Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Porcelain skrev:

Hvordan er det med å ta opp litt mer i lån da?  Jeg tror jeg hadde vært frista til å kjøre på med skikkelig oppussing ,  dere har vel det meste av babyutstyr osv så det blir vel ikke så dyrt? Bad fra 90tallet er forøvrig noe for selv, får helt spader av de blåfargene og border i alle slags farger når jeg blar meg gjennom ymse prospekt på finn.. 

Jeg syns forsåvidt også at vi kunne tatt opp 100.000 ekstra i lån, for da slipper vi å skrape sparekontoer og snu på krona hvis det kommer noen uforutsette utgifter i oppussingen, og det gjør det jo alltid. A mener vel vi har nok penger uansett, og så er vi ganske usikre på om vi rett og slett får mer lån. Vi har litt over 5x inntekt i boliglån allerede (pluss studielån på begge), så etter de nye reglene er vi jo over grensa for hva de har lov til å låne oss. :sjenert: Ser jo ikke bort fra at de klarer å finne et smutthull når det er snakk om refinansiering og ikke nytt lån da, men likevel... 

Jeg får også helt spader av både flisene og ikke minst den borden. Kjenner jeg har SÅ lyst på et nytt, delikat bad med downlights i taket (genialt å ha dimmet lys ved bleieskift om natta, nå kan vi velge mellom mørkt eller flombelysning) og stor, god dusj, og et vaskerom rett innenfor med plass til alt man trenger. :rodmer:

2 timer siden, FruN skrev:

Hva med et brunblomstrede bad fra sent 70-tall, blandet inn med vask og skap fra tja..80/90-tallet og et brunt gulv som er lettere varmeskadet så det er blitt skjoldete? :fnise: 

Haha, det hørtes mye verre ut enn våre! :ler: Hadde våre vært så ille tror jeg vi hadde vært i gang med renovering for lenge siden! ;) Litt av problemet vårt er jo at badene (hvertfall det oppe, det nede trenger nye dusjvegger og nytt toalett og nye varmekabler) fungerer helt ok, så det sitter litt langt inne å bruke så mye penger. Men de er jo 22 år gamle og kommer ikke til å funke i evigheter, så det er dumt å bare flikke og flikke og ende opp med å bruke masse penger over tid uten å få noe skikkelig nytt bad. 

58 minutter siden, Beccy87 skrev:

Høres ut som noen riktig snasne bad! :P 

Veldig mye penger da, forstår at du er litt tvilende med ny baby plutselig på vei. 
Det er kanskje vanskelig å gjøre litt nå og litt senere også med badet nede siden dere skal rive vegger osv... 
Kan se for meg at det beste er å ha hovedbadet i samme etasje som man sover, kjedelig hvis dere ender opp med å fikse badet oppe også bruker dere det nede mest allikevel bare fordi det er det som er nærmest og det er det dere alltid har brukt.. :vetikke:
Jeg var vel egentlig ikke til noen hjelp her nei... 

Vi skal ha vaskerommet "bak" badet ja, og må rive veggen mellom badet og boden og flytte den et hakk inn sånn at badet blir litt mindre. Blir dyrt uansett om vi dropper å gjøre noe nå tror jeg. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes veldig fristende ut med flunkende nytt vaskerom og bad!:jepp: Men skjønner at det er et vanskelig dilemma. Vi lurer på det samme her i huset for tiden. Har en kjeller som fungerer som vaskerom, og vedbod. Den er skikkelig gammel, å minner egentlig mest om en potetkjeller. Det hadde vært så deilig å pusset opp den før baby kommer, bad med badekar (det har vi ikke plass til på "hovedbadet"), vaskerom, og tørkerom med oppbevaring for våte ytterklær. Vi har så liten gang, så skjønner ikke hvor vi skal gjøre av yttertøyet til alle mann:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, juliane skrev:

 

Haha, det hørtes mye verre ut enn våre! :ler: Hadde våre vært så ille tror jeg vi hadde vært i gang med renovering for lenge siden! ;) Litt av problemet vårt er jo at badene (hvertfall det oppe, det nede trenger nye dusjvegger og nytt toalett og nye varmekabler) fungerer helt ok, så det sitter litt langt inne å bruke så mye penger. Men de er jo 22 år gamle og kommer ikke til å funke i evigheter, så det er dumt å bare flikke og flikke og ende opp med å bruke masse penger over tid uten å få noe skikkelig nytt bad. 

