Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Er det en spesiell type hostesaft? 
Vi har brukt solvpect her ved flere anledninger og det har aldri falt meg inn at det kanskje ikke er greit. :sjenert:
Trollet digger smaken også og ber om mer når vi tar frem flaska! :sprettoy:

Jeg tipper gutt! :) 

Vi fikk Cosylan på resept forrige gang hun hostet sånn, og den er nok betydelig sterkere enn de man får kjøpt reseptfritt. Er faktisk morfin i, så skjønner man skal være forsiktig med de små kroppene. :sjokkert: Men det funker som rakkern da! Og hun får kun når hun skal sove, tenker det er lurt å få hosta ut det som skal hostes ut på dagtid. :jepp: 

Et vennepar med et barn som er noen mnd eldre enn S ringte i går og inviterte seg selv på besøk i dag, de har ikke vært her etter at vi flytta. Er skikkelig skittent her da, så det var jo et spark i ræva for å faktisk få vaska litt her. (Selv om jeg egentlig ikke har nok energi til det, er en grunn til at det er så skittent her i utgangspunktet.) Fikk vaska det store badet skikkelig i går og har dratt over det lille i dag, så nå er det bare alt det andre som gjenstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag igjen! :sjokkert: Hvor blir egentlig helgene av?

Fikk vasket resten av huset sånn greit nok i går, og det var veldig deilig å føle at det var rent og ryddig en liten stund. Vel, ryddig er det ikke mange minuttene i et hus med en liten en, og da S kastet en tallerken med eggerøre veggimellom på kjøkkenet var det plutselig ikke så veldig rent heller... :sjenert:

S har endelig begynt å si "navnet" til en av foreldrene sine da! Dere kan jo gjette om det er mamma eller pappa? Joda, "bappa, bappa, bappa!" går det på repeat. Prøver å få henne til å si mamma, men får det samme svaret hver gang: "bappa!" ;) Greit at hun ikke er spesielt langt fremme språklig, men hun kan jo f.eks si sko ("ko"), men ikke mamma. I dette tempoet blir hun sikkert konfirmert uten å kunne si mamma. :P 

-----------------------------

Tippeliste:

:babyjente:

Mumsy
Nautika
MissStiles

 

:babygutt:

FruN
Beccy87
A4-livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med prating!! Når de først er i gang løsner det fort, det er iallfall erfaringen her :) Har enda et "hemmelig" språk med mange ord som bare vi nærmeste forstår, men tipper lillegutt kan gjøre seg rimelig godt forstått i barnehagen også etter hvert. Her startet det også med "pappa". Alle var pappa. Men gikk ikke lange tiden før "mamma" var på plass :nigo: 

Jeg tipper gutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kryper ut av snikleser-skapet (:goodbye:) og tipper at det er en lillebror på vei :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt at de ofte sier pappa først fordi mammaen ofte snakker om pappa ubevisst hele tiden så det er det ordet de hører mest. 
''Nå kommer pappa snart hjem'', ''nå skal vi besøke pappa på jobb'', ''her kommer pappa'', ''skal pappa lage middag til oss?'' osv, osv, osv... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, _marielle_ skrev:

Jeg kryper ut av snikleser-skapet (:goodbye:) og tipper at det er en lillebror på vei :babygutt:

Velkommen ut! :goodbye:

49 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg ble fortalt at de ofte sier pappa først fordi mammaen ofte snakker om pappa ubevisst hele tiden så det er det ordet de hører mest. 
''Nå kommer pappa snart hjem'', ''nå skal vi besøke pappa på jobb'', ''her kommer pappa'', ''skal pappa lage middag til oss?'' osv, osv, osv... :vetikke:

