Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vondt inni mammahjerte av å lese om ambulanse turen deres med S. Godt å høre at det går bedre. Men kjedelig å høre at du har blitt syk nå. God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda, dette hørtes fælt ut! Jeg hadde vært helt på tuppa jeg også! God bedring til deg og lille S, nå må det snu synes jeg :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det endelig å roe seg her i huset. Etter at lille fetter og jeg begynte å spy fredag kveld gikk det slag i slag: svigerinna mi begynte lørdag morgen, pappa lørdag kveld, A rett før sengetid lørdag, broren min natt til søndag og midt på dagen i går begynte mamma også. I går var vi da altså seks voksne med forskjellige stadier av omgangssjuke, S som var ganske bra, men fremdeles hadde diaré og nektet å ta pupp og lille fetter som nektet å ta til seg noe som helst og til slutt måtte ta turen til sykehuset med begynnende dehydrering. :bond: 

I dag er vi ganske slasne alle mann, men S har tatt puppen flere ganger i våken tilstand - til tross for heftige protester. :hoppe: Og lille fetter er skrevet ut og han og mammaen har dratt til hennes mor som bor nærmere sykehuset. Han må mates med sprøyte hvert kvarter, så takk og pris for en bestemor som endelig kan avlaste mammaen hans...

2016 har virkelig ikke vært vårt år hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren ... Det der er jo bare et fullstendig mareritt!! Stakkars, stakkars dere! Håper virkelig dere kvikner til kjapt alle sammen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi heldigvis friske alle mann! :) Det tok en hel uke fra hun begynte å kaste opp til den blide jenta mi var tilbake, selv om hun ikke hadde diare heller de siste par dagene. Veldig deilig å ha gode, gamle S tilbake! :jepp: 

Puppen ble også godtatt igjen etter et par dager, men nå vil hun ha den hele tiden. Dvs hver halvannen til andre time hele natta. :sove: Ikke vet jeg hvorfor, enten spiser hun seg fremdeles opp igjen etter å ha vært syk, eller kan det ha skjedd noe med melka mi sånn at hun ikke blir skikkelig mett? :vetikke: I kveld før leggetid prøver jeg rett og slett å gi henne litt nan etter at hun har spist seg ferdig på puppen, så får vi se om det hjelper. Har uansett stående et par kartonger etter at vi var syke, så...

Ellers er leiligheten ferdig sparklet og malt, og det ser bra ut ifølge A. Gleder meg skikkelig til å se! Mesteparten av trappeskjæringen er nok unnagjort også, så jeg satser på å ta toget ned mandag og sørge for å ha planer på dagtid resten av uka. Kommer til å bli grisetrøtt hvis det bråker og jeg ikke får hvilt på dagtid og hun fortsetter å spise hele natta, men det får gå. Gleder meg til å komme hjem til kjæresten min! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsesøster tok opp dette sist vi var på barselgruppe, hun sa at det vanligvis intreffer rundt 3-4 mnds alder ca. 

Har dere hørt om "tremånederskrisen"? Ammingen har kanskje gått så fint som bare det men plutselig virker det som man har for lite melk og babyen blir bare ikke fornøyd med puppen lenger. I tillegg kan det kjennes ut som om man har mindre melk fordi brystene ikke kjennes så fulle ut lenger. De fleste foreldre blir usikre når dette skjer og lurer på om de bør gi barnet noe ekstra for at den lille skal bli mett. Det skjer mye akkurat i tremånedersalderen som forklarer dette fenomenet som de aller, aller fleste opplever. Babyen har en "vekstspurt" i denne perioden samtidig med at det skjer mye mentalt som kan gjøre dem urolige. Disse endringene krever mer energi og det får de ved å drikke oftere.
Denne hyppige diingen fører til at brystene kjennes mykere ut og derfor får man opplevelsen av å ikke ha like mye melk som før. Før i tiden trodde man at mange kvinner "mistet melken", det går heldigvis ikke an, det er bare babyen som har drukket mye mer enn tidligere Når dette inntreffer skal du bare legge barnet til brystet så ofte som han/hun ønsker, det vil være strevsomt en stund men så går det over og du har igjen en rolig baby som koser seg ved puppen  PS: de våkner hyppigere om natten og i denne perioden, det har heller ikke med matinntak å gjøre, det er bare en del av "tremånederskrisen", som altså er helt normal babyatferd 😃 (Hentet fra ammeklinikken sine facebooksider)   :)  

