Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Å si at du ikke har rett til å klage og være sliten fordi noen andre har det verre enn deg er det samme som å si at du ikke har rett til å skryte og være glad fordi noen andre har det bedre enn deg. Altså bare tøys og tull!  :opplyser:
Selvfølgelig kan du også bli sliten og lei selv om babyen din til vanlig er veldig grei å ha med å gjøre. 
Og brystbetennelse er jo et helvete, god bedring!! :hug:

 

Jeg hadde ikke GU på seksukers, men så hadde jo jeg KS da og ingen sting eller nevneverdige plager der nede som trengte tilsyn....Litt rart legen din ikke ville sjekke om du ba om det.. Føler du deg usikker på om ting er som de skal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Beccy :jepp: Det er jo ikke om å gjøre å ha det verst (selv om det virker litt sånn hos noen innimellom). Det blir jo heller ikke noe bedre for deg at andre har det verre. Og søvnmangel ER kjipt (snakker av bred erfaring) så du har min fulle medfølelse :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke adoptere bort S spesielt lenge altså. ;) Og i går hadde jeg bursdag og da skjemte hun meg bort med å la meg sove til 10 (riktignok etter en situasjon kl 6.30 med prosjektilbæsj fra stellebordet som smalt i skapet under vasken en meter unna), så makan til gullunge skal man lete lenge etter! :hjerte: 

Lille gullet har begynt å sutte på totten sin da, det er jeg ikke så begeistret for. Det vil si at hun foreløpig ikke har skjønt at hun kan strekke ut tommelen selv om resten av hånda er knyttet, så hun suger litt på knokene foreløpig. Men det sekundet hun oppdager det sitter den tommelen solid plassert i munnen, det er jeg ganske så sikker på. Tror hun må syns vi har vært for treige til å stappe inn den elskede smokken som hun spytter ut hele tiden (skal ikke skryte av at hun er spesielt smart ennå!), så hun fant en løsning på sugebehovet som hun klarer å styre selv. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V og var fæl til å prøve å suge på tommelen, så her gikk jeg aktivt inn får å få henne til å ta tutt istedet. Tenker det er lettere å venne henne av tutt en tommel, men som du sier skikkelig vanskelig da hun til tider bare spytter den ut igjen... har du prøvd litt forskjellige smokker. Hun her vil helst kun ha avent sin eller NUK.. Prøvde mam sine men de får hun ikke skikkelig tak på å bare spytter ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar smokken veldig bra altså, men den faller ut hver gang hun gjesper, snakker litt, når hun skal gulpe osv. Og så dytter hun den ut med hendene sine uten å mene det når hun kaver litt. Og vips ligger hun og sutter på hånda si istedenfor. :fnise:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sutter også mye på hendene sine, har gjort det lenge nå, tror det er vanlig at babyer gjør dette. Noe med at de skal oppdage kroppen sin osv osv.. (?)
Trenger ikke nødvendigvis bety at de sutter på tommelen etterhvert. 
Jeg gjorde det selv når jeg var liten (suttet på tommelen altså), og jeg husker fortsatt klart og tydelig at jeg gikk i barnehagen når jeg bestemte meg for at nå var det på tide å slutte, ''store jenter går på skolen og store jenter sutter ikke på tommelen!'' :hoho: Så om Larven etterhvert begynner så ser jeg ikke på det som kjempe krise... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jr lå og sutta på henda sine en periode også, men han har aldri tatt totten. Ikke smokk heller for den saks skyld, men jeg prøvde ganske halvhjertet (ikke rart han lå mye ved puppen, han hadde jo sugebehov stakkars)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har ganske fine dager i permisjon- og vi har vel alle vært der at vi ville adoptere bort ungen på et tidspunkt, samme hvor englebarn de i utgangspunktet er :ler:

Skjønner godt at du ikke vil at hun skal venne seg til å suge på tommelen, jeg gjorde det selv som barn, og sluttet faktisk ikke før jeg var rundt 10 ( :sjenert: ... , men gjorde det heldigvis kun om natten, altså) Litt enklere å kutte smokken da, det er liksom ikke noe særlig å gi bort tommelen til julenissen, eller som betaling for Lego i lekebutikken :hoho: Men når det er sagt, så har mine, som flere av de andre her også har opplevd, i perioder suttet både på tommelen og på hele hånden uten at de ble avhengige av det av den grunn. Så lenge de også tar smokk, og har gjort det fra starten, har jeg inntrykk av at det som regel blir smokken de foretrekker. Den er jo dessuten perfekt ergonomisk utformet for det formålet- og dermed sikkert ganske god å suge på :ler: (En liten digresjon: min treåring, som egentlig har sluttet med smokk for lengst, tar innmellom lillesøsters smokk i munnen. Når jeg ber ham om å ta den ut svarer han alltid noe sånt som "men mamma, den er så god å ha i munnen, skjønner du!!!" )