Takk Beccy, det der tror jeg faktisk det kan være noe i! Nå er det jo riktignok sånn hos oss at siden hun er så treig med å si mamma/pappa er det jo lenge siden jeg har vært den hun har vært sammen med, heller tvert imot. Jeg har jo vært utslitt-mamma de to første mnd av 2017, og A var jo alene i perm de siste fire månedene før det. Så hos oss er det egentlig pappa som er primær omsorgsperson ifølge S. ;) Men, jeg snakker jo mye mer med henne enn det han gjør, både bevisst og ubevisst. Jeg skravler nok mer av natur, men jeg er også mye flinkere til å prøve å snakke "pedagogisk" med henne, fortelle hva alt heter osv. Og ja, jeg snakker nok mye mer om pappa enn han snakker om mamma. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker i dag! :hoppe: Jeg kan klage mye over å være gravid, men det er i alle fall sant at svangerskap nummer to går mye fortere enn det første! :jepp: Magen er gigantisk og jeg har allerede blitt tilbudt sitteplass på t-banen (skulle bare ønske det skjedde hver dag, hehe), vinterjakka har nådd punktet der den straks revner hvis jeg prøver å dra opp glidelåsen, og gravidstrømpebuksene sitter sånn halvveis greit på. :P Er fremdeles uggen innimellom hvis jeg er sliten eller har for lavt blodsukker, så jeg spiser altfor mye og syns jeg har lagt på meg for mye til å ikke ha kommet lenger. Småspising pga kvalme kan jeg jo ikke kutte ut, men får skjerpe meg litt på godterifronten fremover. Problemet er bare at jeg døøøøør etter sukker, hele tiden! :sjenert: Er også dødtrøtt og i seng før 22 hver kveld, men det kan vel være vel så mye 1,5-åringen som sliter meg ut som lille bebisen i magen. A er nemlig (nesten) like trøtt som meg, og han er beviselig ikke gravid. ;)

Ja, og så kjenner jeg endel bevegelse i magen etter hvert. :rodmer: Jeg har morkaka foran så jeg kjenner det mest ute på sidene på et vis, og det tok nok litt lenger tid før jeg var sikker på at det var spark jeg kjente. Men nå som det begynner å bli sterkere er jeg ganske sikker på at det er det jeg har kjent i endel uker allerede. Som den skikkelig dårlige gravide jeg er syntes jeg ikke bevegelse var så innmari stas forrige gang, syntes mest det var irriterende etter hvert - men nå som sparkene bare er små og søte er det jo helt greit. Og fordelen (når det blir liv hele tiden) er jo at man får en slags bekreftelse på at alt står bra til der inne, og føler man har litt mer kontroll selv enn i de første ukene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskap nummer to bare raser avgårde!! Og nå kan du jo kaste vinterjakka hvert øyeblikk her, hello summer! :) 

Når er OUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL på onsdag! :jepp: Og vinterjakka ble bytta ut mot gravidjakka her om dagen, orket ikke å gå rundt som michelin-mannen lenger. Vinterjakka er jo innsvingt og ikke akkurat noen gravidfasong, men jeg ser liksom ikke gravid ut i den heller, bare feit. :fnise: 

Hjemme med syk snuppe i dag. Hun har "bare" 39 i feber, men er kjempeslapp og skikkelig frimerke. Så nå stjeler jeg all den kosen hun ikke har tid til når hun blir frisk igjen. ;) Jeg er litt sliten selv, syns det er slitsomt å skulle jobbe 100%, så jeg syns egentlig det er helt greit med en rolig hjemmedag. Særlig nå som hun sover og jeg slapper av med lunsj og tv. ;) Skulle kanskje jobbet litt nå som jeg ikke passer henne? :sjenert:

Skal til frisøren kl 15 da, så A kommer litt tidlig hjem for å overta stafettpinnen. Blir SÅ deilig å bli litt fresh på håret! Lurer litt på om jeg skal bli litt mørkere, kanskje? Men husker jo bare at jeg angret meg de to siste gangene jeg gjorde det, og ble lys igjen etter få mnd... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for lyst siden det går mot sommeren og da muligens blir solbleket uansett. Spar mørketiden til vinteren! ;) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

:babyjente:

Mumsy
Nautika
MissStiles
juliane

 

:babygutt:

FruN
Beccy87
A4-livet
_marielle_
j86

-----------------------------

Bekkenet mitt har vært litt bedre et par uker, men nå er det skikkelig vondt igjen. Det kjennes ut som om noen kjører en kniv i lysken min for hvert steg jeg tar, venstresiden bak gjør også vondt, og når jeg har sittet litt kjennes det ut som om venstrebeinet svikter når jeg skal begynne å gå igjen. Og jeg har fremdeles denne ungen som krever en 2 km trilletur enten til eller fra barnehagen hver dag. Og jeg har en barnløs kollega på 40 som elsker å tulle med å gå som en pingvin når vi møtes i gangen, eller kalle meg "morsomme" ting som hinter til gangen min. Vanligvis syns jeg bare det er litt teit, men i dag kjente jeg jeg ble skikkelig lei meg. Jeg går jo ikke akkurat sånn fordi det er morsomt, jeg går sånn fordi det gjør vondt. Det gjør vondt i halebeinet å reise seg fra stolen, og det gjør vondt for hvert skritt jeg tar. Det er en grunn til at jeg alltid gjør mer enn en ting hver gang jeg er oppe, må jeg på do f.eks sørger jeg for å ta en kopi eller stikke innom et annet kontor samtidig. Og akkurat i dag kjente jeg at jeg ikke akkurat er i humør til å bli ledd av, selv om det ikke er vondt ment... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å... :ninuskapus:  

Har ikke fått med meg at det er en liten en til på vei! Gratulerer! 