Så bra at lille S er frisk igjen og at leiligheten begynner å ta form.  Håper dere får en fortreffelig helg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @ShiningStar! Sa helsesøster noe om hvor lenge denne krisen skulle vare? :sjenert: Hun er ekstra sulten på dagtid også, så jeg har tenkt at jeg nok mistet litt produksjon de dagene hun bare tok flaske og jeg selv spydde, for jeg fikk jo ikke pumpet meg på langt nær så mye som hun pleier å spise. Kan jo ha utløst denne tremånederskrisen evt? :klo: Har også lurt på om det kan ha noen sammenheng med 4 month sleep regression (?), men heller mot at det er sulten som er problemet. Hun sovner jo igjen med en gang etter pupp, selv om hun våkner igjen en time, halvannen etterpå for påfyll. Kan ligge i evigheter og putte inn smokken og stryke på henne uten at det hjelper, mens puppen hjelper umiddelbart...

Nå har mamma tatt henne med seg ut på trilletur, så nå skal jeg sove litt! :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere er friske igjen! Men høres slitsomt ut med den ammingen ... Håper du fikk sove litt mens moren din trillet henne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er økedøgn du opplever, at hun må hente opp igjen produksjonen etter at hun har vært syk..? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får liksom aldri tid til å skrive i boka mi jeg.. Ikke i dere andres heller, selv om jeg leser hver dag. Helst midt på natta mens jeg ammer, det er kanskje derfor jeg ikke orker å legge igjen noe særlig med spor. :P 

Snuppis er i seng og det tror jeg pappaen hennes er også (han kommer hvertfall ikke ut i stua selv om babyen har sovet i en halvtime ;)), og jeg ser på Idol mens jeg venter spent på brødene jeg har i ovnen. Prøver meg på mammas oppskrift, krysser fingrene for at det blir bra. 

Første helgen på lenge der det er bare oss tre, det blir deilig! I morgen skal vi se på noen lokaler til den %&#")$%/ velkomstfesten, og på søndag tror jeg A gjerne ville på en visning, så da får vi gjøre det da. :P Ellers skal S få smake grøt for første gang, det blir spennende! Planen var egentlig å starte helgen for to uker siden, men da hadde hun jo spydd i to døgn. Etter omgangssjuka ville vi være helt sikre på at magen hennes var i lage igjen og at ammingen var tilbake på plass, og de siste dagene har vi egentlig bare venta til helga sånn at pappaen hennes skal få overvære seansen. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med visning da! Har dere konkrete flytteplaner, eller er det litt mer sånn vindusshopping? Hvordan går planleggingen til velkomstfesten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med grøtsmakingen? :) Vi har også vært gjennom 3-månederskrisen. Veldig slitsomt, tror det varte rundt 2 uker. Våkner fremdeles 1-2-3 ganger om natta, men det er mye bedre enn før :) Absolutt verdt det å kjempe seg gjennom det, så jeg ikke minket produksjonen av å gi henne annen mat.

Har dere faste rutiner i ukene, feks babysvømming? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. februar 2016 at 10.54, lille_frosk skrev:

Så spennende med visning da! Har dere konkrete flytteplaner, eller er det litt mer sånn vindusshopping? Hvordan går planleggingen til velkomstfesten? 

Vi har på en måte konkrete flytteplaner, men vi har ikke helt nok penger til å realisere dem. :P Jeg for min del kunne godt bodd her vi bor et par år til, men A har veldig lyst på en liten hageflekk e.l. Og skal vi først flytte bør vi jo gjøre det nå snart, sånn at vi kan søke henne inn i rett barnehage når det blir aktuelt osv. Hadde vært greit å slippe å pendle over halve byen fordi vi har barnehageplass her og bor et annet sted, og at hun må bytte barnehage etter kort tid. Sikkert tøft nok med EN barnehagetilvenning for de små! 