edit: skrivefeil

Endret av Ipanema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille S har blitt forkjøla (igjen!), stakkar. Hun er kjempetett i nesa, og jeg får ikke ut alt med nesesugeren heller. De siste dagene har hun ikke fått sovet skikkelig på dagtid fordi hun har våknet med et skikkelig snork etter kort tid, men nå sover hun heldigvis i bagen og har sovet i over tre timer. Det tenker jeg er godt for henne! :hjerte: Hun har heldigvis vært i godt humør hele tiden da, bare bittelitt frustrert og forvirra når det tetter seg skikkelig. Og nesesugeren er litt traumatisk for oss begge, men hun gliser bredt når jeg er ferdig, så det er tydeligvis deilig å bli kvitt litt snørr! :) 

i morgen skal vi reise hjem til mine foreldre i noen dager, det blir veldig koselig! Lille tanteungen min kommer også, så gleder meg veldig til å bli bedre kjent med han! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du bruker saltvann i kombinasjon med nesesugeren? Greit å la saltvannet godgjøre seg litt i nesa før man suger ut. Og avslutt med saltvann etter nesesuginga.

Så koselig å reise bort på besøk, god tur og kos dere masse med å vis frem vesla og bli kjent med fetteren hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke noe fan av nesesuging heller, mye skriking og fekting underveis.. Føler jeg driver med tortur! 
Heldigvis blir han blid som en sol så fort vi er ferdig, bare synd han glemmer det for hver gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig koselig å være hjemme, og lille tantegullet er jo bare så skjønn! :hjerte: Morsomt å se likheter og forskjeller på han og S, siden det er bare seks dager som skiller dem. Tydelig at de allerede har hver sin personlighet! 

I dag har jeg vært på jobben til A (og Nautika? ;)), og vist frem det lille vidunderet vårt. Litt flaut å hilse på kollegene hans, men litt morsomt også å se de menneskene jeg hører endel om. :fnise: S sov seg selvfølgelig gjennom hele greia selv om jeg hadde trillet i halvannen time først i håp om at hun ville våkne. Den vogna er helt magisk altså, hun har knapt vært våken et kvarter til sammen i den på de to mnd hun har levd. 

Hun er forresten fremdeles tett i nesa stakkars liten, vært forkjøla i to uker nå. Heldigvis er formen ellers fin og hun er blid og glad, og spiser godt, så da må vi vel bare håpe på at det går over snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig (og litt kleint) å få vise frem den vakre skapningen deres på pappaens jobb! Haha, kanskje jeg burde spørre noen kolleger om de hadde hørt om en nybakt pappa som viste frem babyen i dag :P 

Jeg må virkelig få tatt meg en tur på jobb snart, er vel snart 3 måneder siden sist, og da var store deler av de nærmeste kollegene på farten. Må bare finne parkeringstillatelsen for jobbparkeringa først ;) 

Huff, skal ikke være enkelt med forkjølelse og disse små. Tror nesten man må venne seg til at det er litt tett mesteparten av tida, så lenge hun ikke blir plaget av det går det jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, heldigvis er hun i fin form ellers. Det verste er at hun sover dårlig på morgenkvisten fordi hun er så tett at det plager henne. :( 

Ellers fikk vi fremdriftsplan for heisbyggingen i dag, og det var ikke spesielt lystig lesing. For det første har de ti ukene vi ble forespeilet blitt doblet, og i 15 av ukene er det snakk om støyende arbeid. (De siste fem er maling osv) Og dumme meg hadde innbilt meg at det tok en uke eller to å skjære trappa, men  neida - hele fem uker er satt av til betongskjæring! :sjokkert: 

Hva pokker skal man gjøre når man har en liten baby og de skal skjære steintrapp rett utenfor døra vår fra 7.30-17 hver dag i fem uker?! Midt i de kaldeste månedene, er ikke bare å henge i parken heller. Mamma og pappa bor 3,5 timers togtur unna, kan selvfølgelig bo der litt, men kan jo ikke bo der hele vinteren heller. Og stakkars A må jo jobbe, han må jo få se barnet sitt innimellom han også. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Er det mulig?! Er dette endelig vedtatt eller er det noe som er mulig å klages på eller at tidspunkt for arbeidet evt kan bli endret? Det høres jo helt jævlig ut med betongskjæring!! Hilsen ei som har flyttet inn i ny blokk for ett års tid siden og fikk min del av betongborring når alle trengte lamper og vegghengte greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres helt forferdelig ut rett og slett, særlig med denne timingen ... Det er liksom ingen åpenbare løsninger heller! Håper S blir frisk fort, god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, så utrolig dårlig planlegging mht heismonteringen :riste: Fem uker med betongskjæring hørtes jo vanvittig ut- også i forhold til de i gården som ikke er hjemme med små barn. Hva sier styret om dette? Er det normal fremdrift?? Vi fikk montert heis der jeg bodde før, og det mener jeg å huske at bare tok et par uker. Men det er kanskje forskjell på de ulike heistypene :vetikke:

Stakkars S som er syk igjen, og tett nese hos de små blir jo ofte slitsomt for hele familien :sukk: Ønsker dere ellers en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...