Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

5 timer siden, MissStiles skrev:

Typisk at mamma skal være best uansett når og hvor. Hehe.. Håper det går bedre etter hvert. Godt å kunne ha et gjesterom å legge seg på sånn at du får den søvnen du trenger for å klare deg gjennom arbeidsdagen. 

Hvordan var første uka på jobb? Fortsatt lite å gjøre for deg? 

Trives A hjemme alene med S?

I natt sov jeg på gjesterommet, og det var deilig! Sov som en stein helt til de to andre kom inn kl 6 og vekte meg, da hadde hun bæsja igjen. Håper ikke det er en ny vane, syns det er helt greit at hun sover til 7 altså. :P 

Begynner å gå seg til på jobb, jeg har fått litt oppgaver og vikaren min har begynt å prate litt til meg. :P Er egentlig litt deilig å bruke hodet på noe skikkelig noen timer hver dag, selv om jeg savner S og permisjonslivet. Deilig med en time ammefri de første ukene hvertfall, det er gull verdt med en ekstra time S-tid! :hjerte: A har egentlig bare hatt to skikkelige pappapermdager siden vi hadde huset fullt av folk i hele forrige uke, og enn så lenge er han Mr. Effektiv selv. Får jo utrettet mer på en dag enn jeg gjorde på en måned i perm. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, juliane skrev:

I natt sov jeg på gjesterommet, og det var deilig! Sov som en stein helt til de to andre kom inn kl 6 og vekte meg, da hadde hun bæsja igjen. Håper ikke det er en ny vane, syns det er helt greit at hun sover til 7 altså. :P 

Begynner å gå seg til på jobb, jeg har fått litt oppgaver og vikaren min har begynt å prate litt til meg. :P Er egentlig litt deilig å bruke hodet på noe skikkelig noen timer hver dag, selv om jeg savner S og permisjonslivet. Deilig med en time ammefri de første ukene hvertfall, det er gull verdt med en ekstra time S-tid! :hjerte: A har egentlig bare hatt to skikkelige pappapermdager siden vi hadde huset fullt av folk i hele forrige uke, og enn så lenge er han Mr. Effektiv selv. Får jo utrettet mer på en dag enn jeg gjorde på en måned i perm. :fnise: 

Det går over etter en uke eller to!!! :opplyser:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere opplevd at barnet begynner å sove dårlig når mor begynner i jobb igjen? S sover veldig urolig for tiden, og vil helst bare ligge klistret på meg. Jeg har sovet noen netter på gjesterommet, men da er hun enda mer urolig, og dagen starter før 6. Når jeg sover med henne sover hun hvertfall litt roligere og lenger. Natt til søndag ga A opp kl 5 etter at de hadde vært våkne i over en time, og kom opp på gjesterommet. Da sovnet hun igjen, men insisterte på å ligge på brystet mitt som en nyfødt, og hyyyyylte hvis jeg så mye som lirket henne ned i armkroken. Og hun nærmer seg 80 cm og er over 11 kg, så det blir ikke sånn kjempemye søvn på mammaen med baby på brystet hele natta. :P Jeg føler virkelig at det er en reaksjon på at jeg plutselig er så mye borte, men hvor lenge kan jeg regne med at det varer? "Alle" sier vi bare må legge henne på eget rom og at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å ta henne opp i senga, men jeg klarer rett og slett ikke å avvise en bitteliten jente som savner mammaen sin og er litt redd for å bli forlatt. :trist: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil hun amme da eller bare ligge inntil deg? 
Kan det hjelpe å legge igjen noe med din lukt i sengen hennes når hun legges for natten? 
En t-skjorte eller noe du har hatt på deg lenge? 
Ikke noe gøy det der når de blir så lei seg. :(  

