Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Mumsy skrev:

Herlig! Jeg leste nærkiosken først:fnise: Men kino hørtes jo veldig mye bedre ut:nori:Supert at alt gikk bra med barnevakt og barn, slik at dere forhåpentligvis kan benytte dere av det senere også.

:hoho: Der jeg kommer fra kunne man godt funnet på å ta en date på nærkiosken, med biffsnadder i pita og en god rånerunde etterpå. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Mumsy skrev:

Jeg har fått høyere puls, men det er ikke ubehagelig. Jeg spurt jordmor om dette, angående at jeg har mye høyere puls når jeg trener, og når jeg hviler. Hun mente at det ikke var noen grunn til bekymring, og at det var sånn til nesten alle gravide. Hun sa at noen damer som gikk til henne hadde 110 i hvilepuls, uten at det var noen tegn på at noe var galt. Men det kan jo sikkert være lurt å høre med jordmor hvis du er bekymret:) Du hadde jo ganske lav hvilepuls i utgangspunktet, så da har den jo økt relativt mye. Min pleide å ligge på ca 47, mens nå ligger den på rundt 62-65. 

Her skriver vi samtidig og poster om hverandre, ser jeg. :ler: 

Tok pulsen nå og nå ligger den på 61. Det tenker jeg er helt forståelig, kroppen jobber jo tross alt litt ekstra hele tiden og det er mer blodvolum som skal pumpes rundt. Så det er mer det at den plutselig stiger 20 slag til sånn uten at jeg ser noen grunn for det som er litt rart. Jeg hadde jo tross alt ligget en time på sofaen og slappet av på lørdag, og tidligere på dagen hadde vi bare vært ute på shopping en tur. Ingenting som skulle tilsi høy puls hvertfall. Og slik har det egentlig vært de andre gangene jeg har fått det også. Kjennes ut som om jeg har spist altfor, altfor mye sukker på kort tid. :P Får se det litt an og hvertfall ta det opp med jordmor når jeg skal dit tidlig i mai. Og kanskje teste blodtrykkapparatet til mamma når jeg kommer hjem til helga. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mumsy skrev:

Jeg har fått høyere puls, men det er ikke ubehagelig. Jeg spurt jordmor om dette, angående at jeg har mye høyere puls når jeg trener, og når jeg hviler. Hun mente at det ikke var noen grunn til bekymring, og at det var sånn til nesten alle gravide. Hun sa at noen damer som gikk til henne hadde 110 i hvilepuls, uten at det var noen tegn på at noe var galt. Men det kan jo sikkert være lurt å høre med jordmor hvis du er bekymret:) Du hadde jo ganske lav hvilepuls i utgangspunktet, så da har den jo økt relativt mye. Min pleide å ligge på ca 47, mens nå ligger den på rundt 62-65. 

Trippelpost...

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mumsy skrev:

Jeg har fått høyere puls, men det er ikke ubehagelig. Jeg spurt jordmor om dette, angående at jeg har mye høyere puls når jeg trener, og når jeg hviler. Hun mente at det ikke var noen grunn til bekymring, og at det var sånn til nesten alle gravide. Hun sa at noen damer som gikk til henne hadde 110 i hvilepuls, uten at det var noen tegn på at noe var galt. Men det kan jo sikkert være lurt å høre med jordmor hvis du er bekymret:) Du hadde jo ganske lav hvilepuls i utgangspunktet, så da har den jo økt relativt mye. Min pleide å ligge på ca 47, mens nå ligger den på rundt 62-65. 

Trippelpost...

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, juliane skrev:

:hoho: Der jeg kommer fra kunne man godt funnet på å ta en date på nærkiosken, med biffsnadder i pita og en god rånerunde etterpå. :fnise: 

Skal ikke undervurdere en god biffsnadder asså... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fitbit klokke og har derfor god kontroll på hvilepulsen min. Før graviditeten lå den på rundt 60, så økte pulsen faktisk for hver eneste mnd hele graviditeten, uten unntak. Siste mnd lå den på gjennomsnittlig 87 (!!!). Dagen etter fødsel startet pulsen å gå ned igjen. Nå er det 4 uker siden og den ligger ca på 67. Jordmor sa det var helt normalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så hørtes det superherlig ut med date og kommende reise :tommelopp: Viktig å benytte seg litt av det nå når formen tillater og før det kommer en liten ammeklegg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, juliane skrev:

