Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Betongskjæring er helt grusomt. Ørene mine blir gærne av det. Håper det finnes noe som dere kan gjøre.. 
Håper S blir bedre fort :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får aldri skrevet i dagboka mi lenger. Sitter så sjelden med pc siden jeg som regel har en baby på fanget, og fra telefon er det jo helt utrolig klønete å skrive noe etter oppdateringen. Blir til at jeg bare leser gjennom Mine Innlegg når jeg er innom, og tusler ut igjen uten å legge igjen spor hverken her eller i noen andres dagbok. :sjenert: Men jeg leser alt dere skriver i dagbøkene deres altså! :jepp: 

I dag har jeg snakket med han som styrer heismonteringen, og blitt litt beroliget mtp bråket. Heldigvis var de fem ukene med betongskjæring for alle tre oppgangene til sammen, og de jobber bare i en oppgang av gangen. Han var veldig forståelsesfull, og skulle sende meg mer detaljert plan etter at de hadde hatt et prosjektmøte nå før jul, og han sa at de skulle prøve å få komprimert bråket litt ekstra i denne oppgangen siden det er baby i to leiligheter. :) 

Med S går det veldig bra, hun lærer nye triks hver eneste dag. Syns det er deilig nå som vi har øyenkontakt, hun smiler masse og er mer interessert i verden rundt seg. Hun er fremdeles skikkelig b-menneske som aldri sovner før 1-2, så ammer vi ca 5-6 og 7-8 før vi sover helt til mellom 9 og 10.30 et sted. Hun sovner alltid mens hun spiser, så det er lenge siden vi har hatt våkentid om natta når hun først har sovnet. Hender jeg sovner mens vi ammer jeg også, våkner opp igjen og finner ut at det er en time eller to siden jeg begynte å amme, og hun ligger der enda. Tror ikke det er noen fare for overoppheting eller at jeg skal legge meg på henne da, så da er det nå egentlig bare greit. Mer søvn på mamma. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere koser dere. Høres ut som et fint søvnmønster på natta. Larven her sovner også seint om natta, men så lenge de sover utover morgenen og man ikke har planer tidlig (som jeg da selvfølgelig unngår så godt jeg kan) så er det jo bare kos. :jepp:

 

Bra det ser ut til å ordne seg litt med heisbyggingen også, høres lovende ut! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er forståelsesfulle folk som skal styre heisprosjektet og som gjerne vil prøve å tilrettelegge! Og så godt det høres ut som dere har det for tiden også :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med opptadering altså jeg er skikkelig dårlig på det selv, er liksom så mye annet å styre med nå for dagen :P 

Ang søvn så snur det plutslig skal du se, frøkna her har nå den siste 1,5 uken lagt seg mellom 19:30-20:30 pg sovner da for natten, så våkner hun for mat kl 2-3 og 6-7 og vi starter dagen rundt 9 så skikkelig sovebaby her også, men det er skikkelig rart å plutslig ha kveldene for seg selv.. Hun fikk denne rytmen litt av seg selv egentlig, det eneste jeg gjør nå er å legge til rette for dagsovingen at hun har den lengste luren sin fra rundt 13-16 ca så har hun smådupper før og etter dette, hun er da skikkelig trøtt rundt klokken 19:30 så da bader vi somregel og så får hun flaske og legges, vi må riktignok et par ganger innom å putte i smokken :) 

Så bra de tar hensyn ang betongskjæringen i deres oppgang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere koser dere masse- og jeg kjenner at jeg savner den der første tiden med en ny baby, altså :Nikke: Det er jo så utrolig koselig å ligge i senga til langt utpå morgenkvisten og amme barnet i søvn igjen- og i tillegg sovne selv :rodmer: Jeg sov faktisk noen ganger helt til mellom 11 og 12 de første 2-3 månedene med mine jeg, da :sjenert: Men jeg er nok ekstremt b-menneske, altså! 

Og bra at heismonteringen ser ut til å ordne seg litt bedre enn hva du først fryktet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går sov S knapt en time til sammen på dagtid, og jeg hadde håp om en tidlig kveld - men neida, hun holdt det som vanlig gående til 1.30. Blid og fornøyd da, helt utrolig etter å ha vært våken hele dagen! 

Jeg våget meg ut uten S for første gang i går, på julebord med jobben. Koste meg masse med god mat og voksenprat, men etter fem timer var det veldig deilig å komme hjem til en glisende baby som hadde kosa seg sammen med pappaen sin. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med julebord, og så bra at du koste deg :jepp: Og ikke minst så koselig å komme hjem og se at alt hadde gått helt fint! Helt rasjonelt sett, så vet man jo veldig godt at det gjør det, men jeg kan huske at jeg selv faktisk stresset litt de første gangene jeg var borte fra barna (og kanskje spesielt med førstemann). Jeg savnet jo babyen masse og tenkte på ham hele kvelden, og tenkte vel derfor som så at han sikkert måtte savne meg ENDA mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med julebord da! Selvom det er trist å gå så er det godt å komme seg litt ut og bare kun juliane. Også er det ekstra hyggelig å komme hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med julebord, og fint å komme ut litt (og sikkert veldig fint å komme hjem igjen :fnise: ). Bra dere koser dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som sov sammenhengende fra 00.30 til 7.55 i natt da? :bolledeig: Den følelsen av å våkne av pappaens vekkerklokke kl 7.40 og innse at jeg ikke hadde blitt vekket for å amme siden jeg sovnet.. :strix: (Ok da, først måtte jeg jo sjekke at hun faktisk levde.. :sjenert: ) Dessuten har hun sovnet før 1 tre netter på rad, så det er nesten lov å håpe på at det er en trend! :jepp: 