Men altså, vi har jo ikke nok penger til å kjøpe det vi vil ha. Føler ikke jeg har noen kjempekrav heller, et rekke hus på kanskje 140 kvm med tre soverom (fire hvis det ikke er kjellerstue), bodplass og vaskerom og nok plass på stue/kjøkken til at vi har plass til oss alle tre på en gang. ;) Og en bitteliten hageflekk/terrasse... Men vi har ikke lyst til å flytte spesielt langt ut fra byen, og i relativt sentrale strøk er prisene helt sinnsyke. (Og i noen strøk må man ha OBOS-ansiennitet siden 1950 hvis man skal ha sjans, så det er det jo bare å glemme...) :sukk:

Den 13. februar 2016 at 20.42, Beccy87 skrev:

Når skal dere ha velkomstfesten? :) 

Nå har jeg nettopp sendt mail til lokalet og sagt at vi går for 23. april! Da må vi være ute derfra senest 17.30, men det regner jeg med går bra når vi begynner 13. Hvis vi legger inn en halvtime først til hilsing og "mingling", serverer mat kl 13.30 og kaker 15.30 (ca.), så vil jeg tro folk begynner å tenke på å gå 16.30-17? :klo: Altså, vi må jo uansett hjem og legge S ikke lenge etterpå, så satser på at det går bra. :fnise: Lokalet er ikke spesielt fancy, men vi har rett og slett ikke råd til å betale 1000 kr p.p. for å ha det på hotell eller fin restaurant altså. Det blir tapasbuffet og så har vi med egne kaker, og så håper jeg vi klarer å få det hyggelig selv om det blir litt trangt. :) 

22 timer siden, Frøkenanonym skrev:

Hvordan gikk det med grøtsmakingen? :) Vi har også vært gjennom 3-månederskrisen. Veldig slitsomt, tror det varte rundt 2 uker. Våkner fremdeles 1-2-3 ganger om natta, men det er mye bedre enn før :) Absolutt verdt det å kjempe seg gjennom det, så jeg ikke minket produksjonen av å gi henne annen mat.

Har dere faste rutiner i ukene, feks babysvømming? 

Grøt er morsomt! Hun ler godt, men tror det foreløpig har vært mer moro å spise med skje enn å smake på selve grøten. ;) Mesteparten kommer ut igjen med en gang, så helt umulig å vite hvor mye hun faktisk klarer å få i seg, men det kan ikke være mye. :fnise: Men i dag så det faktisk ut som om noe gikk ned, og hun lagde lyder som tydet på at hun ville ha mer, så hun koser seg hvertfall! Tenkte vi skulle flytte grøtsmakingen til kvelden fra helgen av i håp om at det etter hvert kan hjelpe litt på sovingen, og så kan vi heller teste andre smaker på formiddagen. :) 

Har blitt bedre netter her også altså, nå er vi som regel over tre timers intervaller i det minste! :jepp: Satser på at det går i riktig retning og at hun snart sover som hun gjorde tidligere... Produksjonen min er i alle fall tilbake der den skal være. I går var jeg ute med en venninne på ettermiddagen/kvelden, og A ga henne flaske og la henne. (Og det gikk som smurt, hurra!) Da jeg kom hjem hadde jeg skikkelig spreng, og pumpet nesten 200 ml fra høyre pupp! Det er ny rekord. :ler: (Men nå er jeg ikke spesielt flink til å pumpe da, får ikke alltid utdrivningen helt i gang...) 

Vi har ingen faste ting vi går på enda, men håper vi får startet på babysvømming etter påske. Alle stedene startet kurs som varer 10-12 uker rett etter jul, men siden jeg visste at jeg kom til å være litt hos foreldrene mine pga bråk her hjemme fant jeg ut at det var like greit å vente. Koster jo mye penger, så dumt når det er flere uker man ikke får gått. Sjekket nå og nærmeste sted har startet påmelding, men de har bare kurs kl 9 på en hverdag og 18.30 på søndager. 18.30 er jo rett før leggetid, noen dager er hun i seng til 19 (litt avhengig av dagduppingen), så det går ikke. Og 9 om morgenen syns jeg er veldig tidlig. I dag sov vi til 8.45 feks... :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S har sovnet som en engel før 20 hver dag siden vi kom hjem for en uke siden, og til og med kl 19 de siste to dagene. I dag er jeg alene hjemme siden A er på jobbtur, og hadde gledet meg til alenetid på kvelden med akkurat det jeg ville se på tv. Hadde til og med kjøpt godteri... 19.30 legger vi oss - og tre timer senere sover endelig babyen. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er det ikke typisk?! 
Jeg tror nesten de merker det at det passer litt dårlig. Samme som at de gjerne skal ha max oppmerksomhet når middagen skal lages og ikke minst spises. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk. Hun hadde vel misforstått konseptet "alenekveld" og blandet det med jentekveld, hun - skulle være med på festen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...