Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Å så kjedelig :glare: Var det ikke jeg og du som ropte hurra tidligere, for at vi ikke våknet om natten? :klaske: Det har definitivt gått over her i gården også. Vondt bekken er så slitsomt, regner med du har en eller annen pute du deler seng med for å avlaste litt? Jeg syntes det hjalp litt i en periode jeg hadde veldig vondt. Skjønner godt at du som har så vondt hele tiden blir gal, hold ut! Det er ikke så alt for lenge igjen :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Mumsy skrev:

Å så kjedelig :glare: Var det ikke jeg og du som ropte hurra tidligere, for at vi ikke våknet om natten? :klaske: Det har definitivt gått over her i gården også. Vondt bekken er så slitsomt, regner med du har en eller annen pute du deler seng med for å avlaste litt? Jeg syntes det hjalp litt i en periode jeg hadde veldig vondt. Skjønner godt at du som har så vondt hele tiden blir gal, hold ut! Det er ikke så alt for lenge igjen :troest:

Det må ha vært noen uker siden. :fnise: Hadde det bare vært tissing hadde det ikke vært noe problem, da hadde jeg nok fått sove igjen med en gang etterpå. Det verste er å få stabla seg opp på beina. Gjør som regel sinnsykt vondt i det jeg setter meg opp, er en kompresjon i bekkenet som setter i gang skikkelig serie-knekking og skyter smerter i alle retninger. Og etter å ha sittet der litt klarer jeg ikke helt få med meg beina når jeg begynner å gå, siden jeg har stivna helt. Egentlig burde jeg fått A til å filma meg en dag, der jeg vigler meg bortover i undertøyet med diger struttemage. :hoho: Og så kommer halsbrannen med en gang kroppen har kommet i gang da. :P I natt gikk jeg faktisk og hentet restene av isen jeg hadde i fryseren sånn rett etter at jeg hadde skrevet her, da hadde jeg tygget tre Link-tyggis uten noe særlig resultat. Hjalp med is da, hvertfall på humøret. ;) Og siden jeg er alene hjemme sov jeg til 10, så akkurat i dag er det ikke så synd på meg..

Jeg sover med BBHugme ja, heldigvis. Så når jeg først har funnet en ok stilling kan jeg ligge der noen timer, kroppen har vent seg til at det ikke er snakk om å snu seg så ofte. Men når jeg først må snu meg er det en prosess av en annen verden, og siden smertene forflytter seg hele tiden er det dessverre ikke sånn at den teknikken som funket greit i går natt funker denne gangen. :P 

1 time siden, Beccy87 skrev:

Slutten er skikkelig dritt! Snaaart i mål! :klem:

Alt for lenge til mål! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange timene før A og S er hjemme igjen, blir så godt å få klemme litt på jenta mi igjen! Har savnet henne, men jammen har det vært deilig å være litt alene også. Merker (dessverre) at jeg har det bedre når jeg får porsjonere ut bekken og energi på akkurat det jeg vil, og slappe helt av ellers. Ikke veldig kompatibelt med å ha en aktiv liten jente. :( 

Har fått vasket og sortert endel babytøy mens de har vært borte, og i går var dagens gjøremål en tur på et senter for å handle litt babystæsj. Klarte selvfølgelig å kjøpe feil da, kjøpte tre-pack med omslagsbodyer i 50 istedenfor 56, og det var sånne som hang på en henger jeg ba henne ta av siden "jeg skal ha de selv og kommer ikke til å bytte". :roll: Og vi hadde egentlig nok i 50 fra før, i tillegg til at jeg allerede hadde kjøpt en rosa body i 50 siden alt vi har i den str er grått og beige. Jaja, da kan vi hvertfall kaste de flekkete bodyene i 50 da. :P Og noen ekstra i 56 får jeg jo alltids kjøpt etter fødsel. Får bare satse på at hun er helt gjennomsnittlig stor slik som antatt, slik at vi faktisk får brukt de bodyene en liten stund. ;) Fikk også tatt en runde på apoteket og kjøpt ammestæsj, og så stakk jeg innom Babyshop og kjøpte Tripp Trapp og adapter til vogn/bilsete. Har forsøkt å få tak i brukt Tripp Trapp, men de hvite selges jo i løpet av ti minutter og til en pris som knapt er lavere enn det man gir for en ny en...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har ikke sovet etter kl 4 (og var våken en god stund ved ett-tiden også), og S hadde skjev bleie og syntes ikke noe særlig om å skulle sove igjen etter bleieskift kl 05.30. Nå spiser vi frokost i sofaen på sommerhytta vi låner og håper S ikke griser altfor mye på stoffet. :P Heldigvis har vi selskap av favorittene "pinky", "deisi" og "pakkapakka." :Gjesp: 

I dag tror jeg pappa og tante får finne på noe lurt med S mens mamma sover noen timer....

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var drøyt tidlig :overrasket: Bra favorittene stiller opp på kort varsel, så frokost underholdningen er på plass:jepp: Får håpe du får et par timers hvile, når de andre har stått opp og kan passe S :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikkert maks Hormonella nå, men etter åtte år sammen burde vel mannen klare å kjøpe en sjokolade jeg faktisk liker når han får beskjed om å kjøpe med sjokolade til meg? Jeg er superhappy så lenge sjokoladen ikke har mint eller nøtter, og så må han liksom kjøpe Firkløver. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som var skuffa over svigermor til jul som hadde kjøpt drasjerte mandler til meg.. (jeg hater mandler, med to unntak. Og jeg gir uttrykk for det hver jul/påske og andre anledninger når folk maser om kransekake og marsipan..) 

Er helt enig i at han absolutt burde klart det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det hjalp at dere var enige med meg. ;) Det jo ikke som om jeg ikke har klart å få i meg sjokoladen altså, men føler jo liksom litt på at han ikke gidder å bry seg. Når han ber meg om å kjøpe noe godt til han kjøper jeg jo alltid noe jeg vet han liker, selv om jeg selvfølgelig ikke alltid treffer på den tingen han er mest fysen på akkurat den dagen... :sjenert: 

Vi har kommet hjem fra en ukes hytteferie, og dessverre er ikke håndverkerne ferdige hos oss enda. :( A begynner på jobb igjen i morgen og S begynner ikke i ny bhg før onsdag, så det gjør jo ting vanskelig for meg som ikke kan passe henne alene utendørs.  I morgen tar vi en tur til en venninne som bor en 40 min kjøretur herfra og er hjemme i permisjon, så håper jeg at S klarer å oppføre seg i et hus som enda ikke er barnesikret. :P Forhåpentligvis hjelper det at det er en beeeeebi der. :fnise: Og så har jeg rett og slett kalt inn mamma som hjelp resten av uka, så kan hun passe S på tirsdag (da løser vi også problemet med min jordmortime midt på dagen), og morgen og ettermiddag resten av uka mens vi har korte innkjøringsdager i bhg. Hun kan jo også ta henne med ut, på lekeplass og i skogen og hvor som helst, noe som funker mye bedre når det er folk som jobber i huset.

På den positive siden har gulvet i gangen blitt bra, benkeplata og den nye vasken på kjøkkenet er superbra, og badet ser ut til å bli helt supert det også! :jepp: 

Sitter langt inne å be mamma komme, men jeg kjenner jeg trenger å passe litt på meg selv også i tilfelle Lillesøster skulle finne på å komme litt før. I går trodde jeg faktisk at fødselen kunne være i gang, hadde det som nok må ha vært maserier med jevne mellomrom i flere timer. Skikkelig upraktisk siden vi fremdeles var på tur et godt stykke unna Ahus. Lå på sofaen med rietelleren og googlet nærmeste sykehus mellom slagene. :hoho: Hadde aldri maserier med S, så har ingen ide om hva det tyder på. Hadde kun mensmurringer i dagene før fødsel, men ikke takvis slik som i går. Og i dag har jeg også mye mensmurringer, selv om de er mer uregelmessige. Kan jo være at jeg likevel går over termin (please la meg slippe det!), men jeg må hvertfall passe litt på at jeg ikke er utslitt fra før hvis det skulle bli fødsel i nærmeste fremtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig barnehagestart! :duskedame: Vi har vært der et par timer i dag, og det gikk kjempebra. Krysser fingrene for at det går fint i morgen når jeg skal gå fra henne en stund også. Hun er jo vant til å være i bhg, men det er klart det er annerledes når det er et helt nytt sted og helt nye barn og voksne. 

Var hos jordmor i går, og lille snupp har heldigvis snudd seg! :hoppe: Jeg var egentlig ikke så bekymret for setefødsel, men vil gjerne unngå ks for alt i verden. Tanken på å ikke kunne løfte S på flere uker er ikke veldig fristende, jeg bør jo helst ikke bære henne nå heller pga bekkenet, og det går nå bare sånn passe. Er ikke alltid mamma som bestemmer, for å si det sånn! ;) Ellers skulle hun dyrke urinprøven min for å se om jeg har UVI, men krysser fingrene for at hun ikke har funnet noe siden hun ikke har ringt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jo bare gode nyheter da! :yvonne:
Så bra den nye barnehagen falt i smak. Innkjøringen er nok enklere for de som allerede er vant til å være i barnehage ja, det er i alle fall det vi satser på når vi skal igjennom det samme neste uke. ;) 

Fødte du før eller etter termin med S? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på venterommet på ahus nå. Fikk veldige tarmsmerter (tror jeg) i går ettermiddag, og selv om det er mye bedre nå kjenner jeg det fortsatt godt. Har kynnere hele tiden og kjenner lite liv. Kjenner at hun lever, men bare veldig svake bevegelser. Tror (håper?) egentlig ikke det er noen fare, men blir godt å få sjekket det ut. OK, litt nervøs er jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Alt bra med lille snupp - og jammen er det visst fødsel på gang! :sjokk: Hadde litt maserier på ctg da jeg var på overvåkning, som tok seg veldig opp i bilen hjem. Var såvidt hjemom og fikk kasta litt greier i en bag (for jeg hadde ikke akkurat pakka fødebagen enda :sjenert: ) før vi snudde og dro tilbake. Har 3 cm og skikkelige rier nå. Skal forsøke oss på en tur til Narvesen når A er tilbake etter å ha parkert bilen, har ikke spist siden frokost og jordmor mente en liten gåtur kunne være lurt. :bond: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...