Tro meg, det frister! Men det er litt for mye annet som må prioriteres.. taket skal byttes til sommeren, gulvet i det ene rommet i uthuset må byttes, kjøkkenet skal byttes, badet skal selvfølgelig tas etterhvert. Parkering skal utbedres, vi vil ha garasje etterhvert og ikke minst; kjøpe tomta (Det er festetomt). Pluss andre ting vi vil gjøre her. Godt vi fikk huset billig :ler: Men har lyst til å unngå mer lån, så det var det å spare da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Juliane! Heia heia! (og fysj med hypermesis... Håper du holder deg unna det verste. Det er så kjedelig å være innlagt pga det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltsild skrev:

Gratulerer så mye Juliane! Heia heia! (og fysj med hypermesis... Håper du holder deg unna det verste. Det er så kjedelig å være innlagt pga det!)

Så hyggelig å se deg, Saltsild! Hvordan går det med dere? :) Jeg har nok en veldig mild variant av hg heldigvis, så slipper heldigvis å bli like elendig som det du ble. Virker som om det slipper taket igjen nå, krysser fingrene for at jeg snart er helt ferdig. Siste gang jeg kastet opp i forrige svangerskap var jeg 15 uker og i dag er jeg 14, så satser på jeg følger samme mønster nå! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært tilbake på jobb to dager, og det går helt greit. Fikk dundrende hodepine i går ettermiddag og kveld, men det tror jeg like gjerne var fordi S holdt meg våken fra 4-6. :Gjesp: Har ikke klart å få til full dag pluss henting i bhg da, så har tæret litt på flekskontoen. Tenkte jeg skulle jobbet en time i kveld, men orker rett og slett ikke... 

Magen min er jo gigantisk, og jeg ligger sikkert fire uker foran i magestørrelse i forhold til forrige gang. :roll: Har kommet i den fantastiske "rullefasen" der både truser og strømpebukser ruller fint ned og legger seg under valken, og så siger strømpebuksa videre nedover når den allerede har kommet ut av posisjon. Så nå må jeg stadig vekk dra opp strømpebuksa, og det er jo ikke flaut i det hele tatt å måtte gjøre det på t-banen eller midt på gata. :P Prøvde med gravidstrømpis, men de er foreløpig for store, så de rulla like godt de. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den mellomfasen der er så irriterende! 
Når magen er stor, men ikke så stor at den er pen å strutte med og for stor til å gjemme bort så man går bare rundt og føler seg som en lite kledlig klump, med klær som absolutt ikke passer som de skal. :bond:
Flaks det snart er varmere vær på vei så slipper du i alle fall strømpebukseproblemene! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så vanskelig å kle seg i den fasen der... Jeg fikk også mage mye tidligere denne gangen, men den endte med å bli mindre enn første gangen mot slutten. Heldigvis, for hadde vel sprekt om det fortsatte i det tempoet den magen hadde en periode.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Beccy87 skrev:

Den mellomfasen der er så irriterende! 
Når magen er stor, men ikke så stor at den er pen å strutte med og for stor til å gjemme bort så man går bare rundt og føler seg som en lite kledlig klump, med klær som absolutt ikke passer som de skal. :bond:
Flaks det snart er varmere vær på vei så slipper du i alle fall strømpebukseproblemene! 

 

Jeg går bare i kjole, så jeg slipper aldri unna strømpebukseproblemene. ;) Liker ikke gå uten strømpebukse, så det gjør jeg bare på de varmeste sommerdagene. Men de gravidstrømpebuksene funker fint de altså, når magen er stor nok til å holde de oppe. Fant en strømpebukse som funket i dag da, den er strechy nok til å holde seg oppe, men problemet er bare at den er knall lilla. Kan liksom ikke gå i den hver eneste dag uten at noen legger merke til det. :hoho: 

8 timer siden, A4-livet skrev:

Åh, det er så vanskelig å kle seg i den fasen der... Jeg fikk også mage mye tidligere denne gangen, men den endte med å bli mindre enn første gangen mot slutten. Heldigvis, for hadde vel sprekt om det fortsatte i det tempoet den magen hadde en periode.....