Du kan sette navnet mitt lista over de som tipper på ei lita frøken til. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos kiro eller fysio? 
Den kollegaen synes jeg uansett du kan spenne ben på neste gang h*n går forbi så kanskje det blir like ''morsom'' gange der. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MarianneE skrev:

Å... :ninuskapus:  

Har ikke fått med meg at det er en liten en til på vei! Gratulerer! 

Du kan sette navnet mitt lista over de som tipper på ei lita frøken til. ❤

Takk! :hjerte: Liten frøken er notert! :jepp:

1 time siden, Beccy87 skrev:

Har du vært hos kiro eller fysio? 
Den kollegaen synes jeg uansett du kan spenne ben på neste gang h*n går forbi så kanskje det blir like ''morsom'' gange der. :klem:

:hoho: Spørs om jeg hadde ødelagt bekkenet totalt ved å prøve på et sånt stunt, men det hadde det jo nesten vært verdt! ;) Jeg har fått henvisning til fysio, men står tydeligvis på en venteliste eller noe sånt. Er nesten to uker siden hun skrev meg opp og sa at de skulle ringe meg tilbake når de fikk skviset meg inn. Bekkenet har jo vært litt bedre etter det, så jeg har ikke stressa, men tenker jeg får ringe og høre om status når jeg har hjemmekontor i morgen før UL. Og evt ringe rundt til alle andre i nærheten og spørre om de klarer å skvise meg inn. Akkurat nå kjenner jeg det veldig godt bak på venstresiden, og jeg kjenner at det burde være mulig å knekke opp akkurat det, så hvis det ikke har gått over i løpet av en dag eller to får jeg koste på meg en time med kiropraktor også. Er bare så redd for å bli dratt inn i et opplegg der jeg må betale 500-1000 kr uka resten av svangerskapet, så jeg hadde håpet på å få prøve ut den fysioterapien først. :sjenert: 

Selv om jeg ikke er så glad i det som skal til for å bære frem et barn, syns jeg det er utrolig koselig å være mamma. Tar meg stadig vekk i å smile over små episoder i hverdagen, som rett og slett gjør meg glad. Som i dag tidlig, da S sov så lenge at jeg nesten var ferdig på badet før hun laget lyd. Tok henne opp og inn på badet, og da ville hun selvfølgelig sitte på fanget. Hadde litt dårlig tid så jeg måtte bare kle på meg videre, så jeg sa noe som: "Se, mamma skal ta på seg strømpebuksa!". Og hun så på med stor interesse, og i det jeg dro strømpisen over magen ropte hun gledesstrålende "JA!" og klappet ivrig. :rodmer: Tenk å få applaus fordi man klarer å ta på seg strømpebuksa si da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:rodmer: For ei herlig jente! Her hadde vi en seanse i senga i morges der hun pekte på mamma sin nese, så på pappa sin nese og så begynte å hylflire når pappaen pekte på hennes nese :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ei fin lita frøken:hjerte: Fantastisk koselig med sånne små episoder i hverdagen. Det er absolutt bra å få applaus for å kle på seg strømpebuksen, men med tanke på bekkenvondt krever det vel en liten innsats for å få den på også:fnise: Jeg sliter i alle fall veldig med å få på meg sokkene, de dagene bekkenet krangler.

Enig med Beccy forresten, spenn ben på den kollegaen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i @Mumsy, det er hakket vanskeligere nå for tiden. ;) Men så lenge jeg sitter går det bra, er nok en stund til neste gang jeg tar på meg strømpebukse/bukse/sokker/sko mens jeg står. :jepp:

OUL i dag! Har hjemmekontor og sliter med å konsentrere meg kjenner jeg, spent og bekymret på en gang... Mens A som sitter her ved siden av visstnok ikke har brukt en kalori på å bekymre seg for om det kan være noe galt. Mannfolk! :roll: Alt så jo bra ut i uke 12 da, så vi får satse på at det ikke kommer noen overraskelser nå. :)

 

Tippeliste:

:babyjente:

Mumsy
Nautika
MissStiles
juliane
MarianneE

 

:babygutt:

FruN
Beccy87
A4-livet
_marielle_
j86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...