har ikke vært i så veldig godt humør idag. Vært litt nedfor egentlig. Og nå har jeg bare enda mindre lyst til å teste, æsj...

Men svir av en billigstrimmel imorgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet nå, og den var selvfølgelig negativ. Må vil jeg ikke teste igjen før tidligst tirsdag. Håper ikke at mannen overtaler meg igjen.. Men tirsdag er dagen det passer best uansett :)

Får bare prøve å slappe av så lenge. Idag blir det nok noen lengre turer ut med hunden igjen og litt vasking og rydding hjemme. Så får jeg spille eller se på film eller no med tiden som blir til overs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg :) lykke til!

Takk :)

Liten oppdatering. Idag har jeg hatt ganske ømme bryster. Var litt ømme igår og, men ikke veldig merkbart som idag. Dette betyr at:

1. Jeg er gravid.

2. Mensen er på vei og kommer tidligere enn antatt (får aldri pupper så lenge før IKM)

3. Mensensymptomene er plutselig mye tidligere enn vanlig.

4. Kroppen bare kødder med meg fordi at kroppen er slem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med :hoppe: Spennende! Neste gang du tester er på tirsdag? Hvor mange dpo er du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :hoppe: Spennende! Neste gang du tester er på tirsdag? Hvor mange dpo er du da? :)

Hei :) Takk for at du vil følge, og velkommen! :)

Ja, tenker å teste imorgen tidlig :) Frister å teste allerede i ettermiddag/kveld, men er nok bedre å vente :) Da vil jeg være 10-11 dpo, men jeg tror mest at jeg er 11 :)

Brystene er fortsatt ømme. Er som sagt uvanlig for meg å få ømme bryster så lenge før IKM som er på fredag. Pleier heller ikke ømme bryster så lenge som nå ved PMS.

Men får se :) Greier ikke helt riste av meg den negative følelsen jeg fikk for noen dager siden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Takk for at du vil følge, og velkommen! :)

Ja, tenker å teste imorgen tidlig :) Frister å teste allerede i ettermiddag/kveld, men er nok bedre å vente :) Da vil jeg være 10-11 dpo, men jeg tror mest at jeg er 11 :)

Brystene er fortsatt ømme. Er som sagt uvanlig for meg å få ømme bryster så lenge før IKM som er på fredag. Pleier heller ikke ømme bryster så lenge som nå ved PMS.

Men får se :) Greier ikke helt riste av meg den negative følelsen jeg fikk for noen dager siden heller.

Lykke til i morgen!!! *SenderOverEnStork* 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til i morgen!!! *SenderOverEnStork* 😉

Takk :)

Nå kom det litt spotting blanda med utflod, så håper at det ikke er tegn på at TR kommer..

Jeg er nedfor idag. Av personlige grunner. Har ikke lyst til å legge ut om det så hele nettet kan se det. Så jeg er ekstra redd for å teste nå. Redd jeg skal bli enda mer lei meg om det er negativt :/ men får se imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen!

Leit å høre at du er nedfor :klem:

Du får tenke om det er negativt i morgen, så er det fortsatt mulighet for positiv test denne PP'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg :klem: Håper du føler deg bedre i morgen.

Lykke til med testing. Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at den testen er negativ. Kan så vidt skimte en veeeeeeeldig svak strek, men tror det er ønsketenkning eller skyggestrek.

Har prøvd å ta bilde, men man ser ingenting på bilde.

Også spotter jeg idag og, og tror det er mensenspotting. Så blir nok ingen Januarbaby. Men er bare første pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...