I dag har lille fetteren og pappaen hans vært innom en liten tur mens mammaen hans var hos lege her i byen, så det var veldig koselig. S skrudde på sjarmen og kjørte skikkelig smileshow til onkel, så det var koselig. Lille fetteren er visst ikke fullt så raus med smilene sine. ;) Tror faktisk S er en eksepsjonelt blid baby da, hun smiler med hele seg med en gang noen snakker med henne. :rodmer: 

Ellers har jeg vært på butikken og hentet en pakke med to ammekjoler fra Boob, var på salg her om dagen. Kan ikke si det er de vakreste kjolene jeg har hatt på meg, men de passet nå hvertfall. Kjente jeg måtte ha litt klær til jula. Her hjemme tusler jeg rundt i det samme hele tiden, men når vi skal være hos svigers en uke og omtrent det samme hos mine foreldre må jeg nesten ha litt utvalg. Regner med det blir mye slekt og venner som skal hilse på S også. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk natt da!! :bolledeig:
 

Kjenner på den samme tanken der med klær og jula. Vi skal til svigers og da kan det jo være greit med noe annet enn joggebukse og tskjorte som er det jeg har bodd i i de siste 3 månedene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På butikken i dag pakket jeg varene mine samtidig som en annen dame med barnevogn, og hun hadde helseteppe som hang over åpningen. Hun var på vei ut da jeg egentlig registrerte det, og jeg fikk meg ikke til å løpe etter henne for å fortelle henne at det er farlig. Er ikke helt typen som legger meg oppi andres business - men nå angrer jeg fryktelig! Tenk om hun gjør det i varmen i sommer også da, fordi ingen har fortalt henne at man ikke skal gjøre det? :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en lang soverunde inatt. Kanskje det fortsetter?

Jeg skjønner hva du mener. Husker ikke hvor ofte jeg så det samme i sommer. Man får virkelig lyst til å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like lang soverunde i natt, men i går kveld var hun tydelig trøtt og litt grinete. Sovnet ca midnatt også, herlig! Frem til nå har hun alltid vært i storslag når det er leggetid, kjempevåken og blid og har kunnet ligge og "dirigere" i nestet sitt til langt på natt. Lurer på om vi ser tegn til en tidligere natt her nå snart altså. :) 

Nå har hun sovet på armen min i over en time, gikk rett i koma etter å ha spist. Foreløpig våkentid i dag er dermed ca 1 time. :fnise: Bra jeg hadde mobilen mens jeg ammet, for jeg er ganske stuck her. ;) 

A skal på julebord i kveld, så i dag er det bare oss jentene hele dagen. Typisk at jeg er kjempetrøtt den dagen jeg ikke kan overlate S til A og sove litt på kvelden. Krysser fingrene for st hun kjører en skikkelig middagslur også, slik at jeg også får sove litt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper dagen gikk fint i går og at du har fått en god natts søvn :)  

Jeg tror vi kan stadfeste at jeg og A jobber samme sted:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen gikk fint i går og at du har fått en god natts søvn :)  

Jeg tror vi kan stadfeste at jeg og A jobber samme sted:ph34r:

Tenkte på det da jeg skrev, at vi fort kom til å få svaret på akkurat det nå. ;) Var du på julebord også, kanskje? 

Dagen med S gikk sånn passe. Hun sovnet rett etter frokost og sov i tre timer (!), så da ble hele dagen forskjøvet. Kom meg ikke på butikken før 17.30, siden hun måtte bli litt trøtt igjen sånn at hun sov i vogna. Og så var hun ganske grinete i hele går, så skulle gjerne hatt en avtale sånn at vi hadde fått et lite avbrudd. Og at noen andre kunne underholdt henne litt, kjenner jeg er  bortskjemt med å bare kunne gi henne til A litt på ettermiddagen så jeg får litt alenetid. :jepp: All ære til alenemødre altså! 

S skjønte lenge ikke poenget med å løfte hodet når hun lå på magen, hun ble bare liggende pladask og sutte på hånda si. Men nå har hun endelig knekt koden og ligger lenge på magen uten å klage til og med! Dessuten har hun begynt å gjøre "sit ups" når hun ligger på ryggen på fanget vårt, og så blir hun sinna når hun ikke klarer å løfte mer enn hodet og øvre del av brystet. Er vel litt tidlig å klare å sette seg opp selv når man bare er 11 uker. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være så gøy å se fremgangen sånn! Føler du deg tryggere og sikrere i morsrollen nå enn i starten? Eller har du gjort det hele tiden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...