Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drømmehus da! :strix:

Det er jo selgers marked nå så med mindre dere bor i en leilighet med alvorlige feil og mangler så tjener dere nok godt på salget. :jepp:
Lykke til uansett, når er overtakelsen da?
Kjenner jeg bare er litt-kjempe-misunnelig :P    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Drømmehus da! :strix:

Det er jo selgers marked nå så med mindre dere bor i en leilighet med alvorlige feil og mangler så tjener dere nok godt på salget. :jepp:
Lykke til uansett, når er overtakelsen da?
Kjenner jeg bare er litt-kjempe-misunnelig :P    

Håper virkelig det er deres tur snart også, Beccy! 

Vi tar over 15. juli, det er den dagen A går ut i ferie/perm, og da har vi seks friuker sammen før jeg begynner å jobbe igjen. Pappa er varslet om at det blir oppussing påfølgende uke. ;) 

Leiligheten vi bor i nå er kjempefin, og når heisen nå straks er ferdig har vi ikke den "fjerde-etasje-uten-heis-ulempen" heller. MEN, vi bor rett ved Ring 2, og selv om leiligheten ligger inn i en sidegate tilsier adressen vår at vi ligger rett ut mot den bråkete veien. Og det er det veldig mange som ikke er interessert i. Det virker som om det er litt bingo hvordan det går å selge her, i oppgangen vår fikk vi kjøpt 200 under takst, de to i sjette har begge gått 100 under takst etter at vi flyttet inn, den ene i tredje gikk 50 under takst etter å ha ligget ute to ganger - mens den andre i tredje og en i femte ble solgt for veldig gode priser omtrent samtidig. Trenger ikke mer enn to som virkelig vil ha leiligheten da, så kan man jo gjøre et godt salg. Krysser virkelig fingrene, vi har regnet med å selge til 100 under den verdivurderingen vi fikk i høst da vi regnet på hvor mye vi kunne gi for ny bolig, så alt over det er et pluss (og gir mulighet til å pusse opp litt mer. :) )

I dag har vi vært på passkontoret og fikset pass til S og nytt pass til meg siden jeg jo skiftet etternavn da hun ble født. Da er hvertfall det gjort! :jepp: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S har alltid vært en syvsover, og vi sover gjerne til minst 8 om morgenen fremdeles. De to siste dagene har hun derimot vært lys våken 6.30, og jeg krysser virkelig fingrene for at det er noe som går over! :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som om det går over... 6.19 var hun våken i dag, og selv om jeg fikk lurt henne til å døse høylytt en halvtime til fikk jo ikke jeg sove igjen. Spørs om jeg må begynne å legge meg tidligere på kvelden, ja...

Vi skal ha velkomstfest for S på lørdag, så denne uka blir det kakebaking og bordkortlaging og diverse styr. Gleder meg litt til uka er over, selv om jeg egentlig trives med baking osv. Dessuten har vi bestilt både marsipankake og en moussekake, så det er ikke sååå mange kaker som skal bakes. Tenkte jeg skulle bake daimiskake i kveld eller i morgen, to typer makroner (bringebær og pasjonsfrukt?) på onsdag og brownies, gulrotkakecupcakes og oreokake på fredag. Håper det blir et bra nok kakebord, med noe for alle? :klo: Mamma skal være her fra onsdag da, hun skal passe lille fetter hos meg mens svigerinna mi studerer på dagtid, så da får jeg jo litt avlastning med S på dagtid også. :)

Ellers tenker vi mye på flytting og alt det innebærer for tiden. Vi har allerede begynt å gjøre litt i stand til visning her, er jo alltid noen småting som må fikses. Så vi har allerede skrubbet og oljet benkeplata på kjøkkenet, og jeg tenkte jeg skulle begynne å sparkle et slags hull i vinduskarmen på soverommet i dag. Den er på en måte laget av mur, og så har malingen mm sprukket opp. Håper det blir ok å fylle med lag på lag med sparkel og så male oppå. :klo: Skal også flikke litt på noe maling her og der, soverommet vårt maskerte vi ikke godt nok da vi malte for noen år siden, så jeg skal ta litt inntil vinduet osv. Og så funderer vi veldig på hva og hvordan vi skal pusse opp når vi flytter. Krysser fingrene for at vi gjør et godt salg slik at vi får litt penger til overs! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har begynt å susse oss på sitt eget rare vis. Hun griper tak i det hun får tak i i ansiktet, gjerne leppa eller kinnet og inn i øyet, drar seg inntil og begynner å gnafse på kinn/nese/hake. :ler: Vondt, vått og veldig koselig. :rodmer: Tror faktisk det er ment som kos fra hennes side, for det skjer kun når vi har spesielt god kontakt og gjerne når vi susser litt ekstra på henne først. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med navnefest da! Blir dere mange?

