Gå til innhold

...feriere i midtøsten.....?


waco

Anbefalte innlegg

Jeg har som de fleste andre mennesker lyst til å besøke Israel. Tenk å kunne se galskapen på nært holdt! Tenk dere for en opplevelse det må være å se israelittene gjerde inn hele vestbredden med en betongmur, tretti meter høyt, - som skal bygges i tre etapper med el-gjerde som tilbehør. Til en pris av hundre millioner dollar, et beløp som kunne gitt alle palestinere et hjem.

Dette er rett og slett et hån mot menneskeheten, slik romerne bygde sine colusseumer til forlystelse for folket, har vi nå muligheten til å se en befolkningsgruppe innesperret akkurat som i en dyrepark.

Dette vanviddet forårsaker terror mot den jevne israelitt og gir Benjamin Ben-Eliezer støtte til flere tiltak for å underkue det palestinske folk. Waco er uenig med dem begge og ber om at Arafat får skikk på Hamas for å tilfredsstille Sharon.

Man kunne tro det hele var djevelens lekegrind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm...la oss regne at det er 1 million palestinere... så deler vi det på 100 millioner dollar så får de 100 dollar på hver...ikke store huset de får da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mari...nå tenker jeg på de palestinerne som ikke har bolig. La oss si femtitusen, altså åttetusen husstander. Ta en hundre mill og del på åttetusen, da får man tolvtusenfemhundre dollar på hver familie... og jeg tror man får en solid bolig.

Det er visst bare menn som forstår helheten kan det virke som....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok ok....

rent bortsett fra at du skrev alle palestinere i innlegget ditt så er det vel ikke så enkelt.

hvis du mener det kun er $100M som skal til så kan jo Røkke alene redde situasjonen i midtøsten uten å blunke. Hvis oljefond, alenemødre og noen få ekstra barnehager legges ned så får de vel selvstendighet, bredbånd, mikrobølgeovner og videospillere også.

Jeg synes bare ikke at trangsynte menn fra en lilleputtnasjon med 4M innebyggere som ikke engang kan bli enige om et offisielt språk skal uttale seg om internasjonale konflikter som strekker seg et par tusen år tilbake i tiden.

mari(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen et godt argument... at vi skal ta hensyn til at fighten har vart i totusen år... det blir som om vi hadde brukt snorre-sagaene for å tegne om svenskegrensa....

Vi bør sette sluttstrek for religionskrigene og oppmuntre israel til å heve portforbudene, øke handel og gi generellt mer frihet til palestinerne....

Og hvorfor blander du inn Røkke? Røkke kanke rive gjerdet... det er kun Sharon....

Waco

.... skjønner hvorfor man ikke diskuterer politikk med damer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter bare å venter på at du når frem med oppfordringene dine til Israel jeg da. Lykke til.

Forøvrig så har vel denslags taxisjåfør-retorikk som du viser her sjelden ført til noe godt.

Jeg har ingen problemer med at $100M gis til palestinske boliger, men jeg vil nok en gang understreke at verden er marginalt mer komplisert enn du synes å oppfatte.

Selv om du synes det er dumt at mennesker krangler om ting som skjedde for lenge siden så er det faktisk virkelighet. Å synes det er dumt løser få problemer. Selv om du synes det er kjempe-kjempe-ultra-dumt-med-sukker-på.

Jeg merker meg dessuten at du ikke svarte på setningen min om å bli enige om et språk :-). Hvis du fikser bokmål til meg så skal jeg fikse midtøsten-konflikten lett som bare det.

-mari-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har bare et statsspråk i Norge, nemlig bokmål. Nynorsk opprettsholdes grunnet lovverket vårt og alle de statlige påleggene om to språk. Dersom vi fjernet alle paragrafene som oppkonstrurer nynorsk som "likeverdige" språk, ville den forsvunnet innen en generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Da er vi enige? Du ordner bokmål (det er jo lett), og jeg ordner midtøsten. :-)))

-mari-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ha religion. det fører jo bare til f.....skap. eneste krigen som ikke bunner i religion må vel være MC-krigen for noen år siden. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...