Det var fint å høre at magen ikke nødvendigvis fortsetter å vokse i samme tempo hele veien. :fnise: 

Akkurat nå er det bekkenet som er det som plager meg mest. Har jo kjent det en stund, men siden jeg har ligget på sofaen 23 timer i døgnet har det ikke vært så ille. Nå har jeg vært på jobb i tre dager og hentet i bhg de to siste, og da må jeg gå sånn 1,5-2 km. Og nå kjennes det ut som om noen har tatt rennefart og sparka til meg i symfysen med full kraft. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på besøk hos venninna mi som fikk sin nummer to rundt nyttår. S kastet seg over lekene til treåringen, men kunne ikke vært mindre interessert i babyen. :fnise: Lover godt mtp den som skal komme og bo med oss om noen mnd! ;) Jeg syntes det var veldig koselig å kose med baby igjen, men det har nok ikke gått helt opp for meg heller at jeg får min egen snart. :sjenert: 

Klarte meg fint på jobb forrige uke, men kjenner jeg ikke er heeeelt klar for en ny uke nå. Har vært veldig sliten i helga, i går sov jeg fra 11-14.30, og det selv om jeg hadde sovet til 8.30. Må nok snart ta kvelden nå også, kjenner jeg. :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det her i huset også, med tanke på interesse for baby:fnise: 6åringen kunne virkelig ikke brydd seg mindre. Hvis vi snakker med han om det, ser han bort, og begynner å snakke om noe annet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stått opp med dattera mi for første gang siden nyttår. :sjenert: 5.10 startet dagen. :sFun_sleeping: Greit å ha litt god tid om morgenen da :fnise: , vi rakk både å gjøre henne og meg klare, spise frokost, lage matpakke, merke nye bodyer og strømpebukser som jeg kjøpte på fredag og pakke dem i vogna sammen med dress og sko, se på barnetv, lese bok og jeg vet ikke hva. :P Og enda så var jeg på jobb 20 minutter før rekorden min fra forrige uke. Var mindre slitsomt å levere enn å hente siden bekkenet hadde hatt seg en hvilepause i natt, men nå er det jo vondere på jobb enn vanlig, så det er vel litt hipp som happ. Blir spennende å se hvor sliten jeg blir på slutten av arbeidsdagen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JULIANE!! Du er gravid!! :strix: Herregud altså, jeg må skjerpe meg på KG-fronten, jeg går jo glipp av all moroa! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

JULIANE!! Du er gravid!! :strix: Herregud altså, jeg må skjerpe meg på KG-fronten, jeg går jo glipp av all moroa! Gratulerer!

Jeg er det, vet du! :ler: Skal love deg at du ikke har gått glipp av noe moro hittil, bare kvalme og sutring, men nå håper jeg på litt mer moro fremover. ;)

Klarte meg overraskende godt etter jobb i går (selv om jeg sov søtt fra 21.30), var til og med innom Babyshop på veien og handla Bbhugme. Sto opp relativt tidlig i dag også (klarte ikke å få sove igjen etter at S og pappaen hadde stått opp 5.15), så da får jeg jo faktisk til full dag på jobb og fremdeles kunne hente i god tid i bhg.

Apropos bhg. S går i en liten familiebhg med fire barn, en assistent og en pedleder som er der en dag i uka, og så har de hatt en nav-praktikant som har vært der hver dag sammen med assistenten. Så kl 15.00 i går får vi mail fra pedleder om at han hadde fått beskjed fra Nav om at praktikanten måtte "videre i arbeidslivet" og derfor måtte slutte fom i dag! A var på vei for å hente og rakk akkurat å raske med seg noen roser fra Kiwi som hun fikk av oss, hun virket som om hun syntes det var superleit å måtte slutte og han fikk ikke inntrykk av at hun hadde fått noen annen jobb. :( Og da han leverte i dag var det tydeligvis kun assistenten som skulle være der i dag, med fire barn fra 15 til 22 mnd... Det kjenner jeg jeg virkelig ikke er komfortabel med, hva gjør hun ved bleieskift eller hvis to trenger trøst samtidig? Klatremusa S har jo sikkert klatra opp på spisebordet via tripp-trappstolen lenge før hun har rukket å ta en bæsjebleie på en av de andre. :sjenert: Jeg ringte jo faktisk pedleder om akkurat dette før vi takket ja til plassen, for i papirene står det jo kun at det er en assistent og en pedleder en dag i uka. Da beroliget han meg med at de hadde praktikanter o.l i tillegg. Nå syns jeg det er utrolig dårlig at vi ikke får noe som helst info om hva de tenker at skjer fremover. Skjønner jo at de ikke har ting på plass enda, men hvertfall litt info om at de ser på løsninger og hva som skjer midlertidig. Sendte han en mail og etterlyste mer info nå... Har en gnagende mistanke om at Nav trakk ut praktikanten fordi de brøt vilkårene for arbeidspraksisen, hun har visst jobbet der siden juni og hun har jo gått egne vakter og hatt like stort ansvar som assistenten, og det skal hun vel kanskje ikke være? (lille_frosk, når du først er innom? ;) ) Kjenner jeg er skikkelig bekymret for at de ikke har tenkt eller mulighet til å sette inn noen nye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at du er skeptisk der ja! Hørtes veldig lite ut med bare en voksen og veldig rart at praktikanten måtte slutte så plutselig.. Eller var det bare dere som fikk beskjeden så sent? :klo:
Uansett ikke grei synes jeg og forstår godt at du er bekymret..
Har du fått mer informasjon nå kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om 5.10 er ny morgentid hjemme hos oss. :natti: I dag (eller natt...) hadde jeg et lite håp om at hun skulle sovne igjen i senga vår, for hun gjorde virkelig en innsats. Men etter ti minutter hørte jeg "oj, se!" og kjente en liten finger som pirka meg på nesa, så da skjønte jeg at det ikke gikk i dag heller... Blir litt stusselig hverdag med morgen kl 5 og leggetid for de voksne 21.30, kjenner jeg. :fnise:

Dere som har slitt med bekkenet (særlig symfysen), hva slags behandling har dere fått/tatt? Jeg fikk aldri noen henvisning eller noe forrige gang, så de siste ukene blakket jeg meg hos kiropraktor. (Noe som hjalp, men jeg har ikke råd til å gå i månedsvis). Og da jeg tok opp bekkenet mitt med legen på første kontroll bare mumlet han noe om at det var uenighet om hvorvidt det var lurt å begynne behandling tidlig, og så sa han aldri noe mer. :bond: Og noe må jeg bare gjøre, for i tillegg til slite med å gå til/fra bhg stivner jeg noe skikkelig når jeg sitter stille en stund (særlig på kvelden), og det er så vidt jeg klarer å flytte beina de første skritta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Beccy87 skrev:

Skjønner godt at du er skeptisk der ja! Hørtes veldig lite ut med bare en voksen og veldig rart at praktikanten måtte slutte så plutselig.. Eller var det bare dere som fikk beskjeden så sent? :klo:
Uansett ikke grei synes jeg og forstår godt at du er bekymret..
Har du fått mer informasjon nå kanskje?

Det virker faktisk som om Nav trakk henne ut sånn fra en dag til den neste, både på det hun selv sa og på infoen fra bhg. Skjønner jo at en sånn praktikant egentlig bare skal gå oppå annet personale, og at det sånn sett ikke skal ha noen innvirkning om hun ikke kommer, men det er jo ikke en spesielt god avslutning for henne heller akkurat. Og i alle fall ikke i en sånn type jobb, hun er jo glad i ungene og de i henne...

Var tydeligvis ikke bare jeg som hadde etterlyst info, for fikk en mail i løpet av dagen i går. Vil ikke si det hjalp så mye da, sto at bhg var godkjent for fire barn og en assistent og pedagog en gang i uka, og at all annen tilstedeværelse (som denne praktikanten) var en ekstra ressurs. Og noe med at de jobbet for å få til en løsning. Håper virkelig det kommer inn et nytt menneske altså, for jeg syns det er helt sprøtt at ett menneske skal ha ansvaret for fire så små barn alene. Spurte henne i går hvordan det hadde vært å være alene, og hun innrømte jo at det var litt stress ifht feks bleieskift. Ikke spesielt lett å måtte få fire stk inn på badet for å skifte bleie på den ene... Som sagt ringte jeg jo pedleder om akkurat dette da vi hadde fått plass og fikk info om at det bare var en assistent, og jeg er neimen ikke sikker på om jeg hadde takket ja til plassen hvis han ikke hadde beroliget meg med at det var en ekstra der hele tiden. Nå slapper jeg jo bittelitt mer av fordi S har blitt noen mnd større, og hun trives veldig godt i bhg. Dessuten vet jeg jo at assistenten er flink. Men det må jo bli et dårligere tilbud nå. Kan ikke akkurat dra på lekeplassen eller i butikken med fire små og en voksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...