Kan ikke si at Trollet sov så fryktelig urolig som en reaksjon på at jeg begynte på jobb igjen, han har jo sovet semi-urolig hele veien egentlig og det er sjeldent at dagen starter etter kl. 6... Her bytter han ujenvlig på hvem som er best av mannen og meg og hvem han ''godtar'' som trøst på natten uten at jeg forstår logikken bak de valgene.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Vil hun amme da eller bare ligge inntil deg? 
Kan det hjelpe å legge igjen noe med din lukt i sengen hennes når hun legges for natten? 
En t-skjorte eller noe du har hatt på deg lenge? 
Ikke noe gøy det der når de blir så lei seg. :(  

Kan ikke si at Trollet sov så fryktelig urolig som en reaksjon på at jeg begynte på jobb igjen, han har jo sovet semi-urolig hele veien egentlig og det er sjeldent at dagen starter etter kl. 6... Her bytter han ujenvlig på hvem som er best av mannen og meg og hvem han ''godtar'' som trøst på natten uten at jeg forstår logikken bak de valgene.. :P 

Hun søker ikke veldig etter puppen, akkurat det gikk veldig fint etter at vi avvente for en mnd tid siden. Det er bare nærheten hun vil ha tror jeg. Kanskje jeg skal prøve å legge noe som lukter meg i senga ja, kan jo hvertfall ikke skade! Men hun er null interessert i kosedyr eller kosekluter når hun skal sove, så spørs hvordan vi skal få henne til å lukte på den. :P Kjenner igjen reaksjonsmønsteret fra da jeg pusset opp i sommer og hun ble passet av bestemødrene sine på dagtid i over en uke, da gikk hun fra å våkne en gang om natta til å skulle ha pupp minst tre ganger. Men da varte det jo bare noen dager før jeg plutselig var tilbake hele dagen igjen da, så jeg vet ikke hvor lenge det evt holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg slengt meg på sofaen etter en morsom og slitsom helg, med både mamma og pappa og svigers boende her, og full bursdagsfest for S i går. Deilig å få litt pusterom etter å ha hatt folk rundt meg i mange dager. Tror bursdagsbarnet er enig, hun har i alle fall tatt kvelden litt ekstra tidlig i kveld. ;) Har vært veldig koselig da, med høydepunktet da S og fettern fikk hver sin cupcake med frosting. Vi måtte vaske begge ungene, begge stolene og gulv og teppe - men skal si S elsket kake! Nå blir problemet å holde henne unna kake i fremtiden, hun hadde ganske så lyst på da jeg spiste rester i sted stakkar. :fnise: Fettern har bursdag neste helg da, så blir ikke så lenge til neste anledning. ;) Spørs om hun får få en liten bit banankake i morgen også, når hun tross alt har bursdag på ordentlig...

S er en skikkelig show queen og elsker å være midtpunkt, så vi var ikke så fryktelig overrasket over at hun fant ut at hun skulle begynne å gå midt i sitt eget bursdagsselskap. ;) Hun tok riktignok de første skrittene et par dager før, men skjønte vel ikke helt hva hun drev med før hun plutselig for over gulvet som en full sjømann etter å ha fått sitt livs første sukkerkick. :ler: 

Tenk at lille jenta mi blir et helt år i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere? Når man plutselig har en gående unge bør man vel kjøpe sko til henne da... Noen ide om hva som er lurt å kjøpe nå? Hvis jeg kjøper sommersko/høstsko nå kan hun jo bare bruke de noen få uker før vi må ha vintersko - og hun er tross alt ikke så innmari ofte ute annet enn i vogna. Men går det an å kjøpe vintersko allerede, liksom? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til S!!! :hoppendeglad:

Her har vi brukt sko lenge selv om han ikke har begynt å gå på egenhånd før nå denne uka som var. 
Men det er jo fordi han er så mye ute i barnehagen og da må de jo ha noe på bena. 
Vi har både joggesko med tjukk såle, og støvler som han bruker i barnehagen. Også har vi vintersko og cheroxer liggende til det blir kaldere. 
Vi har bare kjøpt litt større størrelser i vinterskoene slik at de ikke skal bli for små for de føttene vokser jo i ugress-fart! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til S!!

Vi kjøpte vintersko til E når hun begynte å gå i januar men det var så tunge så det tok litt tid før hun lærte å gå med dem. Fant heller et par billige joggesko som vi kunne øve med hjemme. Evt overgangssko er kanskje et godt alternativ på denne tiden av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ettåring i hus! :kake:

Gøy at hun tok sintok første skritt (med litt tjuvstart da) i selskapet. Var nok mange som syntes det var stas å se :Nikke: Jeg har også et lite kakemonster i hus. Det har han nok arvet fra meg :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Søvn! :hjerte: 

S har vært forkjøla og slitt med å sove i mange netter nå, ikke lett når hun hoster og hoster og hoster og nesa er så tett at hun ikke får brukt smokken. Har ikke blitt mange timene søvn på meg heller mao, og i går var jeg så trøtt på jobb at det begynte å flimre foran øynene mine. Kom meg hjem og fikk sovet halvannen time, og i natt sov jeg på gjesterommet. Uavbrutt søvn fra 22.45-06.45 - jeg føler meg rett og slett som et nytt menneske! :strix: S hadde også sovet relativt godt i natt, så da håper jeg vi snart er over dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig lørdag! Siden vi flytta har egentlig alle fridager vært fylt, har det ikke vært noe annet på programmet har vi alltids hatt noe å fikse i huset. Men i dag har vi bare hatt en helt vanlig lørdag, med en lang morgen hjemme og en tur til senteret for å kjøpe sko til lille snupp. INGEN andre planer! :hjerte:  Ikke noe prøvekjøring (vi kjøpte endelig bil tidligere i uka), ikke noe oppussing og ikke noe besøk. SÅ deilig! Dagen startet kl 5 og ungen var ikke i drømmeland før nærmere 21 da, det var jo ikke SÅ positivt...

I morgen skal vi feire felles ettårsdag med barselgruppa, det blir veldig hyggelig. S har jo vært forkjøla og hatt øyekatarr og elveblest og gud vet hva de siste to ukene, så tror hun har veldig godt av å komme seg litt ut blant folk nå. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å ikke ha noen planer da, synes de er de beste helgene ;) 

Hørtes ut som S har vært gjennom noen slitsomme uker, er det barnehagestart som har skylden eller er hun fortsatt hjemme med en av dere? 
Og så gøy at du fortsatt har kontakt med barselgruppa da! Her rant alt sånt ut i sanden når alle begynte på jobb igjen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sist gang vi hadde barselgruppetreff var i mai altså, så så mye kontakt har vi ikke. Men veldig koselig å få til et treff nå, blir moro å se hvor store de har blitt. :jepp: 

S er fremdeles hjemme med A, så vi ser med gru frem til barnehagesykdommene. ;) Det begynte med elveblest på hele kroppen på bursdagen hennes, så den første bursdagen ble feiret på legevakta. :P Blideste pasienten der da, hun syntes det var SÅ stas med alle de syke barna. :hoho: Sannsynligvis var det der hun ble smittet av øyekatarr, og så kom forkjølelse samtidig. :roll: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye på engang og rett etter hverandre. Stakkars! Håper hun blir bedre snart!

Hvordan bil endte dere opp med å kjøpe?

Har dere søkt om barnehageplass fra nyåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, MissStiles skrev:

Så mye på engang og rett etter hverandre. Stakkars! Håper hun blir bedre snart!

Hvordan bil endte dere opp med å kjøpe?

Har dere søkt om barnehageplass fra nyåret?

Greit å få alt unna på en gang. :hoho:Håper hun snart er ferdig med å snørre, det er fremdeles et styr hver natt med tett nese og et behov for smokk som bare blir tull og bal. Og det er helt plent umulig å få sprayet saltvann i nesa hennes, hun blir helt hysterisk. Får til saltvannsdråper i ett nesebor da kanskje, thats it. Savner Rhinox-dråpene, så lei meg for at man ikke får kjøpt dem lenger!

Vi endte opp med en Skoda Octavia (som alle andre) 2013-modell, med automat - det blir veldig deilig når det alltid er kø på Ring 3 pga tunnelrehabilitering! :jepp: Vi har jo lånt mammas bil siden juli, hun reiste med den på onsdag, og jeg merker allerede at jeg har blitt vant til å ha bil. :fnise: Blir spennende med en litt nyere type da, den eneste bilen jeg har noe særlig erfaring med er mammas mazda fra 2003. ;)

Vi har søkt barnehageplass fra 1. desember - og fått plass fra 31. oktober. :roll: Trodde faktisk ikke man ble tildelt plasser over en mnd før den datoen man søkte for? Vi vil jo ikke at hun skal begynne før 1. desember, A er hjemme frem til jul og det er supert med en tre ukers innkjøring i desember, men han kan jo ikke gå hjemme i to mnd mens hun er i bhg heller. Og hun er jo så liten enda, så en mnd har faktisk mye å si! Vi kunne sikkert ha betalt og droppet å ta den i bruk, men taper jo både 6000 i kontantstøtte og 2700 i kostnad for plassen på det, så vi endte med å takke nei og la inn samme søknaden på nytt tre minutter etter. Spurte bydelen om hvor mange ganger vi kunne bli tildelt samme plass før den datoen vi faktisk ville begynne (kan vi risikere å få plass med startdato i november 10 ganger før vi endelig tipper desember, liksom? :klo: ), men heldigvis for oss klarte kommunen å stenge hele søknadsportalen sin en hel mnd pga overgang til nytt system, så da nærmer vi oss jo november i det minste. ;)

Er ganske trygg på at vi får plass da, det er to ledige plasser i familiebarnehager i nærheten, og vi vet at ingen andre har søkt på de plassene med oppstart før oss. (Tydeligvis, siden de prøver å lure oss inn for tidlig.) Så vi har is i magen og satser på at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2016 den 22.22, juliane skrev:

I morgen skal vi feire felles ettårsdag med barselgruppa, det blir veldig hyggelig. S har jo vært forkjøla og hatt øyekatarr og elveblest og gud vet hva de siste to ukene, så tror hun har veldig godt av å komme seg litt ut blant folk nå. :fnise: 

Famous last words? Tror vi ble smitta av den fjerde barnesykdommen i bursdagen... Etter å knapt ha sovet de første nettene denne uka pga hosteanfall virket det som om hun endelig nærmet seg helt frisk, før hun BAM hadde 40 i feber natt til torsdag. Feberen har vært skyhøy helt til i dag, nå var den kun 38.5 og vi krysser fingrene for at hun er på bedringens vei. Tror det er den fjerde barnesykdom siden en av de andre på barselgruppa nettopp hadde hatt den, så da får vi se om det kommer noe utslett i morgen...

Er uansett så lei av sykt barn nå, og så sliiiiiten! Tre uker er det siden hun fikk elveblest, og så har det gått slag i slag med forkjølelse, øyekatarr og nå dette. Har ikke sovet skikkelig på ukesvis føler jeg, og når det i tillegg er litt stressende på jobb for tiden blir jeg jo helt ødelagt. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, veldig kjedelig med sånne sykdomsperioder. Jr hadde fjerde barnesykdommen et par dager etter ettårsdagen, heldigvis var det verst frem til utslettet kom. Så får håpe at det er det, for da er dere over det verste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er i alle fall utslettet på plass og ungen mye kvikkere enn hun har vært, så da får vi håpe vi er ferdig med sykdom for nå. Altså, helt greit å være ferdig med denne barnesykdommen før hun begynner i barnehage og det spiser av sykt barn-dagene våre, men tre uker i strekk er nok for oss alle tre. Nå fortjener hun å være litt frisk og komme seg litt ut av huset og møte andre folk. Tror hun begynner å bli drittlei både meg og A og den &/(#%(& puttekassa som vi prøver å prakke på henne hele tida. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...