E begynte også å våkne tidligere på et eller annet tidspunkt. Husker ikke helt når. Men dessverre klarte vi aldri å få henne til å sove lengre igjen. :icon_frown: Håper det ikke er tilfelle med S da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.4.2016 at 9.44, juliane skrev:

S har begynt å susse oss på sitt eget rare vis. Hun griper tak i det hun får tak i i ansiktet, gjerne leppa eller kinnet og inn i øyet, drar seg inntil og begynner å gnafse på kinn/nese/hake. :ler: Vondt, vått og veldig koselig. :rodmer: Tror faktisk det er ment som kos fra hennes side, for det skjer kun når vi har spesielt god kontakt og gjerne når vi susser litt ekstra på henne først. ;) 

Aaw, dette både smilte og lo jeg av! Jeg ser det for meg! :nigo: Kakebordet hørtes amaaaazing ut, jeg fikk kjempelyst på kake nå! 

978x409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som et fantastisk kakebord! 
Forstår at det er litt stress, mye å henge fingrene i med flytting og det hele. Hvor mange har dere invitert til festen da? 
Og er det mange som kommer langveisfra? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om det blir noen rester så kommer jeg på etterpålag! (Må bare finne ut hvor du bor først :fnise:) Skummelt å lese om så mange gode kaker på vei hjem fra jobb altså...

Så søt S er som nusser på sitt eget baby-vis :rodmer:  Håper hun begynner å sove lenger igjen. Tidlige morgener er ikke noe gøy (for mor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Her var det lenge siden oppdatering ja! :sjokkert: Jeg er her inne hver dag og leser i andres dagbøker altså, men bare i noen minutter av gangen, og kun fra mobil...

Velkomstfesten ble veldig vellykket, tror folk koste seg med god mat og kaker. Hadde restelag med venner dagen etter og A hadde med masse på jobb, og så gikk jeg og momset brownies til det tøt ut av øra på meg. :sjenert: Glad vi endte opp med å invitere til fest, det var en fin markering av at S er et nytt tilskudd i familiene, og det er hyggelig å treffe slekt man ikke ser så ofte. Men var veldig deilig når det var over også. :fnise: 

Nå er det boligsalg som får mesteparten av fokuset her i gården, vi legger ut leiligheten til salg neste helg og har visning helga etter. (Og stikker til Kroatia i uka mellom...) Dvs at det bør være nærmest strøkent her på torsdag morgen når fotografen kommer, og ikke minst på lørdag når vi drar på ferie. Kommer hjem sent lørdag kveld og har visning søndag, så rekker ikke stort annet enn å fikse friske blomster og dra over gulvet da. Jeg trodde vi bodde i en relativt "tom" leilighet (særlig svigers har gitt uttrykk for at det ikke er så mye ting her :fnise:), men guri malla så mye stæsj vi har som må ryddes vekk når vi skal selge! :bond:

I dag har søstra til A vært her og passet S mens vi har pakket og gått ned i boden med masse småmøbler, esker og søppelposer med ting. Vi har ganske stor bod til å bo i en sånn sentrumsleilighet, men den er ganske stappfull nå altså. Og enda må vi ha vekk 120-senga fra gjesterommet, for det skal vi innrede som barnerom. (SÅ gøy, da kan jeg jo kjøpe masse nytt til visning, for S kan jo ha det på sitt nye rom! :hoppe:) Ellers har vi hatt inne rørlegger for å bytte et dryppende dusjbatteri, elektriker har byttet lampene i stua og vi har lagt nytt gulv på balkongen. (Sånn enkel klikk-sak fra IKEA, ble kjempefint!) I morgen skal vi flikke litt maling her, maleren som sparklet her i vinter har sølt litt gråmaling på listene her og der, og på soverommet vårt slurvet vi litt med maskeringen da vi malte. Ikke det at jeg tror det er så ille at folk ikke vil kjøpe pga det, men er jo fint å ha det så strøkent som mulig. :) 

Det blir SÅ fint her da - jeg vil jo ikke flytte jeg nå! :fnise: Joda, men noen bør værsågod bla opp noen ekstra hundre tusen syns jeg! :jepp: Lik leilighet i 6. etasje ble solgt for en god pris på tirsdag, så jeg krysser fingrene! :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh masse lykke til med leilighetssalg håper dere får den prisen dere ønsker :) 

Vi skal også til Kroatia, men det blir i juli. Hva har du med deg av utstyr til lille?  Vogn osv?  

Håper du vil skrive en slags oppdatering om hvordan det er med baby der nede når du har kommet hjem, om du får tid :) 

Håper dere får en fin helg :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...