:hoho: Der jeg kommer fra kunne man godt funnet på å ta en date på nærkiosken, med biffsnadder i pita og en god rånerunde etterpå. :fnise: 

Åh nå ble jeg skikkelig nostalgisk her! :fnise:
Kjekt med date da, vil absolutt anbefale dere å benytte dere av tiden nå før neste kommer. Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke vi gjorde det hæshtægg-angrer-litt-nå-ja.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, j86 skrev:

Jeg har en fitbit klokke og har derfor god kontroll på hvilepulsen min. Før graviditeten lå den på rundt 60, så økte pulsen faktisk for hver eneste mnd hele graviditeten, uten unntak. Siste mnd lå den på gjennomsnittlig 87 (!!!). Dagen etter fødsel startet pulsen å gå ned igjen. Nå er det 4 uker siden og den ligger ca på 67. Jordmor sa det var helt normalt :) 

Hmm, kanskje jeg rett og slett skulle skaffet meg fitbit for å ha litt kontroll på den pulsen?

I dag våknet S 5.15, og roet seg ikke før A tok henne inn i vår seng. Hun sovnet igjen hun, og det gjorde A også, men jeg ble selvfølgelig liggende våken. Ikke nok med at ungen hosta hvert tredje minutt, men A begynte sørenmeg å snorke også. På et tidspunkt hadde han et kjempesnork som fikk S til å skvette til og ut med armene akkurat slik de gjør når de er bittesmå. :fnise: Og når lillesøster begynte å romstere litt før 6 ga jeg opp og gikk på badet... Var førstemann på jobb da (det har aldri skjedd før), fem på sju satt jeg her og blomstret. Greit å få en time ekstra i dag, på torsdag er det både påskefroskost i bhg og vi skal på helsestasjonen med S, så da tærer jeg litt på fleksen da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbit er gull for å sjekke puls, ja! Jeg har gått veldig mye ned i hvilepuls, fra rundt 70 (som jo forsåvidt ikke er for høyt, ikke noe legen reagerte på), til 54 eller så. Nå ligger den på rundt 60 eller så. Varierer litt. Nå har jeg sovet dårlig en periode og da er hvilepulsen høyere. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe rart at du har fått lavere hvilepuls @SPOCA, du har jo mye mindre kropp som hjertet skal pumpe blodet rundt i! :jepp:

Endelig påskeferie - i alle fall om få timer! :strix: Den kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt for min del, jeg har jo vært tilbake i 100% i seks uker nå, og kjenner jeg begynner å bli litt sliten. Blir deilig med noen dager avslapping, og ikke minst med besteforeldre som kan passe S om morgenen slik at jeg får sove litt til. ;) Håper bare hun blir frisk igjen, hun har vært hjemme fra bhg i går og i dag. I dag er feberen borte hvertfall, så da er det "bare" snørr og host igjen. Sutrer visst greit i dag også ifølge pappaen hennes, men håper hun er bra nok til at vi kan kjøre til mamma og pappa i morgen formiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en ferie passer veldig godt nå ja!

God bedring til S, krysser fingrene for at dere kan kjøre avgårde i morgen :) God påske ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til S. Og god påske til dere alle sammen! Håper dere får en ferie uten sykdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Fredag! :nigo: 

I dag har jeg hatt en prat med sjefen min og luftet litt tanker om dårlig form og det jeg ser på som litt for store arbeidsoppgaver i mai. Har nemlig to prosjekter (et som kommer hvert kvartal og et stort engangsprosjekt) som egentlig har deadline ca 1. juni, og begge deler krever mye jobb. Og jeg har jo mer behov for å bli sykemeldt en dag i uka, enn å jobbe spesielt mye overtid. :sjenert: Heldigvis var hun veldig forståelsesfull, og vi ble enige om at det faste prosjektet godt kan utsettes en uke eller to slik at jeg får spredd den mest intensive arbeidsperioden litt, og så skal jeg ha hjemmekontor hver onsdag fremover. Kjenner det blir veldig deilig! :hjerte:

I bhg til S har begge de voksne som jobbet der da hun begynte sluttet, og etter påske har tidligvakten vært en ny assistent som S bare rakk å hilse på to dager før påske pga sykedager. Så hver dag nå har S sutra og nekta å se på assistenten når vi har kommet om morgenen. :( Ikke spesielt moro å gå fra henne da, selv om jeg vet at hun tør opp i løpet av dagen. Og hver kveld denne uken har hun hylt hver gang vi har lagt henne og går ut av rommet, i går endte jeg med å sitte på gulvet og holde henne i hånda i en time mens hun stadig vekk gløtta opp for å sjekke at jeg fremdeles var der. Stakkar liten er vel redd vi skal forlate henne. :trist: Men heldigvis la hun seg som vanlig i dag, så jeg krysser fingrene for at det har gått over nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordnet seg med jobb da! :) 
Men der barnehagesituasjonen deres høres ganske slitsom ut.. Er de i det minste nok voksne pr barn der nå da? 

Og vi har også sånne netter innimellom her, hvor Trollet klikker fullstendig når vi går ut av rommet og ligger også å gløtter opp for å dobbelt sjekke at vi står der fremdeles mens han kjemper og kjemper for ikke å gi seg hen til søvnen.. Vet ikke hva det kommer av, virker å være ganske tilfeldig. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Gjesp: Vi ble så bortskjemte i påsken, da S sov til 7.30 nesten hver eneste dag. Burde jo skjønt at det var for godt til å vare, så nå begynner dagen kl 6 igjen. Det syntes hvertfall jeg var aaaaltfor tidlig akkurat i dag! (Heldigvis kan jeg glede meg til å sove lenge i morgen da...) I tillegg er det bare sutring i dag, så nå har jeg gitt opp og satte på barnetv igjen, selv om hun allerede har sett sin morgenkvote og vel så det. :sjenert: 

Jeg skulle veldig gjerne ønske at vi fikk byttet barnehage ja, Beccy, men tror vel neppe at vi får plass i neste runde heller. :( De siste ukene har det vært en vikar der man, tir og fredag, og så er pedlederen der torsdag. Så da har det "kun" vært onsdager der assistenten er alene med opp til fire barn. Grunnen til at de har valgt onsdag er at da er pedlederen i en annen bhg som ikke er langt unna, så da kan han være der ganske kjapt hvis det skjer noe. Det er jo forsåvidt en betryggelse, men skulle heller ønske det var fredag eller mandag, så hadde det vært lettere for oss å holde henne hjemme hvis vi feks hadde helgebesøk av besteforeldre eller noe sånt. :vetikke: Men nå fikk vi beskjed om at det kommer en ny praktikant som skal begynne mandag (enda et nytt menneske for S å bli kjent med...) , så da får vi hvertfall håpe at det blir to voksne hver dag fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdene i barnehagen hørtes slitsomme ut:icon_frown: Ikke enkelt for de små når det kommer å går mye forskjellige folk. Men du får krysse fingrene for at den nye praktikanten er super, slik at det blir bedre på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en skikkelig drittdag. Søndag kveld skulle jeg møte ei venninne, var treig til t-banen og endte med å ta fire "løpesteg" (tror ingen som så det ville karakterisert det som løping akkurat :fnise:) for å rekke å komme meg inn. Det straffet seg selvfølgelig, og jeg sov knapt om natta pga bekkenet verket bare jeg rørte på lilletåa. S hadde time på helsestasjonen kl 8.30, så det var bare å komme seg ut i snø og sludd og på glatt føre, ikke optimalt for et bekken som ikke bør skli... Etter helsestasjontimen trillet jeg til bhg (1,5 km kanskje), og rett utenfor barnehagen måtte jeg spy. Ikke mitt stolteste øyeblikk akkurat. :P Heldigvis var klokka 9.30 og gatene folketomme. Klarte til slutt å få levert S, og krabbet meg hjemover. Brukte vel 35 minutter på de 1,5 km hjem... Ble ikke noe jobb på meg, for å si det sånn! Sov tre timer midt på dagen, kunne sikkert sovet i tre til.

Blir bare kvalmere og kvalmere igjen, redd det ikke var siste episode med spying på gata...

Gikk veldig bra med S på kontroll da. :) Hun har blitt 12,5 kg og 86,5 cm og sjarmerte helsesøster. Hun kan når hun vil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! 
Får du slappet av hjemme i morgen også? 
Høres ut som du kan ha godt av litt fri. 
Krysser fingrene for at kvalmen forsvinner igjen med